Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2012, 15:21   #201
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Een sprookje, ok, maar mooi?
Wel ja, tenminste voor diegenen die seperatistisch ingesteld zijn natuurlijk.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 15:25   #202
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Wat een drukte om niets.

Mij gaat het vooral over het woord DOEN.

BDW DOET niet aan politiek, hij praat er over, en zegt hoogstens wat anderen zouden moeten doen, of niet mogen doen. Dus zelf al zou de uitspraak dwingend zijn, er zou toch niets veranderen.

Als het op zelf DOEN aankomt geeft hij meestal "niet thuis" uiteraard omdat de anderen moeilijk DOEN, en hij daar niets kan aan DOEN
En dan kan je als Vlaming je broek tot op je knieën trekken en plat op je buik gaan liggen om je te laten droog pakken door de PS-bons ...
laat de staatsschuld maar stijgen; laat de socio-economische toestand maar betijen; laat justitie maar verder boeren; laat de immigratie maar stijgen ....

Mijn politieke keuze, die ik in alle vrijheid mag nemen veronderstel ik, is 'de kracht van verandering'.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 15:28   #203
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Wel ja, tenminste voor diegenen die seperatistisch ingesteld zijn natuurlijk.
Vroeger was echtscheiding ook foei.

Tegenwoordig beseft men dat tijdig in vrede uit mekaar gaan, beter kan zijn dan een huwelijk vol ruzie, wederzijds bedrog en diefstal, uitbuiten van één partner door de andere ...

toegegeven: een vechtscheiding is het allerergste. Maar als één van de partijen de echtscheiding aanvraagt ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 15:28   #204
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ik weet het eerlijk gezegd niet meer wat ik wil. Of toch, ik wil dat we simpelweg terug één regering krijgen want de huidige toestand is waanzin.
En of dit dan in België is of in Vlaanderen: het interesseert me zelfs niet meer. Ik ben het communautaire gezever zo moe als koude pap.

Alleen, een zelfstandig Vlaanderen: is er eigenlijk iemand die een concreet voorstel heeft van hoe dat in zijn werk zou moeten gaan? Wat met Brussel en de honderduizenden Vlamingen die daar werken?
Het is het Vlaamse volk dat onafhankelijk wordt, dus niet een door de abstracte Belgische grondwet bepaald stukje van Vlaanderen, vermits die Belgische grondwet de vuilbak in gaat als Belgie stopt. En ja, Brusselaars horen daarbij.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 15:29   #205
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
En wat is het verschil met alle andere politici, dan?
deze belediging laat ik volledig voor uw rekening.

U kan de aanwezigheden in de plenaire, comissies, werkgroepen, ...... bekijken, wat al iets is, want men is tenminste nergens anders aan de slag terwijl men betaald wordt door de belastingbetaler, maar dat zegt niet alles, gezien de twitteraars, puzzelaars, krantenlezers,....

Je kan ook kijken naar de ingediende wetsvoorstellen, amendementen, ..... de kwalteit en onderbouwdheid, haalbaarheid ervan. Later kan je kijken naar de herstelwetgeving op eerdere voorstellen, die een goed beeld geven over de kwaliteit, en de eventuele zinloze koppigheid waarmee amendementen weggestemd werden op moment dat het nog niet te laat was.

Je kan ook kijken naar de persoonlijke betrokkenheid met het individu, wat altijd nuance en redelijkheid geeft, dit in tegenstelling tot groepsrethoriek, en zoveel meer.

Er zijn er dus nog, maar dat soort politiekers gaat er meer en meer uit, roepers en schreeuwers worden vekozen, die kiezer houdt van mannen die het durven zeggen. En vooral van die die zeggen dat het de schuld va anderen is, dommekloten houden daarvan, ze voelen zich dan slim als ze op tergelijke figuren kunnen stemmmen, dat geeft een groepsgevoel. Dat ze daarna niets doen lijkt niet te storen. de kiezer heeft de politiekers die hij verdient.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 15:31   #206
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
De term risicovolle belegging heeft zijn naam niet voor niets. Gegokt en verloren heet dat.
tja als u beleggingen in overheidspapier als "risicovolle beleggingen" betitelt, dan zijn we uitgepraat. U moet dringend de pensioenfondsen en verzekeringen gaan adviseren, er wacht u een grote carriere
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 15:34   #207
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is het Vlaamse volk dat onafhankelijk wordt, dus niet een door de abstracte Belgische grondwet bepaald stukje van Vlaanderen, vermits die Belgische grondwet de vuilbak in gaat als Belgie stopt. En ja, Brusselaars horen daarbij.
Arme Xeno, wat zal de ontgoocheling weer bitter smaken in 2014.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 15:40   #208
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Volgens mij is hij nog nooit in Brussel geweest.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 15:49   #209
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben nochtans de onheilsprofeet voor 2014 niet, ik stel in tegendeel dat we eerst nog de destructieve kracht van Di Rupo II nodig gaan hebben om hier de Griekse toestanden te ontketenen en de sociale zekerheid te laten instorten en daarmee de Belgische bestaansreden op te heffen.

