Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 oktober 2012, 12:27   #21
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Ik werk, samen met 5.500 collega's, in de toelevering.
Onze lonen liggen 7 Euro/uur lager dan bij Ford, voor dezelfde werkzaamheden.
Mijn netto loon bedraagt 1.300 Euro/maand.
Ford heeft enkel verplichtingen aan zijn werknemers, mensen met een contract bij Ford.
Het gaat om 4.300 personen. Van die 4.300 zijn er velen met tijdelijke contracten, interimcontracten en ibo-contracten. Die laatsten vallen allen uit de boot.
Mijn bedrijf heeft 12 miljoen Euro geïnvesteerd met het oog op de ombouw voor de nieuwe Mondeo, Galaxy en S-max. Dit is weggegooid geld.
Afgelopen jaar waren wij 50% economisch werkloos (deze periode telt vanaf 1.1.2012 bijna niet meer mee om pensioen op te bouwen en onze pensioenen liggen bij de allerlaagste).
In het allerbeste geval gaan wij de wettelijke opzegvergoeding krijgen en dat is naargelang de anciënniteit 2 �* 3 maanden loon. Voor deze periode krijg je geen werkloosheidsvergoeding betaalt.
Dat wij deze opzeg gaan krijgen is zeer onwaarschijnlijk aangezien ons bedrijf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid het faillissement gaat aanvragen.
Tot slot dit : één van mijn collega's is gisterenmiddag opgenomen in het ziekenhuis wegens een mislukte zelfmoorpoging. Vader van 2 jonge kindjes en 4 jaar geleden een huis gekocht.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 12:31   #22
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De ontslagen werknemers hebben recht op zoveel als mogelijk is van diegene die hen buitensmijt....En Ford Motor Company,het moet gezegd,wil best genereus zijn.

Maar het zou onze politici en vakbonden sieren om niet prompt af te komen met "brugpensioen" op 50","boskabouters" en andere zever.
Ik denk eerder dat de overheid een systeem zou moeten opmaken waarbij de betreffende 50+-ers niet een aanzienlijk deel van dit bedrag" wegbelast" worden,maar integendeel de optie krijgen om dat in hun eerste peiler van hun pensioenrekening te storten.....En voor de rest gaan ze in het begeleidngstraject van werklozen net als iedereen anders!Er zijn al maatregelen waarbij werkgevers minder sociale lasten zouden moeten betalen voor oudere werknmers,en hier zouden er een paar duizend zijn die zelfs al hun overblijvende bijdrages aan het pensioensysteem voorafbetaald hebben!

Het mag nu onderhand duidelijk zijn dat men moet proberen om zo min mogelijk "sociale maatregelen," te treffen die feitelijk een aanslag zouden zijn op ons sociaal systeem"...


Het ophouden van de pensioenrechten,en bijgevolg het ophouden van de eerste peiler van de pensioenkas is fundamenteel,willen we de jonge werknemers niet platduwen!

CREATIVITEIT in plaats van REACTIVITEIT graag!
Dat is een uitstekend idee !
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 12:36   #23
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Enkele bedenkingen,

Zoals velen weten heb ik een "groene" achtergrond met een lichte afkeer van het misbruik door de vakbonden van de gewone werkman.En we moeten eerlijk zijn, het is voor de natuur en de samenleving een goede zaak dat er minder auto's zijn. Ik heb nooit iemand hogen klagen over de tabaksboeren dewelke hun inkomen verliezen.

Moet er een ontslagvergoeding zijn, zeker weten !!!!!!!!!!!!!!!!

Maar moeten mensen kunnen profiteren van deze ontslagvergoeding, nee.

Waarom niet alle bedragen in een pot storten en verdelen onder alle werknemers dewelke hun werk verliezen?

Voor de "echte" ford werknemers zal dat een groot verlies zijn, in het slechste geval 1/3 van de premie, maar dan zal men wel echte solidariteit hebben tussen werknemers.

Even een gemakkelijke berekening, of E 77.000 voor 4500 werknemers =346500000 euro.

Doe,dit bedrag in een een grote pot. Waarom dat bedrag niet delen voor de +/- 10.000 werknemers dewelke hun job verliezen?

Maar alweer de traditionele vakbondsafgevaardigden verwerpen dit, zie terzake van vandaag. Waarom, dan moeten zij ook inleveren ;(

Ik vraag me nog af, onze leuke jonge dame, met tranen in de ogen, werkte nog 1 dag per week voor ford? Wat met de andere dagen? Ford betaalde dit met als excuse zij was "afgevaardigde"
Ja,je bent een echte socialist.Je gaat het geld van anderen opdoen.Terwijl je zelf in je ivoren toren blijft.Degoutant.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 12:43   #24
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Het zou beter zijn mocht men vb 75.000 € per ontslagnemende werknemer in een nieuwe opgerichte vennootschap steken , en daarmee de ingenieurs van Ford een nieuwe project laten uitwerken met productie en werkgelegenheid in ons land .


en nee , geen nieuwe Ikea die leidt tot nog minder werkgelegenheid in productie .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 12:51   #25
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ik werk, samen met 5.500 collega's, in de toelevering.
Onze lonen liggen 7 Euro/uur lager dan bij Ford, voor dezelfde werkzaamheden.
Mijn netto loon bedraagt 1.300 Euro/maand.
Ford heeft enkel verplichtingen aan zijn werknemers, mensen met een contract bij Ford.
Het gaat om 4.300 personen. Van die 4.300 zijn er velen met tijdelijke contracten, interimcontracten en ibo-contracten. Die laatsten vallen allen uit de boot.
Mijn bedrijf heeft 12 miljoen Euro geïnvesteerd met het oog op de ombouw voor de nieuwe Mondeo, Galaxy en S-max. Dit is weggegooid geld.
Afgelopen jaar waren wij 50% economisch werkloos (deze periode telt vanaf 1.1.2012 bijna niet meer mee om pensioen op te bouwen en onze pensioenen liggen bij de allerlaagste).
In het allerbeste geval gaan wij de wettelijke opzegvergoeding krijgen en dat is naargelang de anciënniteit 2 �* 3 maanden loon. Voor deze periode krijg je geen werkloosheidsvergoeding betaalt.
Dat wij deze opzeg gaan krijgen is zeer onwaarschijnlijk aangezien ons bedrijf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid het faillissement gaat aanvragen.
Tot slot dit : één van mijn collega's is gisterenmiddag opgenomen in het ziekenhuis wegens een mislukte zelfmoorpoging. Vader van 2 jonge kindjes en 4 jaar geleden een huis gekocht.
ja... Ford neukt niet alleen zijn eigen werknemers maar pakt tegelijk nog duizenden anderen droog in de reet. Ik kan me voorstellen dat die toeleveranciers die zich moesten vestigen van Ford in de buurt van de fabriek, en al hun werknemers dat die nu allemaal koud gepakt zijn.
In elk handboek economie kun je vinden dat je nooit mag gaan afhangen van één klant/afnemer. Maar de toeleveringsindustrie is een heel specifiek geval, daar kan men niet anders dan zijn eigen lot koppelen aan het lot van de opdrachtgever.

Ik hoop voor al die mensen dat zij met hun opgebouwde expertise snel werk zullen vinden in de markt, zij het dan in totaal andere sectoren.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 12:54   #26
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ik werk, samen met 5.500 collega's, in de toelevering.
Onze lonen liggen 7 Euro/uur lager dan bij Ford, voor dezelfde werkzaamheden.
Mijn netto loon bedraagt 1.300 Euro/maand.
Ford heeft enkel verplichtingen aan zijn werknemers, mensen met een contract bij Ford.
Het gaat om 4.300 personen. Van die 4.300 zijn er velen met tijdelijke contracten, interimcontracten en ibo-contracten. Die laatsten vallen allen uit de boot.
Mijn bedrijf heeft 12 miljoen Euro geïnvesteerd met het oog op de ombouw voor de nieuwe Mondeo, Galaxy en S-max. Dit is weggegooid geld.
Afgelopen jaar waren wij 50% economisch werkloos (deze periode telt vanaf 1.1.2012 bijna niet meer mee om pensioen op te bouwen en onze pensioenen liggen bij de allerlaagste).
In het allerbeste geval gaan wij de wettelijke opzegvergoeding krijgen en dat is naargelang de anciënniteit 2 �* 3 maanden loon. Voor deze periode krijg je geen werkloosheidsvergoeding betaalt.
Dat wij deze opzeg gaan krijgen is zeer onwaarschijnlijk aangezien ons bedrijf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid het faillissement gaat aanvragen.
Tot slot dit : één van mijn collega's is gisterenmiddag opgenomen in het ziekenhuis wegens een mislukte zelfmoorpoging. Vader van 2 jonge kindjes en 4 jaar geleden een huis gekocht.


Het is niet zeker dat uw bedrijf het faillisement gaat moeten aanvragen, de meeste toeleveranciers behoren tot een grote(re) groep

Mijn uurloon was (is) € 16,34/uur en verhoogd uurloon (in ploegendienst) € 18,34
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 13:02   #27
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
ja... Ford neukt niet alleen zijn eigen werknemers maar pakt tegelijk nog duizenden anderen droog in de reet. Ik kan me voorstellen dat die toeleveranciers die zich moesten vestigen van Ford in de buurt van de fabriek, en al hun werknemers dat die nu allemaal koud gepakt zijn.
In elk handboek economie kun je vinden dat je nooit mag gaan afhangen van één klant/afnemer. Maar de toeleveringsindustrie is een heel specifiek geval, daar kan men niet anders dan zijn eigen lot koppelen aan het lot van de opdrachtgever.

Ik hoop voor al die mensen dat zij met hun opgebouwde expertise snel werk zullen vinden in de markt, zij het dan in totaal andere sectoren.
Daarnet op "De vrije Markt" een specialiste arbeidsbewegingen van de KUL.
Hetgeen wat er in Genk gebeurde is niet meer dan het verlies van arbeidsplaatsen normaal op twee weken , daarnaast worden er in die twee weken ook zo ongeveer 10.000 nieuwe arbeidsplaatsen gecreëerd . In een groter perspectief zijn het niet echt dramatische gebeurtenissen , de werkgelegenheid in België neemt nog steeds toe, wel is er een duidelijke verschuiving van de industrie naar de dienstensector.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 13:21   #28
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
ja... Ford neukt niet alleen zijn eigen werknemers maar pakt tegelijk nog duizenden anderen droog in de reet. Ik kan me voorstellen dat die toeleveranciers die zich moesten vestigen van Ford in de buurt van de fabriek, en al hun werknemers dat die nu allemaal koud gepakt zijn.
In elk handboek economie kun je vinden dat je nooit mag gaan afhangen van één klant/afnemer. Maar de toeleveringsindustrie is een heel specifiek geval, daar kan men niet anders dan zijn eigen lot koppelen aan het lot van de opdrachtgever.

Ik hoop voor al die mensen dat zij met hun opgebouwde expertise snel werk zullen vinden in de markt, zij het dan in totaal andere sectoren.
U vat aan met een wel heel pauselijke taal hahhahahhaha
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 13:24   #29
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Al eens de bedenking gemaakt dat het voor Ford nog altijd goedkoper is om die vergoedingen te betalen én te verhuizen dan in België te blijven?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 13:25   #30
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Het zou beter zijn mocht men vb 75.000 € per ontslagnemende werknemer in een nieuwe opgerichte vennootschap steken , en daarmee de ingenieurs van Ford een nieuwe project laten uitwerken met productie en werkgelegenheid in ons land .
Ge gaat niet ver komen met zo'n beetje geld
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 14:20   #31
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Het zou beter zijn mocht men vb 75.000 € per ontslagnemende werknemer in een nieuwe opgerichte vennootschap steken , en daarmee de ingenieurs van Ford een nieuwe project laten uitwerken met productie en werkgelegenheid in ons land .


en nee , geen nieuwe Ikea die leidt tot nog minder werkgelegenheid in productie .
Dat lijkt me ook een manier om geld te verbranden....

Laatst gewijzigd door kelt : 27 oktober 2012 om 14:20.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 14:33   #32
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Al eens de bedenking gemaakt dat het voor Ford nog altijd goedkoper is om die vergoedingen te betalen én te verhuizen dan in België te blijven?
Dat heeft er niets mee te maken.
Zoals ik al eerder schreef: Er is overcapaciteit en teveel infrastructuur.

In België, een klein land is het risico en impact op het merk bij een sluiting kleiner dan bij grote landen als Duitsland, Frankrijk, Spanje, enz....

Als er hier een percentage Belgen zegt: Nooit meer Ford, is dat minder erg dan in voornoemde landen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 14:45   #33
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat heeft er niets mee te maken.
Zoals ik al eerder schreef: Er is overcapaciteit en teveel infrastructuur.

In België, een klein land is het risico en impact op het merk bij een sluiting kleiner dan bij grote landen als Duitsland, Frankrijk, Spanje, enz....

Als er hier een percentage Belgen zegt: Nooit meer Ford, is dat minder erg dan in voornoemde landen.
Waarom zouden ze dat zeggen ?
In het jaar na de sluiting van Renault, vestigde datzelfde Renault een verkooprecord in België.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 15:18   #34
Perzik
Parlementsvoorzitter
 
Perzik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.166
Standaard

Blanpain maakte een correcte analyse gisteren in TerZake.
1. Waarom krijgen de Wn's van MNO's wel ontslagvergoedingen en de WN's van de toeleveranciers niet.
2. Waarom die mensen niet activeren en dan pas over brugpensioen praten, ipv direct te beginnen over brugpensioen
__________________
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 15:24   #35
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Blanpain maakte een correcte analyse gisteren in TerZake.
1. Waarom krijgen de Wn's van MNO's wel ontslagvergoedingen en de WN's van de toeleveranciers niet.
2. Waarom die mensen niet activeren en dan pas over brugpensioen praten, ipv direct te beginnen over brugpensioen
Ge moet een kat een kat durven noemen.
Sommigen zien die sluitingspremie als "de lotto winnen" en mits brugpensioen zien ze zichzelf al met een sigaar in de luie zetel liggen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 15:33   #36
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ge moet een kat een kat durven noemen.
Sommigen zien die sluitingspremie als "de lotto winnen" en mits brugpensioen zien ze zichzelf al met een sigaar in de luie zetel liggen.
Ahum.

Wat ik heb gehoord van ex opel werknemers:

Brugpensioen OF sluitingspremie (ahja het bedrijf betaalt het een of het ander).
Bij premie geschorst van de dop voor een bepaalde periode.

Niet allemaal rozegeur en maneschijn hoor. Als je direct werk vindt is het kassa kassa, maar reken daarop maar niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 16:51   #37
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

[quote=subocaj;6387851]1)Zolang N-VA niet aan de macht komt, nog niet.[quote]

Waarom beschuldig je hen van onmenselijkheid?
Ik beschuldig de socialisten ervan. Ze maken het ondraaglijk en onmenselijk, door zogenaamd te menselijk te willen zijn. Dat op kap van al wie wil bijdragen.
Dit systeem moet enkel dienen voor mensen die echt niét anders kunnen, niet om ervoor te zorgen dat mensen op hun gemak praatjes kunnen maken, terrasjes kunnen doen, playstation kunnen spelen of kunnen kiezen om acht kinderen groot te brengen of om hun eigen huizen te bouwen en al hun buren met hetzelfde te helpen ...
Het dient voor noodgevallen ... niet voor iets anders.
Als het daar enkel voor zou gebruikt worden en niet om jan en alleman van over de hele wereld mee te voeren en onderdak te geven, konden we tenminste spreken van een sociaal systeem...

Citaat:
Ja en ze zullen je dat blijven wijsmaken.
En daar hebben ze genoeg trucjes voor uitgevonden om het te verdoezelen.
Uitzendarbeid, dienstencheques, schijn zelfstandigen, projectcontracten, enz.
Hoe?

Citaat:

Heb jij invloed op wat er in Brussel gebeurd met immigratie en nu steeds meer met emigratie?
Ook hier volg ik je niet?
Al weet ik dat er zeer veel tongen opgaan om het land te verlaten, vooral bij hooggeschoolden. Oude Belgen bedoel ik dan.
Nieuwe kandidaten komen hier nog steeds in massa's toe.


