![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Sport Van voetbal tot worstelen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() Moet Lance nu voor een civiele rechtbank komen? Tenslotte gaat het om drugbezit en drughandel. En om het aanzetten tot doping vanuit zijn machtspositie.
Laatst gewijzigd door eno2 : 22 oktober 2012 om 22:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerder burgerlijk of iets gelijkaardigs. Vergelijk het met Simspon, die werd vrijgesproken voor moord maar burgerlijk wel veroordeeld? Maar is gokje, ken er de ballen van juridisch |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
was hij in beroep gegaan was het proces publiek gegaan en hadden ze hem afgemaakt. tv, nog meer getuigen, had hij onder ede moeten getuigen, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 22 oktober 2012 om 23:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Parlementslid
|
![]() Hoewel ik voor geen seconde zou geloven Armstrong onschuldig is, vond ik de manier waarom dit rapport samengesteld is nogal vreemd.
Normaal gezien is de regel dat enkel een positieve dopingstest als geldig bewijs geldt, al de rest is en blijft speculatie. Er wordt normaal gezien niet echt veel waarde gehecht aan getuigenissen van andere renners, het zou namelijk veel te gemakkelijk zijn voor een groepje renners om af te spreken samen te spannen tegen een lastige concurrent en die zo uit te schakelen. In dit rapport van pakweg 200 bladzijden wordt de eerste 139 pagina’s toegewijd aan verklaringen van getuigen, pas op pagina 139-140 begint men de (nogal zwakke) medische bewijslast voor te leggen, en dit neemt minder dan 10 pagina’s in beslag. Toppunt is dat ze deze sectie als volgt beginnen: Citaat:
“We weten dat onze medische bewijslast nogal zwak is maar we vinden dat we in het geval van Armstrong we een uitzondering kunnen maken en hem veroordelen op basis van de getuigenissen alleen (iets wat we normaal gezien nooit doen om bovenstaande reden)”. En als je dan dat medische bewijs eronder gaat lezen vind je vooral veel “if’s and but’s”, veel “suspect” dit en “suspect” dat maar geen “positive” dit en “positive” dat, geen echte harde bewijzen dus. Je vind in deze sectie wel weer verklaringen van getuigen die beweren dat Armstrong positieve tests heeft laten verdoezelen maar die positieve tests zelf mankeren. Ook legt men nogal veel nadruk op het feit dat Armstrong geen 500 keer maar wel een 300 keer getest is voor doping in z’n carriere (een 90 keer door USADA en iets meer dan 200 keer door de UCI), Ok, da’s een stuk minder maar dat zijn wel 300 negatieve tests en werken dus in het voordeel van Armstrong maar dat ziet men dan weer even door de vingers. Men hecht meer belang aan getuigenissen over de uitkomsten van al deze negatieve tests dan aan de eigenlijke uitkomst van deze vele tests zelf, dit is uiterst onregelmatig vind ik toch. Zoals ik zei, ik betwijfel sterk dat hij onschuldig is maar volgens de normale gang van zaken zouden ze niet genoeg bewijslast tegen Armstrong bezitten om hem te schorsen en al z’n zegens af te nemen. In het geval van Armstrong maken ze toch even een uitzondering. Het rapport kan je hier lezen: http://usatoday30.usatoday.com/sport...d-decision.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
je hebt indirect bewijs en in dit geval is dit zo overweldigend dater maar 1 conclusie is (en dat volstaat als bewijs) uiteraard kun je op individuele renners schieten en die techniek hanteerde armstrong ook. zolang er maar 1 praat kun je die catalogeren als slechte verliezer, maar je kunt ze niet allemaal catalogeren als gek, slechte verliezer etc. en dat ze praatten was niet omwille van strafvermindering maar omwille van celstraffen die het usade kan opleggen. Citaat:
medisch heeft men hem nooit gepakt had men de middelen niet, werd zijn ploeg getipt door de uci of werden positieve plasjes door us postal afgekocht? dat armstrong geld aan de uci gegeven heeft is een bewezen feit. allemaal verzwarende omstandigheden en zelfs bij een positieve plas. dan kun je argumenteren dat hij geflikt is (en zo blijf je bezig natuurlijk) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Of Lance schuldig of onschuldig is, die discussie is EINDELIJK achter de rug,dank zij de sluitende aanklacht van Usada, overgenomen door UCI: Hoeft dus niet meer overgedaan te worden hier.
Wat mij benieuwt is of iets van al dit voor de rechtbank komt of niet. Laatst gewijzigd door eno2 : 23 oktober 2012 om 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schommelde waarden kunnen ook als bewijs gezien worden. Vanwege lichaamseigen doping en de toekomstige genendoping Zie ook parachutemoord. Laatst gewijzigd door Gelogeerde aap : 23 oktober 2012 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() best dat we frank vandenbroucke nog hebben. Dat was tenminste een eerlijke en propere coureur. RIP
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 23 oktober 2012 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() Marion Jones zat al eens zes maand achter tralies voor meineed tegenover het gerecht. In de VS lachen ze daar niet mee...
Voor Lance zwaait er ook wat... Laatst gewijzigd door eno2 : 23 oktober 2012 om 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() NRC:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 23 oktober 2012 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat moet miguel zeggen?
dat banesto de voorloper van once was? dat ploegleider manolo zo ongeveer de grondlegger van ploeggeorganiseerde doping was. dat teamgenoot bruyneel daar de epostiel geleerd heeft om dezelfde constructie bij postal op te zetten en dat hij zijn 5 tours op water en brood gewonnen heeft? |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling