![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dab zou ook een ilegaal en ook een allochtoon , of die nu werkt , of niet , oficieel of niet , net zoveel belasting betalen als een autochtoon . Als we nu een vreemdeling me een BMW zien rijden springt er een flikkerlichtje jaloezie aan bij velen ( soms terecht , soms niet ) Maar als je belasting uit consumptie haalt , dan heeft die man ook belasting betaald en dan is de kans op jaloezie veel minder groot . de hard werkende vlaming , zal dan minder gepikeerd van op die moslim die minder officieel presteerd maar wel in een BMW rijd . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
DUS , moeten we laten begaan of moeten we onze verantwoordelijkheid opnemen en trachten te voorkomen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hebben die in het gegeven geen enkele inbreng, enkel de moslims beslissen en dan is apartheid/segregatie goed? Want als het zo is dan was apartheid in Zuid Afrika ook gewild, door de blanke bevolking, dat was dan evengoed in orde als de apartheid hier - of noem het segregatie als je wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer je weinig met mekaar deelt is er geen reden om contact te maken. Zolang je vreedzama naast mekaar kunt leven, is er ook geen probleem. Maar onze normen en waarden zullen ook anderen moeten delen, daarmee bedoel ik zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen, opvoeding die gericht is op meer dan primaire noden, een stop op gezinsherenigingen met personen die hier amper toekomst hebben, strenge straffen voor geweldsdelicten, snellere en grotere mogelijkheid nationaliteit af te nemen en uit te wijzen, betere aanpak van alle vormen van discriminatie dus ook wanneer allochtonen daders zijn tegenover burgers, homo's of vrouwen. Bij spijbelen een internaat waarbij kosten voor ouders zelf zijn, geen sociale woningen meer voor wie niet kan aantonen geen eigendommen in het buitenland te hebben. Wees maar zeker dat Turkije en Marokko dan wel zullen zorgen dat dit bewijs er komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die appartheid uit hem vooral in hoe zij hier leven . Binnen hun eigen kringen , neem niet deel aan westerse activiteiten , doen hun eigen busines en handeltje nagenoeg apparte economiene , jammer genoeg hebben ze daar ook de vrijheid toe gekregen . In vele aziatische landen kan je vb als buitenlander geen naakte eigendom verwerven, ook al heb je de centjes cash in je handen . en dat vind ik een zeer terechte zaak . Er is absoluut niets mis met een beetje protectionisme van een samenleving . een samenleving die zich laat ondermijnen is op sterven na dood , en dat is wat hier zeer zwaar weegt . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar eens goed, zijn vaak oude modellen. En ik weet ook dat zoonlief hem snel weer verkoopt omdat dat ding benzine zuipt en het onderhoud te duur is. Natuurlijk heb je ook jongeren die zo'n dure bak geweldig vinden en tweedehands kochten van hun loon, mag dat? In een machowereld is dat nog belangrijk, laten zien dat je de grootste en de duurste hebt. En dan heb je de drugdealertjes,dure auto's en amper inkomen, daar mag van mij werk van gemaakt worden, teveel importbruidegommen komen in die wereld terecht, terwijl hun mevrouw werkt. Maar jaloers??? Nooit last van gehad! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Er zijn echter grote verschillen tussen een buurman waarmee je geen gemeenschappelijke interesses deelt en buurman die jou als een minderwaardige ongelovige aap ziet. Bovendien ben je niet alleen een ongelovige minderwaardige aap maar mag je geen kerk bouwen in zijn omgeving, mag je zijn geloof niet bekritiseren, mag je zoon niet buurt komen van zijn dochter en ontneemt hij anderen het recht om zijn geloof te verlaten. Om een conflict te vermijden resten je slecht twee opties, je onderwerp je aan de grillen van de buurman of je tracht hem tot reden te brengen. In het politieke correcte deel van mijn leven heb ik onbewust en blind voor de eerste optie gekozen, een kapitale fout blijkt vandaag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit is trouwens ook de grootste groep immigranten hier in België. Moslim zijn is niet rasgebonden en omvat verschillende bevolkingen zoals Turken, Marokkanen, Filipijnen, Somaliërs, etc. Hun geloof sluit integratie uit zij segregeren zichzelf dit heeft niets met andere bevolkingsgroepen te maken dus. Orthodoxe Joden zijn ook gesegregeerd. Oost-blokkers kunnen zich dan weer wel integreren. Er zijn momenteel huwelijken tussen Belgen, Polen, Russen, etc. Hier zijn dan ook geen bekeringen tot een of ander geloof voor nodig. Dat maakt net het verschil. Het verschil met Zuid Afrika is toch zeer duidelijk dacht ik. Daar werd segregatie "opgelegd" om racistische redenen namelijk blank was superieur tegenover zwart. Trouwens idem voor Amerika waar dit eigenlijk ook nog voorkomt zei het nu in mindere maten. Let op het woord "opgelegd" zeer belangrijk in dit verhaal zodat je niet steeds in herhaling dient te vallen. Dit kan je dan slecht noemen vanwege de duidelijk motieven.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Politieke correctheid brengt alleen maar meer problemen met zich mee. Hen tot reden brengen is de enige oplossing en dit desnoods afdwingen door maatregelen via de wet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die buurman heeft niets te vertellen over kerken die wel of niet in zijn omgeving hier gebouwd worden,hij kan niet verhinderen dat je zijn geloof bekritiseert,evenmin kan hij verhinderen dat anderen het geloof verlaten, of dat zijn dochter in iemands buurt komt. Doet hij dit wel, in zijn handelen, dan kunnen betrokkenen het de buurman lastig maken, je hoeft dus die onzin niet te pikken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijp je? Uw "apartheid Zuid Afrika = slecht, apartheid in Vlaanderen = goed," snijdt geen hout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik heb alleen gezegd dat de situatie in Zuid Afrika slecht was vanwege de duidelijke motieven. Dus jou uitleg snijdt dan ook geen hout ![]() En aangezien de apartheid in Vlaanderen niet van de Vlaming komt noch opgelegd is kunnen we dit beschouwen als een vrije keuze. Of dit goed is laat ik dan in het midden anders val ik in herhaling met mijn vorige posts. Laat ons gewoon zeggen dat geloof de dooddoener is.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" Laatst gewijzigd door gfpatch : 31 oktober 2012 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Half pakje slaag zal je buurman mogen uitleggen op het politiebureau! ![]() Je moet gewoon minder bang zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zo werkt het tegenwoordig nu eenmaal. Je geeft een kik tegen iets waar islam of moslim in voorkomt en je hebt de stempel racist. De anderen zijn bang om je gelijk te geven en diezelfde stempel te krijgen.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In de krant las ik een artikel over "bloeddorstige Bhoeddisten" zo zie je maar weer dat een in wezen vredelievende godsdienst op allerlei wegen kan ontaarden in een ideologie van "het kwaad". Vraag is hoe groot is het aantal van de gelovige moslims (1,8 miljard gelovigen) die menen zich op een gewelddadige oorlogszuchtige wijze te moeten gedragen tegenover niet-moslims ?
Ik heb geen cijfers : maar toch stevig de indruk dat het meeste geweld uitgaande van Moslims gericht is tegen andere Moslims. en grote meerderheid van moslim-Afhanen schijnen doodsbang te zijn voor hun landgenoten vanaf het moment dat de niet-moslim soldaten hun land zullen verlaten hebben. In Syrië worden ook dagelijks meer moslims afgeslacht door andere ..moslims dan momenteel in Irak.. Zoek gerust de cijfers eens op van het totaal in Algerije bloedig vermoorde moslims tijdens de "arabische verkiezingen". & laat ons de belangrijkste slachtoffers de moslim-vrouwen vooral niet vergeten : wij, niet moslims, zien het feit dat velen van hen hoofddoeken dragen als een vorm van onderdrukking. Het onwetend houden van grote groepen, de slechte bescherming in gevallen van echtscheiding, de strengere bestraffingen zijn even vele wraakroepende onrechtvaardigheden die moslims te lijdn hebben van hun mede-gelovigen ! Zoals de christelijke bijbel vroeger een excuus vormde voor een barbaarse instelling zoals de slavernij, wordt tegenwoordig de heilige koran misbruikt als smoes voor deze ondrukking van het vrouwelijke deel van de moslim-gelovigen. Hoog tijd om terug te grijpen naar de spirituele kern van de diverse godsdiensten en het atheïsme om wegen te zoeken naar een verdraagzaam samen-leven en het vermijden van WO III en alle huidige gewelddadige conflictsituaties. Hoe WO IV zal uitgevochten worden, dat weten we maar al te goed !
![]() |
#80 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar ik weet niet hoe het gaat aflopen als er een paar stijf van de speed staande kickboxadeptjes me gaan gebruiken als boksbal, zoals het wel eens gebeurd met Vilvoordse agenten. Citaat:
Mare, ware het niet dat de buurman geen schaap meer slacht in de achtertuin sinds die "niet meer zo goed ter been is", en de zonen er geen interesse in hebben. Maar wat als dat wel zou gebeurd zijn, zo bij het offerfeest. Wat gebeurd er als ik daar een opmerking over zou maken? of zelfs de politie zou gebeld hebben.
![]() |