![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Dag Forumleden,
Ik heb zo pas dit forum gevonden via mijn zoektocht naar verschoonbaarheidsverklaringen. Ik zit in een dergelijke situatie en wil eruit geraken. Dus ben ik op zoek naar een mogelijke oplossing. Ik zoek namelijk voorbeelden van hoe een dergelijke verklaring opgesteld kan worden. Hoe begin je aan zoiets. Ik heb een poging gedaan met raadsmannen, maar die beseffen niet dat iemand die in onvermogen is, ook geen vette rekeningen kan betalen en dusdoende de zaken blijven liggen. Na 15 jaar de hel is het genoeg geweest. Ik heb vernomen dat men dit zelf ook mag doen, maar het ontbreekt me aan informatie, stappenplan... alle tips welkom. men kan me ook anoniem bereiken via [email protected] cya, Ivan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() sorry maar ik wist niet goed waar ik het topic moest plaatsen.
ivan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik heb geen ervaring met faillissementen, loontrekkende zijnde, maar ben even op zoek gegaan naar (zelf)hulpgroepen waarvan ik wel eens gehoord heb in reportages ed. Niet gevonden wat ik zocht maar misschien zijn onderstaande linken u van enig nut.
http://www.eerstehulpbijschulden.be/ http://www.tussenstap.be/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Bedankt Perzik en Scherven A. Mok,
De link naar e.justice kende ik maar is toch een goede reminder. De andere twee zal ik vandaag uitspitten. thnx, ivan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Normaal gezien , als dit uw eerste faillissement is , wordt je wel verschoonbaar verklaard en worden uw uitstaande schulden kwijtgescholden. Ik heb nog zo iemand in mijn klantenbestand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het Agentschap Ondernemen niet het aangewezen aanspreekpunt voor advies?
www.agentschapondernemen.be
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan als burger 1 keer in uw leven een verschoonbaarheid van uw schulden aanvragen, dat staat gelijk aan faillisement.
Maar dat is vrij uitzonderlijk dat men dit toestaat. In 99,99% zal men u onder wettelijk schuldenbemiddeling stellen. En dat is voor vele jaren zonder veel resultaten. Makkelijker is, in Holland gaan wonen en werken en hier de boel laten verjaren. Schulden in België zijn niet geldig in het buitenland zonder een uitspraak van de rechtbank van dat land. Dus de meeste, zoniet alle schulden, zullen een stille dood tegemoet gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moet al vreemde dingen gedaan hebben om deze gunst niet te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze staan nu onder schuldbemiddeling. En dat is alles behalve comfortabel. Bedrijven en particulieren zijn niet hetzelfde wat dat betreft. Als bedrijf of zelfstandige zal je makkelijker een faillisement krijgen. Omdat dit over bedrijvigheid gaat. Voor een particulier is dat een persoonlijke aangelegenheid. Laatst gewijzigd door Mambo : 11 november 2012 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |