Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2012, 22:37   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BrusselsMussels Bekijk bericht
Nog ene: maak van Belgie een fiscaal paradijs voor bedrijven en rijken. Bouw een paar vijfsterrenhotels en liefst een nieuw mega bouwproject dat Belgie terug in de kijker brengt: Europe Tower! Hoogste toren van Europa voor iedereen te bezoeken! Ze hebben het hier in Dubai gedaan met Burj Khalifa en t werkt, geeft ziel aan de stad en is de grootste toeristische trekpleister van de wereld! Zou moeten kunnen in Brussel als hoofdstad van Europa! Zou energie en dynamiek geven aan de stad! En toevallig is de toren in Dubai door Besix gebouwd! Ervaring zat dus!

Verder dacht ik om uit te bouwen waar we het best in zijn. Surrealisme en humor: dus van Brussel DE surrealistische en grappigste bestemming maken van de wereld. Wij hebben het menselijk artistiek en sureel kapitaal hiervoor in Brussel. Dat gaat enorm veel volk lokken want iedereen moet dat gezien hebben.

Ik ben serieus!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 22:41   #42
BrusselsMussels
Partijlid

BrusselsMussels's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En wie precies gaat al die werklozen een arbeidscontract geven?
De bedrijven krijgen de uitkering van de werklozen en storten die gewoon door zonder taks, zodat de werklozen in feite gewoon hun uitkering blijven ontvangen.
BrusselsMussels is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 22:46   #43
BrusselsMussels
Partijlid

Standaard

Belgie moet terug versimpelen. Cash must flow. Ik zou dus die werklozen doen werken aan die Europe Tower!

Moet dringend met mijn vriend de projectontwikkelaar gaan spreken.
Oud 27 oktober 2012, 22:50   #44
BrusselsMussels
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pipi Bekijk bericht
Wie betaalt de uitkeringen?
Die worden toch al betaald. Dus geen extra kost. Maar denk aan het potentieel van die toren! Investeerders in vastgoed, kantoorruimte, horeca! Werk voor Besix! Miljoenen toeristen die de Europe Tower willen zien! De uikeringen zijn peanuts!
Oud 27 oktober 2012, 22:54   #45
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Iedereen weet dat het probleem België poepsimpel is om op te lossen.

Geef iedereen...iedereen dus...hetzelfde statuut...in naam van "iedereen gelijk voor de wet" én in naam van de universele rechtvaardigheid.

Het zelfstandigenstatuut.

Alles opgelost.

Iedereen weet het...maar niemand wil het...
Stop dus met klagen en janken...
Oud 27 oktober 2012, 22:54   #46
BrusselsMussels
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pipi Bekijk bericht
Door de kiezers van Bart de wever
Maar guess wat, daar komt een eind aan
Ok ik ben het er niet mee oneens dat die moeten stoppen in de tijd. Maar inderdaad dan krijgen we idd meer mensen die werk zoeken en vinden maar ook anderen die er geen vinden en die vervallen in armoede. Dus misdaad en negatieve reklame voor Belgie.

Waarom de werkloosheidsuitkering niet zien als een minimum salaris, en die mensen doen bijdragen aan de economie? Dit is de gedroomde goedkope werkkracht in Belgie!
Oud 27 oktober 2012, 22:59   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Stoppen met contracten met "europa" te tekenen dat we aan x zoveel schulden maar gaan zitten. Op die manier heb je geen ruimte meer om iets te doen zoals op lange termijn inzetten op verlaagde bijdragen en andere fiscaliteit.
Je hebt immers die doelstellingen op korte termijn.
Die 2 doelstellingen samen zijn niet haalbaar want het één spreekt op 1 jaar terwijl het andere meerdere jaren nodig heeft.
Met andere woorden, door die verbintenissen te ondertekenen ben je slaaf van je eigen systeem geworden en kan je er niet meer uit.
Tot de exodus een feit zal geworden zijn natuurlijk. Bedrijven hebben lak aan die europese overeenkomsten.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 23:37   #48
Klarekijk
Banneling

Standaard

Wat we nodig hebben op de economie te redden is volgens mij Kloten aan ons lijf , en sneller doorzetten met Europa en vooral europa een beetje meer protectionistischer maken .

Wij , europa hebben gewoon alles in huis . Van de beste auto's tot de beste technologie .

En wat doen we individueel een beetje als viswijven op elkaar kakken en de anderen ons laten leegroven .

Gelijke lonen en gelijke lasten binnen Europa is één begin .
Protectionisme en voorzien in eigen energy is zeer belangrijk .

De chinese import rommel dermate taxeren dat de europese kwaliteit niet expantioneel duurder is dan de dure chinese rommel .

Want het spreekwoord zegt .

Goeie koop , slechte koop .

hoe goedkoop een artikel ook is , als het na een beperkt gebruik alweer kapot is blijft het een slechte koop .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 11:28   #49
erwin boydens
Burger

Standaard

We kunner er misschien voor zorgen dat er meer mensen zoals deze aan het roer komen. Terwijl politiekers ronkende verklaringen afleggen en zichzelf vooral als kaste in stand houden, het land langzaamaan den dieperik inglijdt, Ford de deuren sluit, .....

http://youtu.be/sLh-U99avso

Laatst gewijzigd door erwin boydens : 28 oktober 2012 om 11:31.
erwin boydens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 12:02   #50
Roodkapje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Stoppen met contracten met "europa" te tekenen dat we aan x zoveel schulden maar gaan zitten. Op die manier heb je geen ruimte meer om iets te doen zoals op lange termijn inzetten op verlaagde bijdragen en andere fiscaliteit.
Je hebt immers die doelstellingen op korte termijn.
Die 2 doelstellingen samen zijn niet haalbaar want het één spreekt op 1 jaar terwijl het andere meerdere jaren nodig heeft.
Met andere woorden, door die verbintenissen te ondertekenen ben je slaaf van je eigen systeem geworden en kan je er niet meer uit.
Tot de exodus een feit zal geworden zijn natuurlijk. Bedrijven hebben lak aan die europese overeenkomsten.
Daar heb je 300% gelijk in.
Roodkapje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 12:52   #51
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ik ben zelf wel trots op onze sociale zekerheid en vind dat het systeem zeker behouden moet blijven. Maar het moet naar mijn gevoel terug gebracht worden naar een aantal kerntaken: werkloosheid, ziekte, pensioenen.

Voorts zijn er al tal van subsidies en belastingsverminderingen die eens herbekeken moeten worden. Is dit wel allemaal nodig? Moet de staat daar allemaal mee bezig zijn enz...

De reden waarom de kiezer voor deze zaken niet klaar is, is omdat de politieke partijen daar ook niet mee bezig zijn.

En de administratieve romplslomp moet stukken verminderd worden. Het kan toch niet dat investeerders jaren moeten wachten op een "ja" of "nee" voor hun plannen.
Ik ben niet trots op onze sociale zekerheid omdat we bij een doktersbezoek/apotheek 30% moeten toeleggen en bij hospitalisatie zelfs 40%. Gevolg is dat honderdduizenden mensen geen gebruik kunnen maken van deze voorzieningen.
Er gaan enorme budgetten gemoeid in de Staatskas en men kan gewoon door ide excessen uit te roeien een efficiëntie bereiken. BV moeten wij 4 keer meer asielzoekers opvangen dan onze buurlanden?
Moeten mensen die voor de Overheid werken vastheid van betrekking krijgen.
En moeten deze mensen die hierdoor altijd een volle loopbaan bereiken een gecumuleerd pensioen krijgen van gemiddeld 600.000 Euro dit in tegenstelling tot de mensen uit de privé die slechts 140.000 Euro meekrijgen maar wel voor de welvaart gezorgd hebben!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 12:56   #52
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roodkapje Bekijk bericht
Daar heb je 300% gelijk in.
2!

Waarom worden er eigenlijk geen protectionistische maatregelen genomen tegen opkomende Aziatische landen?

Omdat ze veel dollars hebben en daarmee de V.S. (die daar al haar dollars geleend heeft) kunnen bedreigen, die vervolgens dan weer druk op ons (E.U.) kan leggen?
Want feitelijk heeft de V.S. altijd Chinese /Aziatische producten geïmporteerd, met geleend geld ...
Oud 28 oktober 2012, 13:00   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
Als al het geld dat op spaarboekjes staat gebruikt zou worden om producten en diensten uit eigen streek te kopen, dan zij we de komende decennia op ons gemak.
Misschien is het al gezegd geweest, maar als je ziet hoe gegeerd de Koreaanse auto's momenteel zijn ...
Dacia begint ook al goed aan te slaan; goed voor de Roemenen (als ik me niet vergis) ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 13:04   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
2!

Waarom worden er eigenlijk geen protectionistische maatregelen genomen tegen opkomende Aziatische landen?

Omdat ze veel dollars hebben en daarmee de V.S. (die daar al haar dollars geleend heeft) kunnen bedreigen, die vervolgens dan weer druk op ons (E.U.) kan leggen?
Want feitelijk heeft de V.S. altijd Chinese /Aziatische producten geïmporteerd, met geleend geld ...
"Ze" (of "we") lukken er zelfs niet in om producten die gemaakt worden met kinderarbeid van onze markt te houden.

Het is anderzijds ook moeilijk om hen alle kansen op economische vooruitgang te onthouden, en daarna te zeggen dat wij onze ontwikkelingshulp moeten opdrijven.

Net als intern de eu: een vrije wereldhandel is het best voor de langere termijn.
Wij weten wat ons te doen staat: die dingen doen waar wij best in zijn; hen de dingen laten doen waar zij best in zijn. En wederzijds handel drijven.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 14:33   #55
Groentje-18

Standaard

Bestaat er nog iets waar wij het best in zijn?

Hier zitten tal van mensen in bediende-jobs gewoon aan gegevensinput te doen. In India bestaan tal van firma's die dat euvel verhelpen, veel goedkoper. Een enorme besparing.
Het wordt problematisch als de dingen wat complexer worden en er taalkennis vereist is. Maar ook daar: geen probleem, hordes Indiërs zijn bereid het beperkte Nederlands nodig om het werk te kunnen uitvoeren te leren. En ze opleiden bespaart een pak ... Als je de loonkosten vergelijkt ...

Scholen met ingenieurs hebben ze daar ook ... en al moeten ze misschien langer nadenken over iets, wat te betwijfelen valt, gezien je ze ook veel minder betaalt word je daarvoor wel ruimschoots gecompenseerd ...

Ik ben dus weinig optimistisch op dat vlak.

Wat we beter kunnen is misschien klagen, maar of we daar ver mee zullen komen?
Oud 28 oktober 2012, 15:42   #56
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Het systeem omgooien..een bedrijf als ford dat in 2011 een winst maakt van 20 biljoen moet niet zomaar bedrijven sluiten.
Dat kunnen ze in elk geval spreiden over een langere termijn.
Zolang blind winstbejag de economie blijft overheersen zullen we altijd moderne slaven blijven.
Oud 28 oktober 2012, 16:03   #57
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
Het systeem omgooien..een bedrijf als ford dat in 2011 een winst maakt van 20 biljoen moet niet zomaar bedrijven sluiten.
Dat kunnen ze in elk geval spreiden over een langere termijn.
Zolang blind winstbejag de economie blijft overheersen zullen we altijd moderne slaven blijven.
Ford moet inderdaad niet sluiten , Ford had moeten inzetten tegen inovatie en een nieuw product maken dat aangepast is aan de huidige behoefte in de samenleving en westerse beschaving .

Maar zolang de Amerikanen en Joden biljoenen kunnen winnen uit Olie om hun oorlogsdrift te financieren komt er geen verandering .

Omdat de Diesel/ Benzine prijs zwaar onder druk komt te staan door de hogere taxatie wil met de auto-jaar- kostprijs indijken door de auto zelf goedkoper te maken maar alsnog een blijvende consument en klantenbindende verbruiker van het zwarte goud .

