Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2012, 19:45   #21
d2012
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ernstig blijven hee... +9 voor n-va is onrealistisch zonder een stemmenmagneet op hun lijst. Dat zijn scores die in pakweg Brugge misschien kunnen maar niet in kortrijk, denk ik. Tenzij er echt veel meer mensen gewoon voor de lijst stemmen omwille van het programma, BDW, wil tot verandering of ik-weet-niet-wat. Maar + 9 lijkt mij echt overdreven.
We zullen zien hé Peter, misschien zit er idd wel wat wishfull thinking in, zal het eerder +6,+7 zijn. Anderzijds, ik denk wel dat mijn dalingen realistisch zijn, misschien dat de Spirit zetel (wie was dat in godsnaam?) naar SPA of Groen gaat... Afspraak zondag om 16h00
d2012 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2012, 19:56   #22
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d2012 Bekijk bericht
We zullen zien hé Peter, misschien zit er idd wel wat wishfull thinking in, zal het eerder +6,+7 zijn. Anderzijds, ik denk wel dat mijn dalingen realistisch zijn, misschien dat de Spirit zetel (wie was dat in godsnaam?) naar SPA of Groen gaat... Afspraak zondag om 16h00
Belangrijkste objectief : Stefaan D die op zijn bek gaat, dat primeert op alles
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2012, 20:01   #23
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t-boneSteak Bekijk bericht
Quickie is in ieder geval wel een ex vu-er, maar ja die plooit zich in allerhande "overtuigingen" om aan postjes te geraken natuurlijk.
Franz zal hij wel nog kennen lijkt me.

In ieder geval staan alle partijen hier wel te springen om cd&v eraf te rijden, maar ik vrees dat ze met 3 partijen niet zullen toekomen.

Nu, het lijkt me dat je wel op de hoogte bent van de Kortrijkse toestand, hoe zie jij de zetels dan verschuiven?
Quickie is een spiritist, binnengehaald door de Belgische mol Bert Anciaux. Hij is nooit een VU-er geweest, en nog veel minder een Vlaming

Laatst gewijzigd door fonne : 10 oktober 2012 om 20:02.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2012, 21:02   #24
t-boneSteak
Burger

Standaard

Citaat:
Ernstig blijven hee... +9 voor n-va is onrealistisch zonder een stemmenmagneet op hun lijst. Dat zijn scores die in pakweg Brugge misschien kunnen maar niet in kortrijk, denk ik. Tenzij er echt veel meer mensen gewoon voor de lijst stemmen omwille van het programma, BDW, wil tot verandering of ik-weet-niet-wat. Maar + 9 lijkt mij echt overdreven.
Vooral als dat veel meer is dan waar de partij zelf op hoopt. Ze hopen dat ze de helft van het nationaal gemiddelde halen. Dan is het al kermis.
Dat komt neer op enkele(3-4, misschien 5) zetels

Ik vind het misschien wel jammer, maar in Kortrijk hebben ze de bal misgeslagen met hun lijst. Dat is overigens wel iets wat je vaker ziet met snel groeiende partijen, die hebben niet altijd de kans hun lijsten snel genoeg gevuld te krijgen
t-boneSteak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2012, 21:03   #25
t-boneSteak
Burger

Standaard

Citaat:
Belangrijkste objectief : Stefaan D die op zijn bek gaat, dat primeert op alles
eens! maar Q ook!
Oud 10 oktober 2012, 21:06   #26
d2012
Burger

Standaard

Clerckie en Q afgestraft, ik hoor hier mooie dingen

t-Bone, durf jij een pronostiekje doen?
d2012 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2012, 21:07   #27
t-boneSteak
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Quickie is een spiritist, binnengehaald door de Belgische mol Bert Anciaux. Hij is nooit een VU-er geweest, en nog veel minder een Vlaming
Een vlaming is hij nooit geweest. Hij blijft bovenal een ordinaire opportunist.

Daarentegen is hij na z'n Spirit carriere nog langs vu:id21 gegaan als senator. Ervoor was hij communist, daarna socialst, erna was hij ineens liberaal .
Oud 10 oktober 2012, 21:13   #28
t-boneSteak
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d2012 Bekijk bericht
Clerckie en Q afgestraft, ik hoor hier mooie dingen

t-Bone, durf jij een pronostiekje doen?
Het mooiste wat kan gebeuren is dat de klassieke stemmers weten wie effectief wat gedaan heeft in de stad en gemeentes, en op de 2e en 3e van de lijst naamstemmen geven.

Wie wil cd&v stemmen kan volgens mij best op lybeer stemmen, die was ook grotendeels onze burgemeester, dus als je tevreden bent over het beleid heeft hij het gedaan.
Wie wil vld stemmen, kan voor een wout maddens gaan (veel van de rest van de vld zijn ook gewoon jonge opportunisten, maar ik ga geen namen meer noemen).
Filip De Coene voor SPa is wel een werker en lijkt te doen waarvoor hij staat.

Wat betreft dat pronostiekje, ik ben zelf erg benieuwd. Eerlijk gezegd denk ik dat er qua zetels weinig verandert. Het elan van nva is daarentegen niet in te schatten.

EDIT: wat me het meest benieuwt is eigenlijk (afhankelijk van het resultaat) wat cvp en vld gaan doen, het lijkt me dat er veel bruggen zijn opgeblazen, maar voor postjes is dat allemaal soms rap vergeten

Laatst gewijzigd door t-boneSteak : 10 oktober 2012 om 21:15.
Oud 10 oktober 2012, 21:57   #29
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
eens! maar Q ook!
Naam: keep calm 2.jpg
Bekeken: 250
Grootte: 23,5 KB
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 05:59   #30
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooral als dat veel meer is dan waar de partij zelf op hoopt. Ze hopen dat ze de helft van het nationaal gemiddelde halen. Dan is het al kermis.

Ik vind het misschien wel jammer, maar in Kortrijk hebben ze de bal misgeslagen met hun lijst. Dat is overigens wel iets wat je vaker ziet met snel groeiende partijen, die hebben niet altijd de kans hun lijsten snel genoeg gevuld te krijgen
kan niet kloppen. bij ons is de helft halen al goed voor vier zetels. en we zijn nog een stuk kleiner dan kortrijk
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 09:09   #31
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht

Heb je die in een groter formaat?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 09:24   #32
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer logisch, het is de enige mogelijke manier van aanpak om de almacht van de tsjeven te breken. Het is dan ook daarvoor dat Leterme de hele provincie al probeerde in voorakkoorden te vatten.

)
tzal nog niet zijn, en veel cd&v afdelingen voelen nattigheid (ook hier bij ons) vandaar dat ze zeer pissig en steeds erger gaan reageren op n-va'ers.

Op lokaal vlak komt iedereen wel wat overeen, over de partijgrenzen heen. Kom ik gelijk wie tegen van een andere partij, we zeggen vriendelijk goeiedag en we doen een praatje. Ik heb zelfs vrienden bij sommige partijen.
Vroeger gingen we ook zo vriendschappelijk om met de cd&v'ers, maar de laatste tien maanden zijn er velen steeds chagrijniger gaan doen. Sommige negeren ons gewoon ook, andere doen nog moeite.

CD&V is een partij die het moet hebben van de macht, want een ideologie of verhaal hebben ze niet (dat heeft nu zelfs de voorzritter toegegeven). Van n-va, vld, spa, groen, vb, ... daar kan iedereen zich wel ergens voorstellen waar ze voor staan. Maar van cd&v? Kan iemand het mij vertellen? Ze weten het zelf bijgod niet;

CD&V haalt dan ook haar kracht uit het feit dat ze overal al 100 jaar aan de macht zijn. Mensen stemmen voor mr de burgemeester of mevrouw de schepen, "want die heeft mij ooit nog eens geholpen met X of Y". Hoe tref je het best zo'n partij? Door ze in de oppositie te krijgen, want als er één ding is dat CD&V absoluut niet kan, is het wel oppositie voeren. Ze weten niet welke richting ze uitwillen.

