Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2012, 23:03   #321
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Heb je ze geteld?

Wat doet het aantal er toe. Zij dwingen de anderen toch niet van ook, tegen hun wil, hun kleren uit te trekken. Dus, wat doen ze dan verkeert.

Wat mij betreft doet iedereen zijn goesting zolang hij er niemand anders schade mee berokkend. Van iemand tegen te komen die naakt is zullen ze zeker niet zo schrikken dat ze er een bult aan over houden.

En als het hun zo stoort van iemand naakt te zien, is het hoog tijd dat ze hun is gaan wassen want dan zal dat, denk ik, al heel lang geleden zijn dat ze dat nog eens gedaan hebben.
Ik begrijp niet goed wat naakt rondlopen met proper zijn te maken heeft ? Je kan evengoed nudist zijn, en u nooit of zelden wassen, nietwaar ?
En altijd netjes aangekleed zijn, maar alle dagen een douche nemen...
Wat heeft het één met het ander te maken ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 23:06   #322
Aligator
Minister

Standaard

Blijkbaar zijn nudisten even grote zagemannen en belangrijk doende kleinburgertjes als de rest van het ( aangeklede ) volk.
Oud 28 september 2012, 23:37   #323
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Blijkbaar zijn nudisten even grote zagemannen en belangrijk doende kleinburgertjes als de rest van het ( aangeklede ) volk.
Ze laten nogal graag hun wiwi eens zien hé.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2012, 06:31   #324
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Bart, penetratiegraad van naaktrecreatie, wat bedoel je hiermee ?
Ik veronderstel dat je er even mee wil lachen.

Maar mocht het toch een ernstige vraag zijn : penetratiegraad = het percentage van een groep of van de bevolking dat voorstander voor naaktrecreatie en het effectief ook doet.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2012, 06:33   #325
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nuttig ?
Nice to know, ja, maar nuttig ?

.
Het objectiveert de discussie.
Uit een enquête en onderzoek zou wel eens kunnen uitkomen dat er behoefte is, dat er potentiële sites voor naaktrecreatie zijn en dat het een ekonomische meerwaarde kan betekenen. Nuttig?
Oud 29 september 2012, 11:48   #326
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Het objectiveert de discussie.
Uit een enquête en onderzoek zou wel eens kunnen uitkomen dat er behoefte is, dat er potentiële sites voor naaktrecreatie zijn en dat het een ekonomische meerwaarde kan betekenen. Nuttig?
Er zijn mensen met een superieure reukzin voor economische meerwaarden.
Een flink aantal van hen zijn werkzaam aan de kust.

Mocht er een economische meerwaarde zelfs maar vermoed worden, dan zou ze al lang uitgeprobeerd zijn.

Zijt maar gerust dat alle kustgemeentes buiten Bredene, bij het ontluikend initiatief van hun naaktstrad, alles van zeer nabij observeerden, en met de billen dichtgeknepen zaten uit schrik dat ze de trein van succes ter zake zouden missen.
Mager succes blijkt zo.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2012, 14:57   #327
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Een flink aantal van hen zijn werkzaam aan de kust.

Mocht er een economische meerwaarde zelfs maar vermoed worden, dan zou ze al lang uitgeprobeerd zijn.

Zijt maar gerust dat alle kustgemeentes buiten Bredene, bij het ontluikend initiatief van hun naaktstrad, alles van zeer nabij observeerden, en met de billen dichtgeknepen zaten uit schrik dat ze de trein van succes ter zake zouden missen.
Mager succes blijkt zo.

