![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan zien dat deze opvangtehuizen zijn ontstaan vanuit het perspectief van de thuisblijvende - onmondige en onmachtige - huisvrouwen. Een zelfstandige vrouw die eigenaar is van een woning en die door haar inwonende vriend wordt afgetroefd, gaat niet naar een opvangtehuis: diene pipo VLIEGT gewoon buiten! Door de import van de islamitische cultuurpatronen komt dat systeem van honderd jaar geleden terug naar boven: islamitische vrouwen krijgen via hun man eten, kost en inwoon, maar zijn geen zelfstandige personen die eigenaar zijn van de woning waarin ze wonen: die staat op naam van den heer des huizes..... en dan wordt het slachtoffer verwijderd, niet de dader.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 september 2012 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben vrouwen dan evenveel rechten in pakweg een land als S-A of Afghanistan in vergelijking met West-Europa of de VS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'Squads'? Quads bedoelt u? Dubai: http://sync.nl/de-donkere-kant-van-d...dere-emiraten/ Ja, 'echt cool, for sure'. Laatst gewijzigd door Maori : 1 oktober 2012 om 08:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
weet ik beter wat in de koran staat dan u ik hoop van niet zijn we weer aan het leigen in naam van het geloof of ben je nog niet klaar met lezen de ilm was vroeger nog tans heel belangrijk jullie hebben in de geschiedenis zelf oude egyptise texten vertaalt over hun geloof tegenwoordig ben ik een moslim tegengekomen die mij scheef bekeek toen ik zei dat ik zelf de satanische bijbel heb gelezen was in ieder geval veel minder tijd rovend trouwens wat er niet instaat mogen jullie tijden het naaien een kruis-steek maken want ik ik zou het persoonlijk heel hinderlijk vinden als ik een knoop met een halve maan moest gereed krijgen je zou trouwens eens moeten begrijpen dat iemand niet echt rap overtuigt gaat zijn zelf als die de koran helemaal uit heeft wij zijn immers niet gewend aan het rechtmatig gebruik van geweld in uw cultuur het is natuurijk gemakkelijk om onze genade naar onze ergste vijhanden tegen ons te gebruiken maar dat is juist de reden waarom wijwij trachten te begrijpen wat u drijft deze voor ons zeer wreemde dingen ondergaat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
zoek jij niet te veel betekenis in een simpele activitijd vergeet niet dat jezus ook kon praten en veel dingen gezecht heeft het was toch geen doof stomme die ons voordeed hoe wij dingen moesten doen integendeel hij maakte juist indruk op mensen door diepgaande gesprekken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het artikel gaf nog een aantal extra voorbeelden van dit fijne oliestaatje, bovenop het kussend koppel verhaal dat ik vermeld heb. Het kussende koppel: http://www.knack.be/nieuws/mensen/ce...4707509154.htm Welke andere bewering? 'Slavernij anno 2011'. Moderne slavernij, zegt het concept u iets? Lees vooraleer u reageert. Goochel niet teveel met kleine kinderen, vooral als u geen gelijk hebt, kwestie van geen nitwit te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gaat u beweren dat als in een land als België, waar vrouwen dezelfde rechten als mannen hebben, meer huishoudelijk geweld voorkomt dan in landen waar de vrouw niet meer is dan de straathond die net aan het afgeplakte raam passeert? U hebt deze woorden niet letterlijk gezegd maar gezien u het vlaamse huishoudelijke geweld aanhaalt, impliceert u dat dit een ongekend concept is in de landen die hier aangehaald werden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() worden die cijfers niet omhooggestuwd door allahtonen dan?
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het concept van moderne slavernij: http://europa.eu/rapid/pressReleases...guiLanguage=en Reality you said? Citaat:
Ik volg u volledig wanneer u zegt dat mensen naar Dubai gaan uit vrije wil en daardoor vaarwel zeggen tegen hun mensenrechten....NOT! Wie is hier de nitwit! Laatst gewijzigd door Maori : 1 oktober 2012 om 10:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Nogmaals. Blijkbaar was het de eerste keer niet duidelijk voor u: Citaat:
Laatst gewijzigd door Maori : 1 oktober 2012 om 11:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De mensen komen daar indd uit vrije wil. Weggaan uit vrije wil is een ander paar mouwen, zeker wanneer je werkgever al je papieren heeft; je slaat, je seksueel misbruikt, je eten rantsoeneert en je opsluit zodat je zelfs bij ontsnapping de weg niet weet naar het vliegveld en er geen geld voor hebt. Ik denk dat jij van 'reality' niet veel kaas hebt gegeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
( Niet dat ik het niet met je eens ben inzake dat het zo uitdraaid als ware dat die vrouw gestraft wordt en de man rustig zijn roes kan blijven uitslapen. ) Zit het niet als volgt in elkaar ? ( ik ben zo vrij geweest je verhaal over te nemen met in het vet wat aanvullingen ) De politie wordt gebeld voor een echtelijke twist. Op het appartement aangekomen stellen ze vast dat de stomdronken man blijkbaar (-> want bewijzen zijn er (nog)niet en vaak wordt er door de vrouw in kwestie geen officiele klacht ingediend noch wordt er onderzoek naar de verwondingen ingesteld ) zijn vrouw heeft geslagen. Er zijn twee kleine kinderen: een baby en een peuter (buggy). Wat doet de politie? ( of beter wat kan ze doen ? ) Ze nemen de vrouw en de twee kleine kinderen mee om er onderdak voor te zoeken en laten de man zijn roes uit slapen nadat die vrouw er naar gevraagd heeft ( ze voelt zich bv niet meer veilig om daar te blijven ) en/of op aanraden van de politie Citaat:
