![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.nieuws.be/nieuws/ASIEL-Mi..._6139c12e.aspx
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nieuws van voor het Maggie De Bock tijdperk.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() En dus niet meer toepasselijk voor vandaag ?
Laatst gewijzigd door Diego Raga : 2 oktober 2012 om 22:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Akkoord. En ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Het artikel is inderdaad niet van gisteren. Zeer recent heeft een hoge functionaris echter iets gelijkaardigs herhaalt maar dan specifiek toegepast op Oost-Europeanen (of specifieker: EU-migranten, het is een groter taboe om het over de niet-EU migranten te hebben blijkbaar die dan weer vooral in het oog springen in statistieken als die van werkloosheid).
Citaat:
http://m.deredactie.be/cm/vrtnieuws....omie/1.1434429 Ik denk niet dat schijnzelfstandigheid het enige probleem is. We weten allen dat bepaalde categorieën met de vingers in de neus in aanmerking komen voor alle mogelijke vormen van bijstand en nog eens een extra financiele bijdrage hier en daar wanneer ze dat vragen, denk maar aan leeflonen, pro deo advocaat, korting electriciteit, water, gratis of zeer goedkoop openbaar vervoer, (verhoogd) kindergeld, stookolietoelage, ... en natuurlijk huurt of koopt men heel goedkoop sociale woningen, die gebouwd en gesubsidieerd zijn met het geld van de belastingbetaler. Gezien ze zich doodvervelen omdat ze niet werken, zorgen ze voor overlast, zoals we dagelijks in de kranten kunnen lezen. De kosten voor juridische middelen, de infrastructuur die hersteld of vervangen moet worden, ... lopen hoog op. Dan hebben we het nog niet over alle duizenden pogingen om deze mensen overtuigd te krijgen om NL te leren (in wachtzalen van ocmw's vind je niet anders dan brochures waarin men het Nederlands aan de man probeert te brengen bv, in wachtzalen waar je juridische hulp kan krijgen vind je dan weer brochures in min. 20 talen waarvan de helft van gebruikte alfabet niet eens de onze zijn (het gaat dus niet om Engels, Spaans of Frans...). Een tolk oproepen is uiteraard gratis. Kan je aanspraak maken op al dat leuks, zonder ook maar enigszins positief bij te dragen aan een samenleving? Niets nieuws onder de zon natuurlijk, maar gaan we vriendelijk glimlachend blijven toekijken tot plots niemand nog een recht blijkt te hebben op iets, omdat de kas leeg is en we massaal allen weer plotsklaps ten tijde van Daens gaan? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() En onze politici/volksbedriegers keken ernaar en deden... niets:
"Minister van Justitie Stefaan De Clerck (CD&V) kan niet lachen met de harde bewoordingen van procureur-generaal Yves Liëgeois. "Het zal misschien wel grappig bedoeld zijn, maar ik vind dat de procureur-generaal er echt wel over gaat wanneer hij het einde van de democratie voorspelt en dan dat nieuwe woord EDE of End of Democracy Event lanceert. Dat kan echt niet. Ik zal de procureur-generaal daar zeke reen brief over schrijven, waarin ik bedenkingen bij zijn initiatief zal uitbrengen. Ook vorig jaar heb ik dat al moeten doen." De Clerck zegt dat hij als minister van justitie wel degelijk aan dacht heeft voor de migratieproblematiek en het sociaal strafrecht. "Ik was uitgerekend vorige week nog in Antwerpen, waar ik met burgemeester Patrick Janssens de nauwe band tussen illegaliteit en uitwijzingsbeleid heb besproken. We maken daar werk van. Er komen in de volgende weken verscheidene initiatieven. We beseffen best hoe gevoelig die problematiek vandaag ligt." Op het kabinet van staatssecretaris voor Migratie- en Asielbeleid Melchior Wathelet (cdH) wilde niemand een reactie geven." http://www.vbkempen.be/MEERHOUT/Teks...0komst%20.html Bedankt heren, om ons in de nabije toekomst bewust met een burgeroorlog op te zadelen. Voorwaar, we zullen u gedenken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Diego Raga, ik ben nog altijd verbaasd dat ook jij zo denkt over deze problematiek. Maar het is tegelijkertijd heel veelzeggend en tevens een grote troost voor ik denk tal van mensen die zichzelf nooit als extremistisch, racistisch, neonazistisch, ... hebben aanzien maar eerder als zeer tolerant, ruimdenkend, vriendelijk, warmhartig, sympathiek, ... iemand niet verzuurd, niet bitter, die nooit iemand iets slechts zou toewensen en niemand een vlieg kwaad zou doen.
Ik zie zelf ook alle mensen heel graag en heb niets liever dan dat we allemaal vreedzaam, rustig en gelukkig kunnen samenleven in verdraagzaamheid waarin iedereen gelijk is voor de wet. Maar wat nu gebeurt, lijkt helemaal niet op dat ideaalbeeld. Het lijkt eerlijk gezegd eerder op een soort moderne slavernij en onderdrukking. Wij werken en betalen heel veel belastingen, om hun te onderhouden. Tegelijkertijd stellen zij meer en meer eisen en drukken zij hun cultuur meer en meer door, terwijl zij de onze daarbij onderdrukken (tesamen met hun eigen vrouwen)... Onder het motto van verdraagzaamheid de ingrediënten koken voor een spetterende nieuwe wereldoorlog, die zijn aanloop zal nemen doordat de rijkdom van het westen wordt leeggemaakt doordat alles naar niet-westerlingen of niet werkwillige westerlingen gaat, is wat er nu gebeurt... allen arm, zal het einde zijn, als het zo verder gaat. Een eng toekomstbeeld. En zeggen dat Europa eens zo welvarend was en op zo'n hoog ontwikkelingsniveau stond.
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
![]() Citaat:
Ook toen ik eind jaren ’70 tot halfweg jaren ’80 in het Antwerpse nachtleven werkzaam was, kwam ik steeds tussenbeide als jongeren 'van bij ons' hun vizier op vreemdelingen hadden gericht. Ook had ik tal van vrienden van vreemde origine die bij ons uitgingen, zelfs bij de enkele dozijnen Marokkanen die hier geboren waren. Zelf nooit slaag gehad, wel veel lol gemaakt. Echter, toen ondervond ik al een ranzig apartheidssfeertje bij sommigen van de laatst genoemde groep, maar dat was nog geen probleem die naam waard, want die kon je toen nog op 2 handen en voeten tellen. Pas toen half jaren ’80 heelder groepen van die gasten uit Brussel, Charleroi en Noord-Frankrijk in A’pen begonnen uit te gaan, begonnen de poppen pas goed te dansen. Vecht- en steekpartijen, vandalisme, dealen (steeds in groep) waren aan de orde van de nacht, waarbij vooral blanke jongeren werden geviseerd. De flikken reden toen al liever een blokje om, voor zover ze nog in die buurt durfden te komen. De discotheekuitbaters konden toen al niet anders dan Marokkaanse (binnen-) portiers aannemen, om zelf niet ten onder te gaan. Enfin, eind jaren ’80 begin ’90 kwam het lowlife uit Albanie aangewaaid met V. Hoxha als leading man, waarbij het bloed bij beken begon te stromen. De MUG’s van Stuyvenberg reden toen al af en aan in de weekends, de ene in coma-gestampte na de andere ijlings wegvoerend. Op tijd van amper een jaar verwierven deze Oost-Europese lieverdjes de controle over elke deur en elke drugsdeal in de Stationsbuurt. Eind jaren ’90 waren er geen discotheken in die buurt meer, maar nog slechts enkele nachtclubs, goktenten, peepshows en lunaparken, waarbij nog amper autochtonen te zien waren, laat staan flikken. Ik had al in ’87 m’n schup daar afgekuist, mij niet meer gezien in die rumble, me ondertussen afvragend waarom ’t Stad niks deed tegen die hand over hand toenemende criminaliteit. Nadien wist ik wel beter. Ondertussen is Antwerpen al lang mijn stad niet meer en de zeldzame keren dat ik er nog kom, ben ik steeds blij om daar terug te kunnen vertrekken. Dat is ooit anders geweest… Op tijd van 15 jaar is A’pen overspoeld door vreemdelingen, die heelder wijken begonnen te bezetten en hierdoor de levenskwaliteit van de autochtonen zwaar aantastten. Ik wil de oude Belgen de kost niet geven, die nu nog de gevolgen dragen van hun toentijdse gratuite aframmeling door onze 'nieuwe welgekome gasten'. Maar achteraf bekeken bleek dat allemaal in het vooropgestelde poco-plan te zitten, dat onze o zo correcte politiekers met ons voorhadden. De dag van vandaag zijn we allen getuige van de desastreuse immigratie-politiek en dat schisma verspreid zich intussen over heel Europa als een rottend kankergezwel, waarbij elke kritiek daarop koudweg wordt genegeerd of afgedaan als plat racisme. Zelfs anno 2012 zie je politici - en zelfs op dit forum - nog onnozelaars bezig, die die hele immigratie-problematiek onder de mat blijven vegen. How low can you go, denk ik dan... Ik heb dus uit eerste hand een en ander zien evolueren en zoals de meeste Europeanen dat nu beginnen aan te voelen, I don't like what I see. Citaat:
Die culturen zitten nu eenmaal zo in elkaar, ze weten niet beter, het zij ze dus (met véél moeite) vergeven. Neen, het échte crapuul dat hiervoor verantwoordelijk is en deze maatschappelijke chaos bewerkstelligt, zit veilig in de Wetstraat en de luxueuze kantoren van Straatsburg, ge weet wel, de dikbetaalde en machtsgeile Guy’s, Hermannen ea Barosso’s, die elke autochtone Europeaan al jaren verwijten niet ‘gastvrij’ genoeg te zijn voor die arme allochtone drommels, ondertussen onze zakken leegzuigend als volleerde parasieten van het eerste uur. Die bende volksbedriegers zijn met stip de vijand nr 1 van Europa, het zijn dus zij die moeten geviseerd worden door de bevolking. Citaat:
De VS-regering heeft in 2001 enkele weken na de ‘terroristische aanslagen’, duh, de Patriot Act door de strotten van de Amerikaanse bevolking geramd, waarbij hun macht plots in ’t kwadraat toenam, als het aankomt om elke kritsche stem op hun beleid in de kiem te smoren. Hier is hetzelfde verhaal aan de gang, triestig genoeg, want zoals je schreef, was het na-oorlogse Europa een lichtbaken van democratie en hoop voor mensen van goede wil. Helaas begint het anders uit te draaien. Schrijver dezes heeft dat ook goed begrepen, vooral wanneer hij het woord richt aan de ‘nep-elite’. Enjoy: http://ejbron.wordpress.com/2012/10/...slim-agressie/ Aldus, van harte dank, crapuleuze nep-elite, en hoewel er onnoemelijk veel leed zal ontstaan, zal de Europese bevolking jullie dan ook met alle plezier gedenken en gepast belonen in de komende revolutie. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 6 oktober 2012 om 22:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie kan dit patroon - want het is reeds een patroon geworden - doorbreken?
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Het zal dus een jarenlange krachtmeting worden tussen de bevolking en machthebbers, waarbij vooral de laatsten steeds over hun schouders zullen moeten kijken. Voeg daar dan nog eens de talloze islamitische cellen aan toe die hier verblijven en met plezier hun agenda zullen doordrukken en het Europese plaatje ziet er idd niet al te fraai uit. Ben dan ook benieuwd hoe het uiteindelijk zal uitdraaien, al blijf ik hopen op het beste ntl. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Juist door het internet ea communicatiemiddelen is letterlijk iedereen opspoorbaar, niet alleen opstandelingen maar ook en voor�*l de machthebbers. Iedereen weet nu hoe ze eruit zien en waar ze zich zoal ophouden. Groot verschil met vroeger, toen waren mensen 'blind' voor wat er gaande was, nu niet meer. Door die openheid van informatie, zullen de politieke loopjongens niet meer weten waar kruipen, ondanks de politionele buffer tussen hen en de massa. Nogmaals, de shit en de miserie op alle vlakken zal amper te overzien zijn, maar ondanks dat blijf ik er goede hoop in hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Men moet érgens beginnen, he. |
|
![]() |
![]() |