.
In Bredene bleek het een succes met 30% meer toeristen.
Men heeft het in de andere kustgemeenten blijkbaar toch niet opgemerkt dat er een meerwaarde is. De billen zijn inderdaad dichtgeknepen omdat men bang is om het maatschappelijk debat te voeren om de eerste weerstanden te overwinnen.
En ondertussen gaan de Vlaamse naaktrecreanten naar Nederlandse naakstranden en steunen daar de lokale nering.
Ook de Nederlandse, Franse, Britse en Duitse naaktrecreanten laten noodgedwongen de Vlaamse kust links liggen en zullen hun vakantiegeld wel elders spenderen.
Een superieure neus voor ekonomische meerwaarden? M.a.r., eerder een bekrompen visie en kwezelachtige houding.
Oud 29 september 2012, 15:46   #328
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Toegang tot het strand is bij mijn weten overal gratis. Economische meerwaarde zit in extra consumptie en extra overnachtingen - maar die meerwaarde wordt geïncasseerd door de voltallige middenstand in die gemeente. En in Bredene is die meerwaarde wel degelijk gebleken.
Toch zal een ondernemer 'met een superieure neus voor meerwaarde' niet snel pleiten voor een naaktstrand. Jarenlang je energie steken in gesprekken met het gemeentebestuur en allerlei belangengroepen voor de nodige toelatingen, en vervolgens de meerwaarde naar de hele gemeenschap zien gaan vraagt de inzet van een idealist, niet die van een economische meerwaardezoeker.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2012, 15:50   #329
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Toegang tot het strand is bij mijn weten overal gratis. Economische meerwaarde zit in extra consumptie en extra overnachtingen - maar die meerwaarde wordt geïncasseerd door de voltallige middenstand in die gemeente. En in Bredene is die meerwaarde wel degelijk gebleken.
Toch zal een ondernemer 'met een superieure neus voor meerwaarde' niet snel pleiten voor een naaktstrand. Jarenlang je energie steken in gesprekken met het gemeentebestuur en allerlei belangengroepen voor de nodige toelatingen, en vervolgens de meerwaarde naar de hele gemeenschap zien gaan vraagt de inzet van een idealist, niet die van een economische meerwaardezoeker.
Als het over naaktrecreatie op openbare plaatsen gaat is het initiatief aan de overheid. Ten bate van de (plaatselijke) gemeenschap.
Het gaat over een strandzone afbakenen, inrichten en beheren. Gelijkaardige inspanning als voor de textielstranden. Die worden toch ook niet privaat geëxploiteerd?
Oud 29 september 2012, 16:36   #330
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Het Belgische Athena is de grootste naturistische vereniging ter wereld. Inderdaad, meer leden dan om het even welke naturistische vereniging in landen als Nederland, Duitsland of Frankrijk. Niet 'ten opzichte van de bevolking', maar in absolute cijfers.
De grootste ?
Op de website van Athena (vandaag) : "Athena telt momenteel zo’n 12.000 aangesloten Belgische en Nederlandse naturisten."

Van Wikipedia :
Tussen 1975 en 2005 vertienvoudigde het ledenaantal van de Naturisten Federatie Nederland van 6500 naar 72.000.
Oud 29 september 2012, 18:35   #331
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men heeft het in de andere kustgemeenten blijkbaar toch niet opgemerkt dat er een meerwaarde is. De billen zijn inderdaad dichtgeknepen omdat men bang is om het maatschappelijk debat te voeren om de eerste weerstanden te overwinnen.
En ondertussen gaan de Vlaamse naaktrecreanten naar Nederlandse naakstranden en steunen daar de lokale nering.
Ook de Nederlandse, Franse, Britse en Duitse naaktrecreanten laten noodgedwongen de Vlaamse kust links liggen en zullen hun vakantiegeld wel elders spenderen.
Een superieure neus voor ekonomische meerwaarden? M.a.r., eerder een bekrompen visie en kwezelachtige houding.
Je moet niet gaan schelden, en al zeker geen scheldwoorden gebruiken die niet kloppen.
Ik ben helemaal niet tegen naakt-recreatie.

Net zoals ik niet tegen de golfsport ben, maar ik voorspel dat er onvoldoende plaats is in Vlaanderen om het aantal courts te verdubbelen.
Voor naaktrecreatie op openbare plaatsen is er onvoldoende vraag zichtbaar.

In hoeveel Vlaamse zwembaden is er een periode voorbehouden voor naaktrecreatie ? Ik weet enkel dat het bestaat, omdat ik weet heb van één.

.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2012, 19:12   #332
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Ik begrijp niet goed wat naakt rondlopen met proper zijn te maken heeft ? Je kan evengoed nudist zijn, en u nooit of zelden wassen, nietwaar ?
En altijd netjes aangekleed zijn, maar alle dagen een douche nemen...
Wat heeft het één met het ander te maken ?
Dat zij, die zo gekant zijn tegen naakt, zichzelf toch ook zullen naakt te zien krijgen wanneer ze zich wassen, of niet. Of wassen die zich misschien nooit?

Dus zo iets vreemd zal het dan wel niet zijn, wat ze te zien zouden krijgen wanneer ze iemand naakt tegen komen, om er zo van te schikken en het schandalig te vinden.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2012, 19:15   #333
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Je moet niet gaan schelden, en al zeker geen scheldwoorden gebruiken die niet kloppen.
Ik ben helemaal niet tegen naakt-recreatie.

Net zoals ik niet tegen de golfsport ben, maar ik voorspel dat er onvoldoende plaats is in Vlaanderen om het aantal courts te verdubbelen.
Voor naaktrecreatie op openbare plaatsen is er onvoldoende vraag zichtbaar.

In hoeveel Vlaamse zwembaden is er een periode voorbehouden voor naaktrecreatie ? Ik weet enkel dat het bestaat, omdat ik weet heb van één.

.

