Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2012, 22:32   #41
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Beste ik denk dat jij bent blijven hangen in de middelleeuwen,

de enigste landen waar nog de shariah wordt toegepast is S.A, Nigeria en Afghanistan, Iran, Somalie,

Als jij een Koranboek verbrand in Belgie dan wordt je niet bestrafd, als jij dat doet in mijn bijzijn, dan zal ik niks doen, want jij bent een niet-Moslim, als je dat in het bijzijn van een "geleerde", hij zal je vergeven, want hij is een geleerde,

Als jij dat in Marokko op straat, dan zal je gewoon beboet worden of opgepakt worden voor een paar dagen, als je dat doet in Borgerhout, in het bijzijn van al die "leeghoofden" ja dan moet ik daar geen tekeningske voor zetten
Vrede zij met u, mijnheer Moor. Zou u zo goed willen zijn om er wel degelijk een tekeningske bij te zetten, of toch minstens wat meer uitleg te verschaffen, want ik heb het groot genoegen Borgerhout en omstreken niet te kennen, en ik heb derhalve geen idee wat de reactie van de volgens u "leeghoofden" aldaar zou zijn. Dank bij voorbaat.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 07:50   #42
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Vrede zij met u, mijnheer Moor. Zou u zo goed willen zijn om er wel degelijk een tekeningske bij te zetten, of toch minstens wat meer uitleg te verschaffen, want ik heb het groot genoegen Borgerhout en omstreken niet te kennen, en ik heb derhalve geen idee wat de reactie van de volgens u "leeghoofden" aldaar zou zijn. Dank bij voorbaat.
Vrede zij met u, wat ik bedoel als je dat doet in het bijzijn van die pipo's die de Moslims een slechte naam bezorgen, van die werkloze tieners die gewoon relletjes veroorzaken, dan vrees dat ze een beetje aggressief gaan reageren,

Ik ben zelf ook voorstander van een nultolerantie tegenover zulke jongeren, deze jongeren moeten harder aangepakt

Ik ben akkoord met de stelling van Bart De Wever "het stad is niet van iedereen"

Bewijs je zelf, heb respect voor de stad, doe moeite, integreer u,
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 07:53   #43
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ik vrees dat quasi alle moslim landen blijven hangen zijn in de middeleeuwen, niet moeilijk met een godsdienst die 1500 jaar oude wetten wil naleven.

Okéé er is zoiets als het gewoonterecht, het Romeinse Recht, Code Napoleon, en tal van andere wetten die nog steeds gebruikt worden in Europa?

Wil dat dan zeggen dat de Europenane zijn bleven steken in de Middelleeuwen? Nope

Verder, de Europese Middelleeuwen waren in geen enkel opzich te vergelijken met de Islamitische Middelleeuwen
Oud 22 september 2012, 07:57   #44
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Wat is dat eigenlijk zo een "geleerde" waarover jullie steeds spreken?
Is dat iemand die dat Arabisch gekrabbel leerde ontrafelen en de koran van voren naar achteren en omgekeerd uit het hoofd kan opzeggen?
Kan zo een "geleerde" bijvoorbeeld een algebraische vergelijking van de eerste graad oplossen?
Een geleerde is een soort "Groot-Imam"

Iemand die gans zijn leven lang heeft gestudeerd over de Koran en de hadiths, en natuurlijk is dit ook iemand die een Universitaire diploma heeft, een doctoraat, noem maar op, dit zijn dus ook mensen die zeer slim zijn, en natuurlijk ook zeer veel algemene kennis hebben, en zij hebben dus zeer veel kennis over de Islam en zij zijn de enigsten die een "fatwah" mogen uitvaardigen, een fatwah is een "antwoord op een vraag"

Een niet-geleerde mag in principe nooit een antwoord geven, op een vraag

Het is zoals een Rabbijn
Oud 22 september 2012, 07:58   #45
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Welke slag was dat?
In de teksten zal het wel weer beschreven worden dat Mohammed een vergevingsgezind man was.
De verovering van Mekka

