Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2012, 22:28   #41
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Stel nu voor dat u een grote fan van Lotti fan bent. Lotti zegt voor de verkiezingen dat hij voor Janssens zal stemmen. Betekent dit dat u, als grote fan Lotti, ook voor Janssens zal stemmen terwijl u liever Dewever hebt?
Alles hangt van het politieke standpunt van de betrokken artiest af.

=> indien ze pro een bepaalde partij zijn, moeten ze hun bakkes houden want ze willen de mensen beïnvloeden en daarbij, ze hebben toch geen verstand van politiek

=> indien ze contra een bepaalde partij zijn, mogen ze plotseling uiteraard wel gehoord worden, zo hoort men het eens vanuit een andere kant, een kant met geen politieke ambitie en dus objectief

Pure hypocrisie.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2012, 22:28   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat is jouw hoogstpersoonlijke ongefundeerde mening, gebaseerd op paranoia. Ik wil je gerust in je fantasiewereld laten leven hoor, daar niet van. Toch zou een bewijs voor je "Lotti heeft een verborgen agenda" wel leuk zijn.

Niet alleen dat, maar kun je me eens uitleggen hoe je denkt dat Lotti de burger zal beïnvloeden door een dag na de verkiezingen terloops op te merken dat hij het spijtig vindt dat Janssens geen burgemeester meer is ?
Paranoïa? Dan ontkent u dus wat Barman indertijd allemaal heeft gedaan. Kortom, u bent echt wel blind.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2012, 22:29   #43
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook u mist dus de kern van mijn betoog. Dit gaat immers niet over de burger, maar over de intentie van de BV's wanneer ze zich op het politieke vlak uiten.
Er missen er hier veel de kern van je betoog. Misschien hapert er toch wat aan.

Ik zal je een hint geven: hier gaat het over Helmut Lotti en een terloopse opmerking.
Oud 16 oktober 2012, 22:29   #44
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bevestigt dus wat ik stelde, nl. dat ze mensen willen beïnvloeden.
Clouseau hebben evenveel het recht "Leve België" te zingen als Will Tura het recht "Vlaanderen Mijn Land" heeft te zingen. In beide gevallen zullen er mensen die dit niet graag zullen hebben. Vlaams-Nationalisten voor Clouseau en aanhangers van België voor Will Tura. En dan? Is het erg dat ze zoiets zingen?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2012, 22:30   #45
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Paranoïa? Dan ontkent u dus wat Barman indertijd allemaal heeft gedaan. Kortom, u bent echt wel blind.
psst: Helmut Lotti ! Niet den Tom erbij sleuren om het één of ander standpunt te ondersteunen.

We aanvaarden enkel argumenten met betrekking tot de terloopse opmerking van Helmut Lotti. Al de rest is off topic en wordt bijgevolg vakkundig genegeerd.
Oud 16 oktober 2012, 22:31   #46
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Clouseau hebben evenveel het recht "Leve België" te zingen als Will Tura het recht "Vlaanderen Mijn Land" heeft te zingen. In beide gevallen zullen er mensen die dit niet graag zullen hebben. Vlaams-Nationalisten voor Clouseau en aanhangers van België voor Will Tura. En dan? Is het erg dat ze zoiets zingen?
Zeker niet, je moet dat wat kunnen relativeren. Brel heeft lelijke zaken gezegd over de Vlamingen, onredelijke zelfs, en toch blijft hij in mijn ogen op muzikaal vlak het grootste talent dat België ooit gehad heeft.
Oud 16 oktober 2012, 22:32   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles hangt van het politieke standpunt van de betrokken artiest af.

=> indien ze pro een bepaalde partij zijn, moeten ze hun bakkes houden want ze willen de mensen beïnvloeden en daarbij, ze hebben toch geen verstand van politiek

=> indien ze contra een bepaalde partij zijn, mogen ze plotseling uiteraard wel gehoord worden, zo hoort men het eens vanuit een andere kant, een kant met geen politieke ambitie en dus objectief

Pure hypocrisie.
U vecht tegen windmolens. In alle aspecten ga ik ervan uit dat politiek niet het terrein is waar een artiest, acteur, enz. zich moet begeven om aan de burger aan te geven wat volgens hem de juiste weg is. Negatief noch positief.
Oud 16 oktober 2012, 22:34   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
psst: Helmut Lotti ! Niet den Tom erbij sleuren om het één of ander standpunt te ondersteunen.

We aanvaarden enkel argumenten met betrekking tot de terloopse opmerking van Helmut Lotti. Al de rest is off topic en wordt bijgevolg vakkundig genegeerd.
Mij zal het worst wezen dat u zaken wenst te negeren. Er lezen nog anderen mee. Vandaar de argumentatie. Ik heb even wat gegrasduind in de uitspraken van BV's n.a.v. 0110. 'n Lanoye bijvoorbeeld stelde uitdrukkelijk dat het de bedoeling was een signaal naar de mensen te geven. Beïnvloeding dus. Net zo is dat het geval bij Lotti, ook zal durft hij niet zulke uitdrukkelijke taal als een Lanoye te gebruiken.
Oud 16 oktober 2012, 22:36   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U springt weer eens van de hak op de tak. "Leve België" lijkt me geen uitdrukkelijke partijpolitieke propaganda op de vooravond van een verkiezing. Clouseau hebben trouwens uitdrukkelijk verklaard dat er een politiek kantje aan hun liedje zat, daar waar Will Tura eerder een heimatlied zong.
Oud 16 oktober 2012, 22:38   #50
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeker niet, je moet dat wat kunnen relativeren. Brel heeft lelijke zaken gezegd over de Vlamingen, onredelijke zelfs, en toch blijft hij in mijn ogen op muzikaal vlak het grootste talent dat België ooit gehad heeft.
"Les Flamingants"? Het begin van het liedje zegt alles : "Chanson comique".
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2012, 22:38   #51
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vecht tegen windmolens. In alle aspecten ga ik ervan uit dat politiek niet het terrein is waar een artiest, acteur, enz. zich moet begeven om aan de burger aan te geven wat volgens hem de juiste weg is. Negatief noch positief.
Eerste fout: het is niet aan jou om met het vingertje te wijzen en te bepalen wie wel zijn politieke mening openbaar mag maken en wie niet.

Tweede fout: je overschat schromelijk het belang van verklaringen en initiatieven van artiesten, die hebben uiteindelijk zeer weinig impact. Dat komt toch wat minachtend over t.o.v. het grote publiek.

Derde fout: ik ben er 100 pct. van overtuigd dat als de één of andere BV morgen zijn liefde verklaart voor jouw favoriete partij of politieke figuur, je niet zult klagen over BV's en hun politieke overtuigingen, in tegendeel.

Vierde fout: artiesten wonen niet in een ivoren toren maar worden minstens evenveel geconfronteerd met politieke beslissingen. Uiteraard hebben zij dan ook recht om hun mening daaromtrent te ventileren.
Oud 16 oktober 2012, 22:40   #52
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Deze was imo beter geweest: Imagine, John Lennon
"Imagine there's no countries" past niet echt bij de N-VA, dunkt me.

Off-topic, voor de rest.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2012, 22:40   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerste fout: het is niet aan jou om met het vingertje te wijzen en te bepalen wie wel zijn politieke mening openbaar mag maken en wie niet.
O jawel, dat is mijn recht als burger. Deze mening mag geuit worden.
Oud 16 oktober 2012, 22:40   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tweede fout: je overschat schromelijk het belang van verklaringen en initiatieven van artiesten, die hebben uiteindelijk zeer weinig impact. Dat komt toch wat minachtend over t.o.v. het grote publiek.
Kuch. Dit breng ik helemaal niet ter sprake, zoals al meerdere malen onderstreept.
Oud 16 oktober 2012, 22:41   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Derde fout: ik ben er 100 pct. van overtuigd dat als de één of andere BV morgen zijn liefde verklaart voor jouw favoriete partij of politieke figuur, je niet zult klagen over BV's en hun politieke overtuigingen, in tegendeel.
O jawel, want politiek is niet het terrein waar zij thuis zijn.
Oud 16 oktober 2012, 22:43   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vierde fout: artiesten wonen niet in een ivoren toren maar worden minstens evenveel geconfronteerd met politieke beslissingen. Uiteraard hebben zij dan ook recht om hun mening daaromtrent te ventileren.
Geen probleem met het uiten van hun mening n.a.v. beslissingen die hen aanbelangen. Wel wanneer het gaat om politiek beïnvloeding.
Oud 16 oktober 2012, 22:43   #57
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het stoort me altijd als entertainers en schrijvers zich met de politiek gaan bemoeien.
En raar genoeg schurken ze altijd tegen die linkerkant aan : kopen die hun boeken en ticketjes dan?
Dat is normaal. Denk maar eens aan de jaren zestig en de Vietnam oorlog. De weerstand vanuit de kunstwereld heeft toendertijd vast wel een invloed gehad op het protest ertegen, en heeft voor heel wat inspiratie gezorgd. Doors, CCR, Dylan, Buffalo Springfield, enz.... pareltjes.

Nu is er een rare paradox, nl. dat het thema : links=progressief, pacifistisch, humanistisch, voor gelijkheid -- rechts=conservatief, agressief, religieus, discriminerend -- helemaal omgeklapt is. Links is nu oerconservatief, religieus en wil terug naar pre-humanistische tijden door het aanklampen aan de multiculturele gemeenschap, gedoogt ongelijkheden. Rechts verdedigt nu rationaliteit, gelijkheid en humanisme en wil vooruit (progressief). De artiesten doen zich nog voor als links en progressief maar moeten tegelijkertijd "het koninkrijk" en "de kerk" (of de moskee) verdedigen. Dat gaat helemaal fout en is volgens mij dan ook de reden waarom deze pseudo-progressieven geen tijdloze kunstwerken meer voortbrengen.
Oud 16 oktober 2012, 22:46   #58
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
O jawel, dat is mijn recht als burger. Deze mening mag geuit worden.
Wat je (juiste of foute) analyse is, is nu wel duidelijk.
Maar wat stel je eigenlijk voor?
Wil je wettelijk vastleggen dat bepaalde mensen hun mening mogen uiten en anderen niet?
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2012, 22:47   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Wil je wettelijk vastleggen dat bepaalde mensen hun mening mogen uiten en anderen niet?
Neen. Mij lijkt het maar normaal dat artiesten gewoon beseffen dat het politieke terrein niet het hunne is.
Oud 16 oktober 2012, 22:47   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Dat is al zo.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be