Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 28 september 2012, 01:45   #61
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Verdient elk mens wel een tweede kans ?

Michelle Martin = Kinderen vermoord + geen nva lidkaart = tweede kans
André Gantman = geen kinderen vermoord + nva lidkaart = geen tweede kans ?

Ik ben niet akkoord met de stelling dat het bezit van een nva lidkaart u een tweede kans zou ontnemen, maar dat een tweede kans geen automatisme zou moeten zijn is misschien niet slecht. Een goed criterium zou De Wet kunnen zijn ... Wet in profetische termen natuurlijk.

Moet het mogelijk zijn mensen een tweede kans te ontzeggen indien ze tegen De Wet gezondigd hebben ?

Ter verduidelijking plaats ik hem nog even :
Citaat:
Toen sprak God deze woorden: ‘Ik ben de HEER, uw God, die u uit Egypte, uit de slavernij, heeft bevrijd. Vereer naast mij geen andere goden. Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want Ik, de :HEER, uw God, duld geen andere goden naast Mij. Voor de schuld van de ouders laat Ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze Mij haten; maar als ze Mij liefhebben en doen wat Ik gebied, bewijs Ik hun Mijn liefde tot in het duizendste geslacht. Misbruik de naam van de HEER, uw God, niet, want wie Zijn naam misbruikt laat Hij niet vrijuit gaan. Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag. Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten, maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de HEER, uw God; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen. Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er in leeft, en op de zevende dag rustte Hij. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard. Toon eerbied voor uw vader en uw moeder. Dan wordt u gezegend met een lang leven in het land dat de HEER, uw God, u geven zal. Pleeg geen moord. Pleeg geen overspel. Steel niet. Leg over een ander geen valse getuigenis af. Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort.’
Exodus 20:1-17
Deuteronomium 5:5b-21

Oh en beste linkse medemensen : vergeet niet, indien je een antwoord op dit bericht zou formuleren ... de moslims erkennen deze tekst ook, daarom dat ik vermoed dat jullie deze tekst wel goed zullen vinden. Ik bedoel maar, het zou wel eens islamofoob kunnen zijn indien je zou zeggen dat deze tekst zever is, nietwaar ?

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 28 september 2012 om 01:47.
UFSIA is offline  
Oud 28 september 2012, 08:02   #62
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

@Sint Ignacius

Michel Martin verdient een apart topic.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 28 september 2012, 08:42   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer Bekijk bericht
Verbijsterend. Dit is er niet in een opvlieging uitgeflapt, maar deze tekst is zonder druk op "papier" gezet.
Hij verward werkelijk alles, een overheidsapparaat dat de wet toepast met een vraag van een journalist. Het recht dat een uitspraak wordt toegepast met een politieke carriere. Ik ken dat geval niet, maar volgens mij kan geen enkele partij mensen met een zwaar gerechtelijk verleden "verkopen". Of gaat de NVA die nu systematisch op de lijst zetten en zich dan als slachtoffer uitroepen als die niet verkozen worden?
Hoop dat we volwassenen in onze gemeenteraden krijgen.
Dat is een leugen.
Je hoopt dat je allemaal mensen van jouw gedacht in de gemeenteraden krijgen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 28 september 2012, 09:44   #64
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@Sint Ignacius

Michel Martin verdient een apart topic.
Ik ben het ermee eens dat de hoer van de pedofiel een aparte draad verdient heeft. Toch is het misschien wel nuttig om de zaken even in perspectief te plaatsen, daarom is ze hier niet helemaal irrelevant. Immers als diegenen die destijds als 't over haar ging predikten dat "iedereen" een tweede kans verdiende ... dezelfden zouden zijn als diegenen die nu zeggen dat NVA-er Gantman geen tweede kans verdient ... nou ja, "Allez, NVA zet een fraudeur op zijn lijsten" is toch een sterke beschuldiging ... sorry, maar indien Dhr. Gantman zijn schuld aan de maatschappij ingelost heeft, dan is er toch niets mis mee dat hij op een lijst zou staan ?

Als je bij martin zei dat ze een tweede kans verdient en bij Gantman niet, dan zeg je eigenlijk dat de feiten van Gantman erger zijn dan die van Martin.

Daarom, om in perspectief te plaatsen :

Martin = het herhaaldelijk verkrachten van jongeren, met als verzwarende omstandigheid dat ze een leerkrachte was + kinderen laten kreperen en sterven van ontbering terwijl ze de beesten wel ging voederen

Gantman = een beetje fraude, eigenlijk nog begrijpelijk in dit land met zijn meer dan 50% belastingsdruk + het bezit van een nva lidkaart

En dan kom ik tot de kern van de zaak : Verdient die Gantman geen tweede kans omdat hij een nva lidkaart bezit ? Oh nee de horror

Of heeft die man zulke erge feiten gepleegd waar ik geen weet van heb die het onmogelijk maken hem een tweede kans te geven ? In dat geval zou ik graag weten wat deze zijn, en ze zouden - vergeet het perspectief niet - toch wel nog erger moeten zijn dan wat Michelle Martin geflikt heeft.

Of is er een ANDERE VERKLARING ? Een opgezette mediahetze tegen de nva die continu en langs alle kanten ( wie een hond wil slaan ) op alle mogelijke wijzen tracht de nva aan te vallen ... een moddercampagne naar aanleiding van 14 oktober zeg maar ?

Ik ben - voor je op de man begint te spelen - overigens zelfs geen nva'er, ik kan gewoon niet meer om de vaststelling heen dat 't de spuigaten begint uit te lopen. Tenzij je een andere verklaring zou hebben.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.

Laatst gewijzigd door UFSIA : 28 september 2012 om 09:46.
UFSIA is offline  
Oud 28 september 2012, 10:19   #65
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Wat zit PJ eigenlijk campagne te voeren in Frankrijk (interview InRocks) ?

http://www.lesinrocks.com/2012/09/27...sens-11308187/

Nu ja, campagne is een groot woord. Het gaat eigenlijk de hele tijd over BDW. Is wel zo gemakkelijk, moet je het tenminste niet hebben over een mogelijk gevoerd beleid dan wel eventueel bestuursprogramma...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 28 september 2012, 10:32   #66
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben het ermee eens dat de hoer van de pedofiel een aparte draad verdient heeft. Toch is het misschien wel nuttig om de zaken even in perspectief te plaatsen, daarom is ze hier niet helemaal irrelevant. Immers als diegenen die destijds als 't over haar ging predikten dat "iedereen" een tweede kans verdiende ... dezelfden zouden zijn als diegenen die nu zeggen dat NVA-er Gantman geen tweede kans verdient ... nou ja, "Allez, NVA zet een fraudeur op zijn lijsten" is toch een sterke beschuldiging ... sorry, maar indien Dhr. Gantman zijn schuld aan de maatschappij ingelost heeft, dan is er toch niets mis mee dat hij op een lijst zou staan ?

Als je bij martin zei dat ze een tweede kans verdient en bij Gantman niet, dan zeg je eigenlijk dat de feiten van Gantman erger zijn dan die van Martin.

Daarom, om in perspectief te plaatsen :

Martin = het herhaaldelijk verkrachten van jongeren, met als verzwarende omstandigheid dat ze een leerkrachte was + kinderen laten kreperen en sterven van ontbering terwijl ze de beesten wel ging voederen

Gantman = een beetje fraude, eigenlijk nog begrijpelijk in dit land met zijn meer dan 50% belastingsdruk + het bezit van een nva lidkaart

En dan kom ik tot de kern van de zaak : Verdient die Gantman geen tweede kans omdat hij een nva lidkaart bezit ? Oh nee de horror

Of heeft die man zulke erge feiten gepleegd waar ik geen weet van heb die het onmogelijk maken hem een tweede kans te geven ? In dat geval zou ik graag weten wat deze zijn, en ze zouden - vergeet het perspectief niet - toch wel nog erger moeten zijn dan wat Michelle Martin geflikt heeft.

Of is er een ANDERE VERKLARING ? Een opgezette mediahetze tegen de nva die continu en langs alle kanten ( wie een hond wil slaan ) op alle mogelijke wijzen tracht de nva aan te vallen ... een moddercampagne naar aanleiding van 14 oktober zeg maar ?

Ik ben - voor je op de man begint te spelen - overigens zelfs geen nva'er, ik kan gewoon niet meer om de vaststelling heen dat 't de spuigaten begint uit te lopen. Tenzij je een andere verklaring zou hebben.

mvg. Sint Ignacius
Open er een apart topic over. Assisenzaken kan je niet in het perspectief plaatsen van fraudezaken.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 28 september 2012, 11:21   #67
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Open er een apart topic over. Assisenzaken kan je niet in het perspectief plaatsen van fraudezaken.
Waarom kun je assisenzaken niet in hetzelfde perspectief plaatsen ?

Ik snap dat echt niet. Assisenzaken dat gaat toch om zaken die erger zijn dan fraudezaken ? Of niet soms ? Waarom kan je daar WEL en hier GEEN tweede kans geven ?

mvg. Sint Ignacius
UFSIA is offline  
Oud 28 september 2012, 11:38   #68
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom kun je assisenzaken niet in hetzelfde perspectief plaatsen ?

Ik snap dat echt niet. Assisenzaken dat gaat toch om zaken die erger zijn dan fraudezaken ? Of niet soms ? Waarom kan je daar WEL en hier GEEN tweede kans geven ?

mvg. Sint Ignacius
Je kan een apart topic openen om een debat te voeren welke maatstaf gehanteerd zou kunnen worden om arresten geveld door assisen af te wegen tegen arresten van een handelsrechtbank.

Daar wil ik gerust verder ingaan op je gestelde vragen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 28 september 2012 om 11:38.
Oud 28 september 2012, 12:47   #69
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht

Nu ja, campagne is een groot woord. Het gaat eigenlijk de hele tijd over BDW. Is wel zo gemakkelijk, moet je het tenminste niet hebben over een mogelijk gevoerd beleid dan wel eventueel bestuursprogramma...
Er is in België een heel consistent beleid: de Vlaams-nationalisten van de macht houden. Op eender welke manier, als het niet democratisch kan, dan maar via cordon sanitaire, via grendelwetten en apartheidsgrondwet, via financiële holdup, via maffieuze chantage-praktijken, via propagandistische media-misbruiken.
fonne is offline  
Oud 28 september 2012, 12:50   #70
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Snap je echt het verschil niet tussen een veroordeelde (ik heb het hier niet specifiek over Martin voor alle duidelijkheid) een tweede kans geven om een normaal bestaan op te bouwen of een voor zware fraude veroordeelde oud-schepen een nieuw politiek mandaat geven?

Natuurlijk verdient Gantman, als mens, een tweede kans in onze samenleving (mijns inziens heeft hij daar meer recht op dan iemand als Martin), maar als politicus heeft hij zijn kans verkeken. Nu vind ik niet dat we van onze verkozen vertegenwoordigers kunnen eisen dat zij heiligen zijn, maar geen veroordelingen hebben voor zware corruptie gepleegd tijdens een eerder mandaat is toch echt het minste dat we mogen verwachten van een politicus, of niet soms?

Citaat:
Een BEETJE fraude? Die man ontving, zelfs toen hij al schepen was, ettelijke miljoenen die bedoeld waren om politici om te kopen maar die hij in Zwitserland parkeerde. Noemt gij dat een BEETJE fraude?

Laatst gewijzigd door Geert C : 28 september 2012 om 12:52.
Geert C is offline  
Oud 28 september 2012, 12:51   #71
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Er is in België een heel consistent beleid: de Vlaams-nationalisten van de macht houden. Op eender welke manier, als het niet democratisch kan, dan maar via cordon sanitaire, via grendelwetten en apartheidsgrondwet, via financiële holdup, via maffieuze chantage-praktijken, via propagandistische media-misbruiken.
Is dat niet wat de Vlaams Nationalisten zelf wensen ? Niet deel te nemen aan het federale beleid ?

Oud 28 september 2012, 13:05   #72
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ben niet akkoord met de stelling dat het bezit van een nva lidkaart u een tweede kans zou ontnemen, maar dat een tweede kans geen automatisme zou moeten zijn is misschien niet slecht. Een goed criterium zou De Wet kunnen zijn ... Wet in profetische termen natuurlijk.

Moet het mogelijk zijn mensen een tweede kans te ontzeggen indien ze tegen De Wet gezondigd hebben ?

Ter verduidelijking plaats ik hem nog even :
Exodus 20:1-17
Deuteronomium 5:5b-21

Oh en beste linkse medemensen : vergeet niet, indien je een antwoord op dit bericht zou formuleren ... de moslims erkennen deze tekst ook, daarom dat ik vermoed dat jullie deze tekst wel goed zullen vinden. Ik bedoel maar, het zou wel eens islamofoob kunnen zijn indien je zou zeggen dat deze tekst zever is, nietwaar ?

mvg. Sint Ignacius
De Wever maakt gehakt v.d. sossen...
de Wever maakt ook gehakt van de blauwselventen & de kaloten.
Boduo is offline  
Oud 28 september 2012, 13:07   #73
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht

PJ: de drenkeling die zich aan een strohalm vast klampt.
Boduo is offline  
Oud 28 september 2012, 13:09   #74
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
PJ: de drenkeling die zich aan een strohalm vast klampt.
Ik heb vandaag foto's zien passeren waarop Patrick zijn magazine Patrick aan het uitdelen is aan het noordstation in Brussel. Ik snap er echt niets meer van...
Le Téméraire is offline  
Oud 28 september 2012, 13:11   #75
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Ik heb vandaag foto's zien passeren waarop Patrick zijn magazine Patrick aan het uitdelen is aan het noordstation in Brussel. Ik snap er echt niets meer van...
Charles, dat was op het perron van de trein naar A'pen...
Boduo is offline  
Oud 28 september 2012, 13:13   #76
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, en de mensen op die trein stappen allemaal af in Antwerpen Centraal? Soit, hij heeft een punt, ik lees ook graag een boekske op de trein.
Le Téméraire is offline  
Oud 28 september 2012, 13:19   #77
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Er was toch niets nuttigs te doen in het Vlaams Parlement. Patrick ging er even snel binnen om zijn aanwezigheid te registreren en was weer weg. Het debat en de stemming over de Vlaamse begroting en de verklaring van Peeters konden hem geen barst schelen. Een Vlaams parlementsld kan zich toch niet met Vlaamse aangelegenheden gaan bezig houden zeker?

Achteraf kwam hij dan nog een potje liegen dat hij dat deed omdat hij zijn collega Pascal Smet niet in verlegenheid wou brengen door tegen de begroting van Onderwijs te stemmen. Patrick was immers vergeten aan zijn partijgenoot te vragen om wat geld opzij te zetten voor de noodzakelijke investeringen in de Antwerpse scholen. Maar Patrick vergeet wel vaker zulke dingen, of zou het kunnen zijn dat ze hem binnen zijn eigen partij totaal negeren? In ieder geval heeft hij blijkbaar geen enkele stem in Brussel en is hij niet in staat daar de belangen van de grootste stad van Vlaanderen te verdedigen. Tijd voor een burgemeester die wel een beetje gewicht in de schaal werpt dus.
fonne is offline  
Oud 28 september 2012, 13:21   #78
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat niet wat de Vlaams Nationalisten zelf wensen ? Niet deel te nemen aan het federale beleid ?
Natuurlijk. Er is helemaal geen federaal beleid nodig. Gewoon een unitair Vlaams beleid voor de Vlamingen op Vlaams grondgebied. Meer moet dat niet zijn.
fonne is offline  
Oud 28 september 2012, 13:26   #79
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Natuurlijk. Er is helemaal geen federaal beleid nodig. Gewoon een unitair Vlaams beleid voor de Vlamingen op Vlaams grondgebied. Meer moet dat niet zijn.
2
Boduo is offline  
Oud 28 september 2012, 13:31   #80
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb hem zijn boekske zien verdelen aan Brussel-Centraal, aan het zij-ingang. Hij gaf het ook aan Franstaligen....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be