Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 17 oktober 2012, 19:37   #21
Kore
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (weer)bericht Bekijk bericht
Wat bedoel je dan met:
'Heel vreemd dat vooral veel journalisten nu verbaasd lopen te janken over de overwinning van een man/partij die ze nu al maanden gretig vrij podium geven.'
Exact wat er staat. In principe zijn journalisten dè mensen met de vinger aan de pols, in feite bepalen ze mee wat de 'algemene' Vlaming dagelijks/wekelijks/maandelijks op 't bord krijgt qua berichtgeving. Ze werken in principe mee aan de beeldvorming van hun publiek.
De recente verkiezingsuitslagen kunnen voor hen dan toch geen al te grote verrassing zijn?
Hebben we bijvoorbeeld ooit al zo'n grote politieke media-hetze gehad als "de strijd om Antwerpen" (*stel je een vetgedrukte krantenkop met size 60 font voor*) terwijl er overal in België verkiezingen waren?

Een ander voorbeeld: herinneren jullie je nog hoe vreselijk aanwezig Yves Leterme was op een gegeven moment? Altijd in 't nieuws? "Oh wat raar, hoe kan dat nu? Zo'n saaie man, zo populair?" schreven de opiniestukjes dan, vooraleer ie totaal begon af te brokkelen. Waren ze vergeten dat ze de maanden voor die specifieke verkiezingen constant over hem bezig waren geweest?

...of is dit een soort van media-strategie die me compleet ontgaat? Eerst: geef een specifiek politicus veel aandacht (positief/negatief, no matter, zolang je maar grote titels en headshots gebruikt). Dan: doet ie het bijzonder goed (wat vaak te voorspellen valt, zeker in 't geval van BDW), verwonder u uitgebreid over het resultaat? Doe alsof 't allemaal uit de lucht kwam vallen? Wijs eens goed met de vinger?
Kore is offline  
Oud 17 oktober 2012, 19:39   #22
system
Banneling

Standaard

Ze bashen nu De Wever al zelfs tot in het voetbalstadion. En de tekst liegt er niet om!

Bart, tonight you're ALONE

Laatst gewijzigd door system : 17 oktober 2012 om 19:40.
system is offline  
Oud 17 oktober 2012, 19:45   #23
JongeGentenaar
Vreemdeling

JongeGentenaar's schermafbeelding

Standaard

De nv-a groeit wel door de bashing, maar de politiek lijdt er onder.

Groen, Pvda en Nva kunnen nog kiezers doen geloven dat ze een verhaal en inhoud hebben. (Begin hier nu aub niet te discussiëren over welke wel en niet, dat moet iedereen maar voor zichzelf beslissen of in een aparte thread bespreken.)

Ik hoop dat Spa, Vld en Cd&v weer inhoudelijk zullen beginnen spelen. Het is voor hen niet eenvoudig omdat ze nogal op elkaar lijken. Door de jaren heen hebben ze water bij de wijn gedaan om elkaars kiezers te lokken. Dan is het niet verwonderlijk dat kiezers links en rechts, Vlaams of minder, wel de echte wijn appreciëren boven het waterig vocht met een vage hint van wijnsmaak.

Laatst gewijzigd door JongeGentenaar : 17 oktober 2012 om 19:45.
JongeGentenaar is offline  
Oud 17 oktober 2012, 19:53   #24
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ze bashen nu De Wever al zelfs tot in het voetbalstadion. En de tekst liegt er niet om!

Wat een nationalistische foto.
Oud 17 oktober 2012, 20:00   #25
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Wat een nationalistische foto.
Dat vind ik nu ook.
system is offline  
Oud 17 oktober 2012, 20:09   #26
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat een rare bende die Belgisch-natonalistische vendelzwaaiers. Ze kennen zelfs hun eigen grootste landstaal niet meer. Trieste mentaliteit als je het mij vraagt.
fonne is offline  
Oud 17 oktober 2012, 21:06   #27
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Wat een rare bende die Belgisch-natonalistische vendelzwaaiers. Ze kennen zelfs hun eigen grootste landstaal niet meer. Trieste mentaliteit als je het mij vraagt.
U blijkbaar ook niet.
system is offline  
Oud 17 oktober 2012, 21:08   #28
Escritor
Lokaal Raadslid

Standaard

Achja, iedereen heeft een vijand nodig.
Voor veel Vlamingen is dat Di Rupo.
Voor de progressieven is dat De Wever.
Oud 17 oktober 2012, 21:16   #29
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Escritor Bekijk bericht
Achja, iedereen heeft een vijand nodig.
Voor veel Vlamingen is dat Di Rupo.
Voor de progressieven is dat De Wever.
Ik denk niet dat veel Vlamingen di Rupo zien als 'vijand'. Ik denk wel dat een behoorlijk aantal Vlamingen vinden dat di Rupo nooit had Eerste Minister moeten worden omdat hij de eerste landstaal niet beheerst. En ik ben er ook eentje van.

