Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2012, 01:44   #161
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik ben een Vlaming , maar ook Belg en zeker Europeaan , Dus voor mij is een Italiaan niet echt een imigrant . ook een Hongaar is dat niet voor mij , het is een Europeaan , een mens uit een andere provincie van binnen Europa ?-.
Ho , had ik ander land moeten zeggen ? sorry maar het is een Europeaan die wil werken , zich wil thuis voelen in europa , en wil bijdragen in de samenleving , een man die mij met een warm hart mij de hand rijkt , een man die mij zijn vrouw voorstelt en met wie ik een pint drink, een potje goulash eet en met wie ik absoluut niet het gevoel heb dat hij morgen om religieuze reden mij gaat nakijken als een ongelovige aap .
Je moet er rekening mee houden dat toen in de tijd van Europa zoals het nu bestaat nog geen sprake was. Toen waren zij evengoed immigrant net als de Turk en de Marokkaan.

Uiteraard rekenen we de Italianen binnen Europa aan als iemand van ons om het zo maar te zeggen.

En met Europa bedoel ik dan niet het ondemocratische E.U. dat beter zou verdwijnen dan te blijven bestaan.
Trouwens dankzij deze E.U. hebben we onder andere de immigratie problemen.

Maar ik bedoel wel het Europa als continent.

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"

Laatst gewijzigd door gfpatch : 2 november 2012 om 01:45.
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 01:56   #162
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar ben ik niet aleen die me zorgen maak en deze titel van een debat durf aansnijden .
Neen u bent zeker niet alleen. En het is al zover kijk maar naar de partij islam in Sint-Jans-Molenbeek en Anderlecht.

Er komt een moment dat men denkt moslims nodig te hebben om de andere moslims onder controle te houden. Zo sluipen ze de politiek binnen. Dan wordt de democratie hier van binnenuit stukje bij beetje neergehaald en dit wordt allemaal getolereerd om toch maar politiek correct te blijven. De schrikschijters. En dan zal de opkomst van de sharia niet meer veraf zijn.

Zij die deze post zullen bestempelen en afdoen als onzin zijn dezelfde personen die 30 jaar geleden de huidige situatie ook als onzin bestempelden. Want dat kon nooit gebeuren het zou zo'n vaart niet lopen. Moskeeën schieten als paddestoelen uit de grond en gesubsidieerd welliswaar. Theehuizen zijn er al meer dan cafe's tegenwoordig. Volledige gemeenten in het Brusselse zijn een kalifaat geworden. In Antwerpen zal hetzelfde gebeuren met bepaalde wijken en/of gans Borgerhout.

Toen het Vlaams Blok 30 jaar geleden verwittigde voor de islam in de politiek werden ze uitgelachen het waren tenslotte racisten. Dat zou nooit gebeuren. En kijk nu eens het is zover.

Tuurlijk maak ik me zorgen. Momenteel liggen de meesten er nog niet van wakker maar eens hun vrijheid zal beknot worden door deze, en ik zeg dit nog zeer vriendelijk, religie dan komt het kantelpunt. Als het daartegen nog niet te laat is. Men moet nu politiek ingrijpen of ik vrees dat er ooit bloed gaat vloeien.

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"

Laatst gewijzigd door gfpatch : 2 november 2012 om 02:11.
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 09:17   #163
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Dat je het nog steeds over 'gastarbeiders' (jaren 60-70) moet hebben om de voordelen van moslim-immigratie aan te tonen wil nogal wat zeggen.
Gastarbeid is trouwens geen migratie.
Zoek het verschil even op en kom dan verder discussiëren aub.
U hebt wel de vraag gesteld om een modern Europees land te noemen dat beter geworden is van een grote Moslim gemeenschap.
Wel in Duitsland leven ondertussen 3,3 miljoen moslims, hoofdzakelijk Turken en Koerden. En dat zijn ook geen gastarbeiders meer. En die dragen tot op vandaag positief bij aan de opbouw van de Duitse industrie en welvaart.

Niet om de basisvraag heenfietsen.

Laatst gewijzigd door bartelx : 2 november 2012 om 09:18.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 09:21   #164
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Daartoe hebben ze nu ongeveer 20/30 jaar ruim de tijd voor gehad , maar wat merken we , dat ze nog niet eens hun eigen kinderen in de hand hebben om hen aan te sporen op school wat op te letten en zich naar westerse normen te gedragen .

Jonge vrouwen of meisjes dat een blank vriendje had,of wat vriendschappelijk omging met een ongelovige jongen, hebben zo al tientallen weten te onderdrukken of weten in de kelder opgesloten te worden , zelfs door haar eigen broers, van daar dat nog weinigen zich zullen wagen tot een blank vriendje .
Ik heb die gematigde moslims nog niet één radikaal relschoppertje zien sanctioneren of in de kelder zien opsluiten tot hij wat bedaard .

Sorry , k'ben weer te cru zeker ?
Gewauwel in algemeenheden.
"In de kelder opsluiten" als straf.
In welk tijdperk leef jij nog.

Laatst gewijzigd door bartelx : 2 november 2012 om 09:21.
Oud 2 november 2012, 09:40   #165
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
U hebt wel de vraag gesteld om een modern Europees land te noemen dat beter geworden is van een grote Moslim gemeenschap.
En U blijft ook het antwoord schuldig.

Citaat:
Wel in Duitsland leven ondertussen 3,3 miljoen moslims, hoofdzakelijk Turken en Koerden. En dat zijn ook geen gastarbeiders meer. En die dragen tot op vandaag positief bij aan de opbouw van de Duitse industrie en welvaart.
Duitse welvaart en industrie-opbouw. niet moeilijk met een "normaal" uurloon van €7. Effe de rest wegconcureren , weliswaar ten koste van de eigen bevolking. China emuleren. Is dat de Grote Toekomst van Europa?

Awel, dat Duitsland dan China emuleert met de toleratie tegenover relidioten.

Trouwens, bestaat er een Sharia4Deutchland?
Oud 2 november 2012, 09:44   #166
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En U blijft ook het antwoord schuldig.
Duitsland was dus geen antwoord?

Waarschijnlijk niet het antwoord dat men had verwacht.

Laatst gewijzigd door bartelx : 2 november 2012 om 09:56.
Oud 2 november 2012, 10:04   #167
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

zijn die nu nog altijd aan het OPBOUWEN dan? Hoeveel van de 3.3 miljoen genieten van een uitkering?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 10:05   #168
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewauwel in algemeenheden.
"In de kelder opsluiten" als straf.
In welk tijdperk leef jij nog.
je moet wel eens weten wat je wil.

Ja, ze worden opgesloten in de kleder. Volgens de voorschriften van de door U zo geprezen Qu'ran.
Beetje bij de les blijven aub.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 2 november 2012, 10:05   #169
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Je moet er rekening mee houden dat toen in de tijd van Europa zoals het nu bestaat nog geen sprake was. Toen waren zij evengoed immigrant net als de Turk en de Marokkaan.

Uiteraard rekenen we de Italianen binnen Europa aan als iemand van ons om het zo maar te zeggen.

En met Europa bedoel ik dan niet het ondemocratische E.U. dat beter zou verdwijnen dan te blijven bestaan.

Maar ik bedoel wel het Europa als continent.
De Turk is als immigrant in West-Europa ook afkomstig uit het Europese continent.
U rekent de Italianen binnen Europa aan "als iemand van ons".
Vanuit deze invalshoek dus ook de Turken.

Laatst gewijzigd door bartelx : 2 november 2012 om 10:05.
Oud 2 november 2012, 10:06   #170
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
je moet wel eens weten wat je wil.

Ja, ze worden opgesloten in de kleder. Volgens de voorschriften van de door U zo geprezen Qu'ran.
Beetje bij de les blijven aub.
Kan je iets preciezer zijn met een referentie of verwijzing?
Oud 2 november 2012, 10:07   #171
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
zijn die nu nog altijd aan het OPBOUWEN dan? Hoeveel van de 3.3 miljoen genieten van een uitkering?
Zoek het eens op en kom met een concreet cijfer in plaats van suggestieve vragen te stellen.
Oud 2 november 2012, 10:15   #172
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het feit dat ze even konden inspringen als gastarbeider (en zichzelf dus hebben kunnen verrijken dankzij Europa) weegt totaal niet op tegen de huidige nadelen van oververtegenwoordiging in de werkloosheid, criminaliteit, en aantasting van de Duitse karakter van het land.
Eindconclusie: kosten >> baten
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 10:18   #173
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Turk is als immigrant in West-Europa ook afkomstig uit het Europese continent.
U rekent de Italianen binnen Europa aan "als iemand van ons".
Vanuit deze invalshoek dus ook de Turken.
Beter opletten in de klas.
Turkije ligt in AZIE (het Aziatische continent)
Enkel het piepkleine stukje aan de Bosporus ligt in het Europese continent.

Het is niet omdat ze in Brussel pogen om een half continent zeer goedkope werkkrachten te importeren dat Turkije ineens helemaal in Europa zou liggen. Voor hetzelfde geld ligt China dan ook in Europa.

En trouwens: voor een moslim is een niet-moslim NOOIT "iemand van ons"
(5.51 O Jullie die geloven! Neemt niet de Joden en Christenen tot vriend. Zij zijn als vrienden van elkaar. En wie van jullie hen als vriend neemt, behoort ongetwijfeld tot hen. Voorwaar, Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.”)

waarom zouden wij dan moeten denken dat zij "iemand van ons" zouden zijn?

Laatst gewijzigd door circe : 2 november 2012 om 10:20.
Oud 2 november 2012, 10:19   #174
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoek het eens op en kom met een concreet cijfer in plaats van suggestieve vragen te stellen.
dit is een goeike!

Laat me denken: vierde middelbaar en twee keer blijven zitten.

Weet je ondertussen al wat "een continent" is?

Oud 2 november 2012, 10:24   #175
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
en zichzelf dus hebben kunnen verrijken dankzij Europa
Dat is niet verrijken, dat is loon naar werken krijgen. (En in de feiten waarschijnlijk nog de laagste lonen).

Citaat:
nadelen van oververtegenwoordiging in de werkloosheid, criminaliteit, en aantasting van de Duitse karakter van het land.
Objectieve facts and figures?

Citaat:
Eindconclusie: kosten >> baten
Ik wil de balans wel eens zien ja. Geleverde bijdrage aan de economie tegenover de nadelen.
Oud 2 november 2012, 10:26   #176
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Beter opletten in de klas.
Turkije ligt in AZIE (het Aziatische continent)
Enkel het piepkleine stukje aan de Bosporus ligt in het Europese continent.

Het is niet omdat ze in Brussel pogen om een half continent zeer goedkope werkkrachten te importeren dat Turkije ineens helemaal in Europa zou liggen. Voor hetzelfde geld ligt China dan ook in Europa.

En trouwens: voor een moslim is een niet-moslim NOOIT "iemand van ons"
(5.51 O Jullie die geloven! Neemt niet de Joden en Christenen tot vriend. Zij zijn als vrienden van elkaar. En wie van jullie hen als vriend neemt, behoort ongetwijfeld tot hen. Voorwaar, Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.”)

waarom zouden wij dan moeten denken dat zij "iemand van ons" zouden zijn?
Uw vriendje zijn redenering over "iemand van ons" was blijkbaar niet zo sluitend.
Oud 2 november 2012, 10:27   #177
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
dit is een goeike!

Laat me denken: vierde middelbaar en twee keer blijven zitten.

Weet je ondertussen al wat "een continent" is?
Voor uw universitair doctoraatsniveau moet ik inderdaad onderdoen.
Oud 2 november 2012, 10:27   #178
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw vriendje zijn redenering over "iemand van ons" was blijkbaar niet zo sluitend.
over welk vriendje heb je het?

Oud 2 november 2012, 10:31   #179
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
over welk vriendje heb je het?
gfpatch said :

"Je moet er rekening mee houden dat toen in de tijd van Europa zoals het nu bestaat nog geen sprake was. Toen waren zij evengoed immigrant net als de Turk en de Marokkaan.

Maar ik bedoel wel het Europa als continent."
Oud 2 november 2012, 10:55   #180
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet verrijken, dat is loon naar werken krijgen. (En in de feiten waarschijnlijk nog de laagste lonen).
Klopt! verrijken is een normale goede buurt upgraden naar een derdewereldniveau en dan je huis verkopen.

Citaat:
Objectieve facts and figures?
Duitsland: DUIZEND MILJARD EURO
http://www.militaryphotos.net/forums...1-trillion-EUR

Citaat:
Ik wil de balans wel eens zien ja. Geleverde bijdrage aan de economie tegenover de nadelen.
google staat er vol van.
http://translate.google.com/translat...st-europe.html

http://snaphanen.dk/2012/06/27/fjord...n-immigration/

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be