![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Burger
|
![]() Toen ik eind de jaren zestig op de arbeidsmarkt kwam bestond er geen werkloosheidsvergoeding voor schoolverlaters. Toen ik aan het werk ging werd ik voor de sociale zekerheid afgehouden op een geplaffoneerd bedrag dat in verhouding stond met de werkloosheidsuitkeringen. Maar dat heeft niet lang geduurd en werd enkele jaren later vervangen door een afhouding voor werkloosheid op het ganse loonbedrag.Gevolg: de kloof tussen uitkering en afhouding voor werkloosheid werd alsmaar groter.De vakbonden staken de pluim hiervoor op hun eigen hoed. Toen het niet meer zo goed ging sloten zij aan de lopende band akkoorden af met werkgevers bij herstructureringen met brugpensioen zelfs vanaf 50 jaar. Hoe dat betaald zou worden was niet hun zorg: elke bruggepensioneerde was een werkloze en ontving in regel zijn stempelgeld via de vakbond en dat bracht de vakbonden geld op.Hoe vroeger op brugpensioen hoe langer de staat hen betoelaagde voor de uitbetaling. Tot het systeem zoals nu blijkt zijn grenzen heeft bereikt want het wordt gedragen door steeds minder actieven en dat zijn spijtig genoeg onze kinderen die nu moeten opdraaien voor de luxe die hun ouders hebben gekregen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Werklozen moeten niet noodzakelijk aangesloten zijn bij de vakbond om hun premie te krijgen (in tegenstelling tot wat sommige vakbondsafgevaardigden de mensen durven wijsmaken) Je kan die ook krijgen van de hulpkas, een overheidsinstantie. "Jamaar", roepen de vakbonden in koor "wij werken veel beter dan die hulpkas hoor" Aja, kan misschien wel kloppen. En weet u wie de hulpkas bestuurt vanuit de raad van bestuur? U raadt het nooit: de vertegenwoordigers van de vakbonden... Zo is het niet moeilijk natuurlijk om uw eigen winkel draaiende te houden. Het is zelfs zo dat regelmatig de vakbonden hun volk eerst naar de hulpkas sturen om de papieren op orde te krijgen, om ze dan vervolgens via de vakbond uit te betalen en zo de premie op te strijken. Vakbonden moeten weer doen waar ze voor dienen: werknemers verdedigen, beschermen en helpen. Geen uitkeringskas of bank spelen, laat dat maar aan anderen over. Alle uitkeringen laten betalen rechtstreeks vanuit de overheid, en zwaar besparen op die premies die de vakbonden dan niet meer moeten krijgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Don Quichote. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ook het minimumloon heeft ervoor gezorgd dat mensen die minder bekwaam zijn zichzelf als het ware uit de arbeidsmarkt plaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik dus zei in mijn post: wie beheert er de hulpkas vanuit de raad van bestuur? En zoals ik zei: vakbonden moeten werknemers verdedigen, helpen etc. Geen bank spelen en er zelf rijk van worden. Ik zie dus dat je me intrinsiek in feite gelijk geeft in wat ik zei ![]() Bij de ziekekassen zijn ze van hetzelfde bedje ziek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb geen medelijden met mensen die zichzelf in de voet schieten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Die mensen moeten met veel liefde worden opgevangen. Wij moeten dringend de sporthallen die met overheidsgeld zijn gebouwd herinrichten als slaapplaats, douchecellen, gaarkeukens, lazaretten enz om die mensen op te vangen. Daar moet een uiterst strenge protocol aan worden verbonden. Hygiëne en discipline verplicht. Citaat:
Het merendeel van die mensen heeft nooit medelijden gekoesterd voor diegenen waar ze mee solidair zouden kunnen geweest zijn toen ze die mogelijkheid hadden.
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Doa : 9 oktober 2012 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, voor medelijden koop je niks. Wel voor het verzilveren van de in de grondwet voorziene basisrechten voor iedereen, vooral die van de economisch zwakken. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 oktober 2012 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() t'Moeten maar gangsters worden, hé, die krijgen gratis onderdak van de staat in zekere omstandigheden ( = als ze gepakt worden ).
Voor een tijdje gezien op TV : in de USA heeft een landloper de bank overvallen met een pennemes. Hij eiste 1 dollar, en dat men de politie zou roepen. Zijn uitleg : " ik heb een zware ziekte, en geen geld om mij te laten behandelen. In het gevang moeten ze mij wel verzorgen ". De rechter gaf hem 2 jaar.
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: