Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 14 oktober 2012, 19:29   #221
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
3 van mijn 5 zussen dragen een hoofddoek, de andere 2 niet. 2 van mijn 3 schoonzussen dragen GEEN hoofddoek, de andere wel. Mijn vrouw draagt een hoofddoek. Geen enkele van die vrouwen wordt anders behandeld door eender wie.

Dat zie je ook overal op straat, met of zonder hoofddoek.

Extreme Vlamingen moeten aanvaarden dat er mensen zijn die anders willen leven. Het enige belangrijke in een samenleving is RESPECT voor elkaar (Respect voor A is dan ook een mooie slogan voor Antwerpen). De rest is tijdverspilling. Laten we ook ineens de Joodse vrouwen lastigvallen om hun pruiken en rare zwarte kledij. Als de Vlaamse extremisten toch al zo laag gezonken zijn.

PVDA+ heeft dan ook groot gelijk om hier tegen te zijn. Er zijn belangrijkere onderwerpen waaraan we onze kostbare tijd kunnen besteden.
Weigeren een hoofddoek af te nemen tijdens een publieke ambt getuigt imo van bitter weinig respect. Als ik bij een bakker of een bankkantoor ga werken ga ik ook niet eisen dat ik daar in mijn zwembroek mag rondlopen of met een cowboy hoed de klanten toespreek.
Savatage is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:29   #222
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
3 van mijn 5 zussen drage.....
Een reminder waarvoor U belastingen betaalt.
Oud 14 oktober 2012, 19:29   #223
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Leg uit...
Dat mag niet volgens de forumregels.
DeProf_eet is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:30   #224
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De overwinningsspeech van De Wever liep goed in het honderd. Zo'n digitaal muziekje wilde maar niet stoppen. Iedereen (overloper Ludo Van Campenhout op kop) moest schaapachtig in de handen blijvenklappen op het ritme van een flauw techno-muziekje dat maar niet wilde eindigen. En dit terwijl de camera's draaiden. De Wever snauwde (de micro stond nog aan) : "zet die muziek verdomme af. Wie is die idioot? Zet die muziek af. En dit terwijl we rechtsteeks worden uitgezonden. Wat een idioot!." Dat begint al goed.
Wel ja, dat is echt uitsluitend bewijs dat Dewever gaat falen
Savatage is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:31   #225
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nieuws voor je...Op straat lopen moslima's die dat willen nog steeds rond met een hoofddoek. Ik daag je uit om DAT te verbieden. Good luck.

Goed, en nu terug naar de serieuze zaken...
Als ze een jobke willen, zullen ze hem moeten afzetten. En diegenen die dat weigeren moeten zich maar tot Allah wenden voor een uitkering. Je kan als moslimextremist je minachting voor de Westerse cultuur op opzichtige wijze via de hoofddoek niet blijven uitdragen en tegelijk uit de hand (blijven) eten uit die cultuur die je minacht.
Zenit is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:32   #226
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wat hebben jouw zussen en schoonzussen te maken met het hoofddoekenverbod, tenzij ze een publiek ambt bekleden?
Het beeld dat de extreme Vlamingen hebben van moslims klopt niet. Vrouwen die een hoofddoek dragen willen dat zelf en zij die dat niet willen dragen er geen. Het enige dat men met dergelijke regels bereikt is meer werkloosheid onder hoofddoekdragende vrouwen, en dus moeten extreme Vlamingen eigenlijk mee betalen voor hun werkloosheidsvergoeding.

Ze naaien zichzelf dus.
Oud 14 oktober 2012, 19:32   #227
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Nee. Wie?
Dat zou ik ook graag weten.
Zenit is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:33   #228
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Dat mag niet volgens de forumregels.
Je hebt mijn toestemming. Doe het anders privé En voor de zoveelste keer: neen, ik ben Bart De Wever niet!!
Oud 14 oktober 2012, 19:33   #229
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Als hij dan al ooit burgemeester wordt.

Hebt het hem gehoord? "Historisch" zei hij, " dat door deze verkiezing Antwerpen niet meer besmet en de bakermat is van het extreem-rechtse gedachtengoed. En wij, de NVA, hebben hiervoor gezorgd!". Zoiets oreerde hij.

En dat zei nu precies die magere voorzitter van de NVA, terwijl meer dan de helft van het VB naar de NVA is overgelopen...
Ach, jaloers?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:34   #230
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Zou Turteltje effectief gaan zetelen in Antwerpen?
fonne is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:34   #231
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen hoofddoeken hier. We moeten dit hier niet. Wij leven niet meer in de Middeleeuwen. En gelukkig maar.
Hmm.. da's niet waar maar hangt ervan af welke sluier je bedoelt. Je je bedekken met consumptie-maskers (make-up producten) of "losse haren en halfnaakte lichaam"? Indien jij dit laatste bedoelt, dan zou je wat moeten gaan lezen over oervrouwen en niet over vrouwen uit middeleeuwen.
porpo is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:35   #232
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Hmm.. da's niet waar maar hangt ervan af welke sluier je bedoelt. Je je bedekken met consumptie-maskers (make-up producten) of "losse haren en halfnaakte lichaam"? Indien jij dit laatste bedoelt, dan zou je wat moeten gaan lezen over oervrouwen en niet over vrouwen uit middeleeuwen.
Ja make up is echt vergelijkbaar met een godsdienstige verplichting .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:37   #233
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het beeld dat de extreme Vlamingen hebben van moslims klopt niet. Vrouwen die een hoofddoek dragen willen dat zelf en zij die dat niet willen dragen er geen. Het enige dat men met dergelijke regels bereikt is meer werkloosheid onder hoofddoekdragende vrouwen, en dus moeten extreme Vlamingen eigenlijk mee betalen voor hun werkloosheidsvergoeding.

Ze naaien zichzelf dus.
Je beantwoordt mijn vraag niet alleen op geen wijze, je negeert ze gewoon.

OK. Ik neem dat mee in de evaluatie.
Oud 14 oktober 2012, 19:37   #234
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:

Ze naaien zichzelf dus.
Die werkloosheid, daar kiezen moslimextremisten zelf voor. Uiteindelijk zijn ze niet vergroeid met hun zedigheidsdoek, en thuis zwieren ze hem ook uit. Het gaat dus louter om provoceren. En nogmaals, als ze kiezen voor hun provocatievod, zouden ze geen recht mogen hebben op een uitkering : dan moeten ze zich ook maar tot Allah wenden.
Als het geen provocatrices , dan zijn het uiterst domme vrouwen. Er is geen enkele reden waarom vrouwen zich zouden afdekken en minachting voor hun eigen vrouwelijkheid zouden moeten tonen.Ze worden allemaal met haar geboren, dat is de natuur zelve. Ze maken zich enkel belachelijk door te volharden in de achterlijkheid. Niet voor niets dragen ze zo bij aan de zelfmarginalisering van de moslimgemeenschap, hier en elders in het Westen.
Zenit is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:38   #235
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie:
"hopelijk de volgende 24 jaar! "

Je bent je lachje vergeten (zie je andere posts)

Geen dank
allahtoon en humor het zal nooit iets worden
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:39   #236
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nieuws voor je...Op straat lopen moslima's die dat willen nog steeds rond met een hoofddoek. Ik daag je uit om DAT te verbieden. Good luck.
Dat komt misschien nog, maar zal heel moeillijk zijn. Er zijn er bij die die hoofddoek maar best ineens chirurgisch aan hun kop moeten laten vastnaaien, zo geobsedeerd zijn ze door die hoofddoek.

De ware zin ervan hebben ze al lang en nooit begrepen.

Ze lopen er zelfs binnenhuis mee rond weet ik uit goede bron. Het feit dat het voor sommige moslima's iets van levensbelang schijnt te zijn en bij andere moslima's die zonder hoofddoek rondlopen blijkbaar niet, geeft al een goede indicatie hoe geschift jullie moslima's zijn
DeProf_eet is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:41   #237
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Weigeren een hoofddoek af te nemen tijdens een publieke ambt getuigt imo van bitter weinig respect. Als ik bij een bakker of een bankkantoor ga werken ga ik ook niet eisen dat ik daar in mijn zwembroek mag rondlopen of met een cowboy hoed de klanten toespreek.
Ok wacht, ik zal het proberen uit te leggen.

Stel dat een Jood met een keppeltje in mijn bakkerij binnenkomt. Ik WEET dat die Jood die keppeltje op heeft, omwille van zijn geloof, en NIET om mij te PESTEN.
Zijn geloof is ERKEND in de wereld en heeft heel veel aanhangers. DUS uit RESPECT voor zijn geloof en voor hem bedien ik hem zoals ik een andere klant zou bedienen. Ok, het is RAAR, maar zo zit de wereld in elkaar.

Nu als er een man binnenkomt, in ZWEMBROEK en met een COWBOYHOED op, EN hij wil ook nog eens mijn klanten TOESPREKEN, dan smijt ik hem VRIENDELIJK de straat en bel de politie op!
Oud 14 oktober 2012, 19:43   #238
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat komt misschien nog, maar zal heel moeillijk zijn. Er zijn er bij die die hoofddoek maar best ineens chirurgisch aan hun kop moeten laten vastnaaien, zo geobsedeerd zijn ze door die hoofddoek.

Ze lopen er zelfs binnenhuis mee rond weet ik uit goede bron. Het feit dat het voor sommige moslima's iets van levensbelang schijnt te zijn en bij andere moslima's die zonder hoofddoek rondlopen blijkbaar niet, geeft al een goede indicatie hoe geschift jullie moslima's zijn
Hoe ingepakter ze zijn, hoe meer sociaal onaangepast en niet geïntegreerd, hoe marginaler.
Bekijk de sociaal succesvolle moslima's, die komen niet meer buiten met zedigheidsdoek. Ze zouden zelf niet meer durven. Ze zouden zelf niet meer willen want ze beseffen hoe belachelijk ze zouden overkomen.
Zenit is offline  
Oud 14 oktober 2012, 19:44   #239
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen binnenshuis doen ze dat niet. Niet alles geloven, maar zelf proberen uit te zoeken. Zo doe ik het ook.

Je weet er blijkbaar heel weinig over, maar wil toch mee discussiëren.
Oud 14 oktober 2012, 19:45   #240
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
allahtoon en humor het zal nooit iets worden
Ok, zo ken ik je weer. Ik dacht ff dat je normaal geworden was.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be