![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Herinner u de vrouw die op de FORD D-Day doodleuk in het nieuws verkondigde dat zij en haar partner samen bij Ford werken en dat ze 6 kinderen hebben... dat waren tot op vandaag ook welgestelde mensen he en geen armen of werkende armen. En zo kun je nog hoogopgeleide en welgestelde grote(re) gezinnen genoeg vinden. Maar ja als het even uitkomt negeren we die ongemakkelijke waarheid nog steeds en nemen we zoals we de rest van onze medemens graag nemen, de gemakkelijke leugen droog in de kakker he!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer welvaart leidt automatisch tot kleinere gezinnen. Enkele uittzonderingen op deze regel bestaan natuurlijk en dat is trouwens het recht van elke familie om toch te besluiten een kroostrijk gezin te hebben. Waarom niet ? Ik kan het trouwens enkel aanmoedigen. Oja, een Ford fabriek is natuurlijk niet vergelijkbaar met de welvaart van een land, alhoewel dit op dit moment misschien vanwege het grootse nieuws niet voor de hand ligt. Open your eyes and you will see. ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 27 oktober 2012 om 00:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je zou moeten weten dat ik daar dus weinig to geen waarde aan hecht maar meer aan emperische vaststellingen en gedegen diepgaande studie over meerdere terreinen en tijden. Ja uiteraard is het ieders recht om een kroostrijk gezin te hebben daar is geen discusie over mogelijk. Maar dat is geen aanleiding om verdere zin ervan te verantwoorden of aanverwante discussies of realiteiten te beknotten. Kinderen kosten veel geld en in een ontspoorde maatschappij en realiteit zoals we die vandaag de dag beleven zouden we eens beter vaker denken aan de gevolgen van veel kinderen en vooral hun toekomst. De lijn tussen verantwoordelijkheid en slachtoffer is enorm dun vandaag de dag. Om nog eens een oud spreekwoord te gebruiken; "dat weet elk klein kind": FORD is niet gelijk aan de welvaart van het land. Ik nam het ook maar als een monster ervan; met 2 goed geld verdienen bij de Ford en 6 kinderen, 2 auto's en 2 tot 3 vakanties per jaar.. snap je?!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen overbevolking. Wel is er een onoordeelkundig gebruik van de middelen die deze aarde biedt. Denken we maar aan de grote verspilling in het Westen van zowel materialen als voedsel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Komaan Jan, je kan onmogelijk volhouden dat onze planeet met de gekende eindige voorraden aan grondstoffen deze bevolkingsovermacht aankan. Zelfs wanneer de verspilling zou verdwijnen, is er nog onvoldoende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Maar dan neemt u één(1!) voorbeeld van een welgesteld gezin met zes kinderen om heel mijn hypothese onderuit te halen. Empirisch vastgesteld, juist ja. Zo kan je echt alles bewijzen natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burger
|
![]() 50% van wat op het veld groeit komt niet in de winkels
voor iedere kilo vlees is er vele malen kilo's graan,mais of gras nodig 40-50% van het graan word in de vs gebruikt voor bio-diesel als je deze wegwerkt samen met de waterverspilling kunnen er met gemak 9 miljard gevoed worden. na 2020 zal de wereldbevolking volgens studies dan toch langzaam over zijn piek heen zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met 'grote verspilling' in het westen ben ik het mee eens. Het terugdringen van overbevolking kan alleen maar voordelen aanbieden, meer bewegingsruimte voor ideeën en projecten. Een beursgoeroe zal dat natuurlijk afwijzen. Iemand die 'gelooft' in multi-nationals ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Alles is er verkeerd aan eugenetics en uw bizar woord 'volkshygiëne'. En dit doet me er aan denken dat het beter is dat er NU gedacht wordt aan het terugdringen op humane wijze van de overbevolking, eerder dan dan dat overbevolking plaatselijk op deze planeet een motief wordt van gestoorde mensen die het probleem eens gaan 'oplossen'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het traditioneel katholiek milieu waar ik in verkeer, ken ik talrijke, welstellende gezinnen met meer dan vier kinderen. Met welstand heeft het dus niet al te veel te maken, wel met de wijze waarop we daarmee omgaan. Willen we omgaan met de vreugde van een groot gezin, of besteden we ons liever aan twee, drie plezierreisjes in het jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Ik zie het anders wel zitten om de ruimte te koloniseren. Waarom gaan ze eigenlijk geen ertsen gaan winnen op de maan?
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik ben akkoord . Maar dat is moeilijk te rijmen met aandeelhouders en beurs minded people. men krijt namelijk het bruto nationaal product en de economische groei niet omhoog zonder domme consumenten te kweken . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ontkennen dat de mens de enige insecten plaag is op aarde is een miskenning door een intelegent wezen . Laat ons ook duidelijk zijn dat de rijken de armen nodig hebben als kiesvee , als consumenten als slaaf enz . dat is de enige reden waarom men het kweken van domme slaafse mensen niet afneemt meer juist laat exploderen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Altijd uwe zever rond " bewijs "
wetenschapper hebben onvoldoende hersenen om nog objectief te kunnen oordelen , het moet altijd wetenschappelijk met cijferkes en grafieken bewezen worden . Probeer een keer terug na te denken als een gewone mens of een boerken . die kweekt ook enkel met de varkens die het bste vlees geven of met de koeien die het meeste kalveren of melk geven . |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |