![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Aan de overkant van de plas vormen de evangelische christenen - die de bijbel als het Woord van God beschouwen - evenwel een niet te onderschatten politieke macht.
![]() |
![]() |
#102 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De koran daarentegen is een rechtstreekse opdracht van Allah die weldegelijk zelf verklaart dat de koran voor alle tijden geldig is. Dus ook voor 2012. Raar dat U het verschil niet begrijpt. Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik blijk vanalles te missen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- is dit een rechtstreekse opdracht van hierboven of wordt dit vermeld in een vna de vele verhalen - zijn dit rechtstreekse opdrachten die voor alle tijden gelden, of gelden deze in het verhaal dat verteld wordt - ben u bekend met het Nieuwe Testament van de christenen, want dat overtreft toch wel die bijbelteksten heb ik ooit geleerd. - weet U in feite waarom er nooit het Nieuwe Testament wordt bijgehaald als men het over christenen heeft? ----------------------- Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 7 november 2012 om 07:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O jawel, er zijn maar weinig protestantse groepen die stellen dat we bijvoorbeeld ook de oud-testamentische spijs- of kledingsvoorschriften moeten volgen. Heel marginaal, waardoor we er weldegelijk vanuit kunnen gaan dat er een consensus over die zaken bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, hoor. Er is daar niets 'moeten' aan. Naar spelling is alleen het Groene Boekje normerend. Je kan hoogstens spreken over een afspraak binnen bepaalde vakgebieden en binnen een bepaald taalgebied. Iedereen heeft echter de vrijheid hiervan af te wijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helaas kunnen we aan beiden weinig doen tenzij we een ferm blik oorlog opentrekken. Maar wil dat zeggen dat we zulke relidioten maar moeten aanvaarden?
![]() |
![]() |
#110 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#111 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Religieus geweld bestaat wel uit iets meer dan ergens een bom te laten ontploffen. Neem een stapje achteruit en bekijk het grotere plaatje eens.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 8 november 2012 om 06:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Me dunkt dat mijn standpunt hieromtrent toch vrij bekend is?
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
aub zeg! je kent toch wel het verschil tussen een rechtstreeks gebod en een verhaal OVER dingen? --------------- Graag een site over christelijke geweld waarbij men dagelijks de slachtoffers en gewonden optelt aub. Die heb ik - in tegenstelling tot www.thereligionofpeace.com nog nergens gevonden. Google eens mee aub? ps. met "link" bedoel ik de site waar men deze passages heeft gevonden. Sinds wanneer is de nummer van een bijbelvers een "link" geworden? Ik heb hier als atheist nu eenmaal geen bijbel in mijn nachtkastje liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister
|
![]() Ja en Nee. De Bijbel is een verzameling van verschillende soorten boeken. Leviticus claimt bijvoorbeeld wel grotendeels het rechtstreekse woord van God te zijn. Niet echt een heel vrolijk boek.
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu nog Esperanza het verschil laten begrijpen. Dat Leviticus het rechtstreekse woord van Jahweh zou zijn heb ik nog nooit gehoord, gewoonlijk werden de schrijvers "geinspireerd" door Jahweh. Ik trouwens ook nu ik dit neerpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even ter overweging:
Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Minister
|
![]() Ze heeft wel gelijk dat er bij letterlijke lezing rechtstreekse opdrachten tot moorden en martelingen van Jahweh in staan:
Citaat:
Citaat:
sin otra luz y guía sino la que en el corazón ardía. Laatst gewijzigd door Visjnu : 8 november 2012 om 13:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan? Moeten we zulke grapjes in onze maatschappij maar aanvaarden, welke naam dat onzichtbaar almachtig vriendje ook heeft?
![]() |
#119 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als iemand die teksten gebruikt om wreedheden te begaan, dan is dat uiteraard onaanvaardbaar. De meeste mensen gaan dit soort passages echter lezen als zaken die enkel in het verleden geldig waren of als een soort allegorie. Misschien is die uitleg niet altijd heel overtuigend of zelfs intellectueel eerlijk, maar in ieder geval hebben andere mensen daar geen last van. Dit laatste was eerder jouw eigen criterium om te bepalen wat wel en niet aanvaardbaar was.
![]() |
![]() |
#120 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat ik "begrijp", Circe, is dat jij religie heel éénzijdig benadert. In het bijzonder 1 bepaalde religie. Voor overige religies ben je stekeblind.
Religieuze terreur, religieuze indoctrinatie en religieus geweld omvat héél wat meer dan dolgedraaide Allahfreaks die ergens bommen laten ontploffen. Ik lig evenveel, zo niet méér, wakker van een evangelische/wedergeboren christen, die (met zijn duim op het knopje van een kernarsenaal) beweert dat God hem ten oorlog stuurt. Zo iemand wordt zelfs met respect behandeld en wordt vrijwel overal ter wereld met alle égards ontvangen. Nochtans baseert hij (en de rest) zich óók op zijn heilig boek. Of het nu rechtstreeks het woord is van die God vragen zij zich niet af... Dat jij dit globale plaatje niet kan of niet wil bevatten vind ik wel jammer. Ik noem het evenwel een consequent volgehouden militant atheisme of beter gezegd anti-klerikalisme. De aard van het geviseerde beestje is hierbij irrelevant. Het is inderdaad een kwestie van "begrijpen". --------- PS. Sinds wanneer moet men gelovig zijn om een bijbel in huis te hebben? Is dat iets nieuws of zo? Je hebt een pc met internetverbinding, dus je kan zoveel bijbels raadplegen als je zelf maar wil. In om het even welke taal.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 8 november 2012 om 21:55. |
![]() |
![]() |