Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2012, 16:43   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Je had met andere woorden geen afkeer van mensen die stijf van jouw drugs stonden?
Van sommige wel, maar van hun geld dan weer niet.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 16:46   #42
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Van sommige wel, maar van hun geld dan weer niet.
Je hebt precies een heel pragmatische vorm van autisme:
Alleen wanneer het je goed uitkomt heb je moeite met emoties...

Zeer geloofwaardig allemaal.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 16:51   #43
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Je reinste racisme! Hiervoor zou ik op straat komen moesten ze dit menen. Het is aan de overheid voor de juiste spreiding te doen van nieuwe inwoners... Dat Vlaanderen ook maar eens wat de migratie opvangt, ipv ze te dumpen in Brussel. Ik zie van de multiculturele samenleving niet veel in de betere wijken van grootsteden en de dorpen... Huisprijzen mag geen issue zijn, daarvoor kan immers gedwongen grondherverdeling soelaas bieden
Oud 1 oktober 2012, 16:54   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Je hebt precies een heel pragmatische vorm van autisme:
Alleen wanneer het je goed uitkomt heb je moeite met emoties...

Zeer geloofwaardig allemaal.
Dat is omdat je "afkeer" verward met emotie.

Sommige van die jongens zijn al maanden niet meer gewassen, dan deins je met afkeer achteruit van die stank. Emotioneel kan je dat niet echt noemen.

Maar, als je me niet geloofd, dan stoppen wij toch met praten tegen elkaar. Simpel toch.
Oud 1 oktober 2012, 17:05   #45
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus de totale vernietiging van de gehele mensheid is begonnen in Brussel?
Sorry Xeno maar ik begrijp deze niet....
Ja...er zijn veel moslims in Brussel...maar de oorlog die er ongetwijfeld gaat komen is nog niet verloren hoor...lees er onze geschiedenis maar op na...eerst moeten de westerlingen door het stof kruipen (dat is het stadium waar we nu in zitten)...daarna komt de honger, ziekte en inquisitie( een verchristianiseerde moorse shariarechtbank)...en dan komt de algehele opstand...de westerse wetgevers hebben er voor gezorgd dat ik het vervolg niet mag vertellen op straffe van vervolging...maar als u de geschiedenis leest heeft u al helemaal geen fantsie meer nodig om u voor te stellen wat de creatieve westerling vermag tegen de **** ****** die dan als het goed zit totaal zullen worden ***********...reconquista
Oud 1 oktober 2012, 17:14   #46
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is omdat je "afkeer" verward met emotie.

Sommige van die jongens zijn al maanden niet meer gewassen, dan deins je met afkeer achteruit van die stank. Emotioneel kan je dat niet echt noemen.

Maar, als je me niet geloofd, dan stoppen wij toch met praten tegen elkaar. Simpel toch.
Afkeer is geen emotie?

Wel wel wel...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 18:41   #47
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Is dat geen discriminatie dan?
Als dat discriminatie zou zijn (quod non, overigens), dan is het nog niet minder discrimerend dan vandaag. Kindergeld is lang niet voor elk kind gelijk. Het eerste krijgt een pak minder dan het 5de (voor een gewone werknemer: 88 euro tegen 244 euro) - terwijl het 5de waarschijnlijk een aantal spullen van zijn oudere broers/zussen kan hergebruiken (dus eigenlijk goedkoper is), en vanuit het oogpunt van de maatschappij minder gewensd.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 19:09   #48
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Mensen verbieden om zich voort te planten is misschien nogal drastisch.

Enkel kindergeld voor de eerste twee kinderen, zou echter al een mooi begin zijn.
Inderdaad en fiscaal voordeel eveneens tot 2 kinderen.

