![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vastgereden? Waarin dan wel? Heeft u zich de moeite ondertussen getroost mijn eerste bericht over die opmerking na te lezen? 't Ziet er naar uit dat u dit niet gedaan heeft, met alle gevolgen van dien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U zou ondertussen al moeten weten dat uw kinderlijke afleidingsmanoeuvres bij mij geen verf pakken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel, hoor. Als een ascendant bij u gedomicilieerd is, is dat niet onbelangrijk voor uw belastingen. Vraag maar na. En dat gaat des te meer op wanneer die gehandicapt is. Vraag eveneens maar na.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom: u blijft liever spelletjes spelen om de aandacht af te leiden dan rechtuit te zeggen wat u te zeggen heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als een mede-bewoner minder dan een bepaald bedrag verdient wordt de andere bewoner toch automatisch de uitkering als alleenstaande toegekend?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grootouders blijven gedomicilieerd op het adres van hun woning zolang ze dit wensen. En het is niet omdat ze in een rusthuis verblijven dat ze zomaar financieel ten laste zijn van een kleinkind dat zich domicilieert op het adres van de grootouders. In deze context zou het kleinkind eventueel persoon te laste kunnen worden tegenover de grootouders. Wat het plaatje anders zou maken moest het kleinkind de woning kopen en de grootouders ten laste nemen. En dan klopt uw redenering wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
oma en opa gaan naar het rusthuis kleinkind A dat ondertussen werk heeft en alleenstaand is, gaat in het huis van oma en opa wonen: blijkbaar mag elk van hen het domicilie in die woning zetten (rusthuis = uitzondering)- en bijgevolg wordt bij ziekte, werkloosheid, arbeidsongeschiktheid van het kleinkind, dit kleinkind beschouwd als "samenwonend" tenzij het inkomen van oma en opa minder is dan een bepaald bedrag. U mist blijkbaar het punt dat "samenwonen" niks te maken heeft met "financieel afhankelijk zijn van elkaar". NIKS. Als een langdurig zieke morgen een roommate laat inwonen dan woont die "samen" en heeft dat invloed op zijn inkomen (m.a.w. hij zal minder ontvangen!) Als dan een speciale voorziening werd gemaakt voor de belastingen waarbij men korting krijgt als oma en/of opa in hetzelfde huis zijn gedomicilieerd zodat kleinkind extra voordelen krijgt, waarom zou dat dan niet kunnen? Blijkbaar hoeft het helemaal niet zo te zijn dat het kleinkind fysiek voor oma en opa zorg draagt, vermits ze in het rusthuis worden verzorgd.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 22 oktober 2012 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U snapt het dus niet. Laat ik uw geheugen eens opfrissen, daar dit niet ging om mensen die in een bejaardentehuis terechtkomen. Wel om situaties waarbij een woning na de overstap naar het bejaardentehuis wordt ingenomen door familieleden. 'n Grootvader vindt een plaatsje in een serviceflat, zijn huis komt leeg te staan en een kleinkind met zijn vrouw komt in het huis wonen. Grootvader blijft gedomicilieerd en ook de nieuwe inwoners nemen hun domicilie daar. Hierdoor ontstaat een situatie die financieel voordelig is voor dat jonge koppel: de grootvader is zogezegd financieel ten laste, waardoor er een forse korting komt op de belastbare sommen van dat koppel. Hier wordt gewoon gefraudeerd en gespeeld met de domicilieregels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel, hoor. Vraag gerust na bij de belastingsdienst. Dat heeft niets met eigendom of titularisschap van de woning te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij opname in een rusthuis HOEFT DE BEJAARDE ZIJN DOMICILIE NIET TE VERANDEREN. Een kleinkind dat dan in dezelfde woning van zijn grootouders komt wonen en daar zijn domicilie zet, pleegt GEEN FRAUDE. Dat is blijkbaar de wet. Maar als het alleenstaande kleinkind ziek wordt, dan krijgt het ook geen uitkering als alleenstaande, maar als "samenwonende". We zouden in de politiek moeten gaan, want dit is vast niet wat men bedoelde, maar dus wel wat de wet als gevolg heeft.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 22 oktober 2012 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus. Een overheid beschouwt samenwonenden per definitie als kostendelenden.
Laatst gewijzigd door Rudy : 22 oktober 2012 om 17:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |