Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2012, 10:25   #101
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat moet je aan de mensen vragen die er niet in geloven, niet aan iemand die er wel in gelooft.
Wat geloven mensen niet aan het verhaal van de N-VA ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 10:26   #102
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat jij als linkie-winkie tevreden bent met het linkie-winkie beleid van Elio Di Rupo I dat ons doet evolueren naar een links almachtig staatsapparaat maakt jou een uitzondering.
ik zeg dat ik niets mis vind aan de persoon Hollande en jij maakt er dit van?

serieus, ook op vrijdag moet je niet zoveel drinken hoor.
Oud 21 september 2012, 10:27   #103
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat geloven mensen niet aan het verhaal van de N-VA ?
wat begrijp jij niet aan mijn zin? kan je duidelijk tonen welk woord juist? dan zoek ik een ander woord.
Oud 21 september 2012, 13:08   #104
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Je weet heel goed dat dat de vraag niet is, de vraag is of hij het de volle zes jaar zal blijven als hij het kan/zal worden. Daar gaat het over.

Moesten Wouter, Bruno of Alexander op zulke manier antwoorden dan zou je hen afzeiken. Als BDW dat doet is het snugger ???
Wel alleszins kan de vraag gesteld worden aan De Crem, Turtelboom en de Quick, en wie ben ik nog vergeten ... ja, zelfs Di Rupo in Mons.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 13:49   #105
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel alleszins kan de vraag gesteld worden aan De Crem, Turtelboom en de Quick, en wie ben ik nog vergeten ... ja, zelfs Di Rupo in Mons.

.
Di Rupo heeft al publiekelijk gezegd, de ambt van burgemeester niet te zullen opnemen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 15:09   #106
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Di Rupo heeft al publiekelijk gezegd, de ambt van burgemeester niet te zullen opnemen.
Nu niet neen, omdat hij premier is en de functies niet verenigbaar zijn. Hij zegt al op voorhand dat hij zich laat vervangen tot hij premier af is. Maar eigenaardig genoeg schreeuwt hij het van de daken dat hij burgemeester van Bergen wil blijven. Waarom is hij anders de eerste in de vaderlandse geschiedenis die als federale premier de lijst trekt bij gemeenteraadsverkiezingen? Inderdaad!
Jullie sosjes zijn zo zielig als het om argumenteren gaat: men zou -als men niet oppast - medelijden met jullie krijgen.
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 15:25   #107
beestenboel
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
Nu niet neen, omdat hij premier is en de functies niet verenigbaar zijn. Hij zegt al op voorhand dat hij zich laat vervangen tot hij premier af is. Maar eigenaardig genoeg schreeuwt hij het van de daken dat hij burgemeester van Bergen wil blijven. Waarom is hij anders de eerste in de vaderlandse geschiedenis die als federale premier de lijst trekt bij gemeenteraadsverkiezingen? Inderdaad!
Jullie sosjes zijn zo zielig als het om argumenteren gaat: men zou -als men niet oppast - medelijden met jullie krijgen.
Wat u doet valt bezwaarlijk als 'argumenteren' te benoemen.
beestenboel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 15:43   #108
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

politiekers zijn hypocriet

uiteraard zal dewever NOOIT de volle 6j in A'pen uitdoen
NVA is maar 1 man en binnen 2j hebben ze hem opnieuw nodig.

hij zal a'pen dan per definitie laten stikken en zijn sjerp aan iemand anders geven.

drom da ik ni op dewever stem straks
Burgemeester is 6j, geen interim tijdsverdrijfjobke tot de volgende federale verkiezing
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 16:11   #109
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

De tijd dat de N-VA moties indiende met deontologische codes voor politici is precies voorbij. Net zoals ze ooit nooit aan spelletjesprogramma's gingen deelnemen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 16:13   #110
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beestenboel Bekijk bericht
Wat u doet valt bezwaarlijk als 'argumenteren' te benoemen.
Neen, ok, ik leg jullie hypocrisie bloot. in orde zo?
Oud 21 september 2012, 16:14   #111
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De tijd dat de N-VA moties indiende met deontologische codes voor politici is precies voorbij. Net zoals ze ooit nooit aan spelletjesprogramma's gingen deelnemen.
In de politiek moet je niet heiliger zijn dan de paus.
Oud 21 september 2012, 16:57   #112
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Ik ben een onverbiddelijke criticaster van de NVA omdat ze mij serieus pijn gedaan hebben aan mijn democratische libertaire en Vlaams nationalistische ziel.

