![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kan akkoord gaan dat we door inventiviteit hier en daar nog wat marge kunnen creëren. Het is wel makkelijker en pijnlozer om vanuit een minder dichtbevolkt gegeven naar zoiets toe te werken. De sahara zou bvb een plaats kunnen zijn waar men een dergelijk fantastisch toekomstproject zou kunnen realiseren. Energie in overvloed dus waarop wordt er gewacht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ding is nog niet in gebruik Brother Paul. Het is wel een hoop prachtige renderings.
![]() |
#104 |
Gouverneur
|
![]() De oplossing!
![]()
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er je maakt de fout te denken dat er binnen de Fauna en Flora geen oorlogen uit winstbejag worden gevoerd. Dit gebeurd weldegelijk ook onder andere levensvormen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je komt dan dus niet meer toe met je 1,5ha. Citaat:
En tijdens dergelijke gevechten zijn dieren niet verlegen soortgenoten af te slachten en zelfs te gebruiken als voedsel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen 8ha verbruiken terwijl we helemaal zoveel niet hebben, omdat we energie in overvloed kunnen gebruiken. Maar wat als die gemakkelijke, goedkope energie op is? Met andere woorden, willen we met veel op een kluitje kruipen, moeten we veel energie spenderen. En als we dat gaan uitzetten op zonne-energie, met een hedendaagse omzetting van 100W/m² (dag/nacht cyclus en weersinvloeden) + geothermisch aan 0.05W m², tegen de energiehonger van een doorsnee Europeaan.... We gaan rare resultaten krijgen. Plots word die Iphone uit China een stuk lastiger...
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vergeet niet dat je opnieuw ruimte nodig hebt om die zonnepanelen te maken. De ruimte die je wint verlies je dus door de benodigde ruimte voor het maken van je panelen. Aardolie is trouwens geen makkelijke energie. Het is een opslagruimte van CO² voor de natuur. De energie zelf zit trouwens in de waterstof die opgesloten zijn in aardolie. En die vindt je dus ook in andere energiedragers. Maar daar heeft de overheid geen controle op en zij houden het gerbuik van die energiedragers dus tegen. Wij verbruiken nu dus ruimte uit de periode dat er nog geen mensen waren op aarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat mensen die er maar op los kweken helemaal geen verantwoording nemen. Zij houden geen rekenschap met hun nageslacht. Zij gaan er maar vanuit dat hun kinderen het vanzelf plezant zullen vinden om met 8 tot 10 personen in een appartementje met hooguit 3 slaapkamers geperst te worden. Ieder kind is blij met de mogelijkheid op een beetje privacy. Ik heb de tijd nog gekend toen haast niet één kind een eigen slaapkamer had. Dat was fantastisch plezant tijdens logeerpartijen (we hebben ooit met 6 in een bed geslapen). Maar dat is niet meer interessant als dat permanent is. Ik herinner me mijn opluchting toen mijn zus op haar 16 jaar naar een internaat ging en ik eindelijk ruimte genoeg had in onze slaapkamer.
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reden te meer dat er eindelijk maatregelen genomen worden van bovenaf om geboortebeperking aan te moedigen en ongebreidelde immigratie te ontraden. Ik heb gezegd dat planten en dieren elkaar slechts belagen als het levensnoodzakelijk is. Ik heb nog niet veel overbevolking gezien bij tijgers of leeuwen. En ja, als ze honger hebben belagen ze elkaar (voedsel = levensnoodzakelijk). Als ze te weinig plaats hebben belagen ze elkaar (ruimte = levensnoodzakelijk). En dat is precies wat mensen ook doen. De mens wil baas zijn over zijn territorium, het is één van de hoofdredenen van de meeste oorlogen. Dus hoe minder plaats en hoe minder voedsel, hoe meer reden voor de mens om anderen te belagen en oorlog te voeren.
![]() |
![]() |
#112 |
Gouverneur
|
![]() De -vraag (hoofd-) welke zich eigenlijk opdringt is: met hoeveel zielen zijn wij op Aarde nodig, om iedereen, zonder uitzondering, degelijk te kunnen laten leven. Met behoud uiteraard van voldoende ruimte voor de minder goed bedeelde levensvormen? (de dieren)
Een soort van: 'Aardsparadijs' als het ware!. Zijn wij niet allen gelijk aan de wet? ... en hebben wij niet allen dezelfde rechten en plichten?.... Waar word er in Gods naam dan op gewacht om zulks waar te maken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Daar ben ik het niet mee eens. De bevolkingsdichtheid in ons land zal nog groeien doordat de landbouwgrond zal worden verkaveld wegens geen toekomst. De rijke Fransen hebben dit ondertussen begrepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je maakt dus een fout van jewelste. In overbevolkte gebieden moet je de taksen juist verlagen. Dit niet om de inkomens te verhogen, maar om het beschikbare geld voor de overheden te verlagen. Dit om te vermijden dat deze het geld uit die taksen gaan gebruiken om de armoede die ontstaat door overbevolking te bestrijden. In overbevolkte gebieden moet je dus zorgen dat de steun vanuit de overheid om er te kunnen overleven herleid is tot 0. Zodat er een deel mensen hun uitweg zoeken in verhuizen en je gebied geen aantrekkingkracht uitoefent om andere gebieden waar de sociale zekerheid lager ligt dan in het overbevolkte gebied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je kunt doen met 1miljard chinesen erbij is gewoon zorgen dat de consumptie van petroleum halveert door 3liter wagens te produceren, dat wil niet zeggen dat we allemaal niet meer kunnen rijden... Idemdito naar voeding toe, het zal zich voltrekken als een onzichtbare hand. Vroeger kon je ook gemakkelijker en betaalbaarder een chateauneuf du pape drinken, nu is zo'n wijn relatief onbetaalbaar. Dat wil niet zeggen dat je geen wijn meer kunt drinken... |
|
![]() |
![]() |