![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
laat de staatsschuld maar stijgen; laat de socio-economische toestand maar betijen; laat justitie maar verder boeren; laat de immigratie maar stijgen .... Mijn politieke keuze, die ik in alle vrijheid mag nemen veronderstel ik, is 'de kracht van verandering'. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegenwoordig beseft men dat tijdig in vrede uit mekaar gaan, beter kan zijn dan een huwelijk vol ruzie, wederzijds bedrog en diefstal, uitbuiten van één partner door de andere ... toegegeven: een vechtscheiding is het allerergste. Maar als één van de partijen de echtscheiding aanvraagt ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U kan de aanwezigheden in de plenaire, comissies, werkgroepen, ...... bekijken, wat al iets is, want men is tenminste nergens anders aan de slag terwijl men betaald wordt door de belastingbetaler, maar dat zegt niet alles, gezien de twitteraars, puzzelaars, krantenlezers,.... Je kan ook kijken naar de ingediende wetsvoorstellen, amendementen, ..... de kwalteit en onderbouwdheid, haalbaarheid ervan. Later kan je kijken naar de herstelwetgeving op eerdere voorstellen, die een goed beeld geven over de kwaliteit, en de eventuele zinloze koppigheid waarmee amendementen weggestemd werden op moment dat het nog niet te laat was. Je kan ook kijken naar de persoonlijke betrokkenheid met het individu, wat altijd nuance en redelijkheid geeft, dit in tegenstelling tot groepsrethoriek, en zoveel meer. Er zijn er dus nog, maar dat soort politiekers gaat er meer en meer uit, roepers en schreeuwers worden vekozen, die kiezer houdt van mannen die het durven zeggen. En vooral van die die zeggen dat het de schuld va anderen is, dommekloten houden daarvan, ze voelen zich dan slim als ze op tergelijke figuren kunnen stemmmen, dat geeft een groepsgevoel. Dat ze daarna niets doen lijkt niet te storen. de kiezer heeft de politiekers die hij verdient. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Europees Commissaris
|
![]() tja als u beleggingen in overheidspapier als "risicovolle beleggingen" betitelt, dan zijn we uitgepraat. U moet dringend de pensioenfondsen en verzekeringen gaan adviseren, er wacht u een grote carriere
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Banneling
|
![]() Arme Xeno, wat zal de ontgoocheling weer bitter smaken in 2014.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij is hij nog nooit in Brussel geweest.
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus uw vreugde over mijn teleurstelling is op zijn minst voorbarig. Hah, je dacht dat ik van BDW verwacht dat hij ergens gaat geraken met zijn op naïviteit gebaseerde politieke plannen? ![]() Wat hij wel gaat doen is bereiken dat Di Rupo II van start zal gaan, en dat is precies wat ik wil, alleen zo hebben we de zekerheid dat er geen orde op zaken wordt gesteld in Belgie. En wat is nu de relevantie Piet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je gaat me toch niet wijsmaken dat je werkelijk geloofd dat Brusselaars geen Vlamingen zijn? Dat er Walen zijn die vanuit hun imperialistische waandenkwereld die onzin propageren, ja daarom leven ze ook in een waandenkwereld. Maar jij Piet, is uw haat voor alles wat Vlaams is inclusief uzelve werkelijk zo groot dat je nog niet meer normaal kan denken? Tja, ik onderschat de intensiteit van die haat altijd wel, maar dat je werkelijk gelooft dat Vlaming plots geen Vlamingen meer zijn omdat Brussel een Hoofdstedelijk gewest is... Misschien vergis ik mij, en is het zelfbeschikkingsrecht der volkeren niet juist als term, in Belgie is dan waarschijnlijk het zelfbeschikkingsrecht der volkeren en het Brussels Hoofdstedelijk gewest. Alsof ernstige mensen werkelijk geloven dat post-Belgisch Europa daadwerkelijk zal gevormd worden aan de hand van de afgeschafte Belgische grondwet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag het hen zelf.
![]() |
#213 |
Banneling
|
![]() Het zijn allemaal Vlamingen die ineens Frans, Engels, Duits, Arabisch, Tuks en Spaans en Portugees zijn beginnen te spreken, sommigen kregen ook ineens door één of andere genetische afwijking een ander kleurtje.
Misschien dat het aan Zennewater ligt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komt er nu echt geen einde aan de Belgicistische onzin? Geloof je nu werkelijk die zever zelf? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#217 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Banneling
|
![]() Denk jij nu echt omdat een Vlaamse leeuw als driekleur uit de wasmachine komt dat dat dan effectief een driekleur is?
![]() Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 oktober 2012 om 16:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De grondwet bepaalt enkel in grote lijnen de spelregels van de wetgevende, uitvoerende en rechterlijke macht in ons land. De hele realiteit ziet er naargelang de hersenpan waarin ze wordt ervaren telkens anders uit. |
|
![]() |
![]() |