![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() NVA publiceerde laatst een migratiebarometer.
Maar is er een idee over de werkelijke kosten van de verrijking of de migratie, zowel via asiel, gezinshereniging, de nataliteit, ... dus eigenlijk op alle manieren waarop je als migrant of niet-Belg (al word je formeel wel Belg genoemd) in het land kan geraken en wat dit in zijn totaliteit kost? En laat ik er ook vanuit gaan dat er inkomsten of toch een economische meerwaarde aan is, wat is deze?
![]() |
![]() |
#2 | |
|
![]() Citaat:
Alle soorten kosten kunnen ingebracht worden...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 oktober 2012 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() wel,uitgaande van jezelf,heeft de gemeenschap al 30 jaar betaald om waarschijnlijk nooit iets te ontvangen.Behalve je klagen en zagen dan.Ik vind dat je de gemeenschap veel geld moet.Als je nu de volgende 30 jaar gratis werkt en daarna sterft zonder ooit één euro pensioen te trekken.Dan staan we gelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Op mensen kappen die door ziekte langer studeren, maar toch niet de moed verliezen om een (en liefst twee) goede diploma's te behalen zodat ze serieuze meerwaarde creëren als ze werken.
En dit op volledig eigen kosten, zonder dat ik ook maar een cent van de gemeenschap krijg ter ondersteuning. Een menswaardig leven voor iedereen? Kom dan hier maar eens kijken en naar mijn bankrekening. Ik vrees dat ik binnenkort nog serieuze stoten mag gaan uithalen om die te vullen zeker gezien ik moeilijk op twee plaatsen tegelijk kan zijn. Maar ach, ik moet mijn plaats maar kennen zeker: als niet gezond mens heb ik geen recht op een diploma, maar moet ik gaan poetsen (= voorstel ocmw). Dat ik brains heb is mijn probleem, als ik het OCMW mag geloven wordt dat plots niet meer als een mindere job beschouwt die trouwens ook nog moeilijk uitvoerbaar is indien je al met fysieke klachten kampt... Want poetsvrouwen dragen zoveel meer af (terwijl ze met dienstencheques ook over het miljard kosten) en het is ook zo normaal dat je gaat poetsen als je pakweg chirurg kan worden zeker? En het is niet zo dat onderwijs in onze samenleving net is om ervoor te zorgen dat mensen niet moeten vastzitten in de ellende waarin ze geboren worden en studeren een mogelijkheid is, en een recht voor iedereen, waarvoor gevochten is geworden en dat beschermt dient te worden. En als poetsvrouw betaal ik in het beste geval een 100-tal euro aan je geliefde sociale zekerheid dat zo goed is in bepaalde groepen volledig te onderhouden. Met een univ diploma mag je daar een nul meer achter schrijven en zijn alle inspanningen die ik jarenlang heb gedaan tot nu toe voor niets geweest zijn. Wat kies je? Slimme keuze die blijk geeft van een lange-termijn visie alvast hoor! Draag jij maar verder af om de gezonden die kunnen gaan werken van een inkomen te voorzien, ze moeten toch op hun playstation kunnen zitten zeker? Een job zoeken? Of gaan studeren om de kans op een job te verhogen? Ben je gek? En als ze al wel gaan studeren dan zal jij dat mogen betalen. Want dat is dan zogenaamd onderwijs op de arbeidskansen te verhogen, terwijl mijn arbeidskansen daarentegen (nu ook geen diploma) dan blijkbaar weer wel hoog genoeg zijn zonder diploma en ik het daarom niet mag behalen? Leg mij de logica hierachter uit, ik ben één en al oor. En geen zorgen hoor. Ik zal al lang ontbonden zijn tegen dat ik aan de pensioengerechtigde leeftijd kom. (Al zal dat tegen die tijd sowieso al niet moeilijk zijn gezien die dan vermoedelijk een jaar of 90 moet zijn, maar daar heb ik het dus niet over.) Leuk trouwens dat je weer onder de zoveelste nick moet posten. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 oktober 2012 om 16:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben maar een simpele arbeider,een primaat dus.Je hebt me in je posts al meerdere keren aangevallen.Je denkt dus dat er verschillende soorten van mensen bestaan en jij behoort bij de slimste soort.Ik hoop dat je ouder en wijzer gaat worden.Als je met deze mentaliteit gaat werken dan gaat er inderdaad een primaat over je arrogante kop rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() En die stelling verdedig je door aan te tonen dat ik overschot van gelijk heb?
Ik wou eerst nog zeggen dat je inderdaad niet iedereen over dezelfde kam kan scheren, maar je hebt nu toch wel uitvoerig bewezen dat jij tot de ergste soort behoort.
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Scholing is geen sociale kost, dat lijken sommigen wel te vergeten, dat is een investering in de economie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar ben je wel/ niet geschikt voor dus wanneer dit omwille van ziekte niet kan is dat erg, maar hoor je thuis op invaliditeit, van het Vlaams fonds of de mutualiteit. Of heb je nog nooit gewerkt? Wanneer de ziekte het studeren niet belemmert ( je kunt de lessen bijwonen en meedoen aan de examens) is er ook geen verband, het ocmw voert een activeringsbeleid, en aangeboden werk mag je niet " zomaar" weigeren. Een verklaring van een arts dat je ongeschikt bent voor de functie van thuishelpster kan je dan helpen. Die mensen kosten trouwens niet wat jij beweert, maar verdienen, wat anders als uitkering betaald moet worden, het fiscale voordeel is voor de klant! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Ik w�*l bijdragen, en hoé! Iig is het geen of of situatie. Soms kan het wel, soms kan het niet. Voorspel maar eens wanneer, als je het zou kunnen, ik zou je veel betalen, moest ik het geld hebben. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Graag on-topic, want ik wil deze vraag echt beantwoord zien, mogelijk gaat het namelijk om een peulschil of een druppel op een hete plaat in vergelijking met bv de totale kost aan sociale zekerheid of bv de bedragen voor defensie, mogelijk gaat het om een zeer groot bedrag.
Dat bepaalt toch veel over hoe mensen erover denken, en of men het bij het rechte eind heeft (dat dit een onevenredig en onrechtvaardige kost teweeg brengt die onverantwoord is).
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 oktober 2012 om 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...ieuwsoverzicht Er zijn 2.308.881 mensen van vreemde afkomst in België. http://www.lavigerie.be/spip.php?article594&lang=fr Vergelijk die twee cijfers met elkaar en stel uzelf de vraag : als er maar een vierde zoveel vreemdelingen in België waren, zou ik dan werk hebben? Ik denk van wel ...
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() 70% van de totale criminaliteit in Belgie heeft te maken met allochtonen
60% van de sociale woningen zijn bezet door allochtonen 1,2 Miljard kosten de allochtonen aan werkloosheidsuitkeringen het totale kostenplaatje van immigratie kost Belgie jaarlijks 7,67 Miljard Euro |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jouw eerste twee beweringen zijn van de pot gerukt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent of ziek, waarbij studeren/ werken niet kan of je kunt wel studeren en werken. Leuk dat je wilt bijdragen, dus je werkt nu of je studeert? Of verwacht je dat het ocmw je onderhoud terwijl je studeert? Of heb je een vrijstelling voor de werkloosheidsuitkering? Hoelang zou je nog studeren en ben je steeds geslaagd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En om die hun bek open te houden zeggen ze tegen mij dat ik straks aan de slag moet blijven tot 70. Gezien mijn , tegen dan nog overblijvende levensverwachting , heb ik mijn eigen pensioen dan 10 keer betaald. Laatst gewijzigd door Pericles : 30 oktober 2012 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het echter zo is dat je hoopt op OCMW of ziekenfonds om een studie af te maken om er nooit iets mee te doen.Dan zal je tussen de andere primaten moeten gaan zitten.Welkom bij de bende ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Zijn er zo weinig antwoorden op deze vraag (al hebben mensen door de verspreiding van hun niveau er natuurlijk voor gezorgd dat de discussie zwaar vervuild werd. Jammer want ze is maatschappelijk zeer zinvol maar onze "realist" geeft liever af op mensen die willen bijdragen en deze mensen mee moeten onderhouden dan iets anders natuurlijk ...)
Maar het moet toch doenbaar zijn om een kostenraming of een prijsvork hierop te zetten, als je alles opdeelt in facetten gaat het over: - sociale woning-bezetting - kosten asielcentra, gebouwen, personeel en materieel en levensonderhoud van deze mensen, alsook onderhoud van deze gebouwen - inburgeringscursussen - taalcursussen - ocmw-begrotingen (voor dat deel besteedt aan 'nieuwe Belgen' en de verhouding tot het totale deel) - gevangeniswezen - justitie (kosten rechtszaak, juridisch assistent, pro deo hulp, ...) - gratis of goedkope juridische bijstand - politie-optredens en security allerhande - subsidies voor allerlei verenigingen en hun personeel (deze verenigingen zijn inmiddels ontelbaar en schieten als paddenstoelen uit de grond en leven allen van subsidies ... ![]() - private verenigingen (vzw's) en overheidsinstanties die deze mensen moeten helpen integreren - aangepast onderwijs of extra steun in het regulier onderwijs - kinderbijslagen - medische kosten (dringende medische hulpverlening en wat via ocmw-facturen betaalt wordt of via andere wegen, of voor degenen die geregulariseerd zijn of hier legaal verblijven, het deel dat sowieso voor de overheid is)... - schijnzelfstandigheid - sociale fraude anderszins - werkloosheidsuitkeringen - allerlei kortingen, toelagen, terugbetalingen, ... bovenop de leeflonen of werkloosheidsuitkeringen - leeflonen - ... Iemand? Ik herinner me dat hier ooit een cijfer verscheen over werkloosheidsuitkeringen aan "migranten" in Vlaanderen. Dit was het bedrag per maand. Maar ik durf geen cijfer te noemen, want als ik erboven zit word ik allicht van stemmingmakerij en vooringenomenheid beschuldigd. ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet onze schuld dat je ziek geworden bent en voor ons ben je te oud om je nog als student te zien dus: forget it ... Daarom moet ik wel studeren "op eigen kosten"... Als ik niets met mijn diploma zou doen wat ik ga behalen, heeft het natuurlijk geen enkele zin om het te behalen. Slim. En dan zou ik nu niet in complete armoede en uitsluiting en miserie steken om het te moeten kunnen bekostigen. Tenzij ik aan een soort zelfkastijding zou willen doen ofzo? ![]() btw om medische redenen kan/mag ik geen jobs doen waarbij ik zware fysieke arbeid moet doen of veel of lang moet rechtstaan. Wilde ik dus niet eeuwig op ziekenkas of werkloosheid belanden, moest ik dus wel studeren. Maar ik wou het sowieso dus dat was zeker niet de belangrijkste motivatie. (Maar je begrijpt dat dit het aantal jobs dat ik als student kan doen ook beperkt, toch heb ik soms jobs gedaan die ik medisch niet mocht. Als het dat is of honger lijden (of in de prostitutie gaan ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 november 2012 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Te slim om te kuisen,te ongezond om de straat te doen,niet vriendelijk genoeg om barmeisje te worden.Ik hoop dat je politieke wetenschappen studeert.Dat is de enige sector waar jij toekomst in hebt.Daar vind je dan ook mensen van "niveau" veel succes
![]() |
![]() |
![]() |