Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 4 november 2012, 11:52   #121
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Tuurlijk , de sossen gaan plooien.
in een meerderheid moet iedereen plooien, buigen, kruipen en andere minder eufemistische termen
ook de nva zal onder de ladder door moeten.

dat heet compromis maken
1207 is offline  
Oud 4 november 2012, 11:56   #122
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
in een meerderheid moet iedereen plooien, buigen, kruipen en andere minder eufemistische termen
ook de nva zal onder de ladder door moeten.

dat heet compromis maken
N-VA moet in Antwerpen geen compromis maken. Ze hebben voldoende zetels om met de aangeboden gedoogsteun van het Vlaams Belang beleid te voeren. Zelfs de Stadslijst heeft haar gedoogsteun aangeboden maar dat was maar een uitgestoken vinger om er mee te zwansen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 4 november 2012, 12:21   #123
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En u denkt dat die er komt ?
Nu Groen afgehaakt heeft, kan PJ zijn eis niet meer volhouden zonder als onverantwoordelijk individu verder door het leven te moeten gaan. Hij zal met zijn Stadslijst moeten meebesturen of de CD&V lossen of compleet zichzelf en zijn partij in de vernieling rijden. Groen weet wel in wiens korf ze de pad moet zetten. Bij de sossen is er voor hen nog electoraal gewin.
'XIII' is offline  
Oud 4 november 2012, 12:23   #124
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Wever zet Groen voor het blok?
Ik zou het maar omdraaien als ik u was. Zoals uit de 7de Dag vandaag bleek, is er maar één conclusie mogelijk:
Almaci zet De Wever voor het blok ja!

Laatst gewijzigd door system : 4 november 2012 om 12:23.
system is offline  
Oud 4 november 2012, 12:28   #125
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
N-VA moet in Antwerpen geen compromis maken. Ze hebben voldoende zetels om met de aangeboden gedoogsteun van het Vlaams Belang beleid te voeren. Zelfs de Stadslijst heeft haar gedoogsteun aangeboden maar dat was maar een uitgestoken vinger om er mee te zwansen.
Allez, nocht 8 weken rekken en trekken. En dan... Ja zeg, ik kon niet anders...

ben benieuwd.
E. Migrant is offline  
Oud 4 november 2012, 12:31   #126
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Nu Groen afgehaakt heeft, kan PJ zijn eis niet meer volhouden zonder als onverantwoordelijk individu verder door het leven te moeten gaan.
Jij bent duidelijk niet van Antwerpen. Laat ze in Antwerpen maar hun gedacht vormen over wie een onverantwoordelijk individu is.

Citaat:
Hij zal met zijn Stadslijst moeten meebesturen of de CD&V lossen of compleet zichzelf en zijn partij in de vernieling rijden.
Don't cry for Sp.a Antwerp.

Citaat:
Groen weet wel in wiens korf ze de pad moet zetten.
Bij de sossen is er voor hen nog electoraal gewin.
Groen heeft enkel maar electoraal te verliezen als ze in coalitie met de N-VA. Ze hebben hun eisen rap om tafel gelegd nadat PJ zijn open misère kaarten open en bloot op tafel smeet. Als de N-VA ingaat op die eisen van Groen wordt Antwerpen het OCMW van de wereld.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 4 november 2012, 12:32   #127
'XIII'
Banneling

Standaard

Eigenlijk zet Almaci PJ voor blok. Als zij niet mee wil, vervalt PJ's eis. Almaci weet goed genoeg dat ze alleen maar bij de sosssen electoraat kan weghalen.
'XIII' is offline  
Oud 4 november 2012, 12:33   #128
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Allez, nocht 8 weken rekken en trekken. En dan... Ja zeg, ik kon niet anders...

ben benieuwd.
"Ik kon niet anders" is niet de slimste politiek om een gedoogpartner voor je coalitie te vinden. De onderhandelingen tussen N-VA en het Vlaams Belang zijn al lang bezig op de achtergrond.

Oud 4 november 2012, 12:35   #129
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk zet Almaci PJ voor blok. Als zij niet mee wil, vervalt PJ's eis. Almaci weet goed genoeg dat ze alleen maar bij de sosssen electoraat kan weghalen.
Je hebt het nog altijd niet begrepen. De eis van PJ vervalt niet, ook niet na maanden lang onderhandelen. Het is voor PJ bovendien aan BDW om te onderhandelen. PJ gaat BDW niet in de weg staan door zelf te onderhandelen met Groen.

Oud 4 november 2012, 12:47   #130
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Ik kon niet anders" is niet de slimste politiek om een gedoogpartner voor je coalitie te vinden. De onderhandelingen tussen N-VA en het Vlaams Belang zijn al lang bezig op de achtergrond.
vrijevlaming is offline  
Oud 4 november 2012, 13:25   #131
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zijn schijnvertoningen voor de coulissen. Zie jij N-VA in Antwerpen al met Groen op het Schoon Verdiep gaan zitten ?
toegegeven een vreemd beeld, maar dat is juist de kracht van verandering die BDW nog moet ondergaan.

Laatst gewijzigd door jogo : 4 november 2012 om 13:34.
jogo is offline  
Oud 4 november 2012, 13:38   #132
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik zou het maar omdraaien als ik u was. Zoals uit de 7de Dag vandaag bleek, is er maar één conclusie mogelijk:
inderdaad.

de Wever zal een flinke portie water in zijne vlomse wijn moeten kappen.
Ben eens benieuwd wat zijn Blok-Vleugel ervan gaat denken.
Henri1 is offline  
Oud 4 november 2012, 13:45   #133
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt het nog altijd niet begrepen. De eis van PJ vervalt niet, ook niet na maanden lang onderhandelen. Het is voor PJ bovendien aan BDW om te onderhandelen. PJ gaat BDW niet in de weg staan door zelf te onderhandelen met Groen.
Als Almaci njet zegt (maar ze is ondertussen al aan het terugkrabbelen) is het de schuld van De Wever? Dat PJ eerst zijn brol met Almaci oplost als hij dan toch een evenwichtig bestuur wil. Of anders houdt hij best zijn mond. De Wever heeft van PJ geen lessen te krijgen. Als PJ het toch aangeeft dat hij een evenwicht links-rechts in het stadsbestuur wil, dan moet hij eerst zorgen dat er een evenwichtig links is. En daar moet De Wever niet voor zorgen.

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 4 november 2012 om 13:47.
'XIII' is offline  
Oud 4 november 2012, 14:06   #134
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
toegegeven een vreemd beeld, maar dat is juist de kracht van verandering die BDW nog moet ondergaan.
Ik hoop dat je zelf met je mislukte humor kan lachen. Ik gun het je van harte. Het zou maar erg zijn als men onze politici niet zou mogen uitlachen.

Oud 4 november 2012, 14:10   #135
Zenit
Banneling

Standaard

Welke toegevingen zou het extremistisch micropartijtje Groen eigenlijk willen doen?

De milieuargumenten van Almaci zijn eigenlijk lachwekkend. Groen is in de eerste plaats een allochtonenpartij : als er iets is waar het importkiesvee van de Groenen niet wakker van ligt zijn het milieuthema's. Ze liggen wel wakker van hoofddoeken, moskees en uitkeringen.
De eerste eis van Almaci was 'meer respect voor diversiteit" = politiek correcte codetaal voor hoofddoekverbod weg en volle gas islamisering.
Haar twee eis was het ocmw opeisen : uiteraard om haar uitkeringsafhankelijk importkiesvee mee te bedienen.

Laatst gewijzigd door Zenit : 4 november 2012 om 14:10.
Zenit is offline  
Oud 4 november 2012, 14:14   #136
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Almaci njet zegt (maar ze is ondertussen al aan het terugkrabbelen) is het de schuld van De Wever?
Meryem Almaci is oud genoeg om zelf haar keuzes te maken. Ze heeft daar Bart De Wever niet voor nodig.

Citaat:
Dat PJ eerst zijn brol met Almaci oplost als hij dan toch een evenwichtig bestuur wil.
Nogmaals. Patrick Janssens gaat BDW niets in de weg staan in zijn coalitievorming in Antwerpen. Hij heeft van in het begin gesteld dat hij niet met Groen gaat onderhandelen. Bovendien heeft Patrick Janssens onmiddellijk na de verkiezingen zijn nederlaag erkent. Hij heeft duidelijk gemaakt dat hij nergens de N-VA in de weg zal liggen om op het Schoon Verdiep te zetelen.

Citaat:
Of anders houdt hij best zijn mond. De Wever heeft van PJ geen lessen te krijgen. Als PJ het toch aangeeft dat hij een evenwicht links-rechts in het stadsbestuur wil, dan moet hij eerst zorgen dat er een evenwichtig links is. En daar moet De Wever niet voor zorgen.
Bart De Wever is inderdaad enkel maar voor de schijn aan het onderhandelen. De echte onderhandelingen zijn in de schaduw van het rookgordijn met het Vlaams Belang.

Oud 4 november 2012, 15:59   #137
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bart De Wever is inderdaad enkel maar voor de schijn aan het onderhandelen. De echte onderhandelingen zijn in de schaduw van het rookgordijn met het Vlaams Belang.
Achter een rookgordijn is inderdaad geheim, maar in de schaduw daarvan zou extra ultra geheim zijn tenzij de schaduw vóór het rookgordijn valt.
jogo is offline  
Oud 4 november 2012, 16:06   #138
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
"Ik kon niet anders" da's maar "voor de coulissen" he (heb da "ik kon ni anders" trouwens gepikt uit het stukje van peter1234

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 4 november 2012 om 16:06.
E. Migrant is offline  
Oud 4 november 2012, 16:07   #139
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Veeleer dan hetgeen al dan niet op gemeentelijk vlak gebeurt lijken mij de met schrik en onkunde doorweven esbattementen van uw aller federale regering momenteel het enig echt belangrijke voor wat de economische toekomst en het staatkundig voortbestaan van uw land betreft.

Maar vermits de samenstelling van het toekomstig bestuur van de stad Antwerpen kennelijk zowat verheven wordt tot nationale properties, geef ik toch even mijn verbazing te kennen omtrent de door sommigen gekoesterde totaal verkeerde inschatting van de naar mijn gevoel even pientere als opvallende tactiek die De Wever hanteert : door Groen! publiekelijk een eis op tafel te doen leggen die volstrekt tegengesteld is aan een eerdere beslissing van de Vlaamse regering, verplicht hij de kopstukken van de lokale CD&V en SpA om te kiezen : dissident zijn binnen hun eigen partij (met alle gevolgen voor hen vandien), of Groen! laten vallen.

Het is nochtans een in de politiek en in het zakenleven veel gebruikte tactiek bij onderhandelingen : iemand in een positie dwingen waarbij betrokkene moet kiezen tussen hetzij bijdraaien, hetzij de steun van de top van zijn/haar organisatie dreigen te verliezen. Iedereen die voldoende onderhandelingservaring heeft is daarvoor op zijn hoede, maar Janssens en Van Peel zijn domweg in de val gelopen : pech voor hen.

Commentaren als “Almaci zet De Wever voor het blok” zijn dan ook hetzij pure kolder, hetzij een teken van volkomen gebrek aan inzicht in de politiek. Almaci was en is slechts de val die De Wever voor de CD&V en de SpA heeft opgezet, vermits Janssens zo dom was om hem daartoe de gelegenheid te geven….

Laatst gewijzigd door Gwylan : 4 november 2012 om 16:11.
Gwylan is offline  
Oud 4 november 2012, 16:22   #140
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Gwylan

U bent welkom in Antwerpen en ze zullen daar U wel duidelijk uitleggen dat het belang van Antwerpen feitelijk gelijk loopt met het belang van de rest van de wereld.

Als U het topic een beetje overloopt dan weet je dat de Vlaamse decreten aangepast zijn als antwoord op de overloperij ( dissidentie) die vroeger plaats vond na de gemeenteraadsverkiezingen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be