![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten Anti-Belgen zich onthouden bij de Federale Verkiezingen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
14 | 33,33% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
28 | 66,67% |
Anders (verklaar) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat jij voorstelt is dat partijen de verkiezingen zouden boycotten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jouw eieren komen daarbij niet in gevaar. Alle voorbereidingen en nabesprekingen kunnen aan de gang blijven. Maar er wordt dan wel gegarandeerd een weg gebaand en vrijgemaakt. Het is nogal denkbeeldig dat er in België ooit voldoende verkozenen zullen zijn om de splitsing te bewerkstelligen, als er in Vlaanderen zelf daarvoor geen voldoende meerderheid is, voor het confederale, laat staan voor de onafhankelijkheid. Het enige dat je kan bewerkstelligen is de verrotting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zwarte Zondag heeft alleen een indirecte invloed gehad. Laatst gewijzigd door eno2 : 31 oktober 2012 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar is niets mis mee om een Vlaamse Democratie te bewerkstelligen. Ik verwerp de Belgische schijndemocratie die de Vlamingen onder een demper zet. Laatst gewijzigd door eno2 : 31 oktober 2012 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() Daar heeft u gelijk in. De invloed was veel te klein en heeft niet geleid tot een drastische aanpassing van het beleid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() Als u hiermee de alambellen, pariteiten en andere leuke zaken bedoelt dan zijn we het wat dat betreft ook eens. Die zaken bemoeilijken alles en zijn fundamenteel ondemocratisch. Een van de belangrijkste redenen dat ik op N-VA stem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar jawel. Ze zijn er volop mee bezig. Eens alles omzeep geregeerd is en stukgecompromitteerd is zodat dit land totaal failliet en in een knoop zit, zal de oplossing vanzelf komen. En niks is beter om dat te bereiken dan de huidige onwerkbare coalitie verder laten te doen. Ze rennen naar de afgrond in ijltempo. Gewoon die mannen verder laten knoeien tot het helemaal naar de knoppen is.
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik betwijfel dat. Ik ben dus meer geneigd tot schoktherapieën. Zoals een stemboycot van Vlaamse kant onderandere. Misschien zijn er nog andere.. Nu houden jullie meer van oppositie NA de verkiezingen. Maar wat heeft dat jullie en de anti-Belg totnogtoe opgeleverd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en dat zijn twee verschillende zaken. Wellicht beide onmogelijk. X2 is daarbij misschien nog het minst onmogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je een Belg en een anti-Belg tegen elkaar gooit, krijg je dan zo'n interdimensioneel gat in de ruimte? Of geeft dat gewoon een nucleaire explosie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Willen we da meemaken?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zowel N-VA als VB moeten eigenlijk op de vraag "Hoe wordt Vlaanderen onafhankelijk ?"
antwoorden zoals in een bekende kwis uit het verleden : "Wij weten het niet, over naar familie". Ik was laatst op een causerie door een chileens kunstenaar die terecht stelde dat de EU de nobelprijs voor de vrede niet verdient omdat ze de joegoslavische splitsingsburgeroorlog niet heeft voorkomen ... het resultaat van die oorlog is immers heel eevoudig : alle deelrepublieken van het voormalige Joegoslavië worden lid van de EU - resultaat dat men ook had kunnen halen door Joegoslavië ineens als federaal gehel lid te maken van de EU. Het VB is hierin het eerlijkst met haar programma : volgens hen moet een onafhankelijk Vlaanderen in één pennetrek ook de EU verlaten. Over wat daarvan de gevolgen zijn voor onze exportafhankelijke industrie met als voornaamste klanten Wallonië en Duitsland of voor de haven van Antwerpen met een hinterland dat reikt tot de Zwarte Zee - daarover wordt zedig gezwegen... Ik schat massale emigratie van "eigen volk eerst"... D NV-A ziet dat anders : een onafhankelijk Vlaanderen kan gerust een volwaardige lidstaat worden van de EU in de rij Cyprus, Malta, Luxemburg, Denemarken, Hongarije... Pittig detail : dit zal zeker een "overangsperiode" nodig hebben vermits het statuut van lidstaat helemaal van voren af aan zal moeten onderhandeld worden... ons statuut zal niet veel verschillen van dat van Noorwegen en Zwitserland landen die de EU regels te implementeren hebben zonder er zelf lid van te zijn (het is gen grote opgave om de nadelen van dit "onsysteem" in te zien - populistisch gezien blijft het een succes omdat het hier over welvarende landen gaat). De realiteit is gewoon dat een onafhankelijk Vlaanderen-lidstaat van de EU nog veel meer geregeerd zal worden vanuit de EU hoofdstad Bruxelles/Brussels dan tegenwoordig vanuit de federaal-belgische hoofdstad Brussel/Bruxelles gewoon omdat de invloed van de lidstaat België/Belgique/Belgien als stichtend lid van de club vele malen groter blijft dan die van het mini-staatje Vlaanderen. De zaak voor een "onafhankelijk Vlaanderen" berust gewoon op een hoop eenvoudige halfwaarheden en oversimplificaties van een realiteit die een beetje ingewikkelder is dan voorgesteld in lauwe populistische propaganda.
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 1 november 2012 om 13:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor de rest: Vlaanderen is de motor van België en kanniet als een pietluttig lidstaatje afgedaan worden. Bovendien is mijn strategisch doel een Federale Staat vormen met Nederland, op de lange termijn, na een aantal decades Onafhankelijkheid, terwijl we naar elkaar toegroeien. Niet met Wallonië, zoals de N-VA wil. Laatst gewijzigd door eno2 : 1 november 2012 om 13:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is onzin. De "EU" is vastgelegd in een aantal losstaande verdragen en die worden door de opvolgerstaten gewoon overgenomen, in zoverre die opvolgerstaten ook de daaraan verbonden verplichtingen naleven. Of denk je dat ze een land uit de Euro-zone plots zonder geld gaan zetten?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |