Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2012, 16:49   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Bij ons volgens de Islam behoudt de Moslimvrouw al haar rechten en mag ze niet de achtenaam aannemen van haar man en vice versa, verder indien een vrouw bepaalde status heeft of bepaalde rechten, of eigendom bezit dat blijft van haar,

en vice versa de man ook, er is geen "gemeenschap van goederen"

De reden waarom de vrouw de achternaam niet mag overnemen is omdat de vrouw van andere afkomst is, een andere vader heeft, een andere bloedlijn, en zij staat gelijk met de man
en wat zijn "haar rechten" die de westerse vrije vrouw niet zou hebben?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 16:57   #22
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en wat zijn "haar rechten" die de westerse vrije vrouw niet zou hebben?
De man betaalt voor de vrouw praktisch alles

-Onderdak
-Huur
-reizen
-Elektriciteit
-Water
-Eten
-Kledij
-Vrouw heeft recht op sex en affectie (maximum limiet is 4 dagen de vrouw moet binnen de 4 dagen haar recht op sex vervuld zien te krijgen)
-Vrouw heeft recht op goede behandeling
-Vrouw heeft recht op "kennis" (de man moet ervoor zorgen dat de vrouw regelmatig opledingen volgt of toegang heeft tot kennis in welke vorm dan ook of het nou Islamitische kennis of andere kennis die van nut kan zijn aangezien een mens sowieso nood heeft aan kennis, want de voedsel van het verstand is "kennis")
-Indien de vrouw van gegoede komaf is, en zij is het gewoon een dienster thuis te hebben dan mag zij dit stipuleren in de huwleijkscontract

-De grootste recht van de Moslimvrouw die de niet-Moslimvrouw niet heeft is het recht op financiele zorg

Laatst gewijzigd door Moor : 22 september 2012 om 16:59.
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 17:02   #23
Moor
Gouverneur

Standaard

http://mens-en-samenleving.infonu.nl...k-rechten.html
Oud 22 september 2012, 17:10   #24
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
er is geen "gemeenschap van goederen"
De vrouw is toch gewoon eigendom vd man zoals de hond, de kast en de koe?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 17:12   #25
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
-De grootste recht van de Moslimvrouw die de niet-Moslimvrouw niet heeft is het recht op financiele zorg
de westerse vrouw wil onafhankelijk zijn
ik ben er zeker van dat veel moslimvrouwen dit ook willen maar niet mogen (ze zijn eigendom hé, roerend goed).
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 17:18   #26
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
de westerse vrouw wil onafhankelijk zijn
ik ben er zeker van dat veel moslimvrouwen dit ook willen maar niet mogen (ze zijn eigendom hé, roerend goed).
De vrouw mag ook onafhankelijk zijn als dit op voorhand werd geregeld, en alsnog dient de man in het onderhoud te voorzien van de man, dus de vrouw heeft geen kosten, maar ze verdient wat geld bij, ze kan eventueel 1/4de van haar loon of 1/3de gebruiken om haar man te steunen maar dit is niet verplicht,
Oud 22 september 2012, 17:55   #27
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

-Onderdak
-Huur
-reizen
-Elektriciteit
-Water
-Eten
-Kledij
-Vrouw heeft recht op sex en affectie (maximum limiet is 4 dagen de vrouw moet binnen de 4 dagen haar recht op sex vervuld zien te krijgen)
-Vrouw heeft recht op "kennis" (de man moet ervoor zorgen dat de vrouw regelmatig opledingen volgt of toegang heeft tot kennis in welke vorm dan ook of het nou Islamitische kennis of andere kennis die van nut kan zijn aangezien een mens sowieso nood heeft aan kennis, want de voedsel van het verstand is "kennis")
-Indien de vrouw van gegoede komaf is, en zij is het gewoon een dienster thuis te hebben dan mag zij dit stipuleren in de huwleijkscontract

Volgens mij heeft jullie Allah de islam speciaal uitgevonden om de mohammedanen in de ogen van normale mensen belachelijk te maken met allerlei onzin, zoals het idee dat de Schepper het volgen van regeltjes over alle mogelijke details van het dagelijkse leven heeft voorgeschreven, en dat dergelijke praktische regelingen iets met godsdienst of religie te maken kunnen hebben.

