Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2012, 21:32   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Er zijn gemeenschappelijke punten tussen het Katholicisme en de Islam

Maar er zijn ook verschillen, de tirannie die de kerk aan de dag heeft gelegd in Europa tart alle verbeelding en was gewoon heel erg, het Katholicisme heeft ook de drievuldigheid,
Tirannie? Wat is er dan erger dan de moordlust van Mohammed? Zelfs Hitler verbleekt erbij...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 21:41   #62
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Tirannie? Wat is er dan erger dan de moordlust van Mohammed? Zelfs Hitler verbleekt erbij...
De hitsigheid van vlaamse vrouwen?
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 21:47   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
En wat die financiële zorg en die lijst betreft, die hebben Vlaamse vrouwen heel goed gekend onder het katholiek juk. We hebben het verworpen. Het is geschiedenis geworden.
Over welk juk spreekt u? Welke zaken legde de katholieke Kerk dan wel de vrouwen op?

Bij mijn weten was het oude burgerlijk wetboek geïnspireerd op de Code Napoléon die op zijn beurt teruggaat op de revolutionaire wetten van de Franse Republiek. Niet op de wetgeving van de Kerk.
Oud 22 september 2012, 21:53   #64
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom draagt de Westerse vrouw de achternaam van haar echtgenoot ook al is zij gescheiden?

Men zegt dat er vrouwenrechten zijn in de Islam?

Maar hoe is het nu mogelijk? Heeft de vrouw dan geen eigen identiteit?
De echtgenote houdt haar eigen naam maar mag de naam van haar man gebruiken. Deze mag op zijn beurt de naam van zijn echtgenote gebruiken.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 21:56   #65
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Wij hebben zulke hopeloze gevallekes niet nodig, ik althans niet, een hopeloos gevalleke dat zelf in staat is om zich te bekeren zonder na te denken tot een godsdienst dat zeer veel discipline vraagt om een Marokkaanse marginale junky te bemachtigen zo'n gevallekes mogen zich bekeren tot Satanisme of zo, dus NOPE NO THANKS (Moor)

Vreemd wat voor jullie de definitief van een 'hopeloos geval' is.
'Nadenken' en 'godsdienst' in één zin? Kan je het nog gekker bedenken??
Een godsdienst die discipline vraagt...laat dat nu net iets zijn dat veel islamieten in mijn ogen net niét hebben.
Eén keer per jaar een maand niet eten tijdens de dag kan niet omschreven worden als 'discipline'.
Op school goed studeren, een deftig diploma halen of een beroep leren, dát is discipline.
Wat jij bedoelt, wordt omschreven als 'slaafs volgen'.

Zonder dank.
Aaah ja haha, geen alcohol drinken, niet roken, bidden 5 x per dag, niet stelen, goede praat verkopen, niet vechten, is dat geen discipline? maagd blijven, by the way ik heb 2 diploma's,

Ik geef eerlijk toe dat veel Moslimjongeren geen discipline hebben en dat betreur ik, maar er zijn ook zeer veel Marokkaanse jongeren die WEL een diploma hebben
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 22:00   #66
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Omdat het een oude gewoonte is (en ik vermoed zelfs wettelijk vastgelegd). Men is echter aan het evolueren naar het feit dat ouders kunnen kiezen welke achternaam hun kind zullen dragen.

Dit is echter nog geen excuus om vrouw onderdrukking van uw religie goed te praten.
Vrij logisch dat dat ooit ( is nog zo hoor by default, dacht ik ) zo was daar afstamming langs moeders kant duidelijk was en die langs vaders kant niet.
Met het overnemen van die achternaam (-> familienaam ) werd/wordt een familiale verwantschap voor de kinderen tov vader officieel aangeduid.

Als ik het goed voor heb is dat een overblijfsel van Napoleons bewind ende invoering van zijn code Napoléon
( één van de verhaaltjes _ ik weet niet of het volledig waar is _ is dat de Nederlanders uit protest de meest idiote familienamen verzonnen.... en er achteraf mee bleven zitten )
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 22:00   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aaah ja haha, geen alcohol drinken, niet roken, bidden 5 x per dag, niet stelen, goede praat verkopen, niet vechten, is dat geen discipline? maagd blijven, by the way ik heb 2 diploma's,
Wie beantwoordt daar aan van de Marokkaanse jongemannen? Ik zie ze immers wel alcohol drinken, wel uitgaan en afspraakjes maken met meisjes, wel betrokken zijn in geweldpleging, enzovoort.
Oud 22 september 2012, 22:02   #68
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Moor,
Noem jij een forumlid een 'piece of shit'?
Heb ik dat goed gelezen?
Ja dat heb je goed gelezen, hij is een "piece of shit"
Oud 22 september 2012, 22:03   #69
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De man betaalt voor de vrouw praktisch alles

-Onderdak
-Huur
-reizen
-Elektriciteit
-Water
-Eten
-Kledij
-Vrouw heeft recht op sex en affectie (maximum limiet is 4 dagen de vrouw moet binnen de 4 dagen haar recht op sex vervuld zien te krijgen)
-Vrouw heeft recht op goede behandeling
-Vrouw heeft recht op "kennis" (de man moet ervoor zorgen dat de vrouw regelmatig opledingen volgt of toegang heeft tot kennis in welke vorm dan ook of het nou Islamitische kennis of andere kennis die van nut kan zijn aangezien een mens sowieso nood heeft aan kennis, want de voedsel van het verstand is "kennis")
-Indien de vrouw van gegoede komaf is, en zij is het gewoon een dienster thuis te hebben dan mag zij dit stipuleren in de huwleijkscontract

-De grootste recht van de Moslimvrouw die de niet-Moslimvrouw niet heeft is het recht op financiele zorg
wauw ... dat is niet meteen een 'recht' hé... eerder een cadeautje dan

Bovendien zou dat dan betekenen dat een man dan automatisch één recht minder en één plicht meer zou hebben dan een vrouw
Tjah .... dat vroeg/vraagt om compensatie zeker ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2012, 22:03   #70
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wie beantwoordt daar aan van de Marokkaanse jongemannen? Ik zie ze immers wel alcohol drinken, wel uitgaan en afspraakjes maken met meisjes, wel betrokken zijn in geweldpleging, enzovoort.

Tjonge, Tjonge, Tjonge, t'is nooit niet goed
Oud 22 september 2012, 22:04   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tjonge, Tjonge, Tjonge, t'is nooit niet goed
Ik reageer op uw stelling. Welnu, wat blijft er over van die hooggestemde idealen in de dagdagelijkse praktijk? En hoe komt het dat Marokkaanse jongemannen schijnbaar juist het omgekeerde doen van wat de islam leert?
Oud 22 september 2012, 22:09   #72
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De hitsigheid van vlaamse vrouwen?
Bewijzen, bewijzen, bewijzen, geef me waterdichte bewijzen van de moordzucht van de Profeet Mohammed vrede zij met hem,

Laten we alstublieft niet de moordzucht van de Europeanen projecteren op de andere volkeren

Moet ik terug een lijst plaatsen van de talloze oorlogen die de Westerlingen hebben veroorzaakt?

Zoals in Congo bijvoorbeeld? Met jullie afhakkingen van handen, en mutilaties van zwarten?

Of Hitler, of talloze moordenaars, de uitroeiing van de Indianen, de vele pogroms over de Joden, de uitmoorden van de Albigenzen, de vele Germaanse invallen in de Romeinse wereld, de volksverhuizingen, de Vikings, het Westen is doordrenkt met BLOED
Oud 22 september 2012, 22:11   #73
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik reageer op uw stelling. Welnu, wat blijft er over van die hooggestemde idealen in de dagdagelijkse praktijk? En hoe komt het dat Marokkaanse jongemannen schijnbaar juist het omgekeerde doen van wat de islam leert?
Maar kom jij eigenlijk wel naar buiten?