Citaat:
Wij konden na de jaren 80 crisis nog terecht in de ons omringende landen, maar die zijn nu, door ons geliefde Europa, allemaal in hetzelfde bedje ziek.
Amerika is door zijn immigratiebeleid, zeker voor gewoon geschoolden ook geen optie, omdat je een sponsor moet vinden voor je sociale zekerheid.
Voor een koppel die beiden werkloos worden is het vooral nu in deze tijd, zeker als ze pas gebouwd hebben een ramp.
Jij weet net zo goed als iedereen dat ze gedurende 1 jaar beiden terugvallen op 60% van hun laatste loon en nadien 1 van de twee op 40%. Het derde jaar voor een van de twee nog minder.
Die 77.000 € waar iedereen zich blind op staart is enkel voor diegenen die in het beste geval verkeren en zoals anderen reeds aanhaalden, waarschijnlijk bruto.
Bij de toeleveranciers is de toestand nog erger, veel uitzendkrachten en voor de rest een gapend gat.
Maak je maar niet ongerust, men zal geld vrijmaken voor reconversie.
Maar dat gebeurt langs de GIMV en LRM, waar het grootste deel weer zal verdwijnen, door onze politieke cumul verdedigers in de bestuursraden en de rest door hun beste vriendjes van VOKA, VBO en Unizo.
Vinden er 50 werk, zal je het groot uitgesmeerd in de media terugzien, de rest word doodgezwegen.
Laten we eerlijk zijn, al deze mensen kunnen wel ergens anders terecht, als ze willen. Net als iedereen.
Toegegeven voor iemand van 65 zal het misschien moeilijk worden, maar deze persoon zal allicht ook in een interessantere sector of job terecht kunnen komen.

de bouw, colruytwinkels, slagerijen, grootkeukens en fabrieken voor de productie van bereide voedingswaren, operatoren, lassers, bakkers, personeel voor in de zorgsector, kuispersoneel, ...

en mits onderhandelen met de juiste partij verkoop je dat bedrijventerrein aan een bedrijf dat er weg en een toekomst mee weet en evenveel volk (handenarbeiders) nodig heeft.


Hoe dan ook in deze tijd moet iedereen de broeksriem aanhalen en de tering naar de nering zetten. Ik ben stomverbaasd hoeveel deze arbeiders blijkbaar verdienden.
En als je dan spreekt over bouwen ...
In mijn vriendenkring is iedereen hooggeschoold (meestal univ) ... Slechts een grote uitzondering bouwt. De rest moet daar zelfs niet aan denken ...
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 oktober 2012 om 16:53.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 16:53   #38
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ahum.

Wat ik heb gehoord van ex opel werknemers:

Brugpensioen OF sluitingspremie (ahja het bedrijf betaalt het een of het ander).
Bij premie geschorst van de dop voor een bepaalde periode.

Niet allemaal rozegeur en maneschijn hoor. Als je direct werk vindt is het kassa kassa, maar reken daarop maar niet.
Ken toch verschillende opelmannen, die direct aan de slag zijn kunnen gaan. Oa bij volvo gent. Misschien ligt de toestand hier in Genk iets anders, weet het ook niet.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 16:56   #39
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Blanpain maakte een correcte analyse gisteren in TerZake.
1. Waarom krijgen de Wn's van MNO's wel ontslagvergoedingen en de WN's van de toeleveranciers niet.
2. Waarom die mensen niet activeren en dan pas over brugpensioen praten, ipv direct te beginnen over brugpensioen
Wat het eerste betreft is het natuurlijk eenvoudig. De aloude wet, dat hoe harder men moet werken, hoeveel te minder men verdient, is nog altijd geldig.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 16:58   #40
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat lijkt me ook een manier om geld te verbranden....
En een Italiaan 144.000 € in zijn pollen steken en een brugpensioen toekennen niet ? Ik zou rap in mijn geboortestreek een huisje bouwen , en me dat pensioen laten opsturen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be