Dit gezegd zijnde, vind ik dat de man, gezien de moeilijke omstandigheden, vrij behoorlijk zijn job doet. De rente op de internationale kapitaalmarkt bewijst dit.

Edoch, wanneer De Wever nu weer gaat stoken (en dat is zijn bedoeling), dan gaan we in de kortste keren weer de slechte kant op. Om die reden is De Wever uiteindelijk een volksmisleider die onze belangen uiteindelijk niet dient.

Laatst gewijzigd door system : 17 oktober 2012 om 21:18.
system is offline  
Oud 17 oktober 2012, 22:24   #30
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat veel Vlamingen di Rupo zien als 'vijand'. Ik denk wel dat een behoorlijk aantal Vlamingen vinden dat di Rupo nooit had Eerste Minister moeten worden omdat hij de eerste landstaal niet beheerst. En ik ben er ook eentje van.

Dit gezegd zijnde, vind ik dat de man, gezien de moeilijke omstandigheden, vrij behoorlijk zijn job doet. De rente op de internationale kapitaalmarkt bewijst dit.

Edoch, wanneer De Wever nu weer gaat stoken (en dat is zijn bedoeling), dan gaan we in de kortste keren weer de slechte kant op. Om die reden is De Wever uiteindelijk een volksmisleider die onze belangen uiteindelijk niet dient.
Klopt,hij dient de belangen van zijn strekking,achterban met de massale steun van de kiezers
Nvalid is offline  
Oud 17 oktober 2012, 22:37   #31
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het feit dat er weer maar eens 800 miljoen ontbreekt om de rest van het jaar rond te komen (nog hooguit 2 maanden dus) bewijst het tegendeel.
De lage rente op zich zegt niets, wat er bespaard wordt op rente-aflossing verliest men door lagere roerende voorheffing. Ondertussen betalen we nog altijd een rente die hoger ligt dan die van onze buurlanden, dus competitief gaan we er nog altijd op achteruit.

Citaat:
UW belangen zal die inderdaad niet dienen. Die van de hardwerkende en spaarzame Vlamingen daarentegen wel.
fonne is offline  
Oud 17 oktober 2012, 22:44   #32
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondertussen betalen we nog altijd een rente die hoger ligt dan die van onze buurlanden, dus competitief gaan we er nog altijd op achteruit.
Ik zal je hier zelf eens laten tegen argumenteren:

Citaat:
De lage rente op zich zegt niets, wat er bespaard wordt op rente-aflossing verliest men door lagere roerende voorheffing.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 18 oktober 2012, 05:58   #33
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Wat mij betreft, moet men er eens mee ophouden de N-VA constant te verwijten dat ze hun verantwoordelijkheid ontlopen zijn tijdens de federale onderhandelingen van 2010.

De beslissing om uiteindelijk de onderhandelingen te laten vallen is de enige beslissing die geen verraad zou zijn van de N-VA ten opzichte van haar kiezers. Men eiste dat de N-VA tot compromissen bereid was, maar wou het dan zelf niet doen als de N-VA iets terug wou. De N-VA moest maar toegeven, toegeven en meer toegeven, terwijl de PS en de CDH nauwelijks verschoof.

De N-VA heeft zijn verantwoordelijkheid opgenomen, ten opzichte van hun kiezers. En dat is wat telt. De N-VA staat bij het volk, niet bij de postjespakkers. Men verwijt de N-VA infeite dat ze zich niet voorover gebogen hebben en zich in hun gat laten pakken hebben.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline  
Oud 18 oktober 2012, 06:35   #34
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Wat mij betreft, moet men er eens mee ophouden de N-VA constant te verwijten dat ze hun verantwoordelijkheid ontlopen zijn tijdens de federale onderhandelingen van 2010.

De beslissing om uiteindelijk de onderhandelingen te laten vallen is de enige beslissing die geen verraad zou zijn van de N-VA ten opzichte van haar kiezers. Men eiste dat de N-VA tot compromissen bereid was, maar wou het dan zelf niet doen als de N-VA iets terug wou. De N-VA moest maar toegeven, toegeven en meer toegeven, terwijl de PS en de CDH nauwelijks verschoof.

De N-VA heeft zijn verantwoordelijkheid opgenomen, ten opzichte van hun kiezers. En dat is wat telt. De N-VA staat bij het volk, niet bij de postjespakkers. Men verwijt de N-VA infeite dat ze zich niet voorover gebogen hebben en zich in hun gat laten pakken hebben.
²
Oud 18 oktober 2012, 08:34   #35
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht

Kiezers zoals Fernand Hutz en dergelijke zijn zwaar teleurgesteld in het njet van de N-VA om federaal beleid te voeren. Het is nogal schrikwekkend om te stellen dat er geen kritiek mag gegeven worden op de grootste partij van ons land.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 18 oktober 2012, 08:48   #36
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kiezers zoals Fernand Hutz en dergelijke zijn zwaar teleurgesteld in het njet van de N-VA om federaal beleid te voeren. Het is nogal schrikwekkend om te stellen dat er geen kritiek mag gegeven worden op de grootste partij van ons land.
Terechte kritiek mag hoor. Als NVA een njet had gegeven, dan was dat terechte kritiek geweest.

In realiteit echter heeft NVA gezegd dat ze niet op basis van de nota di rupo wou onderhandelen. Gesterkt in de uitspraak van de anderen "niet zonder de nva" had dat de basis voor een nieuwe nota moeten zijn.

Helaas, de andere vlaamse partijen slikten hun woord in.

Geef kritiek zoveel je wil, leugens worden echter niet aanvaard. En er staan er twee in uw post. Ik heb ze even vet gezet.
Oud 18 oktober 2012, 08:57   #37
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Travis66

Ik heb hier een apart discussie-topic over geopend over het verschil tussen "terechte" en "onterecht" kritiek op politici en of het dan al dan niet is toegelaten:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=175887

Het is niet omdat jij kritiek niet terecht vindt dat jij hierover mag oordelen.

Oud 18 oktober 2012, 09:09   #38
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@Travis66

Ik heb hier een apart discussie-topic over geopend over het verschil tussen "terechte" en "onterecht" kritiek op politici en of het dan al dan niet is toegelaten:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=175887

Het is niet omdat jij kritiek niet terecht vindt dat jij hierover mag oordelen.
Nogmaals, ik zeg niet: "uw kritiek is onterecht." Ik zeg "uw analyse bevat leugens."

Daarbij, als ik kritiek niet mag beoordelen, dan mag niemand kritiek uiten. Ik heb evenveel recht als jij om te zeggen "het is niet zo", als jij om te zeggen "het is wel zo".
Alleen heb ik wel gelijk.
Oud 18 oktober 2012, 09:23   #39
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Het voortdurend verwijzen naar Bashen maakt de kritiek van de andere partijen natuurlijk minder van belang. De Wever stelt zich bewust op als slachtoffer zo kan hij terechte kritiek in het laatje "bashing" opbergen en zo verder negeren. Hij heeft nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag of hij Vlaanderen nu onafhankelijk wilt of niet. Of beter, zijn antwoord was dat hij dat al 1000 keer beantwoord had, niet dus... Alweer strategie van De Wever. Daar komt nog bij dat los van de politiek er ook vaak gelachen wordt met De Wever en dat dit ook wordt ondergebracht bij anti-NVA.
Oud 18 oktober 2012, 09:27   #40
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Het voortdurend verwijzen naar Bashen maakt de kritiek van de andere partijen natuurlijk minder van belang. De Wever stelt zich bewust op als slachtoffer zo kan hij terechte kritiek in het laatje "bashing" opbergen en zo verder negeren. Hij heeft nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag of hij Vlaanderen nu onafhankelijk wilt of niet. Of beter, zijn antwoord was dat hij dat al 1000 keer beantwoord had, niet dus... Alweer strategie van De Wever. Daar komt nog bij dat los van de politiek er ook vaak gelachen wordt met De Wever en dat dit ook wordt ondergebracht bij anti-NVA.
Wil je in DEZE discussie, met DIE avatar serieus genomen worden?

Laatst gewijzigd door Travis66 : 18 oktober 2012 om 09:28.
Travis66 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be