Kijk naar cd&v op nationaal vlak: ze hadden alle moeite om zich te weren tegen paars en de kentering is er pas gekomen na de vorming van het kartel met n-va.
Hetzelfde zal gebeuren op lokaal vlak: hier in mijn gemeente bestaat de cd&v vooral uit oude rotten die al 20 jaar meedraaien als schepen/burgemeester. Die gasten willen nog één termijn doen en stoppen dan. Als we er in slagen om ze in de oppositie te krijgen, dan gaan die gasten zich niet bezig houden met nog zes jaar zitpenningen te cashen in een gemeenteraad waar ze niets te zeggen hebben. Die gasten gaan gewoon stoppen, maar na hen gaapt de grote leegte. Ze zijn maw volledig onthoofd als partij en kunnen enkel nog meer slaag krijgen binnen zes jaar.

In zoveel gemeentes is het van hetzelfde. We weten dat we vld en vb al voor een groot deel hebben leeggetrokken: de grootste pot stemmen zit nu nog bij de CD&V. En nu is het tijd om hun middenveld en lokale steunpunten te gaan breken. Zal dat lukken in één verkiezing? Zeker niet! Maar nu is het kwestie van hun ruggegraat te breken: ze gaan nog verder leven, maar verlamd zijn.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 10:00   #33
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
De poetsvrouw van mijn schoonmoeder staat op de NVA lijst en als dat mens, die trouwens voorbeeldig poetst, haar mond open doet dan ga jij lopen.
Sorry maar als je geen degelijk personeel op je lijst kan plaatsen dan maak je je alleen maar belachelijk.
't is niet omdat die poetsvrouw op bepaalde vlakken gezond boereverstand heeft, dat je U aangevallen moet voelen.

Wat heb jij tegen een poetsvrouw die zich kandidaat stelt? Heb je een te grote dikkenek of zo?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 10:03   #34
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Eerst de basis leggen.
Als er een gestructureerde locale werking op de been gebracht is,
kun je makkelijker valabele kandidaten en expertise aantrekken dan als je moet starten vanaf 0.

Laatst gewijzigd door giserke : 11 oktober 2012 om 10:08.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 10:08   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
't is niet omdat die poetsvrouw op bepaalde vlakken gezond boereverstand heeft, dat je U aangevallen moet voelen.

Wat heb jij tegen een poetsvrouw die zich kandidaat stelt? Heb je een te grote dikkenek of zo?
het probleem is mss dat er te weinig poetsvrouwen in gemeenteraden/provincieraden/parlementen zitten....
Oud 12 oktober 2012, 10:33   #36
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard De navel van Vlaanderen

Waarom Eric Van rompuy zo zenuwachtig wordt?

In Kortrijk gaat het ondertussen over dit tussen Stef en Quick:

http://www.standaard.be/artikel/deta...21011_00330757
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 11:53   #37
t-boneSteak
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
vld spa nva. let op mijn woorden
En gij krijgt gelijk
Oud 15 oktober 2012, 13:59   #38
Cygnus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
En gij krijgt gelijk
Smerige streek van Quicky, de verliezers leveren de burgemeester, smerig stukske politiek getouwtrek. Als inwoner van Kortrijk vind ik het heel laag bij de grond, op mijn sympathie hoeft hij niet te rekenen.

Grtz
Yvan

Laatst gewijzigd door Cygnus : 15 oktober 2012 om 14:01.
Cygnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 14:00   #39
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cygnus Bekijk bericht
Smerige streek van Quicky, de verliezers leveren de burgemeester, smerig stukske politiek getouwtrek. Als inwoner van Kortrijk vind ik het heeeeel laag bij de gronds...

Grtz
Yvan
Welke optie had je beter geleken? Een tripartie waar 2 niet samen door de deur raken?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 14:02   #40
Stef007
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
vld spa nva. let op mijn woorden
Had jij een voorakkoord om dit hier te kunnen posten?
Stef007 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be