Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2012, 12:32   #61
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dan moet je leren een dialoog op te zetten, ik ken er die de aanslagen niet veroordelen, maar evengoed die dit wel doen.
Zijn er moslims die denken dat uiteindelijk hun religie hier de samenleving zal bepalen? Ja.
Evengoed zijn er die dit zelf liever ook niet zien gebeuren.
Het probleem zit eerder bij een dom en vooral blind beleid,daar moet je jezelf op concentreren, leg iedereen dezelfde rechten en plichten op en schaf de apartheidsindustrie af.
Natuurlijk spreken moslims zich niet makkelijk uit tegen islam, hun kennis is dan ook vaak traditioneel gekleurd, kritisch denken is niet hun sterkste punt.

Maar dit betekent nog niet dat iedere moslim staat te springen om onder het juk van hun radicale broeders te leven, of dat zij daar allemaal aanhangers van zijn.
Klopt , mede daarom was ik een grote voorstander van het belasting systeem Vivant / Belasting op consumptie .

Dab zou ook een ilegaal en ook een allochtoon , of die nu werkt , of niet , oficieel of niet , net zoveel belasting betalen als een autochtoon .

Als we nu een vreemdeling me een BMW zien rijden springt er een flikkerlichtje jaloezie aan bij velen ( soms terecht , soms niet )
Maar als je belasting uit consumptie haalt , dan heeft die man ook belasting betaald en dan is de kans op jaloezie veel minder groot . de hard werkende vlaming , zal dan minder gepikeerd van op die moslim die minder officieel presteerd maar wel in een BMW rijd .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 12:35   #62
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ja, maar je kan nog steeds niet zeggen: het is A tegen B.
Nog steeds zal men zeggen dat het maar een klein deel van A is die zich tegen B kant.
Wat volgens mij wel zo is, is dat er in de kern van het geloof van A een ingebakken haat voor B zit en dat, wanneer A zich georganiseerd als groep, B aanvalt, er heel veel van die zogezegde vrienden van groep B, zich achter de rest van A zal scharen, en dan is de oorlog compleet.

Weeral, dit is een mogelijke piste, maar volgens mij wel een realistische, binnen X aantal jaar.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je nu reeds een groep uit de samenleving kan weren alvorens ze een mogelijk iets zouden kunnen doen in een mogelijke toekomst.
Daar wou ik nu net naartoe in dit debat , nee niet alle moslims zijn slechte mensen , absoluut niet , maar neemt het geweld en de afstand toe , JA

DUS , moeten we laten begaan of moeten we onze verantwoordelijkheid opnemen en trachten te voorkomen ?
Oud 31 oktober 2012, 12:38   #63
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Een nieuwe versie van de Koran zou veel problemen kunnen oplossen.
Ik kan met moslims werken en praten,zolang het gesprek niet indruist tegen de Koran.Als het over belangrijke dingen gaat dan plooien ze zich terug naar wat in dat boek staat.Zo kunnen we niet praten over gelijkheid.Dat boek staat als een muur tegen vrije meningsuiting.En elke nieuwe generatie krijgt het ingeprent.

Dus niet het hele geloof moet bestreden worden,maar de haatstukken moeten uit de Koran.Mensen-en vrouwenrechten bewegingen zouden dat is mogen aanpakken.Die haatstukken beginnen Adolf in te halen als het op slachtoffers aankomt.
Dat is een zeer terecht , post in dit debat . dank U
Oud 31 oktober 2012, 12:40   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Segregatie is een feit of dat nu goed of slecht is het is er.
Niemand kan dat ontkennen toch.

Apartheid was een gëintroduceerd systeem.
De segregatie hier is iets wat de moslims zelf willen en is dus niet opgelegd.
Je geeft maar het halve verhaal, want ik had de indruk dat er buiten de moslims nog andere mensen in de maatschappij wonen die ook een stem hebben, en die stem roept om integratie toch?

Of hebben die in het gegeven geen enkele inbreng, enkel de moslims beslissen en dan is apartheid/segregatie goed?

Want als het zo is dan was apartheid in Zuid Afrika ook gewild, door de blanke bevolking, dat was dan evengoed in orde als de apartheid hier - of noem het segregatie als je wil.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 12:41   #65
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voor een stuk moet die segregatie ook gewoon kunnen.
Wanneer je weinig met mekaar deelt is er geen reden om contact te maken.
Zolang je vreedzama naast mekaar kunt leven, is er ook geen probleem.

Maar onze normen en waarden zullen ook anderen moeten delen, daarmee bedoel ik zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen, opvoeding die gericht is op meer dan primaire noden, een stop op gezinsherenigingen met personen die hier amper toekomst hebben, strenge straffen voor geweldsdelicten, snellere en grotere mogelijkheid nationaliteit af te nemen en uit te wijzen, betere aanpak van alle vormen van discriminatie dus ook wanneer allochtonen daders zijn tegenover burgers, homo's of vrouwen.

Bij spijbelen een internaat waarbij kosten voor ouders zelf zijn, geen sociale woningen meer voor wie niet kan aantonen geen eigendommen in het buitenland te hebben.
Wees maar zeker dat Turkije en Marokko dan wel zullen zorgen dat dit bewijs er komt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 12:49   #66
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:

Juist , en die vorm van appartheid is geen stukje papier of propaganda .

Die appartheid uit hem vooral in hoe zij hier leven .

Binnen hun eigen kringen , neem niet deel aan westerse activiteiten , doen hun eigen busines en handeltje nagenoeg apparte economiene , jammer genoeg hebben ze daar ook de vrijheid toe gekregen .

In vele aziatische landen kan je vb als buitenlander geen naakte eigendom verwerven, ook al heb je de centjes cash in je handen .

en dat vind ik een zeer terechte zaak . Er is absoluut niets mis met een beetje protectionisme van een samenleving . een samenleving die zich laat ondermijnen is op sterven na dood , en dat is wat hier zeer zwaar weegt .
Oud 31 oktober 2012, 13:22   #67
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Klopt , mede daarom was ik een grote voorstander van het belasting systeem Vivant / Belasting op consumptie .

Dab zou ook een ilegaal en ook een allochtoon , of die nu werkt , of niet , oficieel of niet , net zoveel belasting betalen als een autochtoon .

Als we nu een vreemdeling me een BMW zien rijden springt er een flikkerlichtje jaloezie aan bij velen ( soms terecht , soms niet )
Maar als je belasting uit consumptie haalt , dan heeft die man ook belasting betaald en dan is de kans op jaloezie veel minder groot . de hard werkende vlaming , zal dan minder gepikeerd van op die moslim die minder officieel presteerd maar wel in een BMW rijd .
" We??" Wanneer ik een allochtoon in een BMW zie rijden weet ik dat hij die auto waarschijnlijk kado kreeg van zijn vader, toen hij meerderjarig werd, omdat dit voor zijn pa het Mekka van luxe is.
Kijk maar eens goed, zijn vaak oude modellen.
En ik weet ook dat zoonlief hem snel weer verkoopt omdat dat ding benzine zuipt en het onderhoud te duur is.

Natuurlijk heb je ook jongeren die zo'n dure bak geweldig vinden en tweedehands kochten van hun loon, mag dat?
In een machowereld is dat nog belangrijk, laten zien dat je de grootste en de duurste hebt.

En dan heb je de drugdealertjes,dure auto's en amper inkomen, daar mag van mij werk van gemaakt worden, teveel importbruidegommen komen in die wereld terecht, terwijl hun mevrouw werkt.
Maar jaloers??? Nooit last van gehad!
Oud 31 oktober 2012, 13:51   #68
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslims zullen zich, vanwege hun geloof, nooit integreren.
Zij zullen naast ons leven in hun eigen gecreeërde segregaties.
Op zich geen probleem zolang ze zich houden aan onze wetten.

Men moet dus beseffen dat als men praat over een integratiebeleid voor moslims men eigenlijk flauwekul vertelt.
Citaat:

Maar onze normen en waarden zullen ook anderen moeten delen, daarmee bedoel ik zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen, opvoeding die gericht is op meer dan primaire noden, een stop op gezinsherenigingen met personen die hier amper toekomst hebben, strenge straffen voor geweldsdelicten, snellere en grotere mogelijkheid nationaliteit af te nemen en uit te wijzen, betere aanpak van alle vormen van discriminatie dus ook wanneer allochtonen daders zijn tegenover burgers, homo's of vrouwen.

Bij spijbelen een internaat waarbij kosten voor ouders zelf zijn, geen sociale woningen meer voor wie niet kan aantonen geen eigendommen in het buitenland te hebben.
Wees maar zeker dat Turkije en Marokko dan wel zullen zorgen dat dit bewijs er komt.
Ik denk dat ik het antwoord al heb gegeven in een vorige post en dit met 1 zin.

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 13:57   #69
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Tot op zekere hoogte kan ik je volgen.

