![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#322 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uw notie van 'dierenmishandeling' is dan de mijne niet. 'n Hond bij de staart nemen en eventjes rondzwieren, is volgens u dan ook geen mishandeling...
|
|
|
|
|
|
#323 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#324 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#325 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#326 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik lees dat niet. Ik lees terechte kritiek op de moderne kunstwereld door BDW. Zoals:
Citaat:
Vorig jaar sprak ik met een galerijhouder in La Paz die zijn galerij had open gesteld voor een modern tweejaarlijks kunstenfestival (SIART), betaald grotendeels door Europese ambassades in Bolivia. Op het einde van het evenement organiseerde hij een debat met de organisatoren en critici...omdat hij had vastgesteld, zei hij, dat de overgrote meerderheid van het publiek helemaal geen 'onbegrip' of wat dan ook voor reactie toonden op de actuele kunst, maar gewoon ONVERSCHILLIGHEID. Een van de kunstcritici die op het debat aanwezig waren, ging zelfs zo ver om te stellen dat onverschilligheid ook een REACTIE was, alsof daarmee heel het evenement kon goedgepraat worden. (Ik heb me daar goed uitgeleefd op dat debat en gemerkt dat mijn kritiek op de actuele kunstwereld snijdt en zonder goede repliek bleef. En...ik had het publiek mee.) De actuele kunstwereld zoekt de controverse op omdat dat haar tenminste nog wat aandacht opbrengt hoopt men (en aldus subsidies verantwoord blijkbaar). Dat de controverse meestal beperkt is tot het belachelijk vinden van het publiek van de kunstmanifestatie is daarbij niet van belang...men reageerde tenminste. Van zo'n houding van de kunstwereld kan men terecht afvragen of ze niet grenst aan het pathetische. Wat BDW in dat artikel over Kippenberger zegt toont ook dat hij niet bekrompen denkt ivm kunst m.i. Hij denkt er tenminste over na in plaats van een kunstparadigma dat zichzelf aan het verteren is, ondertussen echter nog steeds gelovend in de illusie van haar posthistorisch karakter, achterna te lopen Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 november 2012 om 17:14. |
|
|
|
|
|
|
#327 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
²
|
|
|
#328 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eigenlijk vroeg ik me het eerder al af, maar wat verstaat u eigenlijk onder "traditioneel huis"? 'n Huis met schuin dak? 'n Huis met rode pannen? 'n Huis met vooraan de woonkamer en achteraan de keuken? 'n Woning met de slaapkamers boven? |
|
|
|
|
|
|
#329 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#330 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#331 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#332 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dit onafhankelijk van het psychisch welzijn van de dieren dat een gevolg is van het omhoog werpen. |
|
|
|
|
|
|
#333 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mij ontgaat er ook iets in dit alles: er zijn hoe langer hoe minder landbouwers, maar schijnbaar willen de mensen toch zo graag in een 'boerderijtje' wonen. Net zo dunt het pastoorsbestand uit, maar steeds meer mensen verlangen naar de woning van de pastoor...
|
|
|
|
|
|
#334 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Fab heeft nog geen klacht ingediend tegen zijn zachte aanvallers die hem wel voor dood sloegen, maar niet kwetsten.
Maar heeft iemand al klacht ingediend tegen de Fab, voor dierenmishandeling ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#335 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#336 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je doet alsof er een 'level playing field' is voor alle kunstenaars, maar dat is niet zo. Die tentoonstellingen waarnaar je verwijst, of de aankopen van kunst...dat is belastinggeld dat gaat naar bepaalde kunstenaars, naar bepaalde kunstuitingen, en niet naar andere.
|
|
|
|
|
|
#337 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#338 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
En hoe vaak ga je nu die belachelijke opsomming nog blijven herhalen? Wat heeft dat trouwens allemaal nog met stijl te maken? Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 3 november 2012 om 17:42. |
||
|
|
|
|
|
#339 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#340 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik heb het de hele tijd over stijl, en jij komt af met dakpannen en ruimteverdeling. Je leest selectief. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 3 november 2012 om 17:43. |
|
|
|
|