Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2012, 14:25   #101
Doa
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het punt is dat maar 5 minuten marge tanken een resem neergestorte vliegtuigen zou moeten opleveren, niet slechts een resem noodlandingen. Jij beweert dat Ryanair maar 5 minuten vliegmarge tankt. Dat we geen resem neergestorte vliegtuigen zien bewijst dat ze dat niet doen.

(Ik heb overigens ook al eens een noodlanding meegemaakt. Mijn leven was echter op geen enkel moment in gevaar...)
een noodlanding? een voorzorgslanding bedoel je? een mayday signaal komt niet veel voor, pan-pan daarentegen...
en hier zit het probleem met die ryanair vluchten.

tegenwoordig moet je bij de meeste luchthavens on hold staan en je beurt af wachten en dan komt daar een toestel af (ryanair vb) die pan-pan verklaard en dus voorrang moet krijgen op de rest. de toestellen die dan al het langst on hold staan kunnen op dat moment ook in de problemen komen.

op zo'n moment wil je als ATC geen mayday binnenkrijgen
overgens komt dit bij andere maatschappijen aan als cheaten want zij doen zoals het moet, verliezen tijd door on hold te blijven en verbranden meer brandstof

Laatst gewijzigd door Doa : 19 september 2012 om 14:25.
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 09:03   #102
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
een noodlanding? een voorzorgslanding bedoel je?
Kennen de media het verschil dan?

Citaat:
overgens komt dit bij andere maatschappijen aan als cheaten want zij doen zoals het moet, verliezen tijd door on hold te blijven en verbranden meer brandstof
Ik heb tot nu toe nog geen bewijzen gezien dat ze op dat gebied systematisch "cheaten" bij Ryanair.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 12:03   #103
Doa
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Kennen de media het verschil dan?
de media kent het verschil nog niet tussen 737 en A380...

Citaat:
Ik heb tot nu toe nog geen bewijzen gezien dat ze op dat gebied systematisch "cheaten" bij Ryanair.
ik neem aan dat je dan ook nooit verslagen leest van atc en/of luchthavens
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 21:16   #104
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Volgens RTBF heeft Rya Air gelogen over zijn noodlandingen:

Citaat:
De Morgen:
Op 26 juli maakten drie vliegtuigen van Ryanair een noodlanding in Valencia, nadat ze op hun weg naar Madrid waren omgeleid door stormweer. Volgens de luchtvaartmaatschappij moesten de toestellen landen omdat een brandstoftekort dreigde nadat ze zowat een uur boven de luchthaven van Valencia hadden moeten rondcirkelen.

Volgens de RTBF echter stelt het document dat de piloten zelf hadden verzocht om omgeleid te worden naar Valencia, en werd die dus niet opgelegd vanuit de controletoren. Bovendien zouden de piloten onmiddellijk de code 'Mayday' hebben gebruikt om de noodprocedure te lanceren
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 21:51   #105
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Volgens RTBF heeft Rya Air gelogen over zijn noodlandingen:
Citaat:
Volgens de RTBF echter stelt het document dat de piloten zelf hadden verzocht om omgeleid te worden naar Valencia, en werd die dus niet opgelegd vanuit de controletoren. Bovendien zouden de piloten onmiddellijk de code 'Mayday' hebben gebruikt om de noodprocedure te lanceren
Zelf verzocht, lijkt me toch héél logisch ? Hoe zien of kunnen die piloten oordelen over noodweer (sterkte, hoogte, vermoedelijke duur, windsnelheid, richting: dwars over de landingspiste enz... ) als -ze boven de wolken vliegen - boven Madrid airport ? Ze krijgen die precieze info of aanbevolen instructies rechttijdig van de luchtverkeersleiders (via info meteo) hoor, piloten moeten dan inschatten/beslissen of ze het risico aangaan of niet richting Madrid te vliegen en het te proberen... not done hé. Ze kunnen ook ver en hoog ruim boven Madrid cirkelen als (kregen ze niet) ze de toelating krijgen (daar is ander luchtverkeer), maar hoelang duurt dat noodweer ? enz...

Of was er geen extreem noodweer over Madrid Airport ? (staat dat noodweer ergens precies beschreven ? )


En dat piloten zelf vragen bij low fuel om te mogen landen na xx-minuten rondgecirkeld te hebben boven uitwijkpiste Valencia (blijkbaar moesten andere vliegtuigen ook daarheen uitwijken) is ook normaal, of denk je dat de controletoren kan rieken hoeveel fuel juist elk van die bakken nog hebben ?

Citaat:
In a further statement of clarification issued on Tuesday, August 14th Ryanair’s Stephen McNamara said: “Due to severe thunderstorms over Madrid on Thursday (26 July) Spanish ATC instructed a number of inbound aircraft (including three Ryanair aircraft) to divert to and hold over Valencia Airport.

‘‘Having held over Valencia for 50mins, 68 mins and 69 mins respectively Ryanair’s 3 aircraft (following standard industry safety procedures) requested ATC permission to land immediately as they reached reserve fuel minimums, which allow each aircraft to operate for an additional 30 minutes (some 300 miles) of flying.

‘‘All aircraft landed normally with minimum fuel levels (approx 30 mins of flying) remaining.”

http://www.independent.ie/national-n...y-3197081.html
Onmiddellijk low fuel Mayday bij aankomst buurt Valencia Airport ?
Hebben ze dan niet eerst rondjes moeten draaien ?

Heb je mss een link naar dat document dat RTBF kon inzien ?
Dan zou die respectievelijke 50mins, 68 mins and 69 mins toertjes draaien een extreme leugen zijn, niet eenmaal maar tweemaal een leugen (dinsdag en vrijdag nog eens de bevestiging) ?

want zonder dat document kan men enkel gissen...

Citaat:
Ryanair's Stephen McNamara confirmed the low-fuel emergencies to the Sunday Independent on Friday. He said: "Due to thunderstorms over Madrid on Thursday (July 26), Spanish ATC (air traffic control) instructed Ryanair aircraft to divert to Valencia where they were placed in a hold pattern. Sometime later the aircraft advised ATC that they would not have sufficient fuel reserves to return to Madrid and were permitted to land in Valencia. All aircraft landed normally. Ryanair sincerely apologises to the passengers affected by these diversions, which were due to adverse weather."

According to voice recordings of the conversation between a Ryanair pilot and ATC in Valencia, the flight commander clearly calls "mayday" because of low fuel. Less than three minutes later another Ryanair pilot also issued a mayday to Valencia ATC for the same reason.

A Ryanair spokesman confirmed that a third aircraft was also given landing priority on the same day because of low fuel.

The issue of how much fuel flight commanders on Ryanair aircraft are allowed to carry has been part of an efficiency drive at the budget airline.

At least two memorandums were sent to Ryanair pilots detailing the company's concern about what was described as "excess fuel explanations" -- a description of the reasons flight commanders have to give if they take on extra fuel over the recommended minimum fuel load.

A memorandum signed by Shane McKeon, deputy chief pilot and base captain at Stansted, and dated December 19, 2011, reiterates that pilots should only take on board the minimum as per the "plog" (planning log/flight plan).

"All of you are aware of our ongoing efficiency drive, particularly regarding fuel. The 'plog+300kgs' issue in particular has highlighted how further efficiencies are achievable and the number of 'excess fuel carried with no explanation' letters issued has fallen. There remain a small number of commanders who appear to have difficulty with operating with 'plog+300' or less."

The memorandum then outlines some of the explanations that have been offered by flight commanders for taking on extra fuel which Captain McKeon says are not acceptable.

"The most unreasonable excuse is: 'I like to land with three tonnes so I take the trip plus three tonnes.' This is not Ryanair policy, this is completely unacceptable, and is not what you are remunerated to do."

The memorandum ends: "Thank you. US senator Daniel Moynihan said: 'You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.' I trust this memo will be helpful in establishing facts. Thank you for reading this memo and thank you for your continued awareness of the efficiency element of the equation 'operate safely, efficiently and punctually'."
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 28 september 2012 om 22:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2012, 16:22   #106
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ik weet het ook niet -moet je aan RTBF vragen
Citaat:
De Morgen:
Uit een officieel document van de Ierse luchtvaartautoriteiten blijkt dat lagekostenmaatschappij Ryanair gelogen heeft over noodlandingen van zijn vliegtuigen in Spanje. Dat heeft de Franstalige omroep RTBF vanavond bericht.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2012, 16:41   #107
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik weet het ook niet -moet je aan RTBF vragen
Ik gok eerder op een opinie/mening van RTBF-journalisten over een bepaald document en geen deskundige analyse van de feiten in dat document als ik dat krantenbericht http://www.vandaag.be/buitenland/106...odlanding.html zo lees.
Of die journalisten hebben bepaalde dingen niet gelezen/begrepen...

Citaat:
Op 26 juli maakten drie vliegtuigen van Ryanair een noodlanding in Valencia, nadat ze op hun weg naar Madrid waren omgeleid door stormweer. Volgens de luchtvaartmaatschappij moesten de toestellen landen omdat een brandstoftekort dreigde nadat ze zowat een uur boven de luchthaven van Valencia hadden moeten rondcirkelen.

Volgens de RTBF echter stelt het document dat de piloten zelf hadden verzocht om omgeleid te worden naar Valencia, en werd die dus niet opgelegd vanuit de controletoren. Bovendien zouden de piloten onmiddellijk de code "Mayday" hebben gebruikt om de noodprocedure te lanceren. Er zou dus geen wachttijd zijn geweest.
Ik geloof zeker niet dat Ryanair’s Stephen McNamara zo idioot is voor iedereen 2 maal heel grof te liegen betreffende de wachttijden - 50 mins, 68 mins and 69 mins respect. - dat de 3 Ryanair vliegtuigen moesten rondcirkelen boven Valencia en dan pas een low fuel emergency aan te vragen voor onmidddellijk te mogen landen, dit is gewoon procedure.

Zeker niet omdat algemeen geweten is dat de gesprekken tussen piloten en luchtverkeerleiders altijd op band opgenomen wordt, en er later een onderzoeksdocument of rapport kan van volgen bij discussie (of ongeval), wat hier blijkbaar gebeurd is (na een bepaalde klacht ?)
Natuurlijk moet men wat deskundigheid hebben zo´n Engels rapport te beoordelen.


Waarom zou Stephen McNamara van Ryanair 2 x liegen als hij weet dat zoiets (bandopname) zwart op wit in een rapport of document gaat staan?

Het zal wel die richting opgaan:
Citaat:
The memorandum ends: "Thank you. US senator Daniel Moynihan said: 'You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.' I trust this memo will be helpful in establishing facts. Thank you for reading this memo and thank you for your continued awareness of the efficiency element of the equation 'operate safely, efficiently and punctually'."
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 september 2012 om 17:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2012, 18:02   #108
Doa
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zelf verzocht, lijkt me toch héél logisch ? Hoe zien of kunnen die piloten oordelen over noodweer (sterkte, hoogte, vermoedelijke duur, windsnelheid, richting: dwars over de landingspiste enz... ) als -ze boven de wolken vliegen - boven Madrid airport ? Ze krijgen die precieze info of aanbevolen instructies rechttijdig van de luchtverkeersleiders (via info meteo) hoor, piloten moeten dan inschatten/beslissen of ze het risico aangaan of niet richting Madrid te vliegen en het te proberen... not done hé. Ze kunnen ook ver en hoog ruim boven Madrid cirkelen als (kregen ze niet) ze de toelating krijgen (daar is ander luchtverkeer), maar hoelang duurt dat noodweer ? enz...

Of was er geen extreem noodweer over Madrid Airport ? (staat dat noodweer ergens precies beschreven ? )


En dat piloten zelf vragen bij low fuel om te mogen landen na xx-minuten rondgecirkeld te hebben boven uitwijkpiste Valencia (blijkbaar moesten andere vliegtuigen ook daarheen uitwijken) is ook normaal, of denk je dat de controletoren kan rieken hoeveel fuel juist elk van die bakken nog hebben ?
je mist het punt van discussie he.
madrid is algemeen gekend in de luchtvaart als probleem luchthaven, iedereen past daardoor hun fuel reserve aan, ryanair doet/deed dit niet.
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 17:38   #109
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
je mist het punt van discussie he.
madrid is algemeen gekend in de luchtvaart als probleem luchthaven, iedereen past daardoor hun fuel reserve aan, ryanair doet/deed dit niet.
Oh wist ik niet, vertel waarom Madrid* een probleemluchthaven is (traffic ? <> personeel ?) en dat niet zelf kan oplossen. Daarenboven was er deze keer toch (ook) plaatselijk noodweer boven Madrid wat Ryanair niet kon/kan voorzien.

Het was toch Madrid Barajas ? *:
http://www.ifly.com/madrid-barajas-i...tatus-arrivals mmm lijkt me alles in orde als ik die al on-time-landingen zie...

Citaat:
ryanair doet/deed dit niet
En waarom zou Ryanair dat doen ?
Omdat alle anderen in die "put" springen (die niet gedicht wordt) moet Ryanair dat ook doen ?

Citaat:
At least two memorandums were sent to Ryanair pilots detailing the company's concern about what was described as "excess fuel explanations" -- a description of the reasons flight commanders have to give if they take on extra fuel over the recommended minimum fuel load.

A memorandum signed by Shane McKeon, deputy chief pilot and base captain at Stansted, and dated December 19, 2011, reiterates that pilots should only take on board the minimum as per the "plog" (planning log/flight plan).

"All of you are aware of our ongoing efficiency drive, particularly regarding fuel. The 'plog+300kgs' issue in particular has highlighted how further efficiencies are achievable and the number of 'excess fuel carried with no explanation' letters issued has fallen. There remain a small number of commanders who appear to have difficulty with operating with 'plog+300' or less."

The memorandum then outlines some of the explanations that have been offered by flight commanders for taking on extra fuel which Captain McKeon says are not acceptable.

"The most unreasonable excuse is: 'I like to land with three tonnes so I take the trip plus three tonnes.' This is not Ryanair policy, this is completely unacceptable, and is not what you are remunerated to do."
Heeft Ryanair de normale standards van fuel reserve nu gevolgd of niet ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 oktober 2012 om 17:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 18:01   #110
Doa
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Oh wist ik niet, vertel waarom Madrid een probleemluchthaven is (traffic ? <> personeel ?) en dat niet zelf kan oplossen. Daarenboven was er deze keer toch (ook) plaatselijk noodweer boven Madrid wat Ryanair niet kon/kan voorzien.
MAD heeft een druk bezet luchtruim, niet de beste ATC en regelmatig last van onweer waardoor de luchthaven tijdelijk dicht gaat.
geen enkele piloot is zo dom om te geloven dat indien MAD dicht gaat hij zomaar kan gaan landen op 1 van de uitwijkluchthavens want ze zijn niet de enige met madrid als bestemming.
die uitwijkluchthavens als valencia, barcelona, etc hebben trouwens ook nog hun eigen traffic daarboven op
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 18:06   #111
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
MAD heeft een druk bezet luchtruim, niet de beste ATC en regelmatig last van onweer waardoor de luchthaven tijdelijk dicht gaat.
geen enkele piloot is zo dom om te geloven dat indien MAD dicht gaat hij zomaar kan gaan landen op 1 van de uitwijkluchthavens want ze zijn niet de enige met madrid als bestemming.
die uitwijkluchthavens als valencia, barcelona, etc hebben trouwens ook nog hun eigen traffic daarboven op
Dacht al zoiets...

Dat gaat nu beteren want Rynair gaat 1 van de 3 vluchten schrappen tijdens het winterseizoen... ik denk dat dit nu al ingaat...

Dit bericht verscheen 1 maand vóór de link in topicstarter.
Citaat:
http://weekend.knack.be/lifestyle/re...0150745027.htm

Ryanair schrapt een vlucht op drie naar Barcelona en Madrid

woensdag 25 juli 2012 om 09u47

Ryanair © Belga

De Ierse lagekostenluchtvaartmaatschappij Ryanair schrapt zowat 30 procent van zijn activiteiten op de luchthavens van Madrid en Barcelona tijdens het komende winterseizoen, dat ingaat in november.

Concreet worden vanuit Madrid elf bestemmingen niet langer aangevlogen, waaronder Eindhoven. De frequentie van de vluchten tussen Madrid en 24 andere steden, waaronder Charleroi, wordt verminderd.

Vanuit Barcelona El Prat worden vier bestemmingen volledig geschrapt en 22 steden minder frequent bediend, opnieuw onder meer Charleroi.

De maatregel is een direct antwoord op de hogere luchthaventaksen die de Spaanse regering invoerde. Op 30 juni besliste die regering de luchthaventaksen te verhogen met 1,70 tot 2 euro per passagier, met zo goed als onmiddellijke ingang op 1 juli. In Barcelona (+ 8,95 euro) en Madrid (+ 9,12 euro) steeg de taks zelfs nog meer.

Crisismaatregel

Volgens Ryanair zal de maatregel in de Spaanse hoofdstad 1.300 lokale jobs kosten, en in de Catalaanse nog eens 1.000.
topicstarter:
Citaat:
http://www.express.be/sectors/nl/hor...ten/174489.htm

'Mochten alle luchtvaartmaatschappijen doen zoals Ryanair, de helft van de vliegtuigen zou neerstorten...'

16 aug 2012

Ryanair, het bedrijf van de excentrieke Michael O’Leary, kreeg de voorbije jaren ruim 100 waarschuwingen voor overtredingen allerlei, maar niemand heeft totnogtoe getracht daar iets aan te doen. Dat het Spaanse ministerie van Transport nu de koe bij de horens vat is volgens de Spaanse krant El Mundo dan ook bewonderenswaardig (betaalde toegang):

'Wanneer drie vliegtuigen van de Ierse lowbudgetcarrier op 26 juli noodlandingen maakten op de luchthaven van Valencia omdat ze zonder brandstof dreigden te vallen, raakte de Spaanse overheid haar geduld kwijt. Het ministerie van Transport dreigt er nu mee de licentie van de luchtvaartmaatschappij in te trekken en haar te verbieden nog langer in Spanje diensten aan te bieden indien de veiligheid niet op alle vluchten kan worden gegearandeerd. De regering voldoet enkel haar plicht door Ryanair te vragen de wet na te leven. Het is de eerste Europese regering die daartoe iets onderneemt...'
Reukje ?

en... nu (AESA is een onderzoek bezig) gaan we het binnenkort mss echt weten of de luchtvaartwetten (fuel reserve) aangepast moeten worden... neem ik maar aan... :
Citaat:
http://www.express.be/sectors/nl/hor...tof/176052.htm

Ryanair vraagt alweer om prioritaire landing bij gebrek aan brandstof

05 sep 2012

Een toestel van de Ierse lowcostmaatschappij Ryanair heeft aan de verkeersleiding van de luchthaven van Lanzarote toestemming gevraagd voor een prioritaire landing omdat ‘de brandstof bijna op was.’ Het vliegtuig stond derde op de wachtlijst om te landen, maar mocht twee andere toestellen voorgaan nadat de piloot had gemeld dat de brandstof in het toestel 'zo goed als op raakte'.

De luchthavenleiding stipuleert dat het niet om een noodlanding maar om een prioritaire landing gaat. De voorbije weken was een polemiek ontstaan omtrent de brandstofreserves van de Ryanairtoestellen, nadat drie vliegtuigen op 26 juli noodlandingen hadden moeten maken in Valencia vanwege een gebrek aan brandstof. De Spaanse luchtvaartautoriteit AESA is een onderzoek begonnen.
vervolg, idem post # 4 van @ Scorpio.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Wel, die ervaren piloot heeft duidelijk belangen te verdedigen.
[... ]

Deze piloot kan best wel veel ervaring hebben, maar wat hij hier doet is vooral de interne roddel uit zijn lokale crewroom in de gazet zetten.