Tjonge! Jullie god is een soort bekrompen notaris of klerk met als nevenberoep herrieschopperij. Pardon, als hoofdberoep.
Oud 22 september 2012, 18:01   #28
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:

-Onderdak
-Huur
-reizen
-Elektriciteit
-Water
-Eten
-Kledij

Ik voed mijn dochter op niet afhankelijk te zijn van wie dan ook. Je moet wel goed gek wezen om afhankelijk te zijn van een ander mens voor de lijst de je hebt opgenoemd. Die afhankelijkheid zorgt er immers voor dat de man met de vrouw kan spelen als een kat met een muis. En zeker in gearrangeerde huwelijken.

En wat die financiële zorg en die lijst betreft, die hebben Vlaamse vrouwen heel goed gekend onder het katholiek juk. We hebben het verworpen. Het is geschiedenis geworden.

Verder lijkt je ervan uit te gaan dat een man en een vrouw voor heel hun leven samen moeten blijven. Van die heilige wet blijft er bij westerse mensen die gezond van lichaam en van geest zijn niet veel over. Veranderen van partner moet kunnen wanneer de tijd dat aanwijst.

Een vriendin van mijn dochter had zich bekeerd tot de islam en was getrouwd met een Marokkaan. De vriendinnen kwamen al eens samen en alles moest halal zijn. Nu woont ze apart en heeft het moslimgeloof opgegeven. Ze is geslaagd in haar examens voor verpleegkundige en woont bij een vriendin van haar aan kanker overleden moeder.
Tijdens haar korte huwelijk heeft ze niets anders gedaan dan gekuist om de schulden van meneer de Marokkaan te betalen, en hem kansen gegeven, en hem proberen af te helpen van zijn drugsmisbruik.
Nu is ze een vrije vrouw en ze heeft geen vent nodig om haar toekomst op te bouwen. Dat doet ze zelf.
Het is maar hoe je het bekijkt.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 18:30   #29
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Een vriendin van mijn dochter had zich bekeerd tot de islam en was getrouwd met een Marokkaan. De vriendinnen kwamen al eens samen en alles moest halal zijn. Nu woont ze apart en heeft het moslimgeloof opgegeven. Ze is geslaagd in haar examens voor verpleegkundige en woont bij een vriendin van haar aan kanker overleden moeder.

Tijdens haar korte huwelijk heeft ze niets anders gedaan dan gekuist om de schulden van meneer de Marokkaan te betalen, en hem kansen gegeven, en hem proberen af te helpen van zijn drugsmisbruik.
Nu is ze een vrije vrouw en ze heeft geen vent nodig om haar toekomst op te bouwen. Dat doet ze zelf.
Ik heb nu eens nog nooit een relatie tussen een Noord-Afrikaan en een westerse vrouw gezien waarin de vrouw niet volkomen werd leeggezogen en misbruikt. Meestal doen die mannen dat wel voorzichtig: net genoeg om maximaal te parasiteren, en net niet te veel om haar niet kwijt te raken. En ik kan veel verhalen in die zin vertellen; ik heb veel gezien.

Zoveel, dat ik denk dat er minder leed in de wereld zou zijn als de mohammedanen eens wat meer zouden wegsnijden bij hun zoontjes.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 22 september 2012 om 18:31.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 18:37   #30
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik voed mijn dochter op niet afhankelijk te zijn van wie dan ook. Je moet wel goed gek wezen om afhankelijk te zijn van een ander mens voor de lijst de je hebt opgenoemd. Die afhankelijkheid zorgt er immers voor dat de man met de vrouw kan spelen als een kat met een muis. En zeker in gearrangeerde huwelijken.

En wat die financiële zorg en die lijst betreft, die hebben Vlaamse vrouwen heel goed gekend onder het katholiek juk. We hebben het verworpen. Het is geschiedenis geworden.

Waarom vergelijk je het Katholicisme met de Islam.????

Verder lijkt je ervan uit te gaan dat een man en een vrouw voor heel hun leven samen moeten blijven. Van die heilige wet blijft er bij westerse mensen die gezond van lichaam en van geest zijn niet veel over. Veranderen van partner moet kunnen wanneer de tijd dat aanwijst.

