![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
| Bekijk resultaten enquête: Hoe moet de gemeentekern? | |||
| Grote stukken volledig autovrij |
|
2 | 11,76% |
| Klein stuk autovrij, daarrond wat autoluw |
|
8 | 47,06% |
| Niks autovrij, akkoord met autoluw |
|
0 | 0% |
| Niks beletten van auto-mobiliteit, nondedju. |
|
7 | 41,18% |
| Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er wordt daar nu wat over gezeverd.
Wat is jouw visie? Stem, en geef commentaar. Wat mezelf betreft: een kern (niet voor een klein dorpje, heel klein voor een groter dorp, klein voor een stadje, mag wat zijn voor een grote stad) best autovrij; daarrond, op intelligente manier: autoluw al de rest, intelligent maar volop auto-mogelijkheid. Daarnaast, tegelijk, moet fietsen overal gemakkelijk en veilig kunnen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
Het is totaal absurd om de auto uit de stad te bannen .
er moeten wel een paar winkel straten en pleinen autovrij gemaakt worden . mar dan moet je niet doen als in Mechelen , een straat autovrij maken en er den bus laten door rijden , is me dat een storend effect zeg , daarbovenop kan je de straat niet meer gezellig inplanten . |
|
|
|
|
#3 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niks autovrij of autoluw. Het wordt tijd dat die pesterijen tegenover automobilisten eens een halt toegeroepen worden. Ze zouden beter die ellendige fietsers eindelijk eens aanpakken en de wielerterroristen in het bijzonder.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Al jaren worden wij gediscrimineerd door die ellendelingen op hun stalen ros... Het moet maar eens gedaan zijn!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het gebeurt in vele steden. De bus moet dan natuurlijk quasi stapvoets rijden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Europees Commissaris
|
Gewone fietsers en voetgangers hebben ook last van wielerterroristen, hoor.
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
#14 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
*vuistje*, hahah, je zou er spontaan homo van worden.
|
|
|
|
|
#16 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Hangt af van't centrum. Een historisch centrum met smalle straatjes etc kan men beter autoluw maken, maar een modern centrum met brede straten autovrij of autoluw maken, dat is krankzinnig.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Helaas zorgt uw medeburger voor een flink draagvlak ten gunste van véél minder auto en véél meer fiets in de stad. Binnen tien jaar zal de volledige Gentse binnenstad (binnen de R40) zone-30 zijn, en zullen alleen nog inwoners en leveranciers er vrij kunnen rondrijden. Ongeacht wie er binnenkort burgemeester wordt.
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
2
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|