![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
Bekijk resultaten enquête: Moet NVA met VB coalitie vormen in Antwerpen? | |||
ik stem NVA - en JA! |
![]() ![]() ![]() |
11 | 19,64% |
ik stem NVA - en NEEN! |
![]() ![]() ![]() |
21 | 37,50% |
ik stem VB - en JA! |
![]() ![]() ![]() |
14 | 25,00% |
ik stem VB - en NEEN! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik stem VB noch NVA en ben geen moslim - JA! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,57% |
ik stem VB noch NVA en ben geen moslim - NEEN! |
![]() ![]() ![]() |
7 | 12,50% |
ik ben moslim - en JA! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik ben moslim - en NEEN! |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,79% |
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Schepen
|
![]() Zolang de NVA niet aan tafel wil gaan met het VB is die partij ongeloofwaardig. Hoe kan men zich nu Vlaams Nationaal noemen wanneer men niet wil aan tafel gaan voor een ernstig gesprek met de enige Vlaams Nationale partij.
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het VB zou vooral zich de vraag stellen te weten waarom geen enkele partij in Vlaanderen met hen wil samenwerken.
|
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, "Echte Waal" vertegenwoordigt niet heel Wallonië dat ik weet.
Laatst gewijzigd door Everytime : 7 oktober 2012 om 09:11. |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever die op de publieke omroep komt vertellen dat het VB gelijk heeft maar dat hij zeker niet met hun wil samenwerken... Meer moet dat niet zijn hé..... Ik vind dat de NVA én BDW dat niet vaak genoeg kunnen herhalen... Een stem voor de NVa is een stem voor sos, blauwzuur en tjeef... Men mag van BDW zeggen wat men wil maar men mag niet zeggen dat hij op dat punt niet eerlijk is.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 7 oktober 2012 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn walen genoeg die belgië niet meer zien zitten, die weten ook wel dat bij de boedelscheiding het VB mee aan de tafel zal zitten...
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
....het antwoord op die vraag is al honderden malen in woord én daad herhaald.. Zelfs Bart De Wever zelf is daar kristalklaar in...
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() We gaan de traditio's toch geen manier geven om hun postjes te kunnen blijven behouden zeker ?
|
![]() |
![]() |
#69 |
Gouverneur
|
![]() Kan het iemand ontgaan dat het VB aan het imploderen is? Nooit in de Belgische geschiedenis richtte een partij zichzelf zo snel ten gronde. Het lijkt logisch dat de N-VA er zover mogelijk van verwijderd blijft. Dat heeft minder met een ideologisch geïnspireerd cordon te maken dan met gezond verstand.
Laatst gewijzigd door Helias : 7 oktober 2012 om 23:34. |
![]() |
![]() |
#70 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als je een migrant bent die zich niet wil aanpassen en integreren in Vlaanderen, dan ja dan is NVA geen goede partij voor jou. Dan stem je beter op een partij als spa bv die dat niet van je verwacht. En 2: Over welk probleem heb je het in hemelsnaam? Ik zie dit probleem nergens uitgelegd in je topic, heeft het iets te maken met het woord moslim in je poll (ik heb ook geen idee waarom dat relevant is, is je mening belangrijker als je moslim bent voor dit issue?) Als het over het migratieprobleem is dan heb je t verkeerd voor, deze gemeenteraadsverkiezingen geven geen federaal mandaat. Op gemeentelijk vlak kan geen enkele partij een grote impact hebben op de federale materie die "migratie" is Misschien dat dit je ogen opendoet: http://www.deredactie.be/permalink/1.1449648 Het andere verschil met Vlaams belang is dat het VB zichzelf nutteloos bewezen heeft, het probleem met het VB is dat de kans om het kordon te breken voorbij is. Iedere stem voor het VB in de huidige situatie zorgt ervoor dat linkse partijen incontournable zijn in Vlaanderen, terwijl als het VB nooit bestaan zou hebben we veel rechtsere gemeentecoalities zouden hebben en veel rechtsere Vlaamse regering. Concreet voorbeeld: In Gent als alle stemmen van het VB naar NVA zouden gaan dan zou een schepencollege zonder spa mogelijk zijn (die volgens een peiling 40% v de stemmen haalt samen met groen), nu is door de iets meer dan 10% van de stemmen die afzijdig blijven en naar het VB gaan het niet minder waarschijnlijk dat een college zonder spa mogelijk wordt. Maar gezien het VB bestaat als partij, wordt een groot deel van de rechtse stemmen niet politiek onschadelijk gemaakt om enige invloed uit te oefenen (buiten een gegarandeerde oppositiestem) In Antwerpen is het eigenlijk vergelijkbaar: als het VB in Antwerpen niet bestond dan was het veel waarschijnlijker dat spa geen kans maakt om in het schepencollege te komen, met het VB wel in het spel zou het kunnen dat BDW & Patrick tot elkaar veroordeeld worden Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 8 oktober 2012 om 02:19. |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is dus logisch dat er mensen opkomen om de islam in een cordon sanitaire te steken. Aangezien er tegenwoordig nogal wat moslims actief zijn op dit forum, en omdat de bevolking in Antwerpen op het punt staat om in meerderheid vervangen te worden door moslims (op de scholen volgt de helft van de leerlingen islam), is het niet meer dan normaal om die groep in de enquete te betrekken. Weerspiegeling van de diversiteit in de samenleving, weetjewel. Laatst gewijzigd door E. Migrant : 8 oktober 2012 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat duidelijk maakt dat Vlaamsnationalisme voor jullie niet prioritair is, doch wel de populistische koers die je kan varen met de Belgicistische machtspartijen. Nu ja, ik vertel niets nieuw natuurlijk. O ja, heeft men jullie al duidelijk gemaakt dat dat jullie ondergang gaat zijn? En vrij snel ook?
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is het verschil ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#76 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het verschil is dat de N-VA graag in uw landje wil blijven en dat het VB daar graag zou uitstappen. Het tweede verschil is dat indien de N-VA dan toch kiest voor onafhankelijkheid, dat Vlaanderen een België in het klein zou zijn. Voor het VB dient er een drastische ommekeer te komen van zowel staatsgrenzen als manier van besturen.
|
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat de N-VA niet voor "eigen volk eerst" is. allé, dat kan je nu toch zelf uit mijn tekst gehaald hebben?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() extreem-rechtse VB'ers en BUBers: één strijd