Het misdadig gedrag bestaat niet uit uit de vaststelling dat ie zat zou zijn... dat immers tot nu toe nog perfect toegestaan in eigen huis ( Hierbij de bedenkingen dat naar het 't schijnt sinds enkele jaren er een procedure van preventief handelen bestaat om de man enkele uren in bewaring te houden enkel na het woord van mevrouw... in het het omgekeerde geval bestaat dat niet ) Citaat:
Dat heet nikt te maken met een mentaliteit dat men er vanuit gaat dat de vrouw de oorzaak van het probleem is ... enkel met met het feit dat het enige is dat de politie op dat moemnt kan aanbieden. Men kan die man zomaar niet het huis uitzetten... alleen een grechtelijke tussenkomst kan dat opleggen. ( -> zie bv procedure 'Voorlopige en dringende maatregelen' normaliter altijd prijs altijd gewonnen voor een vrouw met kids ) Laatst gewijzigd door praha : 1 oktober 2012 om 13:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet je de zaken maar eens omgekeerd inbeelden. De man in kwestie zal niet eens serieus gehoord worden en dan mag hij nog van geluk spreken dat hij niet ronduit uitgelachen zal worden door die flikken. Mag ik dat dan ook als een discriminatoire invloed ( van de Kerk ? van maatschappij ? ) bekijken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het nietszeggend antwoord van Jan ![]() Mij lijkt het nog eenvoudiger .... Als christenen volg je wat je als voorbeeld wordt gepresenteerd hun comunne. De ene nog wat meer als de andere en de kerk-christenen spannen daarin de kroon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat er zelfs geen onderzoeksrechter meer aan de pas hoefde te komen om bij huiselijk geweld ( of althans de melding ervan ) de man tot max 24 preventief in bewaring mocht houden .... al niet gevolg door besluit onderzoeksrechter Huiselijk geweld of zelfs Intrafamiliaal geweld (IFG) blijft nog steeds een beetje een misleidende term... Het doet vermoeden dat het om een privé-aangelegenheid betreft wat het uiteraard niet is ... het is een strafrechtelijk inbreuk en dus eindigt het niet bij de deur va de woning En het misschien die nog heersende misvatting van welen die zijn oorsprong vindt in de de nasleep van de oudere kerkelijk/maatschappelijke -visie gestoeld op romeins recht en verantwoord vanuit de bijbel Jan gaat me weer tegenspreken vandaar nog even herhalen : Het Decretum Gratianum, een 12de verhandeling en systematisering van het kerkelijk recht ( lang na het NT dus ) , hield in: "Vrouwen moeten onderworpen zijn aan hun mannen... De vrouw is niet gemaakt naar Gods beeld... Het gezag van de vrouw is nihil... Adam werd verleid door Eva... niet zij door hem. Het is rechtvaardig dat hij, wiens vrouw hem tot het kwade bracht, haar onder zijn gezag heeft, zodat hij niet nog eens ten tweede male vervalt tot zonde door de vrouwelijke lichtzinnigheid." En uiteraard is de Islam niet beter : 'Mannen zijn de beschermers en onderhouders van hun echtgenotes omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten in [fysieke] kracht en omdat zij van hun rijkdommen zullen besteden [aan hun vrouwen]. Deugdzame vrouwen zijn dus zij die vroom zijn en heimelijk bewaren hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen die zich slecht gedragen: wijst haar [eerst] terecht en [als dat niet helpt] laat haar in haar bed alleen en [als laatste en ook afgeraden] geef haar een lichte tik [in plaats van haar te slaan]. Als zij hun gedrag veranderen, zoekt geen weg tegen haar[door oude koeien uit de sloot te halen of het herkauwen van ruzies]. Waarlijk, God is Verheven, Groot.' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Het enige dat de politie op dat moment kan aanbieden' ??? Alsof ze nooit een gewelddadig iemand verplaatst hebben. Alsof de politie niet weet dat als er gebeld wordt door de buren of de vrouw zelve er al ettelijk gewelddadig water onder de brug is gelopen? Niemand gaat de flikken opbellen als het een eerste keer is, mensen bellen pas op als het de zoveelste keer is en de zaken escaleren. En de politie weet helemaal niet dat een vrouw die een tijdlang leeft onder fysische en psychische terreur ook zolang geïsoleerd is van de maatschappij?En dus niet meteen kan zeggen wat ze wilt en wat ze niet wilt? Welke opleiding krijgen die dan? De politie speelt gemakkelijkerheidshalve in op het feit dat een man fysisch sterker is en uit de bol kan gaan en oordeelt dus in het belang van de gewelddadige man: hem kalm houden. En dit kalm houden gebeurt op de kap van het vrouwelijk slachtoffer die toch niets zinnigs heeft te vertellen en helemaal geen fysieke bedreiging vormt. Daar draait het patriarchale rond. En dat begrijp je niet. Laatst gewijzigd door parsprototem : 1 oktober 2012 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De man zit in een vrouwelijke positie en dus krijgt hij dezelfde behandeling. Stel dat ik als vrouw één echtelijk getrouwde man heb en twee minnaars. En we leven met z'n vieren samen. Ik als vrouw ga afzien maar die drie mannen gaan nog veel erger afzien. Vanwege dat patriarchale dat in het geloof zit maar ook in de laïsciteit. Geloof en laïsciteit hebben het patriarchale gemeen. En ze houden elkaar goed in stand. |
|
![]() |
![]() |