Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 5 oktober 2012, 09:15   #21
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

die grapjurken van de traditios toch. Altijd lachen geblazen, en zij gaan vooral zuur lachen na 14/10 en in 2014 nog veel zuurder
vrijevlaming is offline  
Oud 5 oktober 2012, 09:17   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Bart Sturtewagen in zijn editoriaal van vandaag:

Citaat:
In de komende lokale verkiezingen kunnen sterke burgemeesters wellicht nog standhouden, maar nadien en onderweg naar 2014 staan de opponenten van De Wever voor de grote uitdaging een fundamenteel antwoord te verzinnen.
Bemerkt de contradictio in terminis:
fundamenteel ... verzinnen.

Dat gaat niet.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 oktober 2012, 09:29   #23
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Politieke black-out als wapen tegen N-VA

Ik vraag me af of de federale parlementsleden betaald moeten worden om niets te doen?
Kan die wedde van de parlementsleden van de traditio's niet uitgekeerd worden aan de voorzitters en bijzitters van stem- en telbureau's van 14/10 ?

Een presentiegeld van 17€ is echt wel schandalig...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 5 oktober 2012, 09:34   #24
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Kan die wedde van de parlementsleden van de traditio's niet uitgekeerd worden aan de voorzitters en bijzitters van stem- en telbureau's van 14/10 ?

Een presentiegeld van 17€ is echt wel schandalig...
Raar... laatst had ik gehoord dat het 25 euro was. Wie heeft dat nu weer verlaagt?
Oud 5 oktober 2012, 09:37   #25
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Raar... laatst had ik gehoord dat het 25 euro was. Wie heeft dat nu weer verlaagt?
25€ voor bureaus met computer denk ik, 17€ voor bureaus met potlood...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 5 oktober 2012, 09:45   #26
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lekker eerlijk
Oud 5 oktober 2012, 10:17   #27
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Kan niet wachten tot 14 oktober
Oud 5 oktober 2012, 10:41   #28
Vladja
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Lekker eerlijk
In een bureau met een computer moet je twee uur langer blijven.
Vladja is offline  
Oud 5 oktober 2012, 10:54   #29
Athelas
Minister

Standaard

De coalitiepartijen hopen dat de start van het parlementair jaar N-VA geen extra promotie oplevert, enkele dagen voor de gemeenteraads-verkiezingen.

Hoezo? Levert de regering dan geen goed werk dat ze schrik hebben om als verliezers over te komen?

Na tien weken vakantie hernemen de parlementsleden zo op een hoogst gevoelig moment: enkele dagen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober. De Vlaamse meerderheidspartijen staan onder zware druk van monster-oppositiepartij N-VA.

"Ten slotte zal ik ook nog iets zeggen over de aanwezigheden. Men zegt dat parlementsleden vaak afwezig zijn, maar dat klopt niet. Vorig jaar was negentig procent van de verkozenen aanwezig voor de plenaire zittingen. Wij zijn geen luie mensen, ik wil dat vooroordeel bestrijden."

Dus 10 weken verlof, dat is dus meer dan twee maanden, en daarna komt toch wel 90% werken... Neen, jullie zijn niet lui. Deze regering maakt zichzelf belachelijk. NVA moet zelfs geen moeite doen.

Een 'dringend voorstel' van Jan Jambon, fractieleider van de Vlaams-nationalisten in de Kamer, zal daarom niet worden behandeld.

En het deel dat dan al komt werken, werkt af waar ze zin in hebben. Dringend? Ach ja, er is altijd volgende maand hé.

Eerder al werd beslist dat premier Elio Di Rupo (PS) geen 'state of the union' zal brengen.

Ja, we gaan toch niet werken zeker...

Beide toespraken zullen samen voorbereid worden om zeker te zijn dat de inhoud ervan in dezelfde richting gaat. De meerderheid levert goed werk, dat moet de boodschap worden.

Ik weet niet of ik hier nu moet om lachen of huilen.

Op donderdag verschijnt premier Di Rupo vervolgens toch even in het parlement. Hij zal een aantal vragen beantwoorden maar het is de bedoeling om de meeste naar de Kamercommissie door te verwijzen. De meerderheid is het eens: drie dagen voor de verkiezingen mag in het parlement geen theaterstuk plaatsvinden met de N-VA in een hoofdrol.

Ja, ze zouden eens de wandaden van de regering moeten blootleggen van de voorbije 14 dagen. Daarmee alleen kan je een dramastuk opvoeren, en terecht.
Athelas is offline  
Oud 5 oktober 2012, 12:15   #30
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er net niet meer werk bij die met potlood?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 5 oktober 2012, 12:16   #31
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Weet er eigenlijk iemand wat Jan Jambon voorstelde?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 5 oktober 2012, 12:18   #32
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Is er net niet meer werk bij die met potlood?
Volgens mij duurt met een potlood stemmen gewoon minder lang. Je geeft een blad, potlood ligt in het hokje. Af en toe wat scherpen. Bij de computer moet je iedereen een pasje geven, zien dat die werkt, eventueel oudere mensen uitleggen hoe ze moeten stemmen (want geen enkel electronisch systeem is blijkbaar hetzelfde).
Athelas is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be