Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 13 oktober 2012, 23:16   #1
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard De verrassing van 14 oktober: toch monsterscore N-VA

Bij elke verkiezing zijn opiniepeilers de grote verliezers. ze slaan telkens bij één partij compleet de bal mis. Het zal ook nu niet anders zijn.

Deze middag heeft "bomma Stufflebeam" beslist om van partij te veranderen. Ze stemt reeds 60 jaar voor de chtistendemocraten, maar ze gaat nu N-VA stemmen. De reden? De CD&B staat in Brussel op een kartellijst met de cdH.

Dus geen 15 of 18% voor de N-VA, maar een monsterscore. Overal. En een onverwacht zware klap voor CD&B. Ook overal.
John Stufflebeam is offline  
Oud 13 oktober 2012, 23:22   #2
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Een monsterscore voor de N-VA omdat jouw grootmoeder er voor gaat stemmen?

Ik denk dat het in de meeste gemeenten wel degelijk 15-20% zal zijn, met natuurlijk een aantal uitschieters naar boven. Dat zou al zeer mooi zijn. Ik denk dat ze ook goed gaan scoren bij de provincieverkiezingen (20%+), want daar speelt de lokale factor een minder grote rol. Dat zijn mijn voorspellingen, en we zullen zien of ze bewaarheid worden.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 14 oktober 2012, 00:18   #3
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

De verrassing deze keer zou pdva+ moeten zijn!
porpo is offline  
Oud 14 oktober 2012, 00:20   #4
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

tsjeven kapot! Nog meer dan een goede score voor n-va, zou een superslechte score voor de cd&v mij vanavond kunnen verblijden
vrijevlaming is offline  
Oud 14 oktober 2012, 01:06   #5
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Laat ons hopen. Een verdeelde linkerzijde komt N-VA goed uit, in het bijzonder in Antwerpen.
mkb is offline  
Oud 14 oktober 2012, 01:10   #6
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Laat ons hopen. Een verdeelde linkerzijde komt N-VA goed uit, in het bijzonder in Antwerpen.
?
porpo is offline  
Oud 14 oktober 2012, 05:38   #7
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

1. Doordat N-VA affiches in Antwerpen vooral in leegstaande huizen van de bezittende klasse voorhangen bedenkt de gewone Antwerpenaar die zich blijft verslikken in de koop- en huurprijzen van woningen en stemt massaal op de piratenpartij.
2. Doordat de mensen die op Groen! wilden stemmen bijtijds doorhebben dat je niet én het scholen- mobiliteit- woningprobleem kunt oplossen én de ring overkappen omdat er simpelweg geen geld is stemmen die allemaal op de piratenpartij.
3. Doordat de mensen hun groenten en fruit tegenwoordig gaan halen bij de allochtone middenstander omdat het daar verser en goedkoper is dan elders en doordat ze een brave hardwerkende kuisvrouw hebben die net uit een oorlog is gevlucht en omdat ze ondertussen allemaal wel collega's hebben die een verre vreemden achtergrond hebben pikken ze De Winter zijn gejut niet meer en willen op de N-VA stemmen maar door punt 1 en nog tal van andere hypocresieën, tegenstellingen en halve leugens van de N-VA stemmen ze op de piratenpartij.
4. Doordat de sfeer in de stad wel al is verbeterd willen sommigen op de stadspartij stemmen maar als ze even verder nadenken is er, buiten Voorhammes titanenwerk om op de valreep net genoeg plaatsen in scholen te krijgen voor de kinderen, eigenlijk weinig verholpen aan de meeste problemen in de stad. Dus willen ze voor verandering op de N-VA stemmen maar die zat ook al in het bestuur en de leider maakt slechte grapjes over de Limburg waar de kinderen net zijn henne gevlucht omdat je daar nog min of meer betaalbaar en met hulp van de ouders een groot huis kan zetten. Dat gaat dus ook niet door. Ze zijn de partijpolitiek beu en stemmen op de piratenpartij die zichzelf liever wil afschaffen en dmv de nieuwste technologie de macht terug aan de mensen wil geven.
5. Ook het restje vld liberalen zien dat het einde van de partijpolitiek de enige oplossing is en stemmen piratenpartij.

De piratenpartij behaalt in Antwerpen de absolute meerderheid. Enkel de PVDA+ en Rood!/LSP halen de kiesdrempel omdat die steeds te vinden zijn waar de gewone mensen het deksel op de neus krijgen. Kan je geen dokter of advocaat betalen, slaat de baas de fabriekspoort voor je neus toe, ... ze staan daar om te steunen en/of te helpen.
Antwerpen wordt de eerste stad waar de mensen de traditionele partijpolitiek de rug toe keren (op misschien klein links na) en die echt democratischer wordt.
Je moet goed zot zijn om op N-VA, Groen!, open VLD, CD&V&SP&Anders of Vlaams Belang te stemmen. Zot van A maar niet van hun. We stemmen op onszelf, we stemmen massaal Piratenpartij.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 14 oktober 2012 om 05:39.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 14 oktober 2012, 06:27   #8
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
?
Awel, hoe meer linkse partijen hoe meer de stemmen verdeeld worden en hoe kleiner ze individueel zijn, centrum-rechts zit nu geconcentreerd bij de NVA en grote partijen worden bevoordeeld in de zetelverdeling.

PVDA+ zou wel eens een verrassing kunnen zijn in enkele gemeenten, misschien zelfs een paar burgemeesters. Ik heb vroeger nog PVDA gestemd maar ja, met gratis geneeskunde betaald door de staat (lees, betaald door de 40% die nog echt werkt) en puberale politieke standpunten ben ik niet meer te overtuigen.
BonBon is offline  
Oud 14 oktober 2012, 07:52   #9
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Als de NVA van alle gemeenteraadzetels in Vlaanderen 17-18 % haalt, zal dat een zeer goed resultaat zijn.

Voor de provincie is een resultaat hoger dan 20% wel een must voor een goed resultaat te zijn.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 14 oktober 2012, 08:25   #10
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Niet overdrijven e. NVA zal vooruit gaan, ma niet van die aard dat er een aardverschuiving zal zijn.
Oud 14 oktober 2012, 09:08   #11
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam Bekijk bericht
Bij elke verkiezing zijn opiniepeilers de grote verliezers. ze slaan telkens bij één partij compleet de bal mis. Het zal ook nu niet anders zijn.

Deze middag heeft "bomma Stufflebeam" beslist om van partij te veranderen. Ze stemt reeds 60 jaar voor de chtistendemocraten, maar ze gaat nu N-VA stemmen. De reden? De CD&B staat in Brussel op een kartellijst met de cdH.

Dus geen 15 of 18% voor de N-VA, maar een monsterscore. Overal. En een onverwacht zware klap voor CD&B. Ook overal.
Hollander is offline  
Oud 14 oktober 2012, 09:17   #12
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nooit de Knack geloven. Die zitten er altijd naast

'Niet N-VA maar PVDA wordt de verrassing van de verkiezingen'

Grote verrassing dus: PVDA+ haalt toch geen zetel in Antwerpen.
fonne is offline  
Oud 14 oktober 2012, 09:18   #13
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Veel meer dan 10-15% zal de N-VA wel niet halen, op enkele uitzonderingen na (het blijven tenslotte lokale verkiezingen). Waar ik vooral op hoop, is de vernietiging van de lokale machtsbasis van de CVP. Zielig hé
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 14 oktober 2012, 09:20   #14
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ik heb vroeger nog PVDA gestemd maar ja, met gratis geneeskunde betaald door de staat (lees, betaald door de 40% die nog echt werkt) en puberale politieke standpunten ben ik niet meer te overtuigen.
Veel mensen wel, helaas. De jeugd, die voor de eerste keer gaat stemmen en weinig weet van politiek, zal wel weinig graten zien in het stemmen op communisten.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 14 oktober 2012, 09:29   #15
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Veel meer dan 10-15% zal de N-VA wel niet halen, op enkele uitzonderingen na (het blijven tenslotte lokale verkiezingen). Waar ik vooral op hoop, is de vernietiging van de lokale machtsbasis van de CVP. Zielig hé
15% is echt wel het minimum voor het nationale gemiddelde hoor. In de tsjevistans zal het misschien wat minder zijn, maar de grote cirkel rond Antwerpen kleurt vandaag geel. Het zou me zelfs niet verbazen als er een paar absolute meerderheden uitkomen straks.
fonne is offline  
Oud 14 oktober 2012, 09:30   #16
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel mensen wel, helaas. De jeugd, die voor de eerste keer gaat stemmen en weinig weet van politiek, zal wel weinig graten zien in het stemmen op communisten.
Ik denk dat echte communisten zich toch niet erg meer thuisvoelen in de PVDA+
Oud 14 oktober 2012, 09:37   #17
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
15% is echt wel het minimum voor het nationale gemiddelde hoor. In de tsjevistans zal het misschien wat minder zijn, maar de grote cirkel rond Antwerpen kleurt vandaag geel. Het zou me zelfs niet verbazen als er een paar absolute meerderheden uitkomen straks.
Antwerpen is natuurlijk veruit de belangrijkste inzet deze verkiezingen, maar ik ben toch nieuwsgierig naar wat er in de Rand zal gebeuren. Ik vrees weinig beweging, maar als onze burgemeester met de staart tussen de benen moet afdruipen, zal ik al tevreden zijn.

van Maerlant is offline  
Oud 14 oktober 2012, 10:06   #18
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk ook dat de communisten deze keer meer zullen halen. Algemene tendens: verzuilde partijen achteruit.
Vito is offline  
Oud 14 oktober 2012, 10:11   #19
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antwerpen is natuurlijk veruit de belangrijkste inzet deze verkiezingen, maar ik ben toch nieuwsgierig naar wat er in de Rand zal gebeuren. Ik vrees weinig beweging, maar als onze burgemeester met de staart tussen de benen moet afdruipen, zal ik al tevreden zijn.
Ik verwacht toch wel dat de N-VA goed zal scoren (beter dan de gemiddelde score) in randgemeenten zoals Dilbeek, Asse, Grimbergen, Beersel, Halle enz...
stropdrager is offline  
Oud 14 oktober 2012, 10:16   #20
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien in Dilbeek. Daar komen toch enkel lokale BV's op voor N-VA.
Ik denk dat ze er heel goed gaan scoren.
Zenit is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be