![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlamingen en Slovenen wonen ook samen in de EU.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Er waren eens zeven dwergen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() Ik zou het goed vinden mochten er fora zijn waarop Vlamingen en Franstaligen samen discussiëren. Maar zoals iedereen zegt, in welke taal zou dat moeten zijn? Als het in Frans is, sluit je heel veel Vlamingen die geen deftig Frans kennen uit. Als het in het Nederlands is (zoals hier), ga je zelfs amper Walen vinden. Het Engels is een goed compromis maar dan loont het gewoon de moeite niet meer. Franstaligen zijn welkom op Vlaamse fora, als ze in het Nederlands schrijven, en vice-versa. Meer kan je niet verwachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We wonen wel in hetzelfde werelddeel he.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je wordt direct in de extremistische hoek geduwd, zelfs als je de twee kanten belicht en vermits ik in wallonië woon , kan ik dat doen en zie ik het verschil. Daardoor ook ben ik geneigd de zaken minder zwart-wit te zien en ben ik ook objectiever. Maar zelfs dan nog :ik mag ook niet meer meedoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Ik kan niet even vlot discussiëren in het Frans en het Engels als in het Nederlands, maar ge moogt me wel in al die talen aanspreken plus in het Spaans en het Duits. Ik zal dan wel antwoorden in de taal van mijn keuze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Staatssecretaris
|
![]() Zeg Hans, hoeveel pseudo's ga je nog starten ?
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat er te weinig mensen zijn die de 2 talen spreken.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Partijlid
|
![]() T engelstalige forum is al opgestart, nu nog bekend maken op nationaal en internationaal niveau
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een andere oplossing is alles doen opdat Vlaanderen en Franstalig België op termijn evenveel Vlamingen als Franstaligen telt : 50% Vlamingen, 50% Franstaligen. En hier heb ik het niet alleen over taalgrenzen maar ook voor steden zoals Namur, Antwerpen, Liège, Hasselt, Arlon, Gent, enz............ Stel nu voor, uw stad/gemeente/dorp met evenveel Vlamingen als Franstaligen. Zou dit niet leuker zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maar daarbij komt dat belgie en vooral de steden internationaler worden en dat engels zijn plaats aan het innemen is in Brussel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dit is geen "eenzijdig Vlaams" forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe lang gaat het duren eer 1 van de 2 talen verdwijnt?
|
![]() |
![]() |