Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2012, 23:23   #61
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ben jij dan een supporter van John Crombez ?
Wat heeft dat er mee te maken.
Vergeten dat er enkele jaren geleden een miljarden fraude in de diamantsector is aan het licht gekomen? Wat is daarvan het resultaat geworden? Dat ze het op een akkoordje geworpen hebben waar de fraudeurs een fractie van het gefraudeerde bedrag betaald hebben om te ontkomen.

Hoe zou het verlopen denk je als gij en ik volgend jaar een fractie van onze belasting zouden betalen? Efficiëntie, daar al eens van gehoord? Dat moeten ze aan de dag leggen in plaats van steeds opnieuw opzoek te gaan naar nieuwe belastingen.

Laatst gewijzigd door Garry : 22 oktober 2012 om 23:32.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 23:24   #62
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan de fiscus via de computer tippen.
Ik tip juist niets, dat ze hun werk verrichten naar behoren dan moeten ze niet getipt worden. Het haalt niets uit dat ik hier één geval tip terwijl er nog ontelbare andere ongemoeid gelaten blijven. Wanneer er alleen maar gereageerd wordt wanneer ze een tip ontvangen blijven die heren op hun lamme krent zitten. Een stamp tegen hun kloten moeten ze krijgen in plaats van tip's.

Laatst gewijzigd door Garry : 22 oktober 2012 om 23:28.
Oud 23 oktober 2012, 00:03   #63
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef007 Bekijk bericht
Ik weet niet of je door hebt dat ik voor die belasting pleit (is mij niet duidelijk uit je post), juist voor de redenen die jij hier opnoemt.
Al diegene die met hopen zwart geld zitten hebben die al lang ondergebracht in Zwitserland of elders over de wereld. Wie gij wil aanpakken zijn diegene die hier hun vermogen hebben opgebouwd na het op rechtmatige manier verworven te hebben en er voor zwaar belast zijn geweest. Die wil je op die manier nogmaals doen belasten op hun vermogen terwijl je de misbruikers ongemoeid laat.

Laatst gewijzigd door Garry : 23 oktober 2012 om 00:04.
Oud 23 oktober 2012, 07:13   #64
Stef007
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik zou niet weten waarom.
Citaat:
In Vlaanderen willen die sociale zekerheid verder afbouwen ten gunste van de grote vermogens, dat dankzij de ultraliberale vriendjes. Dat zal iedereen voelen behalve de 2% elite.
Stef007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 07:16   #65
Stef007
Partijlid

Standaard

Citaat:
Al diegene die met hopen zwart geld zitten hebben die al lang ondergebracht in Zwitserland of elders over de wereld. Wie gij wil aanpakken zijn diegene die hier hun vermogen hebben opgebouwd na het op rechtmatige manier verworven te hebben en er voor zwaar belast zijn geweest. Die wil je op die manier nogmaals doen belasten op hun vermogen terwijl je de misbruikers ongemoeid laat.
Er moeten uiteraard ook maatregelen komen om misbruikers aan te pakken. Dat is toch de evidentie. Zwitserland kan zijn bankgeheim niet blijvend aanhouden, daar zal ooit een einde aan komen.

Bovendien: wie zijn vermogen laat aandikken, wordt daar niet "zwaar op belast". Waarom komen anders die rijken naar België?
Oud 23 oktober 2012, 07:31   #66
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er moeten uiteraard ook maatregelen komen om misbruikers aan te pakken. Dat is toch de evidentie. Zwitserland kan zijn bankgeheim niet blijvend aanhouden, daar zal ooit een einde aan komen.

Bovendien: wie zijn vermogen laat aandikken, wordt daar niet "zwaar op belast". Waarom komen anders die rijken naar België?
Dan zal belgie zijn bankgeheim ook mogen stoppen.
En tot op heden is Zwitserland economisch sterker dan menig andere landen in de EU. Dus ik denk niet dat we ze gaan kunnen dwingen.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 07:35   #67
Stef007
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
En tot op heden is Zwitserland economisch sterker dan menig andere landen in de EU. Dus ik denk niet dat we ze gaan kunnen dwingen.
Als de EU het doordrukt, dan moet Zwitserland op de knieën kunnen. Maar ja er zijn binnen Europa krachten die weerom niet pleiten voor Jan met de pet...
Oud 23 oktober 2012, 07:43   #68
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de EU het doordrukt, dan moet Zwitserland op de knieën kunnen. Maar ja er zijn binnen Europa krachten die weerom niet pleiten voor Jan met de pet...
Dan zal de EU eerst intern moeten kuisen en dan komt Belgie en Luxembourg al zeker ter sprake.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 08:14   #69
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Ik vind dat iets positief. Ik vind het spijtig dat de rest zijn voorbeeld niet volgt.

Ik voel me niet aangesproken met Belgicist. Nu eerlijk gezegd, de zitpenningen zijn peanuts tegenover die 5% inlevering.
En ik voel me niet aangesproken met extreem-rechts. Toch probeert men iedere vlaming in dat hoekje te plaatsen.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 08:14   #70
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
"Ze" gaan Zwitserland gerust laten: daar zijn interessante achterpoortjes.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 09:08   #71
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Ik bemerk dat men hier bij de reacties nog niet goed begrijpt.

Wat ik bedoel is dat de belastingen eens moeten stoppen met verhogen.
Men moet eindelijk eens gaan sparen of uit geven wat er voor handen is.
Omdat belastingen onbeschaamd hoog in België moeilijk nog hoger kunnen wil men nu de centen halen bij wie ooit gespaard en gewerkt heeft en wat voor z'n oude dag heeft.
Omdat dit in het huidige België de minderheid is denkt men daar zonder electoraal verlies toch budgetair met te scoren. Maar dit zou dan het zoveelste plijster zijn.
Enkel besparingen en een gedegen toekomst gericht economisch beleid kan ons helpen. De huidige kakofonie van kakelende kippen met dikke nekken en dito verloningen helpt ons echt niet.

Peeters zou het nu eindelijk ook gesnapt hebben ivm met Ford Genk?
Hij verklaarde dat onze lonen en energie te duur zijn ..........
Ik ben geen universitair en ik hoef dit land niet te besturen maar dit verklaarde ik reeds 30 jaar geleden, zelfs mijn vader verwittigde mij daarover.

Ondertussen is de meeste grote industrie weg uit ons land en worden de enige blijvende jobwaarden in dit land, de KMO's en zelfstandigen behandeld als sjoemelende fraudeurs. Tot zelfs die naar andere oorden beginnen te trekken. Luxemburg is nu ook weer zo ver niet hé.
Oud 23 oktober 2012, 09:13   #72
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat er mee te maken.
Vergeten dat er enkele jaren geleden een miljarden fraude in de diamantsector is aan het licht gekomen? Wat is daarvan het resultaat geworden? Dat ze het op een akkoordje geworpen hebben waar de fraudeurs een fractie van het gefraudeerde bedrag betaald hebben om te ontkomen.

Hoe zou het verlopen denk je als gij en ik volgend jaar een fractie van onze belasting zouden betalen? Efficiëntie, daar al eens van gehoord? Dat moeten ze aan de dag leggen in plaats van steeds opnieuw opzoek te gaan naar nieuwe belastingen.
Dat proces is nog steeds gaande. Als ze het op een akkoordje met de fiscus hadden gegooid had de overheid kunnen incasseren. Nu worden enkel de advocaten rijker.

De aanpak onder Didier Reynders was stukken beter, zeker in het begin toen hij niet werd gehinderd door Carl Devlies, Bernard Clerfayt en John Crombez.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 09:15   #73
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik tip juist niets, dat ze hun werk verrichten naar behoren dan moeten ze niet getipt worden. Het haalt niets uit dat ik hier één geval tip terwijl er nog ontelbare andere ongemoeid gelaten blijven. Wanneer er alleen maar gereageerd wordt wanneer ze een tip ontvangen blijven die heren op hun lamme krent zitten. Een stamp tegen hun kloten moeten ze krijgen in plaats van tip's.
Je houding is op zijn minst dubbel. Enerzijds klaag je het gebrek aan controle aan en anderzijds verzaak je aan je burgerplicht om oplichting te melden.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 23 oktober 2012, 09:15   #74
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ja ze zit er aan te komen met Dewever zoals met de anderen.

Ook hij snapt het schijnbaar niet? Sparen is wat er moet gebeuren.
Het profitariaat minimaliseren, de sociale hangmatten wat uitdunnen.
Als gepensioneerde zelfstandige zoals ik zal je wel genoeg gesjoemelt hebben om nu zelfs op pensioen te kunnen rekenen op je gespaarde centjes. De gangbare gedachte hier want een redelijk pensioen krijg je ook al niet.
Die laatste spaarcenten gaan ze nu vlug ook nog even afnemen.
Zonder ooit iets van de overheid gekregen of gevraagd te hebben kom je dan uiteindelijk in de miserie na je ganse leven gezwoegd en zuinig gerekend te hebben om van een rustige oude dag te kunnen genieten
Als je dan ziet dat wat je overhield is bereikt na de bijna zwaarste belastingen allerhande ter wereld te hebben afgedragen.
Ga je je toch vragen beginnen stellen over, is dit alles nog wel eerlijk, redelijk? Is dit geen machtsmisbruik zelfs maffia?
Dit is naar mijn mening puur communistisch machtsmisbruik ipv. vrije democratie. Daarenboven zonder echte structurele besparingen komen ze er nog niet en volgt het volgende en het er opvolgende rondje afpersing.
Dit junta achtige spelletje afzetterij is nu hoeveel jaar aan de gang en we staan er slechter voor dan ooit eerder.
Was het trouwens niet ook Dewever die niet akkoord was met het voorstel van de vlaamse regering 5% op de lonen te laten inleveren. Indien ik goed gelezen heb verdiende hij op dat ogenblik zowat 12.500€ per maand als partijvoorzitter?
Wat moet je daar als niet uitverkorene gewone man niet allemaal voor doen?
Ik heb het gesprek in de 7e Dag gehoord. Het had eerder iets van: "ja, maar als dit en dat en onder voorwaarde." Ik denk dat je het eerder onder het waarheidsgehalte van "wij gaan niet in een regering zonder de N-VA" mag categoriseren.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 09:17   #75
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zwitserland en de andere plaatsen op de wereld moeten steeds meer en meer transparant communiceren naar de fiscus in het thuisland van de eigenaar van de fondsen.

Oud 23 oktober 2012, 09:20   #76
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
En ik voel me niet aangesproken met extreem-rechts. Toch probeert men iedere vlaming in dat hoekje te plaatsen.
Hoe dikwijls wordt jij hier op dit forum geadresseerd met "extreem rechtse" ?

Oud 23 oktober 2012, 09:57   #77
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoe dikwijls wordt jij hier op dit forum geadresseerd met "extreem rechtse" ?
Lees eens ne keer voor de verandering Franstalige kranten, daarin wordt iedere Vlaming als extreem-rechts voorgesteld. Of erger nog, lees ne keer de commentaren.

Het verschil is dat gij een belgicistisch logo als avatar hebt, ge kiest er dus zelf voor. Ik ben blijkbaar extreem-rechts omdat ik de verkeerde taal spreek.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 10:01   #78
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees eens ne keer voor de verandering Franstalige kranten, daarin wordt iedere Vlaming als extreem-rechts voorgesteld. Of erger nog, lees ne keer de commentaren.
Ik lees regelmatig Franstalige kranten online en bij gelegenheid eens op papier. Het is me nog nooit opgevallen.

Citaat:
Het verschil is dat gij een belgicistisch logo als avatar hebt, ge kiest er dus zelf voor. Ik ben blijkbaar extreem-rechts omdat ik de verkeerde taal spreek.
Het BUB stelt nergens dat zij een Belgicistische partij zijn. Dat is dus een misverstand.

Oud 23 oktober 2012, 10:04   #79
Stef007
Partijlid

Standaard

Citaat:
Kranten zetten graag de mensen tegen elkaar op en maken graag van een muis een olifant. De waarheid zit in het midden, alleen beseffen vele mensen dit niet meer. Als je hoort hoeveel mensen een soap voor werkelijkheid nemen... Het gaat van kwaad naar erger.
Oud 23 oktober 2012, 10:59   #80
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik lees regelmatig Franstalige kranten online en bij gelegenheid eens op papier. Het is me nog nooit opgevallen.

Waarom verwondert me dat nu weer niet ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be