Er zijn echter grote verschillen tussen een buurman waarmee je geen gemeenschappelijke interesses deelt en buurman die jou als een minderwaardige ongelovige aap ziet.
Bovendien ben je niet alleen een ongelovige minderwaardige aap maar mag je geen kerk bouwen in zijn omgeving, mag je zijn geloof niet bekritiseren, mag je zoon niet buurt komen van zijn dochter en ontneemt hij anderen het recht om zijn geloof te verlaten.
Om een conflict te vermijden resten je slecht twee opties, je onderwerp je aan de grillen van de buurman of je tracht hem tot reden te brengen.
In het politieke correcte deel van mijn leven heb ik onbewust en blind voor de eerste optie gekozen, een kapitale fout blijkt vandaag.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 14:05   #70
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Moslims zullen zich, vanwege hun geloof, nooit integreren.
Zij zullen naast ons leven in hun eigen gecreeërde segregaties.
Op zich geen probleem zolang ze zich houden aan onze wetten.

Men moet dus beseffen dat als men praat over een integratiebeleid voor moslims men eigenlijk flauwekul vertelt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je geeft maar het halve verhaal, want ik had de indruk dat er buiten de moslims nog andere mensen in de maatschappij wonen die ook een stem hebben, en die stem roept om integratie toch?

Of hebben die in het gegeven geen enkele inbreng, enkel de moslims beslissen en dan is apartheid/segregatie goed?

Want als het zo is dan was apartheid in Zuid Afrika ook gewild, door de blanke bevolking, dat was dan evengoed in orde als de apartheid hier - of noem het segregatie als je wil.
Ik heb het hier wel specifiek over de moslims kwestie integratie.
Dit is trouwens ook de grootste groep immigranten hier in België.
Moslim zijn is niet rasgebonden en omvat verschillende bevolkingen zoals Turken, Marokkanen, Filipijnen, Somaliërs, etc.
Hun geloof sluit integratie uit zij segregeren zichzelf dit heeft niets met andere bevolkingsgroepen te maken dus.

Orthodoxe Joden zijn ook gesegregeerd.

Oost-blokkers kunnen zich dan weer wel integreren.
Er zijn momenteel huwelijken tussen Belgen, Polen, Russen, etc.
Hier zijn dan ook geen bekeringen tot een of ander geloof voor nodig.
Dat maakt net het verschil.

Het verschil met Zuid Afrika is toch zeer duidelijk dacht ik.
Daar werd segregatie "opgelegd" om racistische redenen namelijk blank was superieur tegenover zwart. Trouwens idem voor Amerika waar dit eigenlijk ook nog voorkomt zei het nu in mindere maten. Let op het woord "opgelegd" zeer belangrijk in dit verhaal zodat je niet steeds in herhaling dient te vallen.
Dit kan je dan slecht noemen vanwege de duidelijk motieven.

Oud 31 oktober 2012, 14:08   #71
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht

Er zijn echter grote verschillen tussen een buurman waarmee je geen gemeenschappelijke interesses deelt en buurman die jou als een minderwaardige ongelovige aap ziet.
Bovendien ben je niet alleen een ongelovige minderwaardige aap maar mag je geen kerk bouwen in zijn omgeving, mag je zijn geloof niet bekritiseren, mag je zoon niet buurt komen van zijn dochter en ontneemt hij anderen het recht om zijn geloof te verlaten.
Om een conflict te vermijden resten je slecht twee opties, je onderwerp je aan de grillen van de buurman of je tracht hem tot reden te brengen.
In het politieke correcte deel van mijn leven heb ik onbewust en blind voor de eerste optie gekozen, een kapitale fout blijkt vandaag.
U hebt het licht gezien nu de politiek nog.
Politieke correctheid brengt alleen maar meer problemen met zich mee.
Hen tot reden brengen is de enige oplossing en dit desnoods afdwingen door maatregelen via de wet.

Oud 31 oktober 2012, 14:24   #72
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht

Een buurman die jou als een ongelovige aap ziet, vraagt om problemen zodra hij voor die overtuiging uitkomt!
Die buurman heeft niets te vertellen over kerken die wel of niet in zijn omgeving hier gebouwd worden,hij kan niet verhinderen dat je zijn geloof bekritiseert,evenmin kan hij verhinderen dat anderen het geloof verlaten, of dat zijn dochter in iemands buurt komt.
Doet hij dit wel, in zijn handelen, dan kunnen betrokkenen het de buurman lastig maken, je hoeft dus die onzin niet te pikken.
Oud 31 oktober 2012, 14:30   #73
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Een buurman die jou als een ongelovige aap ziet, vraagt om problemen zodra hij voor die overtuiging uitkomt!
Die buurman heeft niets te vertellen over kerken die wel of niet in zijn omgeving hier gebouwd worden,hij kan niet verhinderen dat je zijn geloof bekritiseert,evenmin kan hij verhinderen dat anderen het geloof verlaten, of dat zijn dochter in iemands buurt komt.
Doet hij dit wel, in zijn handelen, dan kunnen betrokkenen het de buurman lastig maken, je hoeft dus die onzin niet te pikken.
Inderdaad en als je dit werkelijk uitvoert dan ben je plots een racist in de ogen van de publieke opinie. CGKR op je dak en alle toestanden. En als je geluk hebt maar een half pakske slaag van zijn mede gelovigen.

Oud 31 oktober 2012, 14:33   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het hier wel specifiek over de moslims kwestie integratie.
Dit is trouwens ook de grootste groep immigranten hier in België.
Moslim zijn is niet rasgebonden en omvat verschillende bevolkingen zoals Turken, Marokkanen, Filipijnen, Somaliërs, etc.
Hun geloof sluit integratie uit zij segregeren zichzelf dit heeft niets met andere bevolkingsgroepen te maken dus.

Orthodoxe Joden zijn ook gesegregeerd.

Oost-blokkers kunnen zich dan weer wel integreren.
Er zijn momenteel huwelijken tussen Belgen, Polen, Russen, etc.
Hier zijn dan ook geen bekeringen tot een of ander geloof voor nodig.
Dat maakt net het verschil.

Het verschil met Zuid Afrika is toch zeer duidelijk dacht ik.
Daar werd segregatie "opgelegd" om racistische redenen namelijk blank was superieur tegenover zwart. Trouwens idem voor Amerika waar dit eigenlijk ook nog voorkomt zei het nu in mindere maten. Let op het woord "opgelegd" zeer belangrijk in dit verhaal zodat je niet steeds in herhaling dient te vallen.
Dit kan je dan slecht noemen vanwege de duidelijk motieven.
Hm, heel je uitleg ontbreekt het aan overtuigende kracht. Tenslotte vinden moslims zich superieur tegenover ongelovigen en is heel de multiculturele apartheid opgelegd aan de autochtone bevolking.

Begrijp je? Uw "apartheid Zuid Afrika = slecht, apartheid in Vlaanderen = goed," snijdt geen hout.
Oud 31 oktober 2012, 14:36   #75
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hm, heel je uitleg ontbreekt het aan overtuigende kracht. Tenslotte vinden moslims zich superieur tegenover ongelovigen en is heel de multiculturele apartheid opgelegd aan de autochtone bevolking.

Begrijp je? Uw "apartheid Zuid Afrika = slecht, apartheid in Vlaanderen = goed," snijdt geen hout.
Ik heb nergens gezegd dat apartheid in Vlaanderen goed is.
Ik heb alleen gezegd dat de situatie in Zuid Afrika slecht was vanwege de duidelijke motieven.

Dus jou uitleg snijdt dan ook geen hout

En aangezien de apartheid in Vlaanderen niet van de Vlaming komt noch opgelegd is kunnen we dit beschouwen als een vrije keuze. Of dit goed is laat ik dan in het midden anders val ik in herhaling met mijn vorige posts.

Laat ons gewoon zeggen dat geloof de dooddoener is.

Laatst gewijzigd door gfpatch : 31 oktober 2012 om 14:42.
Oud 31 oktober 2012, 14:43   #76
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad en als je dit werkelijk uitvoert dan ben je plots een racist in de ogen van de publieke opinie. CGKR op je dak en alle toestanden. En als je geluk hebt maar een half pakske slaag van zijn mede gelovigen.
Nee, wanneer je buurman zijn dochter absurde beperkingen oplegt kan ze naar het Jac zodat ze zelfstandig wil wonen, wanneer hij een medemoslim bedreigt omwille van het verlaten van het geloof kan deze aangifte doen bij politie, wanneer hij jou bedreigt omdat je kritiek hebt op zijn geloof kun jij aangifte doen, je krijgt dan echt geen CGKR op je dak, tenzij jij discriminerende of rascistische uitlatingen deed .
Half pakje slaag zal je buurman mogen uitleggen op het politiebureau!
Je moet gewoon minder bang zijn!
Oud 31 oktober 2012, 14:50   #77
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Nee, wanneer je buurman zijn dochter absurde beperkingen oplegt kan ze naar het Jac zodat ze zelfstandig wil wonen, wanneer hij een medemoslim bedreigt omwille van het verlaten van het geloof kan deze aangifte doen bij politie, wanneer hij jou bedreigt omdat je kritiek hebt op zijn geloof kun jij aangifte doen, je krijgt dan echt geen CGKR op je dak, tenzij jij discriminerende of rascistische uitlatingen deed .
Half pakje slaag zal je buurman mogen uitleggen op het politiebureau!
Je moet gewoon minder bang zijn!
Alice hetgeen ik aantoon heeft niets te maken met bang zijn.
Zo werkt het tegenwoordig nu eenmaal.
Je geeft een kik tegen iets waar islam of moslim in voorkomt en je hebt de stempel racist.

De anderen zijn bang om je gelijk te geven en diezelfde stempel te krijgen.

Oud 31 oktober 2012, 15:08   #78
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat apartheid in Vlaanderen goed is.
Ik heb alleen gezegd dat de situatie in Zuid Afrika slecht was vanwege de duidelijke motieven.

Dus jou uitleg snijdt dan ook geen hout

En aangezien de apartheid in Vlaanderen niet van de Vlaming komt noch opgelegd is kunnen we dit beschouwen als een vrije keuze. Of dit goed is laat ik dan in het midden anders val ik in herhaling met mijn vorige posts.

Laat ons gewoon zeggen dat geloof de dooddoener is.
Ik meen te mogen stellen dat de Vlaming niet voor apartheid gekozen heeft, blijft enkel de optie "opgelegd" over.
Oud 31 oktober 2012, 15:09   #79
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

In de krant las ik een artikel over "bloeddorstige Bhoeddisten" zo zie je maar weer dat een in wezen vredelievende godsdienst op allerlei wegen kan ontaarden in een ideologie van "het kwaad". Vraag is hoe groot is het aantal van de gelovige moslims (1,8 miljard gelovigen) die menen zich op een gewelddadige oorlogszuchtige wijze te moeten gedragen tegenover niet-moslims ?

Ik heb geen cijfers : maar toch stevig de indruk dat het meeste geweld uitgaande van Moslims gericht is tegen andere Moslims. en grote meerderheid van moslim-Afhanen schijnen doodsbang te zijn voor hun landgenoten vanaf het moment dat de niet-moslim soldaten hun land zullen verlaten hebben.

In Syrië worden ook dagelijks meer moslims afgeslacht door andere ..moslims dan momenteel in Irak.. Zoek gerust de cijfers eens op van het totaal in Algerije bloedig vermoorde moslims tijdens de "arabische verkiezingen".

& laat ons de belangrijkste slachtoffers de moslim-vrouwen vooral niet vergeten :
wij, niet moslims, zien het feit dat velen van hen hoofddoeken dragen als een vorm van onderdrukking. Het onwetend houden van grote groepen, de slechte bescherming in gevallen van echtscheiding, de strengere bestraffingen zijn even vele wraakroepende onrechtvaardigheden die moslims te lijdn hebben van hun mede-gelovigen !

Zoals de christelijke bijbel vroeger een excuus vormde voor een barbaarse instelling zoals de slavernij, wordt tegenwoordig de heilige koran misbruikt als smoes voor deze ondrukking van het vrouwelijke deel van de moslim-gelovigen.

Hoog tijd om terug te grijpen naar de spirituele kern van de diverse godsdiensten en het atheïsme om wegen te zoeken naar een verdraagzaam samen-leven en het vermijden van WO III en alle huidige gewelddadige conflictsituaties.

Hoe WO IV zal uitgevochten worden, dat weten we maar al te goed !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2012, 15:09   #80
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Daarom dat snotapen die een doorsnee huisvrouwtje uitschelden voor Salle Pute zelden het verdiende pak slaag krijgen. En als het al eens gebeurd- dan is de kans enorm groot dat die vuile racist die het pak slaag uitdeelde fikse strafmaten tegemoet ziet komen.

Citaat:
Ik kan me permiteren blatant te zeggen dat ik de koran een goor boekje vind, een handleiding tot plunderen en verkrachten, oog in oog met een driftkikker. Maar ik ben dan ook groot en lomp, en zie eruit alsof ik scheepkettingen kauw voor ontbijt. Dat is het enige dat die kwieten verstaan, ruwe macht.
Maar ik weet niet hoe het gaat aflopen als er een paar stijf van de speed staande kickboxadeptjes me gaan gebruiken als boksbal, zoals het wel eens gebeurd met Vilvoordse agenten.

Citaat:
U hebt blijkbaar parsprototems verhaal niet gelezen. (ik weet zeker van wel, maar kom).
Mare, ware het niet dat de buurman geen schaap meer slacht in de achtertuin sinds die "niet meer zo goed ter been is", en de zonen er geen interesse in hebben. Maar wat als dat wel zou gebeurd zijn, zo bij het offerfeest. Wat gebeurd er als ik daar een opmerking over zou maken? of zelfs de politie zou gebeld hebben.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be