Daarom zeg ik , laat Ford vertrekken , eis de tereinen en fabrieken op laat onze ingenieurs een auto en of vervoermiddel bouwen dat voldoet aan de eisen van onze samenleving . EEN auto zonder fosiele brandstof .

En bedankt de oliebaronnen die ons land economies leegzuipen door de kapitaalroof die we uitgeven aan iets waardeloos dat zij uit de grond halen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2012, 16:08   #58
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Het mag duidelijk zijn, onze economie is in een record tempo aan het kelderen. Onze regeringen zullen alles uit de kast moeten halen om onze economie terug op de rails te krijgen.

Eén van de topics is de loonkosten omlaag krijgen. Maar hoe kan dit op een moment dat de kosten voor de sociale zekerheid net omhoog zullen gaan?

Persoonlijk denk ik dat onze bevolking bereid moet zijn zelf wat in het eigen vlees te snijden. Want het zal niet stoppen bij Ford Genk, integendeel. Hieronder gewoon een paar bedenkingen die ik me de laatste dagen maakt.

- aftrek hypothecaire leningen: kijk ik heb ook geleend voor mijn huis, en het is heel erg leuk dat ik hierdoor ieder jaar een mooi bedrag terugkrijg van de belastingen. Maar is dit in feite nodig? Waarom zou de overheid mensen moeten sponsoren bij de aankoop van een huis? Ik begrijp dat dit niet zomaar ineens kan afgeschaft worden, zeker niet bij lopende leningen. Maar moet dit systeem toch niet herzien worden?

- tijdskrediet: waarom moet de overheid in hemelsnaam mensen extra vergoeden wanneer die ervoor kiezen minder te gaan werken. Moederschapverlof, daar kan ik nog inkomen. Maar al de rest: weg ermee.
Iemand wiens huis bijvoorbeeld afbetaald is, heeft uiteraard de keuze om minder te gaan werken. Maar toch niet op kap van de samenleving zeker?

- subsidies voor zonnepanelen, isolatie, milieu vriendelijke wagens,... Is het niet beter om de markt zijn werk te laten doen.

- ...

Waarschijnlijk zijn er nog veel meer gelijkaardige bedenkingen te maken. Dit zijn er een paar die mij zo direct te binnen schieten. Moeten we als bevolking niet durven toegeven dat we eigenlijk best zonder een aantal van die zaken kunnen?

Ik wil hiermee trouwens helemaal niet zeggen dat de overheid gewoon wat dingen moet afschaffen en voor de rest op haar lauweren kan gaan rusten; Zij hebben een enorme uitdaging voor zich die ze tot een goed einde moeten brengen.
Het probleem is dat zowat iedereen in Europa, om begrijpelijke redenen zijn geld, aan het oppotten is waardoor de economie fel afzwakt.
De economie zal alleen maar terug aantrekken als de Europese monetaire problemen opgelost worden.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 09:12   #59
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat WIJ kunnen doen is hard werken (Vlamingen zijn dat gewoon, dus zo verder doen), de doorsnee Waal dwingen om een beetje méér te werken en véél sparen
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 09:56   #60
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BrusselsMussels Bekijk bericht
Nog ene: maak van Belgie een fiscaal paradijs voor bedrijven en rijken. Bouw een paar vijfsterrenhotels en liefst een nieuw mega bouwproject dat Belgie terug in de kijker brengt: Europe Tower! Hoogste toren van Europa voor iedereen te bezoeken! Ze hebben het hier in Dubai gedaan met Burj Khalifa en t werkt, geeft ziel aan de stad en is de grootste toeristische trekpleister van de wereld! Zou moeten kunnen in Brussel als hoofdstad van Europa! Zou energie en dynamiek geven aan de stad! En toevallig is de toren in Dubai door Besix gebouwd! Ervaring zat dus!

Verder dacht ik om uit te bouwen waar we het best in zijn. Surrealisme en humor: dus van Brussel DE surrealistische en grappigste bestemming maken van de wereld. Wij hebben het menselijk artistiek en sureel kapitaal hiervoor in Brussel. Dat gaat enorm veel volk lokken want iedereen moet dat gezien hebben.

Ik ben serieus!
't is al slecht begonnen!
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be