Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 21 september 2012, 16:03   #61
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
altijd handig als je je verlies niet kan toegeven.
De vraag is: wie heeft er verloren Pjotr?
Fieseler?
Nope.
De democratie?
Yep!

In uw establishment waar ik een belangrijk onderdeel van ben ben jij een loopjongen Pjotr...
Ik herhaal mijn vraag.
Wie heeft er verloren?

Oud 21 september 2012, 16:20   #62
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik herhaal mijn vraag.
Wie heeft er verloren?

zes jaar geleden ? Dewinter natuurlijk.
Pietje is offline  
Oud 21 september 2012, 16:23   #63
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
zes jaar geleden ? Dewinter natuurlijk.
Straks Janssens, Pietje. Boontje komt om zijn loontje.
Robrecht de Fries is offline  
Oud 21 september 2012, 16:41   #64
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Beter de actualiteit volgen Fieseler. Vanaf nu wordt er ook een stembiljet afgedrukt bij digitaal stemmen ter controle.

http://www.vlaanderenkiest.be/digita...doe-je-zo-film

Op fraude zal het VB deze keer alvast de nederlaag niet kunnen steken.
Gaan ze dan ook nog eens manueel alle stembriefjes tellen of steekproeven nemen ofzo ?
Scherven A. Mok is offline  
Oud 21 september 2012, 16:49   #65
Fieseler

Standaard

Citaat:
Beter de actualiteit volgen Fieseler. Vanaf nu wordt er ook een stembiljet afgedrukt bij digitaal stemmen ter controle.

http://www.vlaanderenkiest.be/digita...doe-je-zo-film

Op fraude zal het VB deze keer alvast de nederlaag niet kunnen steken.
Beter opletten in de les wiskunde Akira.
Met het afdrukken van uw naamloze en niet genummerde stem kan men niets maar dan ook niets bewijzen.

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...4pqJT1e75EG4Nw
Oud 21 september 2012, 16:56   #66
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Maar dat de N-VA daarom weigert deel te nemen is belachelijk en getuigt in ieder geval niet van respect voor A (waarmee ik dan de Antwerpse kijkers bedoel).
Dat ATV zo idioot doet is nog belachelijker en getuigt niet van respect voor haar eigen Antwerpse kijkers (klanten), waarvan een enorm deel N-VA kiezers zijn.
Oud 21 september 2012, 17:02   #67
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

De politieke loopbaan van Patrick, voor zo ver die bestond, loopt op z'n einde.
Dat is wel duidelijk. Waarom nog in debat gaan als je bij voorbaat je gezicht verliest ?
Ik heb bijna medelijden.
Met de nadruk op 'bijna'
hurricane is offline  
Oud 21 september 2012, 17:05   #68
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Gaan ze dan ook nog eens manueel alle stembriefjes tellen of steekproeven nemen ofzo ?
Het natellen d.m.v. de stembriefjes is in de stemprocedure niet voorzien.
In feite verandert er bij die stemprocedure niet veel, behalve dat de stemopname/telling niet automatisch bij de voorkeuropgave via het toetsscherm gebeurt zoals vroeger, maar achteraf in een scanmachine d.m.v. een ticket met daarop een QR-code.
(Wat is een QR-code? http://nl.wikipedia.org/wiki/QR-code)

De partij en de voorkeurstem staan ook op het in te scannen ticket uitgeschreven, maar uiteraard zijn er maar weinigen die ook de QR-code zo met het oog kunnen controleren en laat het nu juist die code zijn, aan de hand waarvan wordt geteld.
Met andere woorden, we staan qua veiligheid/zekerheid zover als voordien.

Bovenstaand forumlid heeft juist opgemerkt dat eventueel aan de hand van de stemtickets manueel de electronische telling kan controleerd worden op juistheid.
Steekproefswijze zou dat inderdaad een aanvaardbare veiligheidsmaatregel kunnen zijn.

B.T.W.:
Is het de kiezer toegelaten b.v. met zijn smartphone een copij van de QR-code op zijn stemticket te maken alvorens hij die in de gleuf van het scanapparaat steekt ?
Dan kan hij achteraf zelf nagaan wat daar feitelijk opstaat.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 21 september 2012 om 17:07.
Anselmo is offline  
Oud 21 september 2012, 18:28   #69
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Beter opletten in de les wiskunde Akira.
Met het afdrukken van uw naamloze en niet genummerde stem kan men niets maar dan ook niets bewijzen.

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...4pqJT1e75EG4Nw
Ge moet natuurlijk wel op een linkje drukken als iemand dat geeft hé.
Op die afdruk staat ook een barcode die je zelf moet scannen en daarna moet je de afdruk in een urne deponeren. De elektronische telling gebeurt dus op basis van de scan van de afdruk, maar die kan eventueel later wel gecontroleerd worden aan de hand van de afdrukken bij een betwisting.
Edina is offline  
Oud 21 september 2012, 18:31   #70
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Met andere woorden, we staan qua veiligheid/zekerheid zover als voordien.
Dat klopt niet. Hoewel er geen steekproefgewijze controle op basis van de afdrukken wordt voorzien, is die nu tenminste mogelijk. En ook bij betwisting is er een controle mogelijk. Dat was vroeger allemaal niet het geval.
Edina is offline  
Oud 21 september 2012, 18:32   #71
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat de flamingantjes van de N-VA schrik hebben om in debat te gaan op ATV. Nogal wiedes als je niets zinnings te zeggen hebt. Wat is trouwens het programma van dat schorremorrie voor de provincie Antwerpen?
Oud 21 september 2012, 18:41   #72
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Ik dacht dat de flamingantjes van de N-VA schrik hebben om in debat te gaan op ATV. Nogal wiedes als je niets zinnings te zeggen hebt. Wat is trouwens het programma van dat schorremorrie voor de provincie Antwerpen?
precies of jij zoveel zinnigs te zeggen hebt...
Brakelaar is offline  
Oud 21 september 2012, 19:07   #73
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
precies of jij zoveel zinnigs te zeggen hebt...
De standpunten die de brabander verdedigt haalt hij van de BUB-website. Volgens hem behoren Vlaams-Brabant, Antwerpen en Limburg niet tot Vlaanderen omdat de naam Vlaanderen niet voorkomt in hun benaming. Nog eentje van dit kaliber : de enige partij waarvan de N-VA schrik moet hebben is de BUB.

Zelfs de beste psychiater kan hem niet genezen. Hij is zo zot als een achterdeur.
robert t is offline  
Oud 21 september 2012, 19:14   #74
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Als ze niets zinnigs te zeggen hadden dat zouden ze in alle programma's met minstens 2 leden zijn! Die kans zou men niet laten passeren!
Meuh is offline  
Oud 21 september 2012, 22:05   #75
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ge moet natuurlijk wel op een linkje drukken als iemand dat geeft hé.
Op die afdruk staat ook een barcode die je zelf moet scannen en daarna moet je de afdruk in een urne deponeren. De elektronische telling gebeurt dus op basis van de scan van de afdruk, maar die kan eventueel later wel gecontroleerd worden aan de hand van de afdrukken bij een betwisting.

Denkt u nu echt dat een stap toevoegen aan een proces dat proces ongevoeliger gaat maken voor fraude?

Dat de gemiddelde domme laffe Vlaming dat gelooft tot daar aan toe maar dat u dat aan Fieseler wil wijsmaken?
Oud 21 september 2012, 22:08   #76
Fieseler

Standaard

Citaat:
Dat klopt niet. Hoewel er geen steekproefgewijze controle op basis van de afdrukken wordt voorzien, is die nu tenminste mogelijk. En ook bij betwisting is er een controle mogelijk. Dat was vroeger allemaal niet het geval.
Bull shit...niemand mag binnen met de decodeersleutel om zijn eigen code te scannen en te controleren....
En zelfs als dat het geval was dan nog wordt het verwerkingscentrum niet beter beveiligd en gecontroleerd dan vroeger...
Oud 21 september 2012, 22:28   #77
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Over de aan de 'elektronische stembusgang' verbonden problemen valt op volgende web-stek wel één en ander op te steken:

http://www.vooreva.be/?lang=fr

Op maandag 8 oktober heeft een informatie- en debat-avond plaats, en wel hier:

Overwinningsstraat/Rue de la Victoire 61,

1060 Sint-Gillis

(niet ver van de Hallepoort en het Sint-Gillis-Voorplein)

De toegang is gratis!!!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 21 september 2012, 23:08   #78
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
Straks Janssens, Pietje. Boontje komt om zijn loontje.
Het is te hopen, en de peilingen geven dat aan. Maar u moet het vel van de beer nog niet verkopen ...
Oud 21 september 2012, 23:09   #79
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Janssens nijpt ze echt. Hij durft De Wever niet alleen aan. Bang dat hij zwaar op zijn smoel gaat. Zielig gewoon.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120921_191

Citaat:
Janssens: 'Geen debat met De Wever alleen'

ANTWERPEN - In het televisieprogramma Terzake op Eén, kwam burgemeester Patrick Janssens van Antwerpen nog eens terug op de lancering van zijn campagne en de voorstelling van het blad dat daarbij hoorde. Hij herhaalde ook nog eens dat hij een debat met alleen Bart De Wever niet ziet zitten.

Dat de officiële aftrap van zijn campagne er eerder laat kwam - goed drie weken voor de stembusslag - verklaarde hij door te stellen dat hij totnogtoe als huidig burgemeester 'druk bezig was geweest de stad te besturen'. Dit weekend is er ook het Bal van de burgemeester, 'en nog later beginnen met de campagne zou misschien te laat geweest zijn', aldus Janssens.

Janssens gaf toe dat het blad uiteraard in zijn opdracht gemaakt was. Dat het door een onafhankelijk hoofdredacteur (Jörgen Oosterwaal) gemaakt is, moet volgens hem echter garanderen dat het inderdaad een 'onafhankelijk en kritisch' blad is.

Ook in de cover, met zijn zoontje, ziet de burgemeester geen graten: 'ik hou mijn privéleven strikt gescheiden van mijn politieke leven, maar aangezien mijn zoon er niet herkenbaar op staat, vond ik dit wel kunnen. Het is bovendien een mooi symbool voor de 40.000 Antwerpenaren die geboren zijn', klonk het.

Dat er nog andere politici zijn die een gelijkaardig idee hadden en ook met een eigen blad uitpakken, noemde Janssens 'niet onlogisch': "Er zijn veel meer affiches met gewoon maar een kop op.'

Janssens zegt ook dat hij de komende drie weken vol vertrouwen tegemoet ziet, ondanks de tegenvallende peilingen. 'Het is totnogtoe vooral over de nationale politiek gegaan. Nu zal het drie weken over de stad gaan.'

Janssens hoeft naar eigen zeggen De Wever helemaal niet bij te benen in de laatste weken voor de verkiezingen. "Ik ben al tien jaar burgemeester, het is aan iemand anders om te proberen op die stoel te raken", vindt hij.

Geen debat

Over het feit dat hij geen rechtstreeks debat wil aangaan met uitdager Bart De Wever (N-VA) was hij kordaat: 'Dit gaat tussen verschillende partijen, ik zie dan ook niet in waarom ik in debat zou gaan met één kandidaat en niet met de andere.' Janssens verduidelijkte dat hij wel degelijk met De Wever wil discussiëren, als op voorwaarde dat ook de andere kandidaten daarbij betrokken zouden zijn. Maar geen 1-op-1 debat dus.
Patricksken, de laffe, u mag ook met andere kandidaten 1 tegen 1 in debat gaan, hoor! Maar daar doe je zelfs voor in je broek.

Laatst gewijzigd door Robrecht de Fries : 21 september 2012 om 23:13.
Robrecht de Fries is offline  
Oud 21 september 2012, 23:21   #80
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Ik vind de slogan van Bart de Wever "Respect voor A" iets beter dan de huidige. Het was een voorstel van een onbekende Antwerpenaar gericht aan Bart.
Het belangrijkste is toch respect hebben voor een ander. Zo kan men vervolgens iets stabiel opbouwen.

Maar ik stem op Patrick omdat hij zijn job goed uitvoert. Hij mag wel wat strenger optreden tegen jongeren die zich misdragen. Ondertussen heeft hij genoeg respect verdient door al zijn inspanningen en mag hij daar ook van profiteren.

De perfecte oplossing zou zijn: Patrick burgemeester en Bart zijn assistent. Het is dat ik Bart niet vertrouw. Grote kans dat de gewone mens er slechter aan toe gaat zijn onder zijn leiding, en dat bedrijven meer macht krijgen.
Ik ben ook zaakvoerder (klein bedrijf), maar wil dat niet zien gebeuren.

Laatst gewijzigd door nickb : 21 september 2012 om 23:22.
nickb is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be