![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een aantal jaar geleden enkele Franstalige (Nederlandsonkundige) mensen op onze wijkfeesten gehad in Roosdaal. Ze bleven vragen stellen in het Frans, doch ik ben steeds in het Nederlands blijven antwoorden. Moest ik hen geweest zijn in Wallonië of neem nu Duitsland, ik zou de plaatselijke taal (proberen) spreken.
![]() |
#22 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Burgemeester DeWever ontvangt president Obama (of een willekeurige andere Amerikaan) in Antwerpen.... .... en spreekt hem aan in het vlaams.... Want de Vlaming moet meer respect hebben voor eigen taal, en niet direct op het Engels overschakelen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mochten die Brabander of Antwerpenaar of Vlaming u in hun dialect aanspreken, dan kan ik u geen ongelijk geven. Maar stel dat ze u aanspreken in correct Nederlands, gaat u dan nog dwarsliggen?
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 oktober 2012 om 21:18. |
||
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de Vlaming niet meer verplicht tweetalig Nederlands / Frans is, zal dat zijn gevolgen hebben voor de verfransing. Men kan natuurlijk ook proberen de Franstaligen systematisch Nederlands te laten leren. Ik heb echter de indruk dat die daar enorm tegen opzien in het algemeen en dat zelfs zullen weigeren. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 oktober 2012 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Franstaligheid van Bart De Wever in de Wetstraat heeft met gastvrijheid niets te maken, maar is en was een historische politieke blunder. En een schromelijke overschatting van zijn eigen taalkennis.
Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 10 oktober 2012 om 10:05. |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik reageerde wel op die kloefkapper die het voor zijn geest kan halen dat burgemeester De Wever van Antwerpen een Amerikaanse president ontvangt in onze Vlaamse taal. Maar terecht. Hij had perfect kunnen zeggen in het begin van de onderhandelingen dat best ieder zijn taal gebruikt, maar met de galanterie dat men wat moeite doet om duidelijk te spreken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() @quercus: wat je zegt klopt dan ook. Echter, na bepaalde uren zie je dat type Afrikanen niet meer rondlummelen rond het station...