Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2012, 12:30   #61
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Gaia heeft weldegelijk al negatieve reacties gegeven op de film en de behandelingen die Fabre geeft aan dieren.
Maar ze kunnen hem niet gerechtelijk vervolgen, want anders deden ze dit ook.
Vandenbosch heeft wel degelijk in de pers gereageerd.
Opmerkelijk is wel na deze uitspraak dat JF de N-VA beschuldigt en niet GAIA, daar dezen zich nadrukkelijk geuit hebben.

Citaat:
Gestoorde man

Gaia-frontman Michel Vandenbosch spreekt van een enorm slecht signaal.
"De stad beloont hier dierenmishandeling. Fabre erkent zijn immers totaal niet, integendeel.
Hij denkt dat die katten dat leuk vinden en volgt geen procedures.
Dit is een gestoorde man die denkt zich alles te kunnen veroorloven in naam van de kunst.
Ik vind de vraag aan (Vlaams minister, red.) Schauvliege om hem zijn subsidies te ontnemen meer dan terecht.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 12:31   #62
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Telemann was helemaal niet origineel. Bach was veel origineler en waar Telemann beroemder was in zijn eigen tijd is Bach vandaag de dag beroemder.

Maar zeg nu zelf: wie spreekt er over tweehonderd jaar nog over Jan Fabre?
Heb je over het woordje 'waarschijnlijk' in mijn reactie gelezen? Dat houdt niet in dat dat altijd zo is.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 12:37   #63
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is het enige punt waarop ik het eens ben met je post.

Voor de rest: zij die nu hypocriet doen en wenen over twee katjes, maar stilzwijgend instemmen wanneer hun medemens in Palestina, Afghanistan, Somalië of Congo wordt vermoord, zijn niet meer te redden. Wie op zo'n stadium van decadentie en ontbinding van alle natuurlijke instincten van soortbehoud is gekomen, die is reeds geschiedenis.

Let op: het opkomen tegen wreedheid van dieren is ook voor mij een belangrijk aspect van moraliteit, maar elke dag gebeuren er veel wredere zaken in varkensstallen en slachthuizen dan twee katjes die onzacht neerkomen. Katten komen altijd op hun poten terecht, maar varkens die niet kunnen bewegen en als pure vleesmachines worden gebruikt, dat is pas mishandeling.
Ik hoop dat ik in het verleden al duidelijk is geweest dat ik niet zomaar instem met bovengenoemde moordpartijen.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 12:41   #64
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De essentie van de draad gaat verloren.
Dus even herhalen.

Meneer krijgt op zijn bakkes, meneer krijgt boze mails, zodanig dat hij niet meer twee nachten na mekaar in hetzelfde bed durft te slapen.
Omdat meneer aan dierenmishandeling deed, en er aanvankelijk nog mee kon lachen ook.

En nu komt het:

meneer verklaart dat dit te wijten is aan de nva !!

.
Opmerkelijk is ook dat ik enkel hierover iets in De Standaard vind.
HLN en De Morgen : niets.
Ook op de radio : niente.
Anders zijn zij er toch als de kippen bij om de karaktermoord op BDW en zijn partij te voeren.
Anderzijds is die uitleg over de overval toch onverklaarbaar.
Zeven mannen met matrakken, die hem staan op te wachten !?!
Raar !
Geen woord over wat die mannen gezegd hebben en toch een verwijzing naar de N-VA maken.
Onsnappen aan zeven mannen door te gaan lopen !
Geen klacht bij de politie en toch persoonlijke bewaking in burger!?!
Wou er geen ruchtbaarheid aan geven ! Hoezo, waarom ? En waarom nu toch ?
Zou het kunnen zijn dat door zijn overspannen brein zijn fantasie een beetje op hol geslagen is ?
Was er ook niet zo een toneelkunstenaar, die gefantaseerd ontvoerd en geslagen werd door nationalisten?
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 12:41   #65
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Ah, dat was iets wat ik niet wist. Ik ben wel een liefhebber van kunst, maar veel heb ik nog niet kunnen spreken met de makers er van. Ik wist enkel van Fred Bervoets dat die neerkeek op esthetiek.
Architecten hebben dat overigens nog het ergst, en architectuur is, zoals ik eerder al zei, mijn voornaamste interesse.

Citaat:
Ik vind het gebruik van die gotische vormen op een niet gebruikelijke plaats juist een enorme vondst
Je hebt geen ervaring met gietijzergotiek en de concepttekeningen van Pugin?

Citaat:
Ik vind dat juist het betere er aan. Het feit dat dat groene oppervlak juist die luchter lijkt uit te spuwen.
Smakelijk idee.
Citaat:
Nu ja, ik weet niet of die luchter veel waarde had. Dat zal ik eens aan mijn vrouw moeten vragen die nog in het paleis heeft gerestaureerd.
Ja, die had waarde, en hij had evengoed voor een replica kunnen kiezen, daar het 'skelet' eronder toch niet uitmaakt als alles bedekt is.