Ik herhaal: wacht het onderzoek af. Ik ben er bijna zeker van dat dat zal uitwijzen dat Ryanair geen enkele regel overtreden heeft. Al betwijfel ik zeer sterk dat dat in de gazetten gaat komen...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 oktober 2012 om 18:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 19:14   #112
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Mochten alle luchtvaartmaatschappijen doen zoals Ryanair, de helft van de vliegtuigen zou neerstorten...'
Waarom storten er dan geen Ryanair vliegtuigen neer?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 21:32   #113
Doa
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Waarom storten er dan geen Ryanair vliegtuigen neer?
je snapt blijkbaar nog altijd het probleem niet he? als er 20 toestellen voor dezelfde luchthaven in nood zijn door brandstoftekort gaan er hoe dan ook een paar neer gaan aangezien je maar 1 per keer prioriteit kan geven.
we zeggen eigenlijk al langer dat ryanair hier misbruik van maakte om:
1) minder brandstof te moeten meenemen en dus minder te verbruiken
2) niet moeten wachten en voorsteken op de rest wat dus winst in tijd en brandstof oplevert voor hen en meer tijdsverlies en brandstof voor alle andere
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 21:34   #114
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
je snapt blijkbaar nog altijd het probleem niet he? als er 20 toestellen voor dezelfde luchthaven in nood zijn door brandstoftekort gaan er hoe dan ook een paar neer gaan aangezien je maar 1 per keer prioriteit kan geven.
we zeggen eigenlijk al langer dat ryanair hier misbruik van maakte om:
1) minder brandstof te moeten meenemen en dus minder te verbruiken
2) niet moeten wachten en voorsteken op de rest wat dus winst in tijd en brandstof oplevert voor hen en meer tijdsverlies en brandstof voor alle andere
Wedden dat hij dur de comprenure blijft?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 21:45   #115
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Waarom storten er dan geen Ryanair vliegtuigen neer?
Je citeert de krant hé.

Ik denk dat Ryanair bij de allerveiligste vliegtuigmaatschappijen behoort - zoniet de veilgste - en ook de grootste van Europa denk ik (passagiers).

Indien niet : ...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 21:56   #116
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
je snapt blijkbaar nog altijd het probleem niet he? als er 20 toestellen voor dezelfde luchthaven in nood zijn door brandstoftekort gaan er hoe dan ook een paar neer gaan aangezien je maar 1 per keer prioriteit kan geven.
we zeggen eigenlijk al langer dat ryanair hier misbruik van maakte om:
1) minder brandstof te moeten meenemen en dus minder te verbruiken
2) niet moeten wachten en voorsteken op de rest wat dus winst in tijd en brandstof oplevert voor hen en meer tijdsverlies en brandstof voor alle andere
We ?

Ryanair was niet in uiterste nood anders konden ze niet 50 tot 69 minuten lang boven Valencia rondcirkelen, daarbij hadden ze nog reservebrandstof voor 30 minuten over...

Ik vraag me trouwens af waarom Madrid die Ryanairvluchten niet naar Valladolid of Zaragoza gestuurd had die liggen korter als Valencia... en wslk veel minder druk...


Dus Valencia was in blijde verwachting van die 3 -beruchte- Ryanair vliegtuigen (Twr Madrid gaf hun de raad naar Valencia te vliegen), dus waren ze daar ruim op tijd verwittigd.

Nog eens heeft Ryanair nu tegen de geldende luchtvaartregels verstoten of niet ? Indien ja, de officiele bron aub, of wacht het verder onderzoek af dat blijkbaar al sinds 5 september bezig is... nog altijd niets gevonden door AESA ? Raar.
Citaat:
Ryanair vraagt alweer om prioritaire landing bij gebrek aan brandstof
05 sep 2012
De luchthavenleiding stipuleert dat het niet om een noodlanding maar om een prioritaire landing gaat. De voorbije weken was een polemiek ontstaan omtrent de brandstofreserves van de Ryanairtoestellen, nadat drie vliegtuigen op 26 juli noodlandingen hadden moeten maken in Valencia vanwege een gebrek aan brandstof. De Spaanse luchtvaartautoriteit AESA is een onderzoek begonnen.
Citaat:
‘‘Having held over Valencia for 50mins, 68 mins and 69 mins respectively Ryanair’s 3 aircraft (following standard industry safety procedures) requested ATC permission to land immediately as they reached reserve fuel minimums, which allow each aircraft to operate for an additional 30 minutes (some 300 miles) of flying.

‘‘All aircraft landed normally with minimum fuel levels (approx 30 mins of flying) remaining.”
even surfen:
Citaat:
http://www.focus.de/finanzen/news/wi...id_822192.html


Dienstag, 18.09.2012, 16:25

Die Billigairline Ryanair wehrt sich laut einem Pressebericht gegen die Vorwürfe der spanischen Luftsicherheitsbehörde, bei der Sicherheit zu sparen und Gesetze zur Luftsicherheit zu mißachten.
Ryanair würde sämtliche europäischen Richtlinien und Standards beachten, schreibt Airline-Chef Michael O´Leary in einem der „Financial Times Deutschland“ (Online-Ausgabe) vorliegendem offenen Brief. Diesen habe er bereits am 11. September an den spanischen Transportminister gerichtet.

In dem Schreiben werfe der Manager der spanischen Luftaufsichtsbehörde AENA vor, dass diese in einem früheren Fall Kontrolldaten mit Bezug auf Ryanair gefälscht habe und dies dann an eine Zeitung weitergereicht habe, schreibt das Blatt. Ziel dieser „inakzeptablen Kampagne ist es, den guten Namen von Ryanair zu beschädigen“, schreibt O´Leary in dem Brief. Dieser Vorfall aus der Vergangenheit sei derzeit Gegenstand eines Strafverfahrens, das gegen AESA laufe, heißt es weiter. Ob und wo Ryanair ein entsprechendes Verfahren angestoßen hat, lässt der Brief jedoch offen.

Damit erreicht der Konflikt zwischen der spanischen Regierung und Ryanair einen neuen Höhepunkt. Madrid stößt sich an mehreren Notlandungen von Ryanair und fordert mehr Möglichkeiten, um Flugzeuge aus dem Ausland stärker zu kontrollieren. Im Juli mussten in Valencia drei Ryanair-Flugzeuge aufgrund von Unwettern und wegen eines niedrigen Kerosinstandes außerplanmäßig landen. Am Wochenende kam es erneut in Spanien zu zwei Notlandungen von Ryanair-Maschinen, allerdings wegen anderer technischer Probleme.
Auffällig ist laut dem Blatt jedoch, dass AESA bislang allein die Probleme bei Ryanair in die Öffentlichkeit getragen hat. Laut Ryanair habe es aber etwa bei der spanischen Airline Iberia seit Jahresbeginn elf Zwischenfälle gegeben, etwa durch Triebwerksausfälle oder Vogelschlag. Beim spanischen Billigflieger Vueling listet Ryanair seit Jahresbeginn sechs Zwischenfälle auf.
zelfs van datavervalsing (data Ryanair) door de Spanjaarden is sprake.

Spaanse Iberia en Vueling laten de Spanjaarden natuurlijk buiten schot.

Europa gaat er zich mee moeien.

Ryanair heeft een open brief geschreven, ook naar de Financial Times Duitsland.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 oktober 2012 om 22:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 22:30   #117
Doa
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
We ?
ik spreek in naam van mezelf en collega's.
Citaat:
Ryanair was niet in uiterste nood anders konden ze niet 50 tot 69 minuten lang boven Valencia rondcirkelen, daarbij hadden ze nog reservebrandstof voor 30 minuten over...

Ik vraag me trouwens af waarom Madrid die Ryanairvluchten niet naar Valladolid of Zaragoza gestuurd had die liggen korter als Valencia... en wslk veel minder druk...


