Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2012, 23:29   #101
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Van de Laffercurve heb ik zeker al wel gehoord. Hoe een groter percentage je belast, hoe een kleiner deel je hebt om dat percentage belastingen op te kunnen innen en logischerwijze ga je ergens een extremum tegenkomen en als je daar voorbij gaat, dan zullen de inkomsten dalen in plaats van stijgen.

Ik besef ook wel dat je geen 100% belasting moet heffen. Het andere extreem is ook niet goed. Je moet ergens aan inkomsten geraken als je niet zomaar iedereen 19e eeuws aan zijn of haar lot wilt overlaten.
100% ? Belast mij aan 50% en ik stop met werken. Eigenlijk is dit al het geval doordat ik 21% op bepaalde zaken betaal. Verhoog mijn belastingen nog meer en ik stop gewoon. Het is gewoonweg schandalig dat mensen de belasting op bedrijfswagens proberen goed te praten in een land als België.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 23:29   #102
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dan gaan we buiten europa.
De meeste bedrijven (zelfs overheids aanbestedingen) zitten al over de europese grens nu bezig.
Dit gaat keihard en zeer snel gaan.
We zullen dus ook keihard en zeer snel een globalisatie van de politiek moeten doorvoeren.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 20 oktober 2012 om 23:29.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 23:32   #103
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
100% ? Belast mij aan 50% en ik stop met werken.
Neen. Die straffe bewering ga jij uiteraard niet in de praktijk uitvoeren. Je wilt een inkomen hebben en als je zelf opstapt, heb je geen recht op een werkloosheidsuitkering.
Oud 20 oktober 2012, 23:32   #104
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Je haalt een belangrijk probleem aan.
Velen werken 40u en meer, waardoor er minder werk is voor de rest, en daarom moeten zij de rest onderhouden.

Daarnaast ben ik het met je eens dat wie werkt niet nog meer belast zou mogen worden. Ik pleit er dan ook voor om arbeid minder te belasten en kapitaalwinst meer.
Er is meer dan werk genoeg in België. Probleem is dat sommigen liever lui zijn of trots dan te werken voor hun onderhoud.
Oud 20 oktober 2012, 23:33   #105
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Neen. Die straffe bewering ga jij uiteraard niet in de praktijk uitvoeren. Je wilt een inkomen hebben en als je zelf opstapt, heb je geen recht op een werkloosheidsuitkering.
Ja want je laten ontslaan is zooooooooo moeilijk.
Oud 20 oktober 2012, 23:34   #106
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Er is meer dan werk genoeg in België. Probleem is dat sommigen liever lui zijn of trots dan te werken voor hun onderhoud.
Er zijn meer werklozen dan openstaande vacatures. En er volgen meer ontslagen dan er vacatures bijkomen.

Mathematisch is het niet mogelijk dat iedereen een job vindt, in de omstandigheden zoals je zijn.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 20 oktober 2012 om 23:34.
Oud 20 oktober 2012, 23:34   #107
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel.
Je hebt 6 weken schorsing. Dat is alles.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 23:36   #108
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kán het effect van die ene maatregel niet echt met zekerheid nagaan. Het is het geheel van maatregelen dat effect heeft op die andere inkomsten, niet het afschaffen van het belastingvoordeel bij het geven van bedrijfswagens alleen.
Je komt bij mij nu heel belachelijk over door te beweren dat iets dat niet uit te rekenen valt uitgerekend is en mijn ongelijk zou bewijzen. Zomaar wat dingen verzinnen als argument. Als dat discussiëren is...
Of je hebt me verkeerd begrepen. Ik heb het over de totale inkomsten, voor de duidelijkheid, een verschil van het verlies bij bedrijfswagens en de extra bij de belastingen op de andere zaken waar het geld nu naartoe gaat in de plaats van naar (duurdere) bedrijfswagens.
Jij zegt dat je het niet kan uitrekenen en ik zeg dat er mensen zijn die slimmer zijn dan u en ik die dat wel kunnen. En die hebben uitgerekend dat de balans negatief uitvalt. Jammer voor u.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 23:37   #109
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zullen dus ook keihard en zeer snel een globalisatie van de politiek moeten doorvoeren.
Ach je doet maar hé?
Enkele weken geleden zijn er diverse bedrijfsleiders op tv in debat gegaan met politiekers. Die politiekers hebben zo eens hautain gekeken en hun schouders opgehaald naar die mannen.
Het antwoord is duidelijk; dagelijks ontslagen bij de vleet.
Bedrijfsleiders gaan niet in discussie.

Als je dat niet snapt dan snap je bedrijfspolitiek niet.
Oud 20 oktober 2012, 23:37   #110
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen. Ze hadden het niet mis. Auto's waren een goedkopere vorm van beloning dan geld, aangezien het een zo groot belastingvoordeel genoot. Nu is dat voordeel weggewerkt en zullen er inderdaad minder van die auto's verkocht worden. Dat geld wordt nu anders besteed, daarom niet minder goed of met minder inkomsten voor de staat dan voorheen. (Maar dat laatste wordt systematisch in de berekeningen van bedrijfswagenpropagandisten vergeten.)
Je weet gewoon niet waarover je het hebt anders zou je kunnen zeggen aan wat dat geld nu wordt besteed. En daar zwijg je over in alle talen.
Oud 20 oktober 2012, 23:38   #111
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Als we in elk land zo redeneren, dan komen we in een neerwaartse spiraal terecht met steeds minder belastingen en steeds minder sociale zekerheid. (Geld lokken met lagere belastingen, toegepast door allen, steeds verder concurrerend, totdat de tarieven naar de nul percent toegaan en je met een serieus probleem op de begroting zit.)

Of we harmoniseren die belastingen of innen ze gezamenlijk, dan stelt het probleem van de kapitaalsvlucht zich niet. Maar dat is moeilijk, buiten staatsgrenzen denken voor een beleid.
De financiële wereld is wel een heel pak groter dan de EU alleen. Dit gaat dus nooit lukken.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 23:38   #112
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Velen werken 40u en meer, waardoor er minder werk is voor de rest, en daarom moeten zij de rest onderhouden.
Probeer maar eens een loodgieter te vinden die ooit eens wil komen tegen een loon dat U aanvaardbaar vind.

U geeft aan dat €9/u netto te weinig is.

Citaat:
Iemand die uit arbeid bruto minder dan €1500 verdient per maand, daarbij is 1% belasting reeds te veel.
160/u maand, 1500/160= €9.375/u

Laatst gewijzigd door maddox : 20 oktober 2012 om 23:44.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 23:39   #113
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
En heb je ook een inhoudelijk argument?
Je hebt er zelf geen die gestoeld is op kennis ter zake.
Oud 20 oktober 2012, 23:39   #114
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn meer werklozen dan openstaande vacatures. En er volgen meer ontslagen dan er vacatures bijkomen.

Mathematisch is het niet mogelijk dat iedereen een job vindt, in de omstandigheden zoals je zijn.
Mathematisch is het mogelijk dat de "openstaande" vacatures vlot ingevuld geraken.
Echter dat is theorie blijkbaar.
Men houdt geen rekening met de xfactor.
Oud 20 oktober 2012, 23:40   #115
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:

op de VDAB site voor vlaanderen:
Gevonden: 82231 jobs

Zelfs voor goedbetaalde jobs is het moeilijk om personeel te vinden want ze willen enkel werken van 8 tot 17u, weekends thuis etc
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 23:42   #116
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:

Mijn stelling blijft wel geldig. Op dit moment is er werk genoeg voor mensen zonder werk. Waarom denk jij dat bepaalde vacatures zoals verkoper niet worden ingevuld?
Oud 20 oktober 2012, 23:42   #117
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Denkt U dat iedereen zomaar te vervangen is ?
Tof, alsof fotolassers, deftige loodgieters, goeie stukadoors, ferme electriciens, etc etc... effe van't straat te plukken zijn.

Citaat:
Daarnaast ben ik het met je eens dat wie werkt niet nog meer belast zou mogen worden. Ik pleit er dan ook voor om arbeid minder te belasten en kapitaalwinst meer.
En zo'n beursmakelaar , da's geen arbeid ofzo?
Oud 20 oktober 2012, 23:43   #118
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan er geen percentage op plakken wat te veel of te weinig is.
Iemand die uit arbeid bruto minder dan €1500 verdient per maand, daarbij is 1% belasting reeds te veel.
Iemand die uit dividenden meer dan een miljoen per maand binnenrijft, bij die mag het gerust nog hoger dan 85% zelfs.
Je kan in feite niet veel he.
Omdat je er werkelijk geen ballen van kent.
Je lult maar wat uit je nek, zonder je iets aan te trekken van de cijfers die er werkelijk zijn.
Oud 20 oktober 2012, 23:43   #119
Stingray
Banneling

Standaard

Ik heb de indruk dat de EU communistisch aan het worden is, om nog maar niet te spreken van BE. Ik moet dringend eens denken aan wegtrekken.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 23:44   #120
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Jij zegt dat je het niet kan uitrekenen en ik zeg dat er mensen zijn die slimmer zijn dan u en ik die dat wel kunnen. En die hebben uitgerekend dat de balans negatief uitvalt. Jammer voor u.
Dan zal je die berekening toch eens openbaar moeten maken.
Van horen zeggen is geen argument voor mij.
Als je met harde bewijzen afkomt, inclusief negatieve inschattingen voor de lange termijn (want die is het belangrijkst), dan zal ik toegeven dat het een slecht idee was.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Je weet gewoon niet waarover je het hebt anders zou je kunnen zeggen aan wat dat geld nu wordt besteed. En daar zwijg je over in alle talen.
Kledij, computers, zwembaden, reizen, goede doelen. Weet ik veel waar die mensen hun geld graag aan besteden. Tot hiertoe wordt er geen lijstje bijgehouden van alles wat wie wanneer koopt (en maar goed ook).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be