Evenwel: Als ze het been stijf houden en inderdaad weigeren het anti-democratische vuile spel van pocolinkieland met zijn regimezenders mee te spelen dan scoren ze torenhoog bij Fieseler.
Als ze dus doen wat ze zeggen dan bied ik hier mijn nederige excuses aan aan BDW en zijn ploeg (behalve het witgekalkte graf Bourgois natuurlijk) voor mijn niet aflatende gepor in een paar open en etterende wondes.
Ik bied dan ook ineens mijn excuses aan aan Ben Weyts die ik op een mooie zaterdag avond alle hoeken van de kamer heb laten zien tijdens een niet voorbereide discussie mano a mano....

Citaat:
Wie de roede spaart haat zijn zoon...
né...dat lucht op zie....
Oud 21 september 2012, 16:59   #113
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik ben een onverbiddelijke criticaster van de NVA omdat ze mij serieus pijn gedaan hebben aan mijn democratische libertaire en Vlaams nationalistische ziel.

Evenwel: Als ze het been stijf houden en inderdaad weigeren het anti-democratische vuile spel van pocolinkieland met zijn regimezenders mee te spelen dan scoren ze torenhoog bij Fieseler.
Als ze dus doen wat ze zeggen dan bied ik hier mijn nederige excuses aan aan BDW en zijn ploeg (behalve het witgekalkte graf Bourgois natuurlijk) voor mijn niet aflatende gepor in een paar open en etterende wondes.
Ik bied dan ook ineens mijn excuses aan aan Ben Weyts die ik op een mooie zaterdag avond alle hoeken van de kamer heb laten zien tijdens een niet voorbereide discussie mano a mano....
Tu t'appelles Modeste ?

Laatst gewijzigd door Pietje : 21 september 2012 om 16:59.
Oud 21 september 2012, 17:02   #114
Fieseler

Standaard

Citaat:
Tu t'appelles Modeste ?
Is dat niet het prerogatief van sossenfraudeurs �* la Vandela, Mathot, Daerden, Dieu, Claes, enz enz...?.

a propos: Weyts vloeren is niet moeilijk ...maar als ik moet aantreden tegen een BDW bijvoorbeeld dan overspeel ik mijn hand op zulk een waanzinnige wijze dat ik op zijn minst een maandje Elisarov zal moeten dragen rond mijn hand...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 september 2012 om 17:04.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 17:03   #115
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
In de politiek moet je niet heiliger zijn dan de paus.
Neen en dat weet je voor je er aan begint.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 17:06   #116
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo is het hier door het gebrek aan ambitie van Bart De Wever dat we nu Elio Di Rupo I aan hem te danken hebben.
Ik denk dat u de politicus Bart De Wever fel onderschat.

Zoals ik het begrijp is De Wever een pragmaticus, die het verwerven van persoonlijke mandaten ondergeschikt maakt aan zijn doel, hetgeen - grif toegegeven - erg zeldzaam is in de politiek. Zijn doel is een “confederaal” (*) Belgisch staatsbestel. Als hij een politiek mandaat aanvaardt, moet dat in functie van het gestelde doel zijn, of met andere woorden, als een mandaat in zekere omstandigheden niet van aard is om zijn doel te bereiken, neemt hij het niet op.