Dus Valencia was in blijde verwachting van die 3 -beruchte- Ryanair vliegtuigen (Twr Madrid gaf hun de raad naar Valencia te vliegen), dus waren ze daar ruim op tijd verwittigd.
ATC in VLC kan toch geen andere toestel laten verdwijnen omdat er 3 FR toestellen afkomen? Het zou me trouwens sterk verwonderen dat ATC MAD voor zoiets gaat communiceren met ATC VLC. Het is aan de piloten om ATC te verwittigen.
Citaat:
Twr Madrid gaf hun de raad naar Valencia te vliegen
Van waar haal je die nonsens? De piloten wijken uit naar de luchthaven die in hun flightplan staat en dit was VLC (logisch want het is een ryanair base)
Citaat:
Nog eens heeft Ryanair nu tegen de geldende luchtvaartregels verstoten of niet ? Indien ja, de officiele bron aub, of wacht het verder onderzoek af dat blijkbaar al sinds 5 september bezig is... nog altijd niets gevonden door AESA ? Raar.
In het IAA report staat duidelijk there is no issue with ryanairs general fuel policy, but only with the policy when operatin into the bigger airports
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 22:33   #118
Doa
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je citeert de krant hé.

Ik denk dat Ryanair bij de allerveiligste vliegtuigmaatschappijen behoort - zoniet de veilgste - en ook de grootste van Europa denk ik (passagiers).

Indien niet : ...
onveilig zou ik ze niet noemen maar ze zijn ver van de allerveiligste.
De meeste incidenten komen gewoon niet in de media omdat de passagiers niks merken. idem voor bepaalde andere maatschappijen trouwens
lufthansa is trouwens de grootste van europa

Laatst gewijzigd door Doa : 2 oktober 2012 om 22:35.
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 22:36   #119
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.533
Standaard

surfvervolg één dag later of 19 september:

plooien glad gestreken ? Geen onzin-gevecht meer in de media ?

Citaat:
http://www.ittn.ie/bulletins/iaa-and...adrid-landing/

IAA and AESA to Jointly Examine Ryanair Madrid Landing

September 19, 2012 | By Neil Steedman

The Irish Aviation Authority and its Spanish counterpart AESA are to jointly examine the incident at Madrid Airport on Sunday 16th September when a Ryanair flight from Paris to Tenerife was diverted to Madrid due to a technical fault.

There have been a number of diversions and emergency landings by Ryanair in Spanish airspace in recent times.

A statement issued yesterday by the Department of Transport, Tourism & Sport and the Spanish Ministry of Development said: “A delegation from the Spanish Ministry of Development led by the Secretary General for Transport met representatives of the Irish Department of Transport, Tourism & Sport, led by the Secretary General, with the Irish Aviation Authority in Dublin today (Tuesday) to discuss oversight of Ryanair’s operation in Spain.

“The Irish authorities gave an assurance of the IAA’s rigorous oversight of Ryanair’s operations and on their satisfaction with Ryanair’s safety standards which are on a par with the safest airlines in Europe.

“The Irish authorities extended an invitation to the Spanish authorities to send an expert delegation to visit the IAA and to be briefed in detail on the oversight of Ryanair’s operations.

“It was recognised that there is already good co-operation between the IAA and its Spanish counterpart AESA and it was agreed that the two organisations will develop a Memorandum of Understanding on increased co-operation.

“The Directors General of Civil Aviation in the two jurisdictions will also meet regularly.

“As an example of this increased co-operation it was agreed that the circumstances of a specific incident in Madrid Airport on 16th September would be jointly examined by IAA and AESA.”

Ryanair Response
In a statement, Ryanair responded: “Ryanair welcomed today’s joint statement from the Irish and Spanish Transport Ministries which affirms that Ryanair’s safety standards are on par with the safest airlines in Europe.

“Ryanair had invited the Spanish Ministry to send a team of inspectors to Dublin to correct any (misplaced) concerns about Ryanair’s compliance with Europe’s highest operating and maintenance standards by providing them with unfettered access to Ryanair operating, maintenance and flight training facilities and unlimited access to Ryanair’s safety, flight management, engineering and maintenance personnel.”
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 22:44   #120
Doa
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 741
Standaard

wat de media zegt boeit mij eigenlijk niet. je kan amper een artikel over de luchtvaart vinden zonder 1 of andere grove fout
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be