Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2012, 07:13   #61
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik viel haast van mijn stoel toen ik de Leider op Vier hoorde verkondigen dat voor hem het burgemeesterschap van Antwerpen belangrijker is dan het minister-presidentschap en zelfs het premierschap.

De Wever was duidelijk niet opgezet met de vraag. Hij poogde het praatmomentje in een andere richting om te buigen, maar de kwaliteitsjoernalisten lieten niet los, en vroegen om een duidelijk antwoord.

Na veel vijven en zessen sprak De Wever uit dat enkel en alleen zijn ambitie is om burgemeester van Antwerpen te worden. Bart de Wever laat dus 5 miljoen 'Vlamingen' in de steek.

"Het is niet mijn ambitie om Vlaams minister-president te worden of om premier te worden". Dat heeft N-VA-voorzitter Bart De Wever in het VIER-programma "De Kruitfabriek" gezegd.
Op de vraag of hij zes jaar lang op post zou blijven als Antwerps burgemeester als hij verkozen wordt, antwoordde De Wever: "Het is mijn ambitie om zes jaar lang burgemeester te zijn". Een spijkerharde belofte deed De Wever niet. "Omdat je nooit helemaal weet wat de toekomst brengt", klonk het.

Zo zijn het in 2014 Vlaamse, federale en Europese verkiezingen. "De moeder van alle verkiezingen", aldus De Wever. "Maar het is niet mijn ambitie om Vlaams minister-president of federaal premier te worden. Het is wel mijn ambitie om Antwerps burgemeester te worden", aldus de N-VA-voorzitter. ( bron: HLN)

http://www.hln.be/hln/nl/13816/Verki...e-worden.dhtml
Wat een onzin. Heeft Patrick Janssens niet precies hetzelfde gedaan 6 jaar geleden? Met dezelfde argumenten overigens.

Bovendien kan ik mij niet ontzetten van de gedachte dat wanneer Bart De Wever had gezegd dat hij wel Federale en Vlaamse ambities had, u de eerste zou zijn die van zijn stoel zou zijn gevallen omwille van zo weinig ambitie voor de burgemeestersjerp en het in de steek laten van de Antwerpenaren bij de eerstvolgende verkiezingen...

So predictable.

Laatst gewijzigd door Antoon : 21 september 2012 om 07:15.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 07:32   #62
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wat een onzin. Heeft Patrick Janssens niet precies hetzelfde gedaan 6 jaar geleden? Met dezelfde argumenten overigens.

Bovendien kan ik mij niet ontzetten van de gedachte dat wanneer Bart De Wever had gezegd dat hij wel Federale en Vlaamse ambities had, u de eerste zou zijn die van zijn stoel zou zijn gevallen omwille van zo weinig ambitie voor de burgemeestersjerp en het in de steek laten van de Antwerpenaren bij de eerstvolgende verkiezingen...

So predictable.
Juist daarom, de tseverij is niet alleen zichtbaar, ze druipt er vanaf.
Waar is nu zijn transparantie?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 07:50   #63
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wie houd Peumans zijn zetel warm?
Als je al iemand noemt, zal je om geloofwaardig te zijn, ook die van je eigen partij moeten noemen.
Verkozenen moeten de mandaten opnemen en uitvoeren voor de volledige termijn waar ze voor verkozen zijn.

Dat was het standpunt van de N-VA, maar door de "kracht van het status quo" moet het nu blijkbaar allemaal niet meer.
Net zoals de afschaffing van de provincies, de Senaat en de cumuls.

Dat was allemaal zo niet bedoeld, we doen zoals de andere traditionele partijen, maar we liegen gewoon wat meer, want wij zijn er om de bevolking nog wat meer te plukken ten gunste van VOKA.
Dat kan je toch niet openlijk tegen de kiezer vertellen, dat doen de andere partijen toch ook niet.

Benieuwd hoelang het duurt dat "vier" de volgende linkse zender genoemd gaat worden, omdat ze wat kritische vragen durven stellen.
Helemaal geen probleem mee dat Vier kritische vragen stelt - en dat ze dat doen aan iedereen. Daarin scoort Lenaerts en co een pak beter dan de rode burcht van de VRT voorlopig.

Het kan wel zijn dat N-VA het standpunt propageert dat men het manddaat moet opnemen waarvoor men verkozen is en zij zijn blijkbaar de enigen, want zij krijgen geen meerderheid bij elkaar die dat in een wet of decreet wil gieten. Maar dat wil niet zeggen dat ze ook naïef moeten zijn en dit wel gaan doen terwijl anderen het vertikken. De Wever en N-Va hoeven niet heiliger te zijn dan de paus ( in casu de traditionelen). Dat zou van een ongeziene naïviteit getuigen en dat vraagt geen enkele N-VA-kiezer. Ik zeg het nogmaals: N-VA heeft op dat gebied van niemand lessen te leren. Zeker niet van rood of blauw. Ik blijf het hypocriet van de andere partijen en van de media vinden dat alleen N-VA en vooral De Wever hierop aangesproken wordt terwijl men dat van politici bij andere partijen blijkbaar de logica zelf vindt. Het is duidelijk dat men op die manier van de luis in de pels af wil, maar het gaat jullie niet lukken, maatjes. De traditionelen hebben de grens voor de Vlamingen overschreden: ze zullen de tol ervoor betalen.

Laatst gewijzigd door Robrecht de Fries : 21 september 2012 om 07:53.
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 07:54   #64
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Hij had toch beter iets gezegd als "dit is niet aan de orde" of zoiets. Niemand gelooft dat een politicus, wie dan ook, géén ambitie heeft als het er op aan zou komen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 07:59   #65
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Hij had toch beter iets gezegd als "dit is niet aan de orde" of zoiets. Niemand gelooft dat een politicus, wie dan ook, géén ambitie heeft als het er op aan zou komen.
Dat deenk ik niet. Deborsu zou wel aangedrongen hebben. Zo een nietszeggend antwoord als 'dat is niet aan de orde' herkent zelfs de simpelste kiezer als een vlucht, een ontwijken van de vraag. En dat is veel schadelijker.
Oud 21 september 2012, 08:02   #66
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik viel haast van mijn stoel toen ik de Leider op Vier hoorde verkondigen dat voor hem het burgemeesterschap van Antwerpen belangrijker is dan het minister-presidentschap en zelfs het premierschap.

De Wever was duidelijk niet opgezet met de vraag. Hij poogde het praatmomentje in een andere richting om te buigen, maar de kwaliteitsjoernalisten lieten niet los, en vroegen om een duidelijk antwoord.

Na veel vijven en zessen sprak De Wever uit dat enkel en alleen zijn ambitie is om burgemeester van Antwerpen te worden. Bart de Wever laat dus 5 miljoen 'Vlamingen' in de steek.

"Het is niet mijn ambitie om Vlaams minister-president te worden of om premier te worden". Dat heeft N-VA-voorzitter Bart De Wever in het VIER-programma "De Kruitfabriek" gezegd.
Op de vraag of hij zes jaar lang op post zou blijven als Antwerps burgemeester als hij verkozen wordt, antwoordde De Wever: "Het is mijn ambitie om zes jaar lang burgemeester te zijn". Een spijkerharde belofte deed De Wever niet. "Omdat je nooit helemaal weet wat de toekomst brengt", klonk het.

Zo zijn het in 2014 Vlaamse, federale en Europese verkiezingen. "De moeder van alle verkiezingen", aldus De Wever. "Maar het is niet mijn ambitie om Vlaams minister-president of federaal premier te worden. Het is wel mijn ambitie om Antwerps burgemeester te worden", aldus de N-VA-voorzitter. ( bron: HLN)

http://www.hln.be/hln/nl/13816/Verki...e-worden.dhtml
Hoe, jij viel van je stoel.

Tijdens de verkiezingoorlog van 2010 en na de verkiezingen van 2010 heeft hij ook steeds gezegd dat hij geen materiaal is om premier te zijn en dat je de juiste mensen op de juiste plaats moet zetten.
En hij heeft steeds gezegd dat hij NIET geschikt is als premier of minister-president. Dat zijn hoogste ambities Antwerps burgemeester worden is en hij het dan druk genoeg heeft om zijn taak partijleider en senator nog te kunnen invullen en uitvoeren zoals het hoort.

De burger kiest trouwens geen premier of minister-president, maar enkel zijn volksvertegenwoorders in de kamer en de partijen bepalen wie welke functie invuld.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 08:03   #67
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
Dat deenk ik niet. Deborsu zou wel aangedrongen hebben. Zo een nietszeggend antwoord als 'dat is niet aan de orde' herkent zelfs de simpelste kiezer als een vlucht, een ontwijken van de vraag. En dat is veel schadelijker.
Misschien. Veel maakt het niet uit wat hij (of een andere politicus) daarop antwoordt. Iedereen wéét dat niets zo onzeker is als een uitspraak van een politicus als het gaat over mandaten.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 08:05   #68
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel, er zijn nog politici geweest die bedankte voor postjes.
Sommige mensen voeren liever een job uit waarbij zij zich goed voelen en zich ten volle kunnen inzetten, dan dat ze voor een postje kiezen omdat het mooie klinkt.
Oud 21 september 2012, 08:06   #69
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien. Veel maakt het niet uit wat hij (of een andere politicus) daarop antwoordt. Iedereen wéét dat niets zo onzeker is als een uitspraak van een politicus als het gaat over mandaten.
Janssens heeft ook een ministerpost geweigerd om Burgemeester van Antwerpen te kunnen blijven.
Oud 21 september 2012, 08:08   #70
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het gaat om transparante standpunten in te nemen is hij identiek aan de Tsjeven, Sossen en liberalen.
Al zijn standpunten van 2007 en 2010 heeft hij al verloochend, cumuls, Senaat en provinciebesturen afschaffen, je mag zelf invullen welke bochten dat hij daar al genomen heeft en altijd met hetzelfde tsjeven-excuus van alle andere partijen, "de anderen willen niet mee".
"De kracht van zijn status quo" loopt evenredig met de kracht van zijn lichaamsgewicht.
Nog even en er blijft niets meer over.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 08:09   #71
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het gaat om transparante standpunten in te nemen is hij identiek aan de Tsjeven, Sossen en liberalen.
Al zijn standpunten van 2007 en 2010 heeft hij al verloochend, cumuls, Senaat en provinciebesturen afschaffen, je mag zelf invullen welke bochten dat hij daar al genomen heeft en altijd met hetzelfde tsjeven-excuus van alle andere partijen, "de anderen willen niet mee".
"De kracht van zijn status quo" loopt evenredig met de kracht van zijn lichaamsgewicht.
wel dan, stem er dan niet meer voor.
Oud 21 september 2012, 08:10   #72
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Als nepcommunist moet u eens gaan begrijpen dat er in een democratie een meerderheid moet gevonden worden om een beslissing of een wet erdoor te drukken.
Oud 21 september 2012, 08:12   #73
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wel dan, stem er dan niet meer voor.
Heeft hij nooit gedaan. Blind als de dieren uit Animal Farm.
Oud 21 september 2012, 08:19   #74
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik weet het niet, hij doet alsof een bedrogen minnaar.

volgens mij heeft hij op De Wever gestemd ooit maar durft hij dat niet toegeven. ik zie niet anders in hoe het komt dat hij zo bizare uitspraken doet.
Oud 21 september 2012, 08:32   #75
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn reeds wetsvoorstellen ingediend door de N-VA om de senaat en provinciebesturen af te schaffen of in te perken.

Er zijn voorstellen ingediend om cumuls te verbieden.

Alles is steeds om een meerderheid tegen de voorstellen vastgelopen.
De zittende politici weigerden in eigen vel te snijden.
Oud 21 september 2012, 08:34   #76
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er zijn reeds wetsvoorstellen ingediend door de N-VA om de senaat en provinciebesturen af te schaffen of in te perken.

Er zijn voorstellen ingediend om cumuls te verbieden.

Alles is steeds om een meerderheid tegen de voorstellen vastgelopen.
De zittende politici weigerden in eigen vel te snijden.
2
Oud 21 september 2012, 08:35   #77
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kan jij weten dat "subocaj" NOOIT voor de N-VA heeft gestemd.

Dit is slechts enkel mogelijk als Robrecht de Fries en subocaj één en dezelfde persoon zijn. Want de stemming is geheim en gebeurd in een hokje waar enkel de stemplichtige aanwezig mag zijn.
Oud 21 september 2012, 08:37   #78
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe kan jij weten dat "subocaj" NOOIT voor de N-VA heeft gestemd.

Dit is slechts enkel mogelijk als Robrecht de Fries en subocaj één en dezelfde persoon zijn. Want de stemming is geheim en gebeurd in een hokje waar enkel de stemplichtige aanwezig mag zijn.
Leuk; hé, vitten?
Oud 21 september 2012, 09:02   #79
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leuk; hé, vitten?
Nee, enkel een logische gevolgtrekking.
Oud 21 september 2012, 09:05   #80
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, enkel een logische gevolgtrekking.
Bwa, neen, jacobus is nog een relikwie van '68. Dat is duidelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be