![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 10 oktober 2012 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dat komt neer op enkele(3-4, misschien 5) zetels Ik vind het misschien wel jammer, maar in Kortrijk hebben ze de bal misgeslagen met hun lijst. Dat is overigens wel iets wat je vaker ziet met snel groeiende partijen, die hebben niet altijd de kans hun lijsten snel genoeg gevuld te krijgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Burger
|
![]() Clerckie en Q afgestraft, ik hoor hier mooie dingen
![]() t-Bone, durf jij een pronostiekje doen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Daarentegen is hij na z'n Spirit carriere nog langs vu:id21 gegaan als senator. Ervoor was hij communist, daarna socialst, erna was hij ineens liberaal ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wie wil cd&v stemmen kan volgens mij best op lybeer stemmen, die was ook grotendeels onze burgemeester, dus als je tevreden bent over het beleid heeft hij het gedaan. Wie wil vld stemmen, kan voor een wout maddens gaan (veel van de rest van de vld zijn ook gewoon jonge opportunisten, maar ik ga geen namen meer noemen). Filip De Coene voor SPa is wel een werker en lijkt te doen waarvoor hij staat. Wat betreft dat pronostiekje, ik ben zelf erg benieuwd. Eerlijk gezegd denk ik dat er qua zetels weinig verandert. Het elan van nva is daarentegen niet in te schatten. ![]() EDIT: wat me het meest benieuwt is eigenlijk (afhankelijk van het resultaat) wat cvp en vld gaan doen, het lijkt me dat er veel bruggen zijn opgeblazen, maar voor postjes is dat allemaal soms rap vergeten Laatst gewijzigd door t-boneSteak : 10 oktober 2012 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op lokaal vlak komt iedereen wel wat overeen, over de partijgrenzen heen. Kom ik gelijk wie tegen van een andere partij, we zeggen vriendelijk goeiedag en we doen een praatje. Ik heb zelfs vrienden bij sommige partijen. Vroeger gingen we ook zo vriendschappelijk om met de cd&v'ers, maar de laatste tien maanden zijn er velen steeds chagrijniger gaan doen. Sommige negeren ons gewoon ook, andere doen nog moeite. ![]() CD&V is een partij die het moet hebben van de macht, want een ideologie of verhaal hebben ze niet (dat heeft nu zelfs de voorzritter toegegeven). Van n-va, vld, spa, groen, vb, ... daar kan iedereen zich wel ergens voorstellen waar ze voor staan. Maar van cd&v? Kan iemand het mij vertellen? Ze weten het zelf bijgod niet; CD&V haalt dan ook haar kracht uit het feit dat ze overal al 100 jaar aan de macht zijn. Mensen stemmen voor mr de burgemeester of mevrouw de schepen, "want die heeft mij ooit nog eens geholpen met X of Y". Hoe tref je het best zo'n partij? Door ze in de oppositie te krijgen, want als er één ding is dat CD&V absoluut niet kan, is het wel oppositie voeren. Ze weten niet welke richting ze uitwillen. Kijk naar cd&v op nationaal vlak: ze hadden alle moeite om zich te weren tegen paars en de kentering is er pas gekomen na de vorming van het kartel met n-va. Hetzelfde zal gebeuren op lokaal vlak: hier in mijn gemeente bestaat de cd&v vooral uit oude rotten die al 20 jaar meedraaien als schepen/burgemeester. Die gasten willen nog één termijn doen en stoppen dan. Als we er in slagen om ze in de oppositie te krijgen, dan gaan die gasten zich niet bezig houden met nog zes jaar zitpenningen te cashen in een gemeenteraad waar ze niets te zeggen hebben. Die gasten gaan gewoon stoppen, maar na hen gaapt de grote leegte. Ze zijn maw volledig onthoofd als partij en kunnen enkel nog meer slaag krijgen binnen zes jaar. In zoveel gemeentes is het van hetzelfde. We weten dat we vld en vb al voor een groot deel hebben leeggetrokken: de grootste pot stemmen zit nu nog bij de CD&V. En nu is het tijd om hun middenveld en lokale steunpunten te gaan breken. Zal dat lukken in één verkiezing? Zeker niet! Maar nu is het kwestie van hun ruggegraat te breken: ze gaan nog verder leven, maar verlamd zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat heb jij tegen een poetsvrouw die zich kandidaat stelt? Heb je een te grote dikkenek of zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er een gestructureerde locale werking op de been gebracht is, kun je makkelijker valabele kandidaten en expertise aantrekken dan als je moet starten vanaf 0. Laatst gewijzigd door giserke : 11 oktober 2012 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het probleem is mss dat er te weinig poetsvrouwen in gemeenteraden/provincieraden/parlementen zitten....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom Eric Van rompuy zo zenuwachtig wordt?
In Kortrijk gaat het ondertussen over dit tussen Stef en Quick: http://www.standaard.be/artikel/deta...21011_00330757 |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Vreemdeling
|
![]() Smerige streek van Quicky, de verliezers leveren de burgemeester, smerig stukske politiek getouwtrek. Als inwoner van Kortrijk vind ik het heel laag bij de grond, op mijn sympathie hoeft hij niet te rekenen.
Grtz Yvan Laatst gewijzigd door Cygnus : 15 oktober 2012 om 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Welke optie had je beter geleken? Een tripartie waar 2 niet samen door de deur raken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |