Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2012, 22:44   #121
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vergeet helemaal niets..Allah, uw god en Jaweeh van de Joden zijn hetzelfde begrip.
Gezond verstand betekent dat je uit mededogen een vrouw helpt die echt geen kind aankan,ookal keurt de kerk abortus af.
Ook hier zien we dat u alles door elkaar gooit. Al jaren ben ik betrokken bij een katholieke organisatie die vrouwen in nood bijstaat. Daarvoor hoeven we abortus niet goed te keuren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 22:45   #122
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, u mist duidelijk wat voeling met de verschillende facetten van het doen en laten binnen de katholieke gemeenschap. In deze heb ik het immers niet over de progressieve katholieken die u schijnbaar verwart met naamkatholieken. Mijn geloof heeft als kern niet het mededogen, maar wel het geloof in Jezus de Heiland door wie we verlost werden. Uit deze kern vloeit de rest. Daarom ook dat Jezus Zijn oproep tot de jongeling begint met "Bemin God" om dan pas te vervolgen "bemin je naast als jezelf". Het laatste staat in relatie tot het eerste.
Uw geloof kan ook anders benaderd worden, door mededogen, vergeving, begrip en erkenning van de ander in zijn keuzes handel je naar de werkelijke boodschap van uw god wat de beste getuigenis kan zijn van liefde.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 22:46   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gezond verstand betekent dat je het leven niet langer rekt voor wie het als uitzichtloos ervaart, oud is of pijn heeft, dus euthanasie toestaat.
De Kerk stelt nergens dat het leven "gerekt" moet worden, wel integendeel. Ook hier schijnt u niet veel te kennen van het kerkelijke standpunt over euthanasie en sedatie.
Oud 19 september 2012, 22:46   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw geloof kan ook anders benaderd worden, door mededogen, vergeving, begrip en erkenning van de ander in zijn keuzes handel je naar de werkelijke boodschap van uw god wat de beste getuigenis kan zijn van liefde.
Er is geen sprake van 'mijn' geloof. Er is sprake van het christelijk geloof en dat draait in de eerste plaats rond Jezus de Heiland. Wie daarmee niet start, is geen christen, ook al hangt hij of zij bepaalde christelijke of humanistische waarden aan.
Oud 19 september 2012, 22:55   #125
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook hier zien we dat u alles door elkaar gooit. Al jaren ben ik betrokken bij een katholieke organisatie die vrouwen in nood bijstaat. Daarvoor hoeven we abortus niet goed te keuren.
Dat mag zo zijn, evenmin heeft uw kerk het recht om die keuze te verbieden, of te oordelen over gelovigen die wel een abortus plegen.
Je kunt en gelovig zijn en toch kiezen voor een abortus, wie bent u om " alternatieven" op te dringen onder het motto dat god dit zo wilt?
Oud 19 september 2012, 22:57   #126
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het zijn vooral linksen die overal "gematigde moslims" zien.
Toevallig zijn dat ook de mensen die pleiten voor de legalisering van drugs.
Of het een correleert met het ander, is voer voor discussie, gezien ik ook wel wat rechtsen ken die regelmatig ne reefer blowen, maar daarom nog geen moslimpijper zijn geworden.

Citaat:
We kunnen dus stellen dat het waarnemingsvermogen van die mensen niet echt betrouwbaar te noemen is...
Doorgedreven cultuurrelativisme is nooit gezond, aangezien de cultuurleegte die dan ontstaat opnieuw met een alternatieve cultuur dient ingevuld te worden, zelfs al is die minimalistisch van aard.
Deze linkse loftbreinen vergeten dan wel even, dat het juist in de door hen vermaledijde westerse cultuurwaarden mogelijkis, om ongestraft de volledige verwerping ervan te proclameren, maar waar ze toch gretig gebruik blijven maken van de evenementen van die door hen weggerelativeerde westerse cultuur en al haar sociale verworvenheden, voor�*l dat laatste.

De gekende poco-hypocrisie gaat bij een volgehouden state of mind over in een latente schizofrenie, een serieuze aandoening waar links meer en meer de verschijnselen van begint te tonen en sociaal/maatschappelijk net zo desastreus zijn als, de psychotische gevolgen die mede worden veroorzaakt door het religieus/maatschappelijk schisma bij hun islamitisch importvee.

Betrouwbaarheid in de linkse 'visie' is dus nogal ver te zoeken, voor zover er nog ergens iets van te vinden is.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 19 september 2012 om 22:58.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 22:57   #127
高贵的
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De vijf zuilen zijn de volgende:

De geloofsbelijdenis (sjahada)
De rituele gebeden (salat of salah)
Het vasten tijdens ramadan (saum/sawm of siyam)
Het geven van aalmoezen (zakat of zakah)
De pelgrimstocht naar Mekka (hadj, hajj of haj)

Maar naast die 5 zuilen, zijn er ook nog de 'zuilen van 't geloof en die houden in;

Geloven in de eenheid van God (Tawhid)
Geloven in de engelen
Geloven in de geopenbaarde Boeken (Rollen van Abraham, de Thora, de Psalmen, de Evangeliën en de Koran)
Geloven in de profeten en de boodschappers
Geloven in de Wederopstanding en de Laatste Dag
Geloven in de Voorbeschikking Gods. Dit is onder te verdelen in vier punten:
Gods Kennis. God weet alles van tevoren en heeft dat voorbeschikt
Gods Wil om iets te laten gebeuren of te laten ontstaan. Dit zal ongetwijfeld ook gebeuren of ontstaan
Gods Schepping van alle levende en niet-levende objecten en dat alles in (en eventueel buiten) het universum met de wil en schepping van God tot bestaan is gekomen
Gods Toestemming voor al het goede en het kwade (vanuit menselijke perceptie) dat tot stand komt.

In de Koran staat twee keer een verwijzing naar deze Zuilen.

Soera De Koe 285: Deze boodschapper gelooft in hetgeen hem van zijn Heer is geopenbaard en ook de gelovigen, allen geloven in God, Zijn engelen, Zijn boeken en Zijn boodschappers, zeggende: "Wij maken geen verschil tussen Zijn boodschappers"; en zij zeggen: "Wij hebben gehoord en gehoorzaamd, Heer, wij vragen U vergiffenis en tot U is (onze) terugkeer."
Soera De Vrouwen 136: O gij die gelooft, gelooft in God en Zijn boodschapper en in het Boek dat Hij Zijn boodschapper heeft geopenbaard, en in het Boek, dat Hij voordien openbaarde. En wie God en Zijn engelen en Zijn Boeken en Zijn boodschappers en de laatste Dag verwerpt, is waarlijk ver afgedwaald.
In welke gemeente opereert u als imam?
高贵的 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 22:57   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat mag zo zijn, evenmin heeft uw kerk het recht om die keuze te verbieden, of te oordelen over gelovigen die wel een abortus plegen.
Je kunt en gelovig zijn en toch kiezen voor een abortus, wie bent u om " alternatieven" op te dringen onder het motto dat god dit zo wilt?
Opdringen? Waar wordt er iets gezegd over "opdringen"? Als gelovige kan men abortus slechts verwerpen: dit vanuit het geloof in God die de bron van alle leven is. Hij geeft ons de richtlijn gegeven niet te doden. 'n Gelovige hoort zich te houden aan Gods wetten. Bijgevolg spoort uw bewering niet. Helemaal niet zelfs.
Oud 19 september 2012, 22:58   #129
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is geen sprake van 'mijn' geloof. Er is sprake van het christelijk geloof en dat draait in de eerste plaats rond Jezus de Heiland. Wie daarmee niet start, is geen christen, ook al hangt hij of zij bepaalde christelijke of humanistische waarden aan.
Wie bent u om daarover te oordelen? Wanneer iemand verklaart in god te geloven en dit als leidraad te nemen voor het menselijk handelen, is geen Chisten?
Dat oordeel is aan uw god, niet aan u.
Oud 19 september 2012, 23:00   #130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie bent u om daarover te oordelen? Wanneer iemand verklaart in god te geloven en dit als leidraad te nemen voor het menselijk handelen, is geen Chisten?
Dat oordeel is aan uw god, niet aan u.
Ja, dat is nu eenmaal zo. Wie Jezus niet als Heiland en Verlosser aanvaardt, is geen christen. Net zoals iemand die Mohammed niet aanvaard als de laatste en ultieme profeet, geen moslim is.

Dat heeft niets met uw of mijn oordeel te maken. Gewoon feitenkennis.
Oud 19 september 2012, 23:01   #131
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opdringen? Waar wordt er iets gezegd over "opdringen"? Als gelovige kan men abortus slechts verwerpen: dit vanuit het geloof in God die de bron van alle leven is. Hij geeft ons de richtlijn gegeven niet te doden. 'n Gelovige hoort zich te houden aan Gods wetten. Bijgevolg spoort uw bewering niet. Helemaal niet zelfs.
Wie zegt dat? U!
Iemand kan evengoed zeggen" ik ben verkracht en wil deze zwangerschap niet" of " ik kan geen kind opvoeden, omdat ik te jong ben, omdat ik me er niet klaar voor voel en dat kind niet kan geven wat nodig is"en daarom kiezen voor een abortus, in de zekerheid dat god zijn beslissing zal begrijpen. Dat is tussen die persoon en god, uw vingertje heeft niemand nodig.
Oud 19 september 2012, 23:03   #132
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat is nu eenmaal zo. Wie Jezus niet als Heiland en Verlosser aanvaardt, is geen christen. Net zoals iemand die Mohammed niet aanvaard als de laatste en ultieme profeet, geen moslim is.

Dat heeft niets met uw of mijn oordeel te maken. Gewoon feitenkennis.
Ach, kom zeg, je kunt evengoed in god geloven en jezus erkennen als zijn zoon,omdat hij van alle mensen het meest van de boodschap van god begreep.Daarbij heeft zoon de betekenis van dichtbij, niet van familie!
Oud 19 september 2012, 23:04   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat? U!
Iemand kan evengoed zeggen" ik ben verkracht en wil deze zwangerschap niet" of " ik kan geen kind opvoeden, omdat ik te jong ben, omdat ik me er niet klaar voor voel en dat kind niet kan geven wat nodig is"en daarom kiezen voor een abortus, in de zekerheid dat god zijn beslissing zal begrijpen. Dat is tussen die persoon en god, uw vingertje heeft niemand nodig.
Neen, ik zeg dat niet. Dat is nu eenmaal de christelijke leer over leven en dood: het is ons door God gegeven. Daarom ook is het niet aan de mens hierover te beslissen. Wie door omstandigheden geen kind kan opvoeden, hoeft helemaal niet over te gaan tot abortus. De band die u maakt, is er slechts een die aangepraat wordt.

Wel grappig vind ik dat u over het vingertje spreekt, maar tegelijkertijd schijnbaar wel niet te beroerd bent om God als buikspreekpop te gebruiken voor uw eigen opvattingen. Neen, dat komt niet geloofwaardig over. De god die u in uw gedachten heeft, is niet de God ons geopenbaard door Jezus, wel de god die u fantaseert in uw gedachten. De god naar uw mensenmaat.
Oud 19 september 2012, 23:05   #134
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 高贵的 Bekijk bericht
In welke gemeente opereert u als imam?
Ik opereer als ANTI-islamitica door de 'juiste' informatie over islam weer te geven!

In 't kader van; Ken je vijand...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 23:05   #135
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, kom zeg, je kunt evengoed in god geloven en jezus erkennen als zijn zoon,omdat hij van alle mensen het meest van de boodschap van god begreep.Daarbij heeft zoon de betekenis van dichtbij, niet van familie!
Dat is geen christendom. Dat is dan slechts een persoonlijke deconstructie.
Oud 19 september 2012, 23:06   #136
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt ook 'n NIET politiek correcte, die hanteer ik liefst.
Zo is dat. Met het Zwaard der Gerechtigheid slagen we de poco’s hun keizerstronen af, tot iedereen ziet dat ze steeds naakt rondliepen, zelfs neppe ninja's moeten daar het loodje voor leggen.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 19 september 2012 om 23:09.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 23:08   #137
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik zeg dat niet. Dat is nu eenmaal de christelijke leer over leven en dood: het is ons door God gegeven. Daarom ook is het niet aan de mens hierover te beslissen. Wie door omstandigheden geen kind kan opvoeden, hoeft helemaal niet over te gaan tot abortus. De band die u maakt, is er slechts een die aangepraat wordt.

Wel grappig vind ik dat u over het vingertje spreekt, maar tegelijkertijd schijnbaar wel niet te beroerd bent om God als buikspreekpop te gebruiken voor uw eigen opvattingen. Neen, dat komt niet geloofwaardig over. De god die u in uw gedachten heeft, is niet de God ons geopenbaard door Jezus, wel de god die u fantaseert in uw gedachten. De god naar uw mensenmaat.
Die cristelijke leer, en daar begon de hele discussie mee, kun je toepassen met gezond verstand waar god me , mocht hij bestaan, toch voorstander van zou mogen wezen.
Ik fantaseer niet over god, er zijn leukere dingen, maar had wel een gelovige oom, een geweldige mens die vol humor over god kon vertellen, hij vond het niet nodig te oordelen over anderen, en is in mijn ogen daarom al een betere gelovige dan u met uw " alternatieven" voor vrouwen.
Oud 19 september 2012, 23:11   #138
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die cristelijke leer, en daar begon de hele discussie mee, kun je toepassen met gezond verstand waar god me , mocht hij bestaan, toch voorstander van zou mogen wezen.
Ik fantaseer niet over god, er zijn leukere dingen, maar had wel een gelovige oom, een geweldige mens die vol humor over god kon vertellen, hij vond het niet nodig te oordelen over anderen, en is in mijn ogen daarom al een betere gelovige dan u met uw " alternatieven" voor vrouwen.
U maakt God weer tot uw buikspreekpop. Als God ons oproept het leven te respecteren, dan betekent "gezond verstand" niet dat men het leven doodt. Dat is juist het tegendeel van gezond verstand.

U blijft trouwens alles op een hoopje gooien: dit gaat immers niet over een oordeel over personen, dan over "wat leert ons God?" En God leert ons niet het ongeboren leven te beëindigen, wel integendeel.
Oud 19 september 2012, 23:11   #139
高贵的
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik opereer als ANTI-islamitica door de 'juiste' informatie over islam weer te geven!

In 't kader van; Ken je vijand...
Ik merk op dat 'juiste' tussen aanhalingstekens staat. Wil u daarmee aangeven dat dat voor discussie vatbaar is?
高贵的 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 23:12   #140
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zo is dat. Met het Zwaard der Gerechtigheid slagen we de poco’s hun keizerstronen af, tot iedereen ziet dat ze steeds naakt rondliepen, zelfs neppe ninja's moeten daar het loodje voor leggen.
Oh happy day...that day!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be