Teeeut, gebuisd, in de Islam is er zelfs een soerat, een hoofdstuk dat heet "De Scheiding", Scheiding is toegestaan niet zoals in het Katholicisme, dat zegt dat je voor altijd bij elkaar moet blijven, In de tijd van de Profeet Mohammed had je scheidingen, het is gewoon dat er cultuur binnegekropen is in de Islam

Dat is omdat deze meisje met een "niet-praktizerende man" was getrouwd, een praktizerende Moslim is zacht, proper, deftig, ordelijk, lief, schuldenvrij, geweldvrij, en heeft geen drugs of drankproblemen

Ik gun het haar, het is beter dat zij scheid van zo iemand, maar het is ook haar eigen schuld, je moet je niet bekeren om bij een "knappe Moslimman terecht te komen" ,zeer veel Belgische meisjes worden verliefd op een knappe Marokkaanse man, en hebben het er zelf voor over om een Moslimjongen in te palmen, om zich "valselijk" te bekeren en deze jongen zijn tijd te verspillen, wij hebben zulke meisjes niet nodig

Laatst gewijzigd door Moor : 22 september 2012 om 18:38.
Oud 22 september 2012, 18:40   #31
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik heb nu eens nog nooit een relatie tussen een Noord-Afrikaan en een westerse vrouw gezien waarin de vrouw niet volkomen werd leeggezogen en misbruikt. Meestal doen die mannen dat wel voorzichtig: net genoeg om maximaal te parasiteren, en net niet te veel om haar niet kwijt te raken. En ik kan veel verhalen in die zin vertellen; ik heb veel gezien.

Zoveel, dat ik denk dat er minder leed in de wereld zou zijn als de mohammedanen eens wat meer zouden wegsnijden bij hun zoontjes.
En hoe zit het met de Westerse vrouw? Wordt zij dan niet gebruikt als "gebruisvoorwerp"; prostitutie, vrouw wordt afgestempeld als een lustobject, wanneer je een wagen verkoopt, moet er een vrouw op de capo zitten, nu zeg me eerlijk wat heeft een vrouw te maken met de prestaties van een wagen????;
Oud 22 september 2012, 18:43   #32
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Volgens mij heeft jullie Allah de islam speciaal uitgevonden om de mohammedanen in de ogen van normale mensen belachelijk te maken met allerlei onzin, zoals het idee dat de Schepper het volgen van regeltjes over alle mogelijke details van het dagelijkse leven heeft voorgeschreven, en dat dergelijke praktische regelingen iets met godsdienst of religie te maken kunnen hebben.

Tjonge! Jullie god is een soort bekrompen notaris of klerk met als nevenberoep herrieschopperij. Pardon, als hoofdberoep.
Die regeltjes zorgen ervoor dat Moslims gelukkiger zijn dan veel niet-Moslims
Oud 22 september 2012, 18:48   #33
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nergens ter wereld is er meer prostitutie dan in Marokko. De Arabische landen zijn één gigantisch bordeel, en Marokko is een gangbang zonder eind.

Maar over prostitutie wou ik het niet hebben. Wel dat iemand die goed bij zijn hoofd is nooit een Noord-Afrikaan in de buurt van een westerse vrouw zou mogen dulden. En ja, om jullie uit de buurt te houden, zullen we toch wel iets van jullie gedragingen moeten overnemen. Het is dat of onze meisjes kapot zien maken.
Oud 22 september 2012, 19:11   #34
parsprototem
Banneling

Standaard

Ik vergelijk het katholicisme niet met de Islam. Je hebt niet goed gelezen. Ik sprak me uit over een katholiek juk in het verleden. IN HET VERLEDEN. Wij hebben die ervaring gehad en die van ons afgeschud. Jij komt af met het zelfde stramien en daar hebben wij al een hele tijd geleden genoeg van gehad. We willen het dus niet opnieuw hebben. We willen het gewoon niet zien of ruiken! Is dat nu eindelijk eens duidelijk?

En die scheiding volgens islamnormen ... in wie zijn voordeel is dat? Ik heb ook al meer dan één keer gekeken naar sharia dienstverlening in Londen, naar het gerecht in Iran, ... Potverdorie, man, de vrouw heeft er niet veel te zeggen hoor. Waarom zijn dat trouwens alleen en uitsluitend maar mannen die 'recht' spreken? Dat feit op zich alleen al is een ANOMALIE.
Ik vermoed dat er heel intelligente vrouwen gevangen zitten in een huwelijk en zich hadden kunnen ontplooien in een land zonder islamtralala. Misschien is het de kunst van sommige vrouwen in de islam om zich niet te intelligent te uiten zodat hun vent dat nooit te weten komt, want dan zou hij zich wel eens geschoffeerd kunnen voelen. En dan is het hek van de dam.