De Profeet vrede zij met hem heeft al zijn voormalige vijanden die zelfs tanden uit z'n mond sloegen, mensen die hem lieten bloeden, en hem sloegen en hem vernederden, hij heeft al deze mensen vergeven, hoewel hij heel veel kracht bezat
Oud 22 september 2012, 08:22   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

http://en.wikipedia.org/wiki/Asma_bint_Marwan

http://en.wikipedia.org/wiki/Ka%27b_...b_and_Muhammad

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 08:47   #47
het vingertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste ik denk dat jij bent blijven hangen in de middelleeuwen,

de enigste landen waar nog de shariah wordt toegepast is S.A, Nigeria en Afghanistan, Iran, Somalie,

Als jij een Koranboek verbrand in Belgie dan wordt je niet bestrafd, als jij dat doet in mijn bijzijn, dan zal ik niks doen, want jij bent een niet-Moslim, als je dat in het bijzijn van een "geleerde", hij zal je vergeven, want hij is een geleerde,

Als jij dat in Marokko op straat, dan zal je gewoon beboet worden of opgepakt worden voor een paar dagen, als je dat doet in Borgerhout, in het bijzijn van al die "leeghoofden" ja dan moet ik daar geen tekeningske voor zetten

Laatst gewijzigd door het vingertje : 22 september 2012 om 08:48.
het vingertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 08:59   #48
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Met 1500 jaar oude wetten kan je toch geen straf geven voor het maken van filmen ? Daar kan toch niets op voorzien zijn ?

Volgens de Koran en de Soennah, wanneer een niet-Moslim de Profeet Mohammed vrede zij met hem beledigd dan staat daar volledig geen straf op, omdat een niet-Moslim niet beter weet,

Wat wel dient gedaan te worden als Moslim is extra gebeden en extra vroom zijn en gewoon geen aandacht geven
Oud 22 september 2012, 09:06   #49
Moor
Gouverneur

Standaard

Verovering Mekka

Muhammad emphasized on refraining from fighting unless Quresh attacked. Muslim army entered Mecca on January 11, 630 (20th of Ramadan 8 hijrah). The entry was peaceful and bloodless entry on three sectors except for that of Khalid’s column. The hardened anti Muslims like Ikrimah and Sufwan gathered a band of fighters from Quresh and faced Khalid’s column. Quresh attacked Muslims with swords and bows. Muslims retaliated and charged the Quresh’s positions. After a short skirmish Quresh gave ground after losing twelve men. Muslim losses were two warriors.[1]

On the eve of the conquest, Abu Sufyan adopted Islam. When asked by Muhammad, he conceded that the Meccan gods had proved powerless and that there was indeed "no god but Allah", the first part of the Islamic confession of faith. In turn, Muhammad declared Abu Sufyan's house a sanctuary because he was the present chief, and that all the others were gathered over his territory, therefore:
"Even he Who enters the house of Abu Sufyan will be safe, He who lays down arms will be safe, He who locks his door will be safe".[7]
He also declared:
Allah has made Mecca a sanctuary since the day He created the Heavens and the Earth, and it will remain a sanctuary by virtue of the sanctity Allah has bestowed on it until the Day of Resurrection. It (fighting in it) was not made lawful to anyone before me. Nor will it be made lawful to anyone after me, and it was not made lawful for me except for a short period of time. Its animals (that can be hunted) should not be chased, nor should its trees be cut, nor its vegetation or grass uprooted, nor its Luqata (most things) picked up except by one who makes a public announcement about it.'[8]

Laatst gewijzigd door Moor : 22 september 2012 om 09:07.
Oud 22 september 2012, 09:06   #50
Moor
Gouverneur

Standaard

Then Muhammad turning to the people said:

"O Quraish, what do you think of the treatment that I should accord you?"

And they said, "Mercy, O Prophet of Allah. We expect nothing but good from you."

Thereupon Muhammad declared:

"I speak to you in the same words as Yūsuf spoke to his brothers. This day there is no reproof against you; Go your way, for you are free."[10] Muhammad's prestige grew after the surrender of the Meccans. Emissaries from all over Arabia came to Medina to accept him.

Ten people were ordered to be killed:,[2] Ikrimah ibn Abi-Jahl, Abdullah ibn Saad ibn Abi Sarh, Habbar bin Aswad, Miqyas Subabah Laythi, Huwairath bin Nuqayd, Abdullah Hilal and four women who had been guilty of murder or other offences or had sparked off the war and disrupted the peace.[2]

However, they were not all killed; Ikrimah lived to adopt Islam and fight in future battles among Muslim ranks. Conquest of Mecca was followed by Battle of Hunayn.
Oud 22 september 2012, 10:19   #51
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... een fatwah is een "antwoord op een vraag"
Ah, nu begrijp ik het volledig, die Salman Rushdie en tal van anderen hebben dus zelf 'gevraagd' om een fatwah als antwoord te krijgen...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 10:31   #52
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de Koran en de Soennah, wanneer een niet-Moslim de Profeet Mohammed vrede zij met hem beledigd dan staat daar volledig geen straf op, omdat een niet-Moslim niet beter weet,

Wat wel dient gedaan te worden als Moslim is extra gebeden en extra vroom zijn en gewoon geen aandacht geven
Vanwaar dan die heisa over dat filmpje , het is nochtans gemaakt door een ongelovige en hij kan er volgens jou bijgevolg niet aan doen. Toch ging de ganse islamitische wereld aan het moorden , brandschatten en plunderen
Vanwaar dan de wil om een zwakbegaafd christelijk meisje die 2 pagina's van de koran zou verbrand hebben (wat niet eens waar blijk te zijn) de doodstraf aan te smeren.
De islam is geweld , onverdraagzaamheid en middeleeuwse achterlijkheid en het wordt tijd dat het Westen haar positie tegenover deze terroristische beweging gaat herzien.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 10:41   #53
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die gans zijn leven lang heeft gestudeerd over de Koran en de hadiths, en natuurlijk is dit ook iemand die een Universitaire diploma heeft, een doctoraat, noem maar op, dit zijn dus ook mensen die zeer slim zijn, en natuurlijk ook zeer veel algemene kennis hebben, en zij hebben dus zeer veel kennis over de Islam en zij zijn de enigsten die een "fatwah" mogen uitvaardigen, een fatwah is een "antwoord op een vraag"
Slim, ja dat wordt ook van boeren gezegd. Maar wijs?
Nu snap ik ook waarop een fatwa van Al Azhar (die over de borstvoeding) zo dankbaar ontvangen wordt.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 11:10   #54
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ah, nu begrijp ik het volledig, die Salman Rushdie en tal van anderen hebben dus zelf 'gevraagd' om een fatwah als antwoord te krijgen...

Kijk, ik herhaal een fatwaah heeft 2 betekenissen

Het is een soort religieuze "decreet" "oordeel" "vonnis" (al dan niet bindend)

En het is gewoon een "doodsimpele antwoord" van een geleerde op de vraag van een leek, een niet-geleerde, een gewone burger

zeer veel gewone Moslims zitten bijvoorbeeld met een vraag in hun dagelijkse leven, en vragen zich af het toegestaan is binnen de Islam, en dan sturen zij deze vraag aan die geleerde, en de geleerde antwoord dan,

Laatst gewijzigd door Moor : 22 september 2012 om 11:11.
Oud 22 september 2012, 11:15   #55
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Vanwaar dan die heisa over dat filmpje , het is nochtans gemaakt door een ongelovige en hij kan er volgens jou bijgevolg niet aan doen. Toch ging de ganse islamitische wereld aan het moorden , brandschatten en plunderen
Vanwaar dan de wil om een zwakbegaafd christelijk meisje die 2 pagina's van de koran zou verbrand hebben (wat niet eens waar blijk te zijn) de doodstraf aan te smeren.
De islam is geweld , onverdraagzaamheid en middeleeuwse achterlijkheid en het wordt tijd dat het Westen haar positie tegenover deze terroristische beweging gaat herzien.
uw woorden kloppen niet met de realiteit, namelijk deze woorden van u:

Toch ging de ganse islamitische wereld aan het moorden , brandschatten en plunderen , in Borgerhout had je 200 jongeren op de duizenden jongeren, de rest van de jongeren heeft nie betoogd of relletjes gedaan,

Ik heb naar de VRT gekeken en volgens experts zijn de protesten al bij al in het algemeen redelijk beperkt gebleven