.
Dat kwezelachtige moet je niet op jezelf betrekken. Dat heb je zelf zo geïnterpreteerd, maar is niet zo.
De kwezelachtige houding verwijst naar het verstarde, preutse en vooringenomen denken rond naaktrecreatie zonder naar objectieve argumenten te luisteren.
Je moet maar eens naar argumenten luisteren van mensen met een vooringenomen houding. Het is een one way monoloog zonder kritische gedachtenwisseling pro en contra. Dit maakt dat naaktrecreanten snel in een verdedigende positie terecht komen. Om dit te vermijden zullen ze niet gemakkelijk openlijk communiceren hierover.

De behoefte en de vraag kan zichtbaar gemaakt worden door een objectieve BLOSO studie te laten uitvoeren. Rond naaktstranden (openbaar en privé),
maar zoals je suggereert kan een bevraging over naaktzwemmen ook wel interessant meegneomen zijn.

Laatst gewijzigd door bartelx : 29 september 2012 om 19:19.
Oud 29 september 2012, 19:18   #334
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei," het kwezelsyndroom". 't Moet zijn dat dat ongeneeslijk is.
Oud 29 september 2012, 19:29   #335
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb de naturisten/nudisten, bijvoorbeeld in Vlaanderen, niet geteld. Net zoals ik de motorrijders, de judoka's, de kursisten bloemenschikken of de leden van de schutterijverenigingen in Limburg niet geteld heb.

Ik stel alleen maar vast dat ze onvoldoende maatschappelijke draagkracht hebben, om te bekomen dat meer naaktstrand of andere naaktrecreatieplaatsen nog maar op de agenda geplaatst kunnen worden.

Ik herinner me dat vorig jaar in Barcelona een gemeentelijk regelement ingevoerd werd om een einde te maken aan bikini (of monokini) geklede mensen op de Ramblas een einde te maken. En een paar maanden geleden vond men iets gelijkaardigs in Oostende en/of Blankenberge.

Gemeenschappelijke douches, maar toch gescheiden m/v, zijn normaal in sportcentra. Sauna is geen randverschijnsel meer. De mode van de monokini bracht waarschijnlijk onvoldoende op voor de mode-sector want ...

Verder neem ik geen stelling in, en beperk me tot die vaststellingen.
Ik blijf het onnozel vinden dat men speciaal voorziene plaatsen moet aanduiden om dat te laten gebeuren wat op die ander plaatsen verboden is, terwijl het nochtans de doodnormaalste zaak van de wereld betreft.
Oud 29 september 2012, 19:45   #336
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Oud 29 september 2012, 21:42   #337
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ze doen graag normaal, maar in deze wereld schijnen er nog al wat zieke geesten rond te lopen die daar problemen mee hebben.
Oud 29 september 2012, 23:13   #338
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Dat zij, die zo gekant zijn tegen naakt, zichzelf toch ook zullen naakt te zien krijgen wanneer ze zich wassen, of niet. Of wassen die zich misschien nooit?

Dus zo iets vreemd zal het dan wel niet zijn, wat ze te zien zouden krijgen wanneer ze iemand naakt tegen komen, om er zo van te schikken en het schandalig te vinden.
Kom kom, niet onnozel doen hé...Er is wel een verschil tussen in je eigen badkamer naakt onder de douche stappen, of in bad, of zelfs je naaktheid tonen aan je vrouw/man, en poedelnaakt rondwandelen op de openbare weg, tussen wildvreemden.
Veel mensen voelen zich kwetsbaar als ze naakt zijn, of men heeft hen tijdens hun jeugd aangeleerd zich te schamen voor hun naaktheid , tenminste in het openbaar.
Daarom zijn het nog lang geen viespeuken, die zich nooit wassen, of genevroseerden, die het zelfs niet verdragen hun eigen naakte lijf in de badkamer te aanschouwen.
Ik denk zelfs dat zulke mensen héél zeldzaam zijn.
Oud 30 september 2012, 00:25   #339
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, ze doen graag normaal, maar in deze wereld schijnen er nog al wat zieke geesten rond te lopen die daar problemen mee hebben.
Bah ja wat is normaal?
Uw wiwi laten zien is ook nog normaal hé.

Ik en mijn vrouw zullen geen naakstrand uit de weg gaan. Maar eerlijk gezegd hebben we er ook geen behoefde meer aan om er naartoe te gaan.
Buiten de normalen lopen er altijd die denken dat ze Bob Marley zijn en met hun micro lopen te zwaaien. Vaak is het een hele kleine micro getooid met penisring.
Allee..we vinden dat een beetje aan de onnozele kant, en dikwijls aan de jannettenkant.

Och ja het kan allemaal geen kwaad ook.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 07:17   #340
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De wiwi is niet noodzakelijk een exibisionist en is er niet op uit om gezien te worden. De wiwi geniet van het gevoel van vrijheid en heeft bovendien geen last van een klam, omklemmend zwembroekje. Net als de boobies.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be