En wat de vriendin van mijn dochter betreft. Leugens als waarheid verkopen... Het zit in de islam geïncorporeerd.

Ik heb meteen een wetsvoorstel: islam mannen die het nu nog aanleggen met een Vlaamse vrouw dienen 10.000 euro waarborg te betalen. We zullen dan eens zien of de liefde echt is. Het was een leerrijke ervaring voor haar. En voor iedereen die er indirect bij betrokken was.
En neem het woord 'valselijk' ivm bekeren onmiddellijk terug. Zij was oprecht en had en heeft een goede verstandinghouding met de rest van de familie.
En zulke meisjes heb je niet nodig? Zeg je? Mij goed. Maar daar ga ik consequenties aan verbinden.
Oud 22 september 2012, 19:24   #35
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe zit het met de Westerse vrouw? Wordt zij dan niet gebruikt als "gebruisvoorwerp"; prostitutie, vrouw wordt afgestempeld als een lustobject, wanneer je een wagen verkoopt, moet er een vrouw op de capo zitten, nu zeg me eerlijk wat heeft een vrouw te maken met de prestaties van een wagen????;
Waar maak jij je druk over? Sommige van die vrouwen die op een auto liggen zijn studentes. En ken je ons cultuurfenomeen niet om de zaken met een kilo zout te nemen? Blijkbaar niet. Er de humor van in te zien? Op zich werkt dat heel bevrijdend. Probeer het eens.

Mettertijd zullen er ook halfblote mannen op auto's liggen. Hopelijk tegen de tijd dat ik een auto zal kunnen kopen. Blote venten of een chocotoff. Voor minder koop ik geen auto.
Oud 22 september 2012, 19:26   #36
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Hebben ze wel inzicht vergaard over 'gelukkig zijn' ?
Oud 22 september 2012, 19:31   #37
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom draagt de Westerse vrouw de achternaam van haar echtgenoot ook al is zij gescheiden?
Wat bedoel je met dragen van de achternaam van de echtgenoot ? Er is geen enkele overheidsadministratie die mevrouw aanspreekt met de familienaam van haar partner. Tenzij mevrouw dit zelf wilt en dan nog binnen informele communicatie. Formeel wordt mevrouw aangeproken met haar meisjesnaam.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 19:44   #38
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

-Onderdak
-Huur
-reizen
-Elektriciteit
-Water
-Eten
-Kledij

Hierboven was de versie die wij moeten geloven, hieronder de realiteit van de moslimvrouw:

1. Zij mag geen sex weigeren: geen sex betekent geen eten. Wat een vrouw die geen geld heeft en die van haar man geen toestemming krijgt om het huis te verlaten, in deze situatie moet doen is ons een raadsel!
2. Een ongehoorzame vrouw heeft geen recht op onderhoud.
3. Indien een vrouw zonder toelating van haar man op reis gaat of als ze met toelating op reis gaat om haar eigen zaken te behartigen heeft ze geen recht op onderhoud.
4. Wanneer een vrouw op bedevaart gaat naar Mekka moet ze in haar eigen onderhoud voorzien.
5. Indien een vrouw vast buiten de Ramadan zonder toelating van haar man (met als gevolg dat hij overdag geen sex kan hebben met haar) heeft zij geen recht op onderhoud.

Bron: http://www.exmoslim.org/echtgenoot%2...n%20vrouw.html

Doe de moeite om de engelse vertaling te lezen, is om u zot te lachen...of het is intriest want dit is de realiteit van zoveel vrouwen.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 19:49   #39
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Op voorwaarde dat er niet-moslims in de buurt zijn om de gelukkige moslims in hun levensonderhoud te helpen voorzien zeker?

Want anders zat je toch allang ergens in Mohammedanië?
Oud 22 september 2012, 19:51   #40
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Nog een grappig regeltje:

[b]Allah’s Messenger (Pbuh) said, ”When a man calls his wife to satisfy his desire she must go to him even if she is occupied at the oven.” (Al Tirmidhi Hadith No. 1160 & Ibn Ma’jah Hadith No. 4165)

Bron:
http://noman47.wordpress.com/queries...h-her-husband/
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be