Zo had hij bijvoorbeeld al snel door dat er bij de vorming van een federale bestuursmeerderheid niets in huis zou komen van zijn gewenste ingrijpende staatshervorming. Derhalve heeft hij de anderen laten aanmodderen tot ze hem uitsloten. Het gevolg is dat de N-VA sindsdien in de polls alsmaar sterker wordt, wijl Di Rupo maar vooral De Croo Junior en Beke nu met de gebakken peren zitten.

Hij heeft ook geen enkel belang bij het nastreven van het mandaat van Minister-President van de Vlaamse regering. Hij snapt beter dan anderen dat Peeters openlijk en fel die post blijft begeren, en dus dat Peeters middels die wortel voor de kar van de N-VA kan gespannen worden. Immers, als Peeters ten gepasten tijde zekerheid meent te hebben dat hij zijn ambitie niet meer via zijn huidige CD&V kan waarmaken, zal hij de kans krijgen om dat via de N-VA te doen. Tracht u maar eens in te beelden wat voor macht de N-VA aldus in het bestuur van Vlaanderen zou verwerven.

De breken van de huidige bestuursmacht in de grootste stad van Vlaanderen heeft wel degelijk zin in de ruimere politieke optiek van het gestelde doel, vandaar dat De Wever burgemeester van Antwerpen wil worden.

Kortom, dat alles is verre van “een gebrek aan ambitie”, wel integendeel. De Wever is stap voor stap bezig met het creëren van de omstandigheden om zijn “confederale” ambitie waar te maken. Dat hij het persoonlijk verwerven van postjes daaraan ondergeschikt maakt is weliswaar ongebruikelijk in de politiek, maar een duidelijk teken van intelligentie en rechtlijnigheid : De Wever blijkt niet om te kopen of in het Belgisch gelid te doen lopen zijn met wat persoonlijke glorie. Wat nu ? Ik zeg u, de hoeders van het Belgisch staatsregime doen het in de broek, mijnheer.

(*) Voor wat betreft het “confederaal” aspect van het gestelde doel : zoals ik het lees bedoelen De Wever en zijn partij daarmee eerder een doorgedreven federalisme. Diverse forumdeelnemers waaronder ikzelf hebben het daarover reeds eerder uitgebreid gehad op dit forum.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 21 september 2012 om 17:17.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 17:06   #117
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
nosce te ipsum

Lokaal is meer zijn niveau.
Lokaal in de zin van Vlaanderen. En groot gelijk heeft hij dat hij BE inclusief Wallonië dumpt.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 17:09   #118
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Is dat niet het prerogatief van sossenfraudeurs �* la Vandela, Mathot, Daerden, Dieu, Claes, enz enz...?.

a propos: Weyts vloeren is niet moeilijk ...maar als ik moet aantreden tegen een BDW bijvoorbeeld dan overspeel ik mijn hand op zulk een waanzinnige wijze dat ik op zijn minst een maandje Elisarov zal moeten dragen rond mijn hand...
een beetje anoniem komen stoefen op een internet-forum is nog gemakkelijker.
Oud 21 september 2012, 17:25   #119
Shadowke

Standaard

de enigen die de Vlamingen in de steek laten zijn degenen die nu in de minderheidsregering van EDR zitten en dit enkel voor de macht, het postje, het geld ...
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 17:46   #120
Fieseler

Standaard

Citaat:
een beetje anoniem komen stoefen op een internet-forum is nog gemakkelijker.
inderdaad...
A/ anoniem: klopt
B/ stoefen: klopt ook

Ik denk dat dit zowat uw rekord moet zijn Pjotr...twee stellingen in één tussekomst.....allebei juist...
Als ge straks uw stakingspikketteke verlaat doe dan maar eens een goei fleske proletarische schuimwijn...ge hebt het verdiend...

A propos: dat Ben Weyts voor u intellectueel veel en veel te hoog gegrepen is dat begrijp ik...maar extrapoleer dat niet naar de ganse wereld hé kweddelke...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 september 2012 om 17:48.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be