ik ken rasechte, Vlaamse autochtoonsje jongeren die hun studies niet hebben afgewerkt, ik heb 4 beste vrienden van me, die gestudeerd hebben, en die een diploma hebben, en die een "degout" hebben gerkegen van de autochtonen, door het feit dat zij jarenlang gewerkt hebben in een kantoor, en er gewoon kotsneiginen van hebben gekregen door de vele pesterijen, en de vele misbruiken, en zelfs een eigen zaak hebben gestart
Oud 22 september 2012, 22:12   #74
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom velen zich laten meeslepen in wazige draadjes van een lelijke moslim (sorry voor de woordovertolligheid). Dan nog wel een die hier ons komt vertellen dat onze vrouwen onderdrukt worden.
Lelijke Moslim? Wablieft? Dan heb je mij nog niet gezien, haha, tjonge tjonge, wat voor een rabiate praat lees ik hier allemaal
Oud 22 september 2012, 22:15   #75
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik geef eerlijk toe dat veel Moslimjongeren geen discipline hebben en dat betreur ik, maar er zijn ook zeer veel Marokkaanse jongeren die WEL een diploma hebben
Da's geen discipline, da's gewoon gezond leven.
Alleen dat bidden en maagd blijven...what's the point....maar 't is wel uw goed recht maar dan hoor ik van die verhalen dat meisjes, om hun maagdenvlies in ere te houden, hun 'achterdeur' laten gebruiken wat ook hun goed recht is maar kunnen we dat dan mss hypocrisie ipv discipline noemen?

En die laatste groep kan ik alleen maar feliciteren want da's knap, in een cultuur waar kennis (westerse kennis) als waardeloos aanzien wordt.
Oud 22 september 2012, 22:16   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar kom jij eigenlijk wel naar buiten?

ik ken rasechte, Vlaamse autochtoonsje jongeren die hun studies niet hebben afgewerkt, ik heb 4 beste vrienden van me, die gestudeerd hebben, en die een diploma hebben, en die een "degout" hebben gerkegen van de autochtonen, door het feit dat zij jarenlang gewerkt hebben in een kantoor, en er gewoon kotsneiginen van hebben gekregen door de vele pesterijen, en de vele misbruiken, en zelfs een eigen zaak hebben gestart
U gaat dus de vraag uit de weg. Wat u hierboven allemaal schrijft, is immers naast de zaak.

De vraag luidde: hoe komt het toch dat zovele jongemannen van Marokkaanse afkomst zich niets gelegen laten van wat de islam op moreel vlak voorschrijft?
Oud 22 september 2012, 22:16   #77
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bewijzen, bewijzen, bewijzen, geef me waterdichte bewijzen van de moordzucht van de Profeet Mohammed vrede zij met hem,

Laten we alstublieft niet de moordzucht van de Europeanen projecteren op de andere volkeren

Moet ik terug een lijst plaatsen van de talloze oorlogen die de Westerlingen hebben veroorzaakt?

Zoals in Congo bijvoorbeeld? Met jullie afhakkingen van handen, en mutilaties van zwarten?

Of Hitler, of talloze moordenaars, de uitroeiing van de Indianen, de vele pogroms over de Joden, de uitmoorden van de Albigenzen, de vele Germaanse invallen in de Romeinse wereld, de volksverhuizingen, de Vikings, het Westen is doordrenkt met BLOED
De congolezen zijn nu beter af. Goed voorbeeld.

En idd, laat ons niet terugkeren naar die tijd...dus weg met die islam!!!
Oud 22 september 2012, 22:16   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees eens een authentieke biografie over Mohammed.
Oud 22 september 2012, 22:17   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen dat bidden en maagd blijven...what's the point....maar 't is wel uw goed recht maar dan hoor ik van die verhalen dat meisjes, om hun maagdenvlies in ere te houden, hun 'achterdeur' laten gebruiken wat ook hun goed recht is maar kunnen we dat dan mss hypocrisie ipv discipline noemen?

En die laatste groep kan ik alleen maar feliciteren want da's knap, in een cultuur waar kennis (westerse kennis) als waardeloos aanzien wordt.
Wat de islam op moreel vlak voorschrijft, zijn naar mijn aanvoelen (dat van een praktizerend christen) weldegelijk hoogstaand. Alleen verwondert het mij in grote mate dat er een niet onaardige groep jonge kerels zich daar hoegenaamd niet aan houdt, alhoewel ze toch naar de moskee gaan en zich als moslim affirmeren.
Oud 22 september 2012, 22:18   #80
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Vanwaar haal je dat dat bij ons "westerse kennis" als waardeloos wordt beschouwd? En derbij nog ben je zeker dat het westen alle monopôlie heeft op de Westerse kennis

Zoals voorheen gezegd; weeral, zelfs de NASA bevat tal van Arabische en Moslimwetenschappers,

Wist je dat Steve Jobs, eigenlijk een Arabier is, Zijn vader was een Arabier, ?????????????
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be