Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 6 november 2012, 16:59   #421
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Welke spreidstand? Hoe is de nota afkeuren een spreidstand?
Zoals het al jaren aan een stuk gaat met de SPA.
Ze zeggen in Brussel iets anders dan ze op terrein willen realiseren.
Eigenlijk redelijk schizofrene politiekerkes.
giserke is offline  
Oud 6 november 2012, 17:00   #422
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Welke spreidstand? Hoe is de nota afkeuren een spreidstand?
O, die spreidstand is nogal logisch hoor. De meeste mensen hebben hem wel door.

1. SP.A wil niet onderhandelen zonder Groen
2. Groen wil niet onderhandelen zonder dat BAMtracé van tafel geveegd wordt
3. SP.A wil het BAMtracé.

Dat is een spreidstand mijn beste, maar dat jij hem niet ziet hoeft natuurlijk niemand te verwonderen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 6 november 2012, 17:02   #423
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Dat was nochtans niet de bedoeling. Ik wou alleen maar aantonen dat zelfs een waalse kiezer de nota van De Wever te pruimen vindt, zelfs als een voorbeeld aanhaalt voor bestuursmodellen in stefden over de taalgrens.
Zelfs een Waal? Is een Waal dan genetisch voorbestemd om een stedelijke, duurzame en sociale politiek te willen. Ook in Wallonië heb je voorstanders van koning auto en asociale verkavelingswalen. Heb je de scores gezien die de extreem-rechtse MR haalt in bepaalde delen van Wallonië?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 6 november 2012, 17:04   #424
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
BDW mag alle postjes van de wereld beloven aan de cd&v, dat lost zijn probleem niet op om een schepencollege met meerderheid samen te stellen.
Je gaat me toch niet wijsmaken dat je gelooft in een minderheidskabinet met gedoogsteun ? Dat is science fiction.
Alle, Peter, ze roepen gewoon op 1 of 2 januari de gemeenteraad samen en zetten als eerste punt op de agenda het afschaffen van die stomme gemeentewet waarbij men de toestemming van een meerdeheid van de lijst nodig heeft om een schepenambt te kunnen bekleden af; en kiest dan gewoon in punt twee de schepenen. Klaar is kees. Niets zo simpel.
'XIII' is offline  
Oud 6 november 2012, 17:05   #425
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alle, Peter, ze roepen gewoon op 1 of 2 januari de gemeenteraad samen en zetten als eerste punt op de agenda het afschaffen van die stomme gemeentewet waarbij men de toestemming van een meerdeheid van de lijst nodig heeft om een schepenambt te kunnen bekleden af; en kiest dan gewoon in punt twee de schepenen. Klaar is kees. Niets zo simpel.
De Antwerpse gemeenteraad staat dus boven het Vlaams Parlement?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 6 november 2012, 17:05   #426
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Zelfs een Waal? Is een Waal dan genetisch voorbestemd om een stedelijke, duurzame en sociale politiek te willen. Ook in Wallonië heb je voorstanders van koning auto en asociale verkavelingswalen. Heb je de scores gezien die de extreem-rechtse MR haalt in bepaalde delen van Wallonië?
Ik wou alleen maar duidelijk maken dat ook walen de visie van BDW smaken. Is dat een probleem?

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 6 november 2012 om 17:05.
'XIII' is offline  
Oud 6 november 2012, 17:06   #427
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, maar wel als een laatste uitweg. Of wil je Antwerpen onbestuurd achterlaten? Of laten besturen door een regeringscommissaris? En welke kleur mag die dan hebben?