Ik zou het geheel nog wel mooi gevonden hebben indien hij gewoon een luchter gemaakt zou hebben met kristalgroene toetsen.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 12:51   #66
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Plat gezever. esthetiek is nog steeds enorm belangrijk in de kunst, anders zou een Tuymans niet verkopen. Ook Wim Delvoye en Jan Fabre hebben vele werken van enorme esthetische waarde. Wie ook maar even verder kijkt dan die paar kunstwerken die furore maken in de pers weet dat. Maar dat is waarschijnlijk te moeilijk voor de meeste forumgangers hier...
Ik draai iedere morgen een kunstwerk in de pot, maar het doorspoelen is de ware kunst.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 12:55   #67
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Je hebt geen ervaring met gietijzergotiek en de concepttekeningen van Pugin?
Jawel hoor, de man van het Brits parlement.
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 12:58   #68
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb het voorgevoel dat die tentoonstelling in de gallerij van Pieters in Knokke NIET zal doorgaan...

Laatst gewijzigd door Boduo : 2 november 2012 om 12:59.
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 13:00   #69
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fabre ging niet naar de politie of een ziekenhuis, omdat hij de zaak niet nog meer ruchtbaarheid wilde geven
Die man wordt bijna doodgeknuppeld met matrakken en gaat dan rustig naar huis? Dat stuk links kultuurcrapuul had zich gewoon weer een delirium gezopen, dat is al.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 13:02   #70
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Die man wordt bijna doodgeknuppeld met matrakken en gaat dan rustig naar huis? Dat stuk links kultuurcrapuul had zich gewoon weer een delirium gezopen, dat is al.
Zou me niks verbazen dat hij van de zattigheid ergens van het trottoir is afgevallen. Zo zie ik hem namelijk wel vaker lopen bij ons.
Oud 2 november 2012, 13:07   #71
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou me niks verbazen dat hij van de zattigheid ergens van het trottoir is afgevallen. Zo zie ik hem namelijk wel vaker lopen bij ons.
Dat lijkt geloofwaardiger dan # 69.
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 13:08   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hoezo "allochtonen"? damagtochniemeer?
Jawel, het mag wel, maar op eigen risico...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 13:11   #73
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat Fabre doelt op het feit dat het wel degelijk vanuit N-VA hoek is dat de zaken werden uitvergroot in de pers. Het was opportunist Bungeneers die sprak van "urenlang", terwijl dat naderhand al helemaal niet bleek te kloppen. Het was ook Bungeneers die in de media liet optekenen dat hij vond dat de subsidies van Fabre moesten worden stopgezet en hij tekende ook de petitie daarvoor (het gaat hierbij trouwens voor alle duidelijkheid niet zozeer over de subsidies voor de bewuste film, dan wel over alle subsidies van Fabre). Maar grappig genoeg was het niet schepen van dierenwelzijn Bungeneers die uiteindelijk de opnames (terecht!) liet stilleggen, maar wel waarnemend burgemeester Voorhamme...

Ik denk dus niet dat hij erop doelt dat de bedreigingen en het ineenslagen afkomstig zijn uit N-VA hoek.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 13:11   #74
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik heb het voorgevoel dat die tentoonstelling in de gallerij van Pieters in Knokke NIET zal doorgaan...

Arme Fabre
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 13:13   #75
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik snap Fabre zijn probleem eigenlijk niet. Die gasten die op hem geklopt hebben, waren een kunstwerk aan het maken. Toch? Hij moet dat toch begrijpen, alé.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 2 november 2012, 13:13   #76
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

En ik herhaal hier mijn post uit de andere draad ook nog maar eens:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De reacties is deze draad zijn al even triestig als het gooien van de katjes zelf. Fabre mag met dat laatste dan over de schreef zijn gegaan, de petitie om zijn subsidies daarvoor stop te zetten (en vooral de steun van opportunist Bungeneers hiervan) was buiten proportie en de haatmails en fysieke bedreigingen[/url] zijn dat helemaal.

Ik ben absoluut geen fan van Fabre, maar dat neemt niet weg dat ik sommige van zijn werk wel kan appreciëren: "de man die de wolken meet" en "de astronaut die de zee dirigeert" vind ik bijvoorbeeld erg knap. Ik vind het een beetje te gemakkelijk om op basis van dit incident zijn hele oeuvre naar de prullenmand te verwijzen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 13:17   #77
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Flippant, zoals zoveel van je posts
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 13:18   #78
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Binnen een paar dagen lezen we dat het gelogen was, wacht maar.
Oud 2 november 2012, 13:19   #79
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En ik herhaal hier mijn post uit de andere draad ook nog maar eens:
Zeer juiste reactie Edina. Ik wou hetzelfde zeggen, maar geraakte afgeleid.
Oud 2 november 2012, 13:23   #80
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat lijkt geloofwaardiger dan # 69.
Lees dat verhaaltje van die man eens goed na. Dat is toch geen samenhangend verhaal? Hij gaat naar huis zonder klacht in te dienen en de volgende dag staan er plots politie-agenten voor zijn deur om hem te beschermen. Dat zijn de verzinsels van een alkoholieker die niet meer in staat is tot coherent denken, dat is mijn gedacht daarover.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be