De betogingen en relletjes zijn niets anders dan het werk van niet-salafistische sektes, zoals de Kharijitische Shariah4Belgium, en zeer veel Moslims zijn unaniem hierover dat dit niet de gepaste, Islamitische antwoord is, als u wilt kan ik een bewijs plaatsen
Oud 22 september 2012, 12:12   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uw woorden kloppen niet met de realiteit, namelijk deze woorden van u:

Toch ging de ganse islamitische wereld aan het moorden , brandschatten en plunderen , in Borgerhout had je 200 jongeren op de duizenden jongeren, de rest van de jongeren heeft nie betoogd of relletjes gedaan,

Ik heb naar de VRT gekeken en volgens experts zijn de protesten al bij al in het algemeen redelijk beperkt gebleven

De betogingen en relletjes zijn niets anders dan het werk van niet-salafistische sektes, zoals de Kharijitische Shariah4Belgium, en zeer veel Moslims zijn unaniem hierover dat dit niet de gepaste, Islamitische antwoord is, als u wilt kan ik een bewijs plaatsen
en doden in Pakistan, Algerije en waar nog allemaal dat zijn ook maar een 200-tal jongeren zeker?
Of wat versta jij onder "ganse islamitische wereld"? Elke muzelman?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 22 september 2012, 12:16   #57
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een geleerde is een soort "Groot-Imam"
In de Islam houden "geleerden" zich bezig met de vraag of je het vlees van gesodomiseerde beesten mag opeten.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 12:26   #58
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Interessant maar hier zijn toch verzachtende omstandigheden meen ik, het waren neutrale medestanders die hem niet meer wilden erkennen als profeet van Gabriël.

"Who is Mahomet, and who is the Apostle of God, that we should obey him?"

Ik vrees dat ze hem beledigd hebben voor z'n klein pietje, en als de engel Gabriël dan daarbovenop een bevel geeft om ze aan te vallen kun je niet anders.

"the Angel Gabriel visited Muhammad while he was washing clothes at Umm Salama’s house, asking that he should unsheathe his sword and to go to the Banu Qurayza and fight them."

Hij was wel vredevol, hij heeft de vrouwen en kinderen laten leven en enkel verkocht als slaven. Waarschijnlijk nadat elke vrouw en jongen vanaf 6 jaar verkracht was door z'n soldaten, dat was enkel de standaard procedure voor slaven.

Bij vorige veroveringen was hij ook te braaf, nu moest hij wel hard optreden om een voorbeeld te stellen.
"Muhammad deviated from his earlier, more lenient treatment of prisoners as this was seen as "as sign of weakness if not madness"[34] and Peterson concurs that the Muslims wanted to deter future treachery by severe punishment."

Laatst gewijzigd door BonBon : 22 september 2012 om 12:27.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 12:28   #59
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
In de Islam houden "geleerden" zich bezig met de vraag of je het vlees van gesodomiseerde beesten mag opeten.
én met het feit dat als je je mannelijke collega's eerst wat borstvoeding geeft, je weldegelijk samen met hen in één bureel mag werken. Het feit dat je van iemand borstvoeding hebt gekregen maakt dat deze persoon voor jou niet huwbaar is.
(bij nader inzicht, het zou ook kunnen dat je met alle collega's (m/v) naar een gezamenlijke min stapt, daar met z'n allen eens aan den teuter gaat hangen, et voil�* een sexloze werkomgeving. Samen van dezelfde min borstvoeding krijgen maakt ook dat je niet met elkaar mag huwen, in tegenstelling tot je nicht en kozijn waar je naar hartelust mee mag inteelten, zolang ze maar niet bij dezelfde vrouw melk hebben gedronken).
Om zoiets te vinden moet je weldegelijk hoogintelligent en hooggestudeerd hebben!

Laatst gewijzigd door circe : 22 september 2012 om 12:29.
Oud 22 september 2012, 12:40   #60
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Dat is al lang beslist door Khomeini, je mag dan het vlees niet meer verkopen in je eigen dorp, wel in andere dorpen. T'is maar dat je het weet.

"A man can have sex with animals such as sheeps, cows, camels and so on. However, he should kill the animal after he has his orgasm. He should not sell the meat to the people in his own village; however, selling the meat to the next door village should be fine."

Sex and islam
http://www.harrington-sites.com/Islam.htm
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be