Dus uw vreugde over mijn teleurstelling is op zijn minst voorbarig.

Hah, je dacht dat ik van BDW verwacht dat hij ergens gaat geraken met zijn op naïviteit gebaseerde politieke plannen?

Wat hij wel gaat doen is bereiken dat Di Rupo II van start zal gaan, en dat is precies wat ik wil, alleen zo hebben we de zekerheid dat er geen orde op zaken wordt gesteld in Belgie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Volgens mij is hij nog nooit in Brussel geweest.
En wat is nu de relevantie Piet?
Oud 29 oktober 2012, 16:23   #210
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat is nu de relevantie Piet?
Citaat:
Oud 29 oktober 2012, 16:34   #211
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...

Je gaat me toch niet wijsmaken dat je werkelijk geloofd dat Brusselaars geen Vlamingen zijn?

Dat er Walen zijn die vanuit hun imperialistische waandenkwereld die onzin propageren, ja daarom leven ze ook in een waandenkwereld. Maar jij Piet, is uw haat voor alles wat Vlaams is inclusief uzelve werkelijk zo groot dat je nog niet meer normaal kan denken?

Tja, ik onderschat de intensiteit van die haat altijd wel, maar dat je werkelijk gelooft dat Vlaming plots geen Vlamingen meer zijn omdat Brussel een Hoofdstedelijk gewest is...

Misschien vergis ik mij, en is het zelfbeschikkingsrecht der volkeren niet juist als term, in Belgie is dan waarschijnlijk het zelfbeschikkingsrecht der volkeren en het Brussels Hoofdstedelijk gewest.

Alsof ernstige mensen werkelijk geloven dat post-Belgisch Europa daadwerkelijk zal gevormd worden aan de hand van de afgeschafte Belgische grondwet...
Oud 29 oktober 2012, 16:36   #212
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je gaat me toch niet wijsmaken dat je werkelijk geloofd dat Brusselaars geen Vlamingen zijn?
Vraag het hen zelf.
Oud 29 oktober 2012, 16:41   #213
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Vraag het hen zelf.
Het zijn allemaal Vlamingen die ineens Frans, Engels, Duits, Arabisch, Tuks en Spaans en Portugees zijn beginnen te spreken, sommigen kregen ook ineens door één of andere genetische afwijking een ander kleurtje.

Misschien dat het aan Zennewater ligt...
Oud 29 oktober 2012, 16:42   #214
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag het hen zelf.
Uw ontwijkend antwoord kan uw ongelijk niet verhullen.
Oud 29 oktober 2012, 16:45   #215
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn allemaal Vlamingen die ineens Frans, Engels, Duits, Arabisch, Tuks en Spaans en Portugees zijn beginnen te spreken, sommigen kregen ook ineens door één of andere genetische afwijking een ander kleurtje.

Jaja, en als ik morgen Russisch praat dan ben ik Rus en geen Vlaming meer.

Komt er nu echt geen einde aan de Belgicistische onzin? Geloof je nu werkelijk die zever zelf?
Oud 29 oktober 2012, 16:47   #216
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En op 11 juli hangen die allemaal een leeuwenvlag uit.
Oud 29 oktober 2012, 16:53   #217
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja, en als ik morgen Russisch praat dan ben ik Rus en geen Vlaming meer.

Komt er nu echt geen einde aan de Belgicistische onzin? Geloof je nu werkelijk die zever zelf?
Xeno, je wordt wereldvreemder met de dag.
Oud 29 oktober 2012, 16:55   #218
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
En op 11 juli hangen die allemaal een leeuwenvlag uit.
Denk jij nu echt omdat een Vlaamse leeuw als driekleur uit de wasmachine komt dat dat dan effectief een driekleur is?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 oktober 2012 om 16:55.
Oud 29 oktober 2012, 16:56   #219
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Xeno, je wordt wereldvreemder met de dag.
Zei de man die gelooft dat de abstracte Belgische grondwet de realiteit bepaald.
Oud 29 oktober 2012, 17:02   #220
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Zei de man die gelooft dat de abstracte Belgische grondwet de realiteit bepaald.
Laten we nu niet overdrijven:
De grondwet bepaalt enkel in grote lijnen de spelregels van de wetgevende, uitvoerende en rechterlijke macht in ons land.

De hele realiteit ziet er naargelang de hersenpan waarin ze wordt ervaren telkens anders uit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be