Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2012, 09:27   #281
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Ik citeer gewoon wat de officiële berichtgeving zegt. Als u elementen hebt waaruit blijkt dat die officiële berichtgeving niet klopt, toon mij dan het recht van antwoord van het VB.

Wat is dat nu voor een flutoppositie, die zelfs t.o.v. wat ze als flagrante leugens ervaart, geen reactie schrijft?
u liegt weer

Laatst gewijzigd door Fieseler : 11 oktober 2012 om 09:27.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 09:39   #282
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
u liegt weer
Neen, ik stel een vraag waar je niet op kan antwoorden. Daarom rest je maar één vluchtweg: schelden. Hiermee toon je je ongelijk én je onvermogen om een discussie op niveau te voeren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 10:33   #283
Fieseler

Standaard

Citaat:
Neen, ik stel een vraag waar je niet op kan antwoorden. Daarom rest je maar één vluchtweg: schelden. Hiermee toon je je ongelijk én je onvermogen om een discussie op niveau te voeren.
Ik had niet anders verwacht dan dat u zou blijven liegen...want, uiteraard, is deze posting ook een aantoonbare leugen.

Even ter herinnering: ik heb een antwoord gegeven op uw vraag.
Ik heb uw stelling mathematisch en met feiten weerlegd.
U blijft toch dezelfde leugens verkopen.
Dat mag op één voorwaarde.: ik moet de mogelijkheid hebben om u uw leugens onder uw neus te duwen.
Oud 11 oktober 2012, 11:11   #284
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik had niet anders verwacht dan dat u zou blijven liegen...want, uiteraard, is deze posting ook een aantoonbare leugen.

Even ter herinnering: ik heb een antwoord gegeven op uw vraag.
Ik heb uw stelling mathematisch en met feiten weerlegd.
U blijft toch dezelfde leugens verkopen.
Dat mag op één voorwaarde.: ik moet de mogelijkheid hebben om u uw leugens onder uw neus te duwen.
Nogmaals, uw goedkoop schelden kan moeilijk verhullen dat u opnieuw met de mond vol tanden en met de billen bloot staat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Als u elementen hebt waaruit blijkt dat die officiële berichtgeving niet klopt, toon mij dan het recht van antwoord van het VB.

Wat is dat nu voor een flutoppositie, die zelfs t.o.v. wat ze als flagrante leugens ervaart, geen reactie schrijft?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 11 oktober 2012, 12:13   #285
Fieseler

Standaard

Citaat:
Nogmaals, uw goedkoop schelden kan moeilijk verhullen dat u opnieuw met de mond vol tanden en met de billen bloot staat:
Denkt u nu echt dat u van een leugen een waarheid kan maken door ze eindeloos te blijven herhalen?

ziehier degene die met de billen bloot staat...(sorry Raf)...

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=233
Oud 11 oktober 2012, 12:42   #286
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Goede en duidelijke samenvatting van de essentie van het VB.
Ik heb momenteel eerder de indruk dat het VB lacunes opvult van het niet-nadenken dat structureel lijkt te zijn in andere partijen. Tegen de stroom invaren spoort altijd aan tot nadenken.

Het is een ondankbare functie.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 13:09   #287
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Ik hoop dat de N-VA vooral niet samen klit met het VB.

Het VB wordt door de meeste mensen niet meer ervaren als een Vlaams-nationalistische partij, maar als een extreem-rechtse anti-partij.

Aan zo'n partij kan de N-VA zich in het huidige politieke landschap alleen maar verbranden.

Als ze met het VB in zee zouden gaan, verzuipen ze samen met het VB.

Het VB is op zijn grote retour, en is verworden tot een kleine marginale anti-islamitische scheldpartij.

Daar dient de N-VA met zijn poten af te blijven.
NVa zit na de gemeenteraadsverkiezingen met serieuze problemen :
probleem 1 : gaat men samen met het VB is het gedaan met de belgistische postjes ( de enige partij die compromisloos anti-belgie is)
probleem 2 gaat men samen met een van de anderen krijgt de geloofwaardigheid een enorme dreun : eerst de partijen een jaar lang verraders noemen en dan er mee gaan samenwerken ? "kracht van de verandering"???? of stopt die op 14/10 15:01?
probleem 3 als men de astronomische cijfers van de peilingen niet waar maakt gaan CD&V, SPa OVLD en groen dit uitleggen als een goed rapport voor Di Pupo

Met andere woorden de spagaat gaat de NVa nog heel wat liespijn bezorgen (nogal goed(?) dat zij tijdens de verkiezingsstrijd al duchtig geoefend hebben ) Ik denk dat BDW nog enige kgs gaat vermageren ZONDER dieet

Laatst gewijzigd door rookie : 11 oktober 2012 om 13:14.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 13:18   #288
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Kom jongens, ben ik nu de enige die dit niveau van argumenteren belachelijk vind?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
probleem 1 : gaat men samen met het VB is het gedaan met de belgistische postjes ( de enige partij die compromisloos anti-belgie is)
Dus elke politieke positie is Belgicistisch? Alsof Vlaams Belangers nu nog niet in OCMW raden zitten, beheersraden van intercommunales en overheidsbedrijven, en voorzitters zijn cultuur-, senioren, of andere raden? Maar dat is allemaal niet hetzelfde zeker?

Citaat:
probleem 2 gaat men samen met een van de anderen krijgt de geloofwaardigheid een enorme dreun : eerst de partijen een jaar lang verraders noemen en dan er mee gaan samenwerken ? "kracht van de verandering"???? of stopt die op 14/10 15:01?
Jij lijkt totaal geen begrip te hebben van hoe het politieke discours in het algemeen werkt. In de aanloop van de verkiezingen profileren alle partijen en politici zich ten opzichte van elkaar om na de verkiezing coalities te sluiten en samen te werken. Dat is zelfs niet uniek voor België, maar in bijna iedere parlementaire democratie zo.

Citaat:
probleem 3 als men de astronomische cijfers van de peilingen niet waar maakt gaan CD&V, SPa OVLD en groen dit uitleggen als een goed rapport voor Di Pupo
En dat is je enigste analyse die steek houdt. Daarom ook dat Bart De Wever zei dat het "winnen of sterven" zal zijn in Antwerpen.

Citaat:
Met andere woorden de spagaat gaat de NVa nog heel wat liespijn bezorgen (nogal goed dat zij tijdens de verkiezingsstrijd al duchtig geoefend hebben )
Welke spagaat is er dan, behalve de imaginaire spagaat die jij ziet?
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 13:20   #289
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Het 70-puntenplan is inderdaad racistisch. De N-VA heeft nooit racistische voorstellen gedaan. Integendeel, Geert Bourgeois neemt zelfs veel initiatieven om het leven van nieuwe Vlamingen, inclusief de moslims onder hen, te verbeteren.

Dat is ook het antwoord aan de draadstarter: N-VA kan momenteel geen coalitie sluiten met het VB omdat de programma's te ver uit elkaar liggen. Als VB meer richting N-VA evolueert, dan kan er van alles gebeuren.

Ook een gedoogsteun in Antwerpen behoort tot de mogelijkheden, al denk ik niet dat een intelligent en eigenzinnig iemand als Bart De Wever zich graag zou afhankelijk maken van gedoogsteuners die niets te verliezen hebben qua postjes en dus ongestraft keet kunnen en zullen schoppen.
Ik heb dat 70-punten plan (1996) effe overlopen. Voor 98% lijkt het me zeer nodig. Ik zie het als een profetisch plan. Sommige punten zijn al in een stadium van plagiaat door traditionele partijen.

Zonder het extreme VB zouden traditionele partijen het nooit aangedurfd hebben om al eens kritisch uit de hoek te komen. Het is niet ondanks maar dank zij het VB dat ze de zaken aanpassen. Het klinkt paradoxaal maar dat is het niet.

BDW heeft dat door en borduurt erop verder. Hij verlaagt de drempel. Ik hoop dat hij borduurt en niet het zandmanneke aan het spelen is.

En wat is de term 'racistisch' nog waard? Wat is de term 'vrede' of de term 'diplomatisch' nog waard?
Oud 11 oktober 2012, 13:32   #290
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Ik hoop dat de N-VA vooral niet samen klit met het VB.

Het VB wordt door de meeste mensen niet meer ervaren als een Vlaams-nationalistische partij, maar als een extreem-rechtse anti-partij.

Aan zo'n partij kan de N-VA zich in het huidige politieke landschap alleen maar verbranden.

Als ze met het VB in zee zouden gaan, verzuipen ze samen met het VB.

Het VB is op zijn grote retour, en is verworden tot een kleine marginale anti-islamitische scheldpartij.

Daar dient de N-VA met zijn poten af te blijven.
Maar tegelijkertijd bent u wel voor samenwerking met pakweg de SP.a, CD&V of VLD - partijen die ons met een Vlaamse minderheidsregering opgezadeld hebben en al jarenlang een nefast beleid voeren voor dit land? Het zegt alvast veel over de prioriteiten van sommige N-VA'ers.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 13:32   #291
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Kom jongens, ben ik nu de enige die dit niveau van argumenteren belachelijk vind?

Dus elke politieke positie is Belgicistisch? Alsof Vlaams Belangers nu nog niet in OCMW raden zitten, beheersraden van intercommunales en overheidsbedrijven, en voorzitters zijn cultuur-, senioren, of andere raden? Maar dat is allemaal niet hetzelfde zeker?
discussie over de opvolging van de gouverneur voor Oost Vlaanderen niet gevolgd ???? of paardenbril op

Citaat:
Jij lijkt totaal geen begrip te hebben van hoe het politieke discours in het algemeen werkt. In de aanloop van de verkiezingen profileren alle partijen en politici zich ten opzichte van elkaar om na de verkiezing coalities te sluiten en samen te werken. Dat is zelfs niet uniek voor België, maar in bijna iedere parlementaire democratie zo.
eerst de anderen verwijten van ... en dan hetzelfde doen;? De resultaten van de koplopers van die techniek(CD&V) nog niet gezien? of weer paardenbril op?

Citaat:
En dat is je enigste analyse die steek houdt. Daarom ook dat Bart De Wever zei dat het "winnen of sterven" zal zijn in Antwerpen.
blijkbaar het enigste wat in uw kadaverdiscipline past ??
Oud 11 oktober 2012, 13:37   #292
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
discussie over de opvolging van de gouverneur voor Oost Vlaanderen niet gevolgd ???? of paardenbril op
En de relevantie hier is? Mag N-VA volgens u een gouverneur leveren of niet? Want ik volg u niet.

Citaat:
eerst de anderen verwijten van ... en dan hetzelfde doen;? De resultaten van de koplopers van die techniek(CD&V) nog niet gezien? of weer paardenbril op?
Wat verwijt N-VA dan aan de anderen? Dat ze meewerken aan de belastingsregering van Di Rupo? En waarom is dat relevant voor het gemeentelijk niveau?

Citaat:
blijkbaar het enigste wat in uw kadaverdiscipline past ??
Allez, dus u gaat me zelfs al aanvallen voor zaken waar ik u gelijk geef?
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 13:45   #293
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Maar tegelijkertijd bent u wel voor samenwerking met pakweg de SP.a, CD&V of VLD - partijen die ons met een Vlaamse minderheidsregering opgezadeld hebben en al jarenlang een nefast beleid voeren voor dit land? Het zegt alvast veel over de prioriteiten van sommige N-VA'ers.
Tja, dat is dan zoals sommige VB'ers, ik ken er die liever een rechts Belgie hebben dan een links Vlaanderen, hoe zit het dan met het programma?

Dan denk ik, probeer daar maar eens Vlaanderen onafhankelijk mee te krijgen...

Niet dat ik de N-VA'ers wil goed spreken, in geen geval, maar er zitten overal van die mensen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 13:47   #294
parsprototem
Banneling

Standaard

[quote=Fieseler;6361265]
Citaat:

Bull shit...het VB heft reeds ontelbare keren gezegd te willen praten en compromissen maken met de racisten van de NVA.

Hier heeft u een punt...de recht toe recht aan politiek van FDW is bijna niet te vatten voor eender welke postjesgeile establishmentspartij.
Ik ben het met u eens. Nu ik die man wat meer zie op TV, vind ik dat die duidelijke taal spreekt en niet opteert voor de stationroman-rethoriek van alle anderen. In de debatten de laatste dagen wordt er feilloos gejongleerd met het woord 'veiligheid'.
Tja, ik heb dan wel begrepen dat ze met 'veiligheid' de context van vreemdelingen beogen. Is het zo moeilijk om het kind met de naam te noemen.
De Vlaamse politicus verfijnt zich in de kunst van het verbloemen, in het euphemisme en weet ik veel welke stijlfiguren, naäperij vanuit Nederland, want die kunnen er nog wat meer van.

Het is vreemd vast te stellen dat het woord 'onaanvaardbaar' gul uitgesproken wordt over een emailtje dat is uitgelekt of verkeerd is terechtgekomen, maar dat zelfde woord kom je niet tegen als het gaat over het feit dat criminaliteit in onze contreien grotendeels gepleegd wordt door 'mensen van daar'.

Verbloeming oké, maar er is een grens. Wordt die overschreden dan zit je met hypocrisie. En hypocrisie ligt heel dichtbij 'bedrog'.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 11 oktober 2012 om 13:48.
Oud 11 oktober 2012, 14:02   #295
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En Filip De Winter gaat dat allemaal oplossen.
Dream on.
En dat er problemen zijn met de islam heb ik ook niet ontkend. Maar het lijkt wel of jullie ontkennen dat ik die problemen wel degelijk erken.
Het is al veel te laat met het niet ontkennen van de problemen.

FDW heeft alles in kaart gebracht. Hj is zonder het te weten Jules Verne-achtig te werk gegaan. Ik dacht ook 20 jaar geleden dat die man bazelde.
Maar nu denk ik er helemaal anders over.

De traditionele partijen willen niet dat een Vlaming een assertieve Vlaming is. Altijd 'een Vlaming onder voorwaarden'. En als met die mentaliteit de niet meer te ontkennen problemen met de islam-populatie worden aangepakt, dan eindigen die politici met virtueel bloed aan hun handen.

Ze doen alsof het een energieprobleem is.: we ontkennen het niet ... we maken er werk van ... we geven premies... oh, we trekken de premies terug in... oh, we hebben nog koolmijnen... oh, toch maar betalen ...

Geklungel van hier tot daar.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 11 oktober 2012 om 14:09.
Oud 11 oktober 2012, 14:17   #296
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar als er veel geld gaat naar de moslims en er gaat veel geld naar de Walen, waarom is het ene dan racisme en het andere niet?
In het volgen van de debatten op TV de laatste dagen, vroeg ik me dat ook af. De deelnemers spreken over 'Franstaligen' en ik vraag me dan af of ze er mensen 'van hier' mee bedoelen of mensen 'van daar'.
Ik vermoed dat ze er 'mensen van daar' mee bedoelen.

De verwarring is zeer groot en ik begrijp die gêne niet om niet te specifiëren. Bij mijn weten maakt dat deel uit van een intellectuele communicatie.
Oud 11 oktober 2012, 14:26   #297
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het VB is de levensverzekering van België. Het VB heeft de Vlaamse zaak besmeurt met racisme en heeft het democratisch Vlaams-nationalisme bijna van de kaart geveegd. Geert Bourgeois was de enige overgebleven verkozene. Gelukkig heeft Bourgeois toen de wijze beslissing genomen om het jonge politiek-strategische genie Bart De Wever aan de KUL te gaan halen. And the rest is history.

Citaat:
N-VA is in coalitie met andere democratische partijen in Antwerpen en in de Vlaamse regering. En ja, ook ik moet als niet-N-VA'er toegeven: waar N-VA aan de macht zit, daar staan zij voor goed bestuur. Ik denk in het bijzonder aan Geert Bourgeois, hoeveel ideologische meningsverschillen ik ook kan hebben met zijn partij.

Citaat:
Dat is altijd het gevaar van goede peilingen, hé.

Citaat:
Met andere woorden de spagaat gaat de NVa nog heel wat liespijn bezorgen (nogal goed(?) dat zij tijdens de verkiezingsstrijd al duchtig geoefend hebben ) Ik denk dat BDW nog enige kgs gaat vermageren ZONDER dieet
Dat soort negatieve campagne is niet wat de Vlamingen willen horen. Als je een probleem hebt met Bart De Wever, pak hem dan op zijn politieke standpunten, niet op zijn dieet.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 11 oktober 2012, 14:44   #298
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Tja, dat is dan zoals sommige VB'ers, ik ken er die liever een rechts Belgie hebben dan een links Vlaanderen, hoe zit het dan met het programma?

Dan denk ik, probeer daar maar eens Vlaanderen onafhankelijk mee te krijgen...

Niet dat ik de N-VA'ers wil goed spreken, in geen geval, maar er zitten overal van die mensen.
Dat kan zo zijn, weinig kiezers zijn het voor de volle 100% eens met het partijprogramma, maar hier gaat het erom wat de partijtop doet. En aan de top van het VB zit niemand die een rechts België wil ondersteunen, het VB weigert namelijk elke collaboratie met het Belgische regime en de Vlaamse slavenpartijen. Bij de top van de N-VA is dat wel wat anders.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 15:15   #299
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht

Ik ben het met u eens. Nu ik die man wat meer zie op TV, vind ik dat die duidelijke taal spreekt en niet opteert voor de stationroman-rethoriek van alle anderen. In de debatten de laatste dagen wordt er feilloos gejongleerd met het woord 'veiligheid'.
Tja, ik heb dan wel begrepen dat ze met 'veiligheid' de context van vreemdelingen beogen. Is het zo moeilijk om het kind met de naam te noemen.
De Vlaamse politicus verfijnt zich in de kunst van het verbloemen, in het euphemisme en weet ik veel welke stijlfiguren, naäperij vanuit Nederland, want die kunnen er nog wat meer van.

Het is vreemd vast te stellen dat het woord 'onaanvaardbaar' gul uitgesproken wordt over een emailtje dat is uitgelekt of verkeerd is terechtgekomen, maar dat zelfde woord kom je niet tegen als het gaat over het feit dat criminaliteit in onze contreien grotendeels gepleegd wordt door 'mensen van daar'.

Verbloeming oké, maar er is een grens. Wordt die overschreden dan zit je met hypocrisie. En hypocrisie ligt heel dichtbij 'bedrog'.
inderdaad...
Oud 11 oktober 2012, 16:33   #300
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
In het volgen van de debatten op TV de laatste dagen, vroeg ik me dat ook af. De deelnemers spreken over 'Franstaligen' en ik vraag me dan af of ze er mensen 'van hier' mee bedoelen of mensen 'van daar'.
Ik vermoed dat ze er 'mensen van daar' mee bedoelen.

De verwarring is zeer groot en ik begrijp die gêne niet om niet te specifiëren. Bij mijn weten maakt dat deel uit van een intellectuele communicatie.
Er mag zo weinig mogelijk de nadruk op gelegd worden dat we geen Belgen zijn maar Vlamingen en Walen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be