![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hier is een leuke uitdaging voor de mensen die pro-België zijn:
Leg de structuur van België uit in minder dan 500 woorden en argumenteer waarom dit een goede structuur zou zijn. Good luck!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sadist
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wie zegt dat wie pro-België is, de structuur zoals die nu is, goed vindt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En nee, het gerommel in de marge van Di Rupo 1 telt niet als een structurele verandering.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Wel de belgofielen op dit forum focaliseren zich uitsluitend op het bestrijden van alles wat de huidige structuren in het gedrang zou kunnen brengen. Ik leid eruit af dat ze die structuren goed vinden.
Laatst gewijzigd door Kaal : 19 oktober 2012 om 11:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() België bestaat uit 3 gemeenschappen en 3 gewesten. Daardoor is iedereen gelijk voor de wet alhoewel sommigen meer gelijk zijn dan anderen. Hierdoor bleek het gelijkheidsbeginsel geschonden in een zaak voor het grondwettelijk hof. De wet om deze ongrondwettelijkheid aan te pakken werd tot 4 maal geveto'ed tot de regering erover viel. Uiteindelijk werd de ongrondwettelijkheid in de grondwet bijgeschreven, sommigen zijn nu officieel meer gelijk dan anderen en Orwell draait zich om in zijn graf. En daarom is België een goede zaak.
Hoeveel woorden? Ik heb ze niet geteld. Ik ben pro-België als het kan, helaas kan het niet meer.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 19 oktober 2012 om 12:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Om het zacht uit te drukken:
Ik vind de huidige structuur van België te complex en dus niet efficiënt. Gemeente-Provincie-Gewest-Federaal Daar zitten gewoon al 2 stappen te veel tussen. Dus ofwel gooi je de Provincie en het Gewest ervantussen. Ofwel de Provincie en het Federale niveau. Nu, ik heb nog nergens gelezen/gehoord hoe de VU/VB Vlaanderen er structureel willen doen uitzien. Zolang er structureel geen enkel alternatief wordt aangeboden, kan men hier moeilijk over spreken. Het doet me wat denken aan dure consultants van PWC die op een bedrijf komen zeggen wat er fout loopt.
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik wacht op de bijdrage van Bwarrior en Vive, momenteel zeer actief maar deze draad blijkbaar vermijdend .
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ook aan bod komt, is het totaal gebrek aan interesse van de bevolking voor zo'n onderwerp. Catalanen hebben een zeer grote betoging voor de Onafhankelijkheid van Catalonië gemaakt. Het aantal Catalaanse deelnemers kan Vlaanderen ervan voor zo'n betoging dromen maar zal nooit een realiteit worden. Deeltelijks omdat de meerderheid van de Vlamingen geen splitsing van België wil maar VOORAL omdat de meeste Vlamingen - en de meeste Belgen in het algemeen - geen interesse voor politiek hebben. Laatst gewijzigd door Everytime : 19 oktober 2012 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het koningshuis lijkt me nu niet zo'n probleem eigenlijk.
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En mogen de Brusselaars dan niet zelf kiezen wat ze willen? Als Vlaanderen onafhankelijk wil worden, moeten ze Brussel loslaten. Citaat:
"Eén mens doden is moord, een miljoen mensen doden is slechts een statistiek" (Jozef Stalin) Laatst gewijzigd door Escritor : 19 oktober 2012 om 12:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Wees realist, zoiets is onmogelijk. Men schaft niet het Koningshuis zomaar af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat willen de Vlaamse politici niet. Door hun reactie pleiten ze dus voor het behoud van België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan was het de foef van "de koning betaalt zelf zijn werknemers", waar dus echt geen zak van aan blijkt te zijn een paar maanden daarna. De 18.000.000 BEF van de Marine, het inschrijven van plezierjachtjes via hetzelfde instituut, de belastingbetaler laten opdraaien voor de huur van ligplaatsjes in Kroatië, ... Wat met hun persoonlijk benzinepompke, zonder accijnzen of een omgekeerd cliquetsysteem e.a. volksverlakkerij.. De dure kleren, die ze tegenwoordig niet bij noodlijdende Belgische ontwerpers laten maken, maar BIJ ARMANI (zie Mathilde), op kosten van wie of waarvan? De hark zit zonder twijfel te trappelen om in 2013 op de kakstoel in Laken te gaan zitten. De Croo minister van pensioenen, Filip Koning, IK WEG... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Exact mijn positie sinds enkele jaren. Ik zie niet goed in hoe dat nog tot een werkend land kan omgevormd worden. Anders graag genoeg.
![]() |
#19 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ah, naar waar ga je?
![]() |
#20 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|