Het zou in alle geval al bespreekbaar moeten zijn, want realisisch gezien is dit gewoon niet meer houdbaar: er zijn reeds zoveel mensen op aarde en er blijven er maar bijkomen...
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 19:21   #49
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Wel wel.....wat is het volgende ? De Hitlergroet ?
Moet deze man nu niet in een cordon sanitaire gestoken worden ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 19:37   #50
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Als dat discriminatie zou zijn (quod non, overigens), dan is het nog niet minder discrimerend dan vandaag. Kindergeld is lang niet voor elk kind gelijk. Het eerste krijgt een pak minder dan het 5de (voor een gewone werknemer: 88 euro tegen 244 euro) - terwijl het 5de waarschijnlijk een aantal spullen van zijn oudere broers/zussen kan hergebruiken (dus eigenlijk goedkoper is), en vanuit het oogpunt van de maatschappij minder gewensd.
We redeneren soms nog zoals de tsjeven voor en na WO II, vele kindjes kopen. Wat is daar goed aan ? De wereld loopt over en sommigen doen alsof ze dat niet zien. De tijd dat elke kweekmoer op de boerebuiten 5 kinderen moest produceren is toch echt wel voorbij ?
Net dat nog niet helemaal verwerkte katholieke gedoe maakt dat we nauwlijks in debat durven gaan met migranten die vanuit hun cultuur helemaal de kweek-obsessie meenamen. Laat staan dat we durven spreken over een soort ideaal om toch niet teveel nuttelozen op de wereld te zetten. De kind premie waar n-va zo zat achter te jagen en die gelukkig weer naar de griekse kalender is verwezen was ook zoiets... Beseft men dan niet dat dit voor 95% zal gebruikt worden door migranten die er door de cumulatie van al die uitkeringen zelfs geen job meer op moeten na houden ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 19:43   #51
t-boneSteak
Burger

Standaard

Ik vind niet dat de overheid een harde limiet moet instellen, iedereen doet waar hij goesting in heeft, zolang hij daar zelf kan in voorzien en geen anderen stoort.

Wel ben ik sterk voorstander van een degressieve of zelfs eindige manier van kindergeld uitbetalen.

Volgens mij mag elk gezin een kind krijgen, ook de armere, zelfs 2, dan hebben ze een broer/zus om mee te spelen en dat is allemaal plezanter. Als je er 4 hebt echter mag je er stilaan wel zelf beginnen voor betalen.

Die kinderpremies in september hoeven voor mij ook niet. Onderwijs is nagenoeg gratis (zeker op jongere leeftijd) en je hoeft niet met een mega-mindy boekentas te gaan.
t-boneSteak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 19:51   #52
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ranzig van begin tot het einde.
Een overheid heeft zich niet te moeien met hoeveel kinderen gezinnen krijgen. Zeer kwalijke evolutie dit.
Dikke 2!

En verder : HLN - De wereldbevolking wordt alsmaar sneller ouder
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 20:06   #53
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Klopt, het is geen zaak van of voor een burgemeester. Zij uitspraak is dus volkomen persoonlijk.
Inderdaad. Maar hij werd geïnterviewed als burgemeester, dus als spreekbuis van Brussel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zelf vind ik, dat het aantal mensen op de aardbol op 1/3 moet gebracht worden.
Ik ben al tevreden als men gewoon het aantal ambtenaren op 1/3 brengt. Dat brengt ons in de buurt van de buurlanden en maakt geld vrij om de bevolkingstoename te compenseren.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 20:08   #54
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t-boneSteak Bekijk bericht
Ik vind niet dat de overheid een harde limiet moet instellen, iedereen doet waar hij goesting in heeft, zolang hij daar zelf kan in voorzien en geen anderen stoort.

Wel ben ik sterk voorstander van een degressieve of zelfs eindige manier van kindergeld uitbetalen.

Volgens mij mag elk gezin een kind krijgen, ook de armere, zelfs 2, dan hebben ze een broer/zus om mee te spelen en dat is allemaal plezanter. Als je er 4 hebt echter mag je er stilaan wel zelf beginnen voor betalen.

Die kinderpremies in september hoeven voor mij ook niet. Onderwijs is nagenoeg gratis (zeker op jongere leeftijd) en je hoeft niet met een mega-mindy boekentas te gaan.
2 ! Geen kindergeld meer vanaf het 4° kind. Ik ken zelfs een begoede burger die 7 kinderen wilde (zo nodig via adoptie) om verder belastingsvrij door het leven te gaan. Een prof aan de unief nota bene ! En CD&V-er bovenop. Alstublieft !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 20:41   #55
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ranzig van begin tot het einde.
Een overheid heeft zich niet te moeien met hoeveel kinderen gezinnen krijgen. Zeer kwalijke evolutie dit.
Dat merk je terecht op. Dat is dus de drempel die overschreden moet worden op ethisch vlak. De drempel is zeer hoog.

Ik zit op een totaal andere golflengte dan jij en vraag me dus af waarom die drempel zo hoog is. Ik vind het net ethisch om twee �* drie kinderen een goede start te geven met voldoene ruimte om zich individueel te ontwikkelen. Ik geloof niet in het grootbrengen van drie meisjes in één kamer van vier op vijf en vier jongens in een andere kamer van vier op vijf.

Geloof jij dan in het verplaatsen van een probleem, uit je zicht of woongebied of zo, zodat andere mensen ermee te maken krijgen, of zie je helemaal geen probleem?

Ik zie wereldwijd een probleem van overbevolking.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 1 oktober 2012 om 20:44.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 20:53   #56
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Kindervergoeding omdraaien. Voor het eerste kind het meeste, want daar moet ge nog alles voor kopen. Voor het tweede de helft minder. Voor het derde nogmaals halveren en voor het vierde het minst.

Als ge nog meer jong wil, zie dan dat ge ze kunt onderhouden.

Zou wel eens een stroom opgang kunnen brengen van heelder kuddens allochtonen omdat ze werk moeten gaan zoeken om nog rond te komen..

Laatst gewijzigd door Garry : 1 oktober 2012 om 20:57.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 20:53   #57
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Oei, toen ik stelde op dit forum, dat men maximaal kindergeld zou betalen tot het derde kind, werd ik al beladen met alle zonden van Israël.
En nu zijn er plots voorstanders van het Chinese model.
Ik ben ook voorstander om geen kindergeld meer te betalen na het derde kind.

De overheid moet dit wel doen met terugwerkende kracht of anders zit je met een gigantische babyboom onder de vreemdelingen.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 1 oktober 2012 om 20:57.
Oud 1 oktober 2012, 21:00   #58
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat geen discriminatie dan?
Heb jij al eens op je eentje twee kinderen grootgebracht? Geloof me, dat is genoeg.
Oud 1 oktober 2012, 21:02   #59
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Heb jij al eens op je eentje twee kinderen grootgebracht? Geloof me, dat is genoeg.
Jaja, dat geloof ik graag, maar we kunnen nu eenmaal niet de wereld inrichten aan de hand van wat jij vindt.
Oud 1 oktober 2012, 21:06   #60
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Je reinste racisme! Hiervoor zou ik op straat komen moesten ze dit menen. Het is aan de overheid voor de juiste spreiding te doen van nieuwe inwoners... Dat Vlaanderen ook maar eens wat de migratie opvangt, ipv ze te dumpen in Brussel. Ik zie van de multiculturele samenleving niet veel in de betere wijken van grootsteden en de dorpen... Huisprijzen mag geen issue zijn, daarvoor kan immers gedwongen grondherverdeling soelaas bieden
Bespaar me van een spreiding! Ik vlucht om de zoveel weken weg van waar ik woon om normaal Nederlands te horen en tijd door te brengen met Vlaamse mensen!
Vlaanderen hoeft helemaal niemand op te vangen. Eerst Vloms praten en weten dat 'een kat uit de boom kijken' een metafoor is. Voor minder kan het niet.
De pil nemen is ook een pluspunt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be