Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 9 oktober 2012, 20:13   #21
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Akkoord, maar dat alleen gaat het natuurlijk niet oplossen. Ik spreek in Brussel ook Nederlands, maar soms begrijpen ze gwn echt niks van wat je zegt. Dan heeft het weinig zin eh
Zelf ook al meermaals voor gehad, en dan schakel ik uiteindelijk over naar Engels of Frans.

Een aantal jaar geleden enkele Franstalige (Nederlandsonkundige) mensen op onze wijkfeesten gehad in Roosdaal. Ze bleven vragen stellen in het Frans, doch ik ben steeds in het Nederlands blijven antwoorden. Moest ik hen geweest zijn in Wallonië of neem nu Duitsland, ik zou de plaatselijke taal (proberen) spreken.
Oud 9 oktober 2012, 20:59   #22
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Bekijk het op de redactie.be ....

De Vlaming moet meer respect hebben voor eigen taal, en niet direct op het Frans overschakelen...

Geef ik haar 100% gelijk.
Ik zie het al voor me:
Burgemeester DeWever ontvangt president Obama (of een willekeurige andere Amerikaan) in Antwerpen....
.... en spreekt hem aan in het vlaams....
Want de Vlaming moet meer respect hebben voor eigen taal, en niet direct op het Engels overschakelen...
schaker is offline  
Oud 9 oktober 2012, 21:04   #23
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Ik zie het al voor me:
Burgemeester DeWever ontvangt president Obama (of een willekeurige andere Amerikaan) in Antwerpen....
Want de Vlaming moet meer respect hebben voor eigen taal, en niet direct op het Engels overschakelen...
Dat zou dan in elk geval een primeur zijn. Want ik denk niet dat Dewever Vlaams spreekt.
SDG is offline  
Oud 9 oktober 2012, 21:09   #24
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik zal het onthouden. Als de volgende Brabander of Antwerpenaar of Vlaming hier binnenstapt blijf ik halsstarrig mijn eigen Limburgse taal spreken uit respect voor mijn moedertaal. Benieuwd hoe die 'fiere Vlamingen' daarop gaan reageren.
Mochten die Brabander of Antwerpenaar of Vlaming u in hun dialect aanspreken, dan kan ik u geen ongelijk geven. Maar stel dat ze u aanspreken in correct Nederlands, gaat u dan nog dwarsliggen?
Oud 9 oktober 2012, 21:16   #25
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat betreft Denderleeuw...(en ook Aalst als Liedekerke) daar heb je overdag meer kans om een zwartgekleurde medemens tegen het lijf te lopen dan een Jupiler café.
Dat zal wel. Ik ben nog nooit in mijn leven een lopend café tegengekomen zelfs, laat staan een van een bepaald type bier.

Citaat:
De plaatselijke oudere autochtone bevolking durft idd niet meer de straat op na bepaalde uren.
Welke bepaalde uren zijn dat dan? Ik heb er nog niets van gemerkt.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 oktober 2012 om 21:18.
Johan Bollen is offline  
Oud 9 oktober 2012, 21:22   #26
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De taal die je gebruikt tijdens onderhandelingen heeft ook consequenties op de onderhandelingen zelf. Als je de onderhandelingen wil winnen, kun je beter altijd je moedertaal gebruiken.
idd. Ook het NVA wou tijdens de laatste onderhandelingen perse bewijzen dat ze het Frans meester zijn. Typische Vlaamse onderdanigheid lijkt me.

Als de Vlaming niet meer verplicht tweetalig Nederlands / Frans is, zal dat zijn gevolgen hebben voor de verfransing. Men kan natuurlijk ook proberen de Franstaligen systematisch Nederlands te laten leren. Ik heb echter de indruk dat die daar enorm tegen opzien in het algemeen en dat zelfs zullen weigeren.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 oktober 2012 om 21:23.
Johan Bollen is offline  
Oud 9 oktober 2012, 23:37   #27
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie het al voor me:
Welke taal denk je dat Sarkozy en Merkel onderling gebruiken ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 9 oktober 2012, 23:57   #28
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welke taal denk je dat Sarkozy en Merkel onderling gebruiken ?

2........par l'intermédiaire de traducteurs
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 10 oktober 2012, 08:53   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie het al voor me:
Het vergt pertang geen torenhoog gevoelen voor nuance, om te weten wanneer je je door iemand als een vod laat behandelen, tegenover wanneer je je simpelweg gastvrij gedraagt.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 oktober 2012, 10:04   #30
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
..., tegenover wanneer je je simpelweg gastvrij gedraagt.
De Franstaligheid van Bart De Wever in de Wetstraat heeft met gastvrijheid niets te maken, maar is en was een historische politieke blunder. En een schromelijke overschatting van zijn eigen taalkennis.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 10 oktober 2012 om 10:05.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 10 oktober 2012, 11:11   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De Franstaligheid van Bart De Wever in de Wetstraat heeft met gastvrijheid niets te maken, maar is en was een historische politieke blunder. En een schromelijke overschatting van zijn eigen taalkennis.
2

Maar ik reageerde wel op die kloefkapper die het voor zijn geest kan halen dat burgemeester De Wever van Antwerpen een Amerikaanse president ontvangt in onze Vlaamse taal.

Maar terecht. Hij had perfect kunnen zeggen in het begin van de onderhandelingen dat best ieder zijn taal gebruikt, maar met de galanterie dat men wat moeite doet om duidelijk te spreken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 oktober 2012, 17:27   #32
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bekijk het op de redactie.be ....

De Vlaming moet meer respect hebben voor eigen taal, en niet direct op het Frans overschakelen...

Geef ik haar 100% gelijk.

Wat niet wegneemt dat om af te sluiten ze de bal volledig misslaat met te zeggen dat ze content is dat ze in het gemeentehuis in Brussel als minderheid in het Nederlands terecht kan. Jongens toch...

Voor de rest, Vanhengel weer in zijn Brusselse dikkenekkerij. Weyts en Schoeppe die afkomstig zijn uit Vlaamse rand, die wel weten waarover ze praten.

Wat betreft Denderleeuw...(en ook Aalst als Liedekerke) daar heb je overdag meer kans om een zwartgekleurde medemens tegen het lijf te lopen dan een Jupiler café. De plaatselijke oudere autochtone bevolking durft idd niet meer de straat op na bepaalde uren.
Dat verbaast mij wel enigszins. Ik woon in de regio Aalst en kan alleen maar bevestigen wat Schouppe gezegd heeft over die Afrikanen. Inderdaad, hun kinderen spreken voorbeeldig Nederlands. Bovendien merk ik ook dat ze er een punt van maken om er netjes (zelfs bepaald elegant) bij gekleed te gaan.
Oud 10 oktober 2012, 17:47   #33
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

@quercus: wat je zegt klopt dan ook. Echter, na bepaalde uren zie je dat type Afrikanen niet meer rondlummelen rond het station...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be