Kijk, ik weet dat je het VB haat en verafschuwt, maar als je spelletjes speelt en die dan nog openlijk goedkeurt, dan moet je ook kunnen op je bek gaan.
Overdrijf toch niet zo... de nota ligt er van zondagavond. Deze morgen hebben n-va en stadslijst elkaar hierover voor een eerste bespreking gezien. We staan nog maar aan het prlle begin. Er zal nog heel veel werk zijn om die nota grondig te herschrijven op de domeinen die PJ deze ochtend op Radio 1 heel duidelijk heeft toegelicht. Antwerpen zal heus niet zonder bestuur vallen, dat gelooft toch geen mens.
En wat al helemaal onrealistisch is, is dat BDW liever met de blokkers in zee zou gaan dan een compromis uit te werken met PJ.
Dan kraakt hij zijn eigen partij, en kan hij zijn stille droom voor 2014 definitief opbergen.
peter1962 is offline  
Oud 6 november 2012, 17:07   #428
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Aan zogenaamde zelfbenoemde computerkenners hier op het forum en elders. die blijkbaar amper weten hoe je een computer kan aan en uitzetten. Op een schaal van 0 tot 10 geef ik ze 0,01 en mezelf 1 tot 2.
DeProf_eet is offline  
Oud 6 november 2012, 17:08   #429
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overdrijf toch niet zo... de nota ligt er van zondagavond. Deze morgen hebben n-va en stadslijst elkaar hierover voor een eerste bespreking gezien. We staan nog maar aan het prlle begin. Er zal nog heel veel werk zijn om die nota grondig te herschrijven op de domeinen die PJ deze ochtend op Radio 1 heel duidelijk heeft toegelicht. Antwerpen zal heus niet zonder bestuur vallen, dat gelooft toch geen mens.
En wat al helemaal onrealistisch is, is dat BDW liever met de blokkers in zee zou gaan dan een compromis uit te werken met PJ.
Dan kraakt hij zijn eigen partij, en kan hij zijn stille droom voor 2014 definitief opbergen.
Het probleem hierbij is dat jij denkt dat PJ zin heeft om constructief mee te werken. Zijn houding tov Groen bewijst echter het tegendeel. Hij is voor het BAM tracé maar weigert te onderhandelen als het BAM tracé niet van tafel geveegd wordt. Dat getuigt van kwaaie wil.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 6 november 2012, 17:09   #430
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
De Antwerpse gemeenteraad staat dus boven het Vlaams Parlement?
Ik meen te weten dat een gemeenteraad zelf over zijn eigen gemeentereglementen beslist. Ik meen te weten, maar correct me if i'm wrong, dat deze regel alleen in Antwerpen geldt (misschien nog in een of andere gemeente). Als ik zie dat de SP.a-leden gisteren in Aalst hun schepenen konden kiezen en dat de leden van de lijst daar niets in te zeggen hadden, sterkt me dat in die mening. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
'XIII' is offline  
Oud 6 november 2012, 17:11   #431
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit gezegd dat BDW liever met het VB in coalitie zou gaan: ik stel dat het de laatste uitweg is, beter dan de stad in plan te laten.
'XIII' is offline  
Oud 6 november 2012, 17:12   #432
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Toch lijkt het voor weinigen duidelijk te zijn dat dit een basisnota voor onderhandelingen is. Zelfs Groen snapt dat niet.
Van Almaci had ik echt niet meer verwacht. Je kunt nu eenmaal geen Bordeaux tappen uit een olievat. Bij de stadslijst beseffen ze dat wel, de reactie van PJ deze morgen was duidelijk op dat vlak. Die weten even goed als n-va dat het echte werk nu begint en de tekst dus gaandeweg zal evolueren.
peter1962 is offline  
Oud 6 november 2012, 17:20   #433
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bij Sp.a gaat het dus om de postjes. Bedankt, Peter om dat nog eens duidelijk te stellen. Dat van die worst in die hotdagkraam is dan toch waar????
Het postje ? Om de bevoegdheid ja ! Als hun dat bv milieu, of nog beter : het ocmw zou in extra opleveren dan kan ik me voostellen dat de beslissing snel is gevallen.
peter1962 is offline  
Oud 6 november 2012, 17:25   #434
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Het postje ? Om de bevoegdheid ja ! Als hun dat bv milieu, of nog beter : het ocmw zou in extra opleveren dan kan ik me voostellen dat de beslissing snel is gevallen.
Jij bent een monica-fan, dat is nu wel duidelijk. Je wilt haar jobke veilig stellen voor als Di Rupo I onderuitgaat.
'XIII' is offline  
Oud 6 november 2012, 17:25   #435
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die regel komt niet uit het gemeente reglement, maar wel uit een vlaams decreet. De gemeenteraad kan daar niets aan veranderen. Forumlid Travis66 heeft dat enkele dagen geleden in een andere discussie ook nog nagekeken. Sorry, dat zal niet werken.
peter1962 is offline  
Oud 6 november 2012, 17:26   #436
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Die regel komt niet uit het gemeente reglement, maar wel uit een vlaams decreet. De gemeenteraad kan daar niets aan veranderen. Forumlid Travis66 heeft dat enkele dagen geleden in een andere discussie ook nog nagekeken. Sorry, dat zal niet werken.
Blij?
'XIII' is offline  
Oud 6 november 2012, 17:30   #437
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij bent een monica-fan, dat is nu wel duidelijk. Je wilt haar jobke veilig stellen voor als Di Rupo I onderuitgaat.
een goeike !
peter1962 is offline  
Oud 6 november 2012, 17:31   #438
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik meen te weten dat een gemeenteraad zelf over zijn eigen gemeentereglementen beslist. Ik meen te weten, maar correct me if i'm wrong, dat deze regel alleen in Antwerpen geldt (misschien nog in een of andere gemeente). Als ik zie dat de SP.a-leden gisteren in Aalst hun schepenen konden kiezen en dat de leden van de lijst daar niets in te zeggen hadden, sterkt me dat in die mening. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Nee, het gaat over het Vlaamse gemeentedecreet. En ook in Aalst gaan de schepenen een meerderheid van de verkozenen van hun lijst nodig hebben.

Zie b.v. De Standaard:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
De knoop over de schepenen werd nog niét doorgehakt. Dat dreigt nog voor een patstelling te zorgen. Een schepen moet immers voorgedragen worden door zijn of haar fractie, en de akte van voordracht is pas ontvankelijk als ze wordt ondertekend door meer dan de helft van de gemeenteraadsleden én door een meerderheid van de personen die werden verkozen op dezelfde lijst als de voorgedragen kandidaat. Blijven de vier contra-verkozenen bij hun besluit, dan zit SP.A met een probleem.
http://www.standaard.be/artikel/deta...21105_00358523

Ik merk op dat ik niet uit lezersreacties citeer...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 6 november 2012, 17:34   #439
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu ik heb daar alle begrip voor, hoor! Als je al vooraf twee schepenzetels aan Van Peel en Heylen beloofd hebt en de resutaten wat tegengevallen zijn, moet je zo veel mogelijk uit de brand trachten te slepen, he?
'XIII' is offline  
Oud 6 november 2012, 17:36   #440
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, het gaat over het Vlaamse gemeentedecreet. En ook in Aalst gaan de schepenen een meerderheid van de verkozenen van hun lijst nodig hebben.

Zie b.v. De Standaard:

http://www.standaard.be/artikel/deta...21105_00358523

Ik merk op dat ik niet uit lezersreacties citeer...
Merciekes. Ik meende nochtans dat voor de publicatie van die lezerreacties al gemeld had dat het om lezerreacties ging, maar soit.
'XIII' is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be