![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Tenminste dat denk ik!.
Ik ben resoluut voorstander van het splitsen van België. Ik ben anti VB en racisme, daarom gaat mijn stemgedrag uit naar de N-VA. Laat dit duidelijk zijn. Maar de uitspraken van Bart De Wever de laatste tijd, en zeker vorige week net na de verkiezingen doen mijn oogbollen rollen. Hij begint me meer en meer als een griezelig ventje over te komen die over lijken gaat. Ook de verschillende formatievormingen van N-VA staan me niet aan. Zeker als Bart De Wever komt zeggen dat er overal coalitievormingen tegen N-VA ontstaan, terwijl ze net het zelfde doen. Ik had verwacht dat N-VA haar faam als integerre partij zou bewaren, en niet het zelfde spelletje zou meespelen. Ja N-VA stelt me teleur. ![]() Laatst gewijzigd door leeuwenhart : 23 oktober 2012 om 20:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben geen NVA'er maar als je nu gedacht had dat die andere partijen NIET over lijken zouden gaan ben je een naïef schepsel van de bovenste plank. Je kunt van Bart zeggen wat ge wil, maar niet dat hij niet weet wat hij doet. In een coalitie zullen ze hem doodknuffelen en zonder zullen ze een cordon optrekken tegen het N-VA. Ze zullen ze net het zelfde verwijten wat ze het VB verweten hebben, daar zijn ze al volop mee bezig. Politiek is voor haaien, niet voor sardinetjes in blik. Die worden opgevreten. Ik ben ook antiracistisch, voor zover inwijkelingen zich hier gedragen, en er zijn er heel wat die dat correct doen, maar er zijn er ook een heel deel die dat niet doen. Moet ik die hier dan ook welkom heten om niet racistisch te zijn? En ja, ik ben wel VB kiezer, niet zo zeer vanwege hun programma maar omdat het voor Vlaanderen een gemis zou zijn mochten ze beneden de kiesdrempel belanden. Zelfs een partij die de kiesdrempel niet haalt beschikt nog over een belangrijk deel stemmen. Die zouden dan verloren gaan, Vlaamse stemmen. Dus, wat mij betreft moet het VB behouden blijven als zweeppartij. Beletten de andere partijen het N-VA een coalitie te vormen, zetten ze het N-VA (kat bij de melk) samen met het VB in de oppositie. Zo zitten ze samen de Vlaamse belangen te verdedigen zonder dat het N-VA verweten kan worden van het cordon doorbroken te hebben. Nog niet zo slecht. Laatst gewijzigd door Garry : 23 oktober 2012 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor u op de man schiet: ik ben een trouw VB'er. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben pragmatisch. BDW/N-VA is het beste wapen die ik ter beschikking heb om mijn doel te bereiken. Of die mannen nu sympathiek overkomen of niet doet helemaal niet ter zake.
Tot nu toe gedraagt mijn 'wapen' zich zoals ik ervan verwacht.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Leeuwenhart, ik volg je redenering uit je eerste zinnen volledig. Laat je echter niet afleiden door de bashing strategie die nu ingezet is door onze mediavrienden. Al vind ik ook dat NV-A het hen niet te gemakkelijk moet maken, voor mij had de link met (ex-)VBers niet gehoeven want a) NVA heeft die niet nodig en b) je biedt eigenlijk munitie aan op een presenteerblaadje. Ik hoop echt dat NV-A de komende anderhalf jaar vol anti-berichten goed zal doorstaan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ik ga voor een deel akkoord dat er meer moet opgelet worden met (soms) ondoordachte en onnodige uitlatingen in de pers.
Maar je mag niet vergeten dat zeer veel geëxtrapoleerd word in de media. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bart De Wever heeft maandenlang een journalist van De Morgen in zijn voetsporen laten lopen. Deze heeft hier een boek en reportage over gemaakt. Ik denk niet dat BDW zijn bedoeling was om De Morgen om te vormen tot een linkse gazet. Ik denk eerder dat zijn doel een linkse maatschappij is. Daarmee ook dat hij ons heeft opgezadeld met een linkse, instabiele regering.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=287
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Ik merk hier een bron van twijfel bij u als u zichzelf de vraag stelt: "ben ik wel een NVA'er" en "deed ik er goed aan om op de NVA te stemmen"? Welnu: u noemt het VB een racistische partij terwijl die partij door het allerhoogste rechtscollege van dit land vrijgesproken is van deze beschuldiging. Dag en nacht wordt datzelfde VB van racisme vrijgesproken door peperdure en zwaar bezette instanties zoals het CGKR, liga van de mensenrechten enz, die enkel tot doel hebben in een onbewaakt ogenblik het VB voor de rechter te dagen. Ik kan dus met een multipele bewijslast zwart op wit bewijzen dat het VB niet racistisch is. Het establishment spendeerde al tientallen miljoenen euri om het tegendeel te bewijzen maar slaagt daar ondanks alles niet in. U noemt het Vb racistisch Conclusie: de Vraag: "Bent u een goed NVA'er, heeft u de goede keuze gemaakt door op de NVA te stemmen"? Het antwoord van Fieseler is ondubbelzinnig: "JA, gezien de bovenstaande bewijsvoering bent u een goed NVA'er"
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 24 oktober 2012 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar ook zo was ze te doen hé
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |