Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 23 november 2012, 12:15   #21
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Er zijn er die via echte Gestapo-praktijken aan het natrappen zijn.
Dus omdat zij het kind uithangen, moet jij dat ook doen?

Citaat:
Ene zekere Di Rupo, daarin gesteund door zijn dwergjes, doet dat al sinds 2010. En zo kom je tot de situatie dat de Ø-VLD knechtjes minutenlang enthousiast zitten te applaudisseren voor de manier waarop ze de Vlaamse spaarder geplukt hebben en een waanzinnige begroting hebben opgesteld waar zelfs Guy Verhofstadt beschaamd over zou zijn.
Sterker nog: het was Open VLD die Groen er niet bij wou hebben en dus per sé een regering zonder Vlaamse meerderheid wou opstarten. Los van wat je denkt over de partij Groen is deze beslissing van Open VLD een bijkomende belediging voor alle Vlamingen. Eigenlijk zij Decroo toen tegen ons: jullie zijn tweederangsburgers in dit land. Van iemand met een dergelijke franskiljonse bourgeois-stamboom hoeft dat niet te verwonderen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 23 november 2012, 14:24   #22
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Wie heeft er ooit beweerd dat de spa de partij van de kleine man zou zijn?

En wat grappiger is, wordt er hier beweerd dat de nva de partij van de kleine man zou zijn?
Kan je me voorbeelden geven van stinkend rijken die bij NVA zitten? Voor CD&v kan ik al één van de rijksten van België opsommen. JDN => Denderleeuw
alfa16vjtd is offline  
Oud 23 november 2012, 14:54   #23
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Man, man, man, is het nog niet gedaan met natrappen i.v.m. de verkiezingen?

De verkiezingen zijn gedaan, er is een nieuwe coalitie gesloten. Laat burgemeester De Wever nu werken met zijn college en hou op met je gezaag over de oppositie. Het is de taak van de oppositie van opbouwende kritiek te leveren - the duty of her majesty's opisition is to oppose. De taak van de meerderheid is niet de oppositie bekritiseren, maar zo goed mogelijk te besturen, onder het waakzame oog van de oppositie.
dat is het enigste dat ze kunnen, oppositie voeren. ze hebben nog niets verwezenlijkt, behalve de calimero uithangen en zitten zagen op de tegenpartij. getuige ook deze topic.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 23 november 2012 om 14:57.
Sywen is offline  
Oud 23 november 2012, 15:07   #24
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dat is het enigste dat ze kunnen, oppositie voeren. ze hebben nog niets verwezenlijkt, behalve de calimero uithangen en zitten zagen op de tegenpartij. getuige ook deze topic.
Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Bourgeois zul je me geen slechte minister horen noemen. Maar dat verongelijkt gezaag, deze ressentimentspolitiek, neen, daar kan ik niets mee aanvangen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 23 november 2012, 16:39   #25
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Op hun eigen centen zijn ze al zuinig.
Nu is het afwachten dat ze dat met de centen van de burger ook gaan zijn.
Zo ziet het ernaar uit. Sluitende begroting is een conditio sine qua non in Antwerpen, terwijl iedere partij zelf de inkomsten voor zijn voorstellen moest zoeken. Neemt nu het BAM-ultimatum van groen. Dat was onbetaalbaar en daardoor reden ze tegen het belangrijkste punt van BDW aan: zuinig met geld van de burger.
Effect is offline  
Oud 23 november 2012, 17:05   #26
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Nuttige oefening, maar dan moet je ze wel doen per kandidaat en niet per verkozene, want er is ook propaganda betaald voor de niet-verkozenen die je nu bij de wél verkozenen meetelt.
Vito is offline  
Oud 23 november 2012, 17:16   #27
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Tja, maar wee eerlijk, Fonne, hoe veel het gekost heeft om de zwoerd op affische te plaatsen in elke straat in elke Vlaamse gemeente reken je er wel niet bij he...
wie is "de zwoerd"?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 23 november 2012, 20:04   #28
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
wie is "de zwoerd"?
Het zwoerd is de buitenste harde laag die aan het spek van een varken vastzit. Het is in feite de huid. Na het broeien of afbranden en schoonkrabben van de buitenkant wordt spekzwoerd veel gebruikt om de bodem van cocottes, braad- en stoofpannen te bekleden. Het vet trekt in het gerecht. Zwoerd wordt ook in worsten verwerkt.

Zwoerdjes vormen gebakken een apart gerecht. Zwoerd wordt gezien als lekkernij.

Bron: Wikipedia.
Vito is offline  
Oud 23 november 2012, 20:09   #29
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
wie is "de zwoerd"?
Bijnaam voor de beste politicus van Vlaanderen, BDW. Regelmatig gebruikt door superluller Tommm bij gebrek aan échte argumenten. Het verschijnsel is een echte pest aan het worden, forummers zoals system/het oosten en andere belgicisten maken er regelmatig misbruik van.
robert t is offline  
Oud 23 november 2012, 20:12   #30
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Bijnaam voor de beste politicus van Vlaanderen, BDW. Regelmatig gebruikt door superluller Tommm bij gebrek aan échte argumenten. Het verschijnsel is een echte pest aan het worden, forummers zoals system/het oosten en andere belgicisten maken er regelmatig misbruik van.
Is Het Oosten dood, BTW???
'XIII' is offline  
Oud 24 november 2012, 01:43   #31
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus omdat zij het kind uithangen, moet jij dat ook doen?
Ik ben een straatjongen, en mijn principe is heel eenvoudig: als men tegen mijn schenen stampt, dan stamp ik terug, en liefst meteen goed hard, in de hoop dat ze het wel zullen afleren.
Citaat:
Sterker nog: het was Open VLD die Groen er niet bij wou hebben en dus per sé een regering zonder Vlaamse meerderheid wou opstarten. Los van wat je denkt over de partij Groen is deze beslissing van Open VLD een bijkomende belediging voor alle Vlamingen. Eigenlijk zij Decroo toen tegen ons: jullie zijn tweederangsburgers in dit land. Van iemand met een dergelijke franskiljonse bourgeois-stamboom hoeft dat niet te verwonderen.
Laat ons eerlijk zijn:N-VA heeft hemel en aarde bewogen om Ø-VLD in de regering te krijgen om zo samen een samenhangend en effektief saneringsbeleid te voeren. Toen de Ø-VLD eindelijk aan de tafel werd uitgenodigd dienden ze de N-Va de ezelsstamp toe, en gingen voluit voor de postjes. Dat ze daarvoor een marxistisch beleid gedicteerd door Elio Di Rupo en zijn état-PS moesten slikken scheen hen niet te deren. Integendeel, pas enkele uren geleden applaudisseerden ze minutenlang omdat Elio Di Rupe de spaarzame Vlamingen liet bloeden door de roerende voorheffing met 66% te verhogen.

Laatst gewijzigd door fonne : 24 november 2012 om 01:44.
fonne is offline  
Oud 24 november 2012, 20:50   #32
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ik ben een straatjongen, en mijn principe is heel eenvoudig: als men tegen mijn schenen stampt, dan stamp ik terug, en liefst meteen goed hard, in de hoop dat ze het wel zullen afleren.
We zijn op een forum, hé. Ik denk niet dat er iemand hier onder de indruk zal zijn van harde stampen.

Citaat:
Laat ons eerlijk zijn:N-VA heeft hemel en aarde bewogen om Ø-VLD in de regering te krijgen om zo samen een samenhangend en effektief saneringsbeleid te voeren. Toen de Ø-VLD eindelijk aan de tafel werd uitgenodigd dienden ze de N-Va de ezelsstamp toe, en gingen voluit voor de postjes. Dat ze daarvoor een marxistisch beleid gedicteerd door Elio Di Rupo en zijn état-PS moesten slikken scheen hen niet te deren. Integendeel, pas enkele uren geleden applaudisseerden ze minutenlang omdat Elio Di Rupe de spaarzame Vlamingen liet bloeden door de roerende voorheffing met 66% te verhogen.
Eigen schuld, dikke bult. Als je hemel en aarde beweegt om zo'n onbetrouwbare partner aan te tafel krijgen, moet je niet verbaasd zijn dat je de ezelstamp krijgt.

Beter was een historisch compromis met de PS sluiten: bepaalde sociale verworvenheden tegen Vlaamse verworvenheden. Met name in BHV zijn N-VA en PS objectieve bondgenoten. De PS is de MR- en FDF-stemmers in de rand liever kwijt dan rijk.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 24 november 2012, 20:59   #33
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
We zijn op een forum, hé. Ik denk niet dat er iemand hier onder de indruk zal zijn van harde stampen.

Eigen schuld, dikke bult. Als je hemel en aarde beweegt om zo'n onbetrouwbare partner aan te tafel krijgen, moet je niet verbaasd zijn dat je de ezelstamp krijgt.

Beter was een historisch compromis met de PS sluiten: bepaalde sociale verworvenheden tegen Vlaamse verworvenheden. Met name in BHV zijn N-VA en PS objectieve bondgenoten. De PS is de MR- en FDF-stemmers in de rand liever kwijt dan rijk
.
Dat klopt wel. Maar de PS wou haar falend sociaal-economisch beleid aan Vlaanderen opdringe...wat haar nu via de omweg van de traditionele partijen in Vlaanderen ook nog gaat lukken, met alle negatieve gevolgen vandien. Gelukkig is N-VA niet in die val getrapt en kan ze nu nog vrij de socio-economische belangen van de Vlamingen verdedigen. Het zou maar erg zijn moesten ze dit laatste voor een splitsing van BHV opgegeven hebben. De federale Vlaamse partijen hebben verkozen dit wel te doen, zelfs zonder een zuivere splitsing van BHV, bang als ze waren voor de hete adem van de N-VA. Het zal uitstel van executie blijken.
'XIII' is offline  
Oud 24 november 2012, 21:07   #34
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Dat klopt wel. Maar de PS wou haar falend sociaal-economisch beleid aan Vlaanderen opdringe...wat haar nu via de omweg van de traditionele partijen in Vlaanderen ook nog gaat lukken, met alle negatieve gevolgen vandien. Gelukkig is N-VA niet in die val getrapt en kan ze nu nog vrij de socio-economische belangen van de Vlamingen verdedigen. Het zou maar erg zijn moesten ze dit laatste voor een splitsing van BHV opgegeven hebben. De federale Vlaamse partijen hebben verkozen dit wel te doen, zelfs zonder een zuivere splitsing van BHV, bang als ze waren voor de hete adem van de N-VA. Het zal uitstel van executie blijken.
Je gaat toch niet zeggen dat deze regering een sociaal of links beleid voert zeker? Vijf miljard voor Dexia (en potentieel zelfs 605 miljard), en wie draait er voor op? Jij en ik! Die vijf miljard is hoger dan het bedrag van de besparingen!

M.a.w.: zonder die cadeaus aan de banken moest er helemaal niet bespaard worden!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 24 november 2012, 21:10   #35
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Je gaat toch niet zeggen dat deze regering een sociaal of links beleid voert zeker? Vijf miljard voor Dexia (en potentieel zelfs 605 miljard), en wie draait er voor op? Jij en ik! Die vijf miljard is hoger dan het bedrag van de besparingen!

M.a.w.: zonder die cadeaus aan de banken moest er helemaal niet bespaard worden!
Ik beweer niet dat ze een links beleid voert, maar een PS-beleid. Het belangrijkste doel is dat de PS overleeft. En eerlijk gezegd, Dexia vind ik een van de grootste schandalen uit de Belgische politiek. het is de pasmunt geweest voor het instappen van de CD&V in het PS-beleid van het moment. De CD&V is door Dexia gegijzeld. Bestaat er een grotere schande?

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 24 november 2012 om 21:12.
'XIII' is offline  
Oud 24 november 2012, 21:20   #36
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik beweer niet dat ze een links beleid voert, maar een PS-beleid. Het belangrijkste doel is dat de PS overleeft. En eerlijk gezegd, Dexia vind ik een van de grootste schandalen uit de Belgische politiek. het is de pasmunt geweest voor het instappen van de CD&V in het PS-beleid van het moment. De CD&V is door Dexia gegijzeld. Bestaat er een grotere schande?
Het gaat niet alleen over Dexia, maar ook over Fortis, Electrabel, enzovoort.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 24 november 2012, 21:22   #37
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat niet alleen over Dexia, maar ook over Fortis, Electrabel, enzovoort.
Maar dexia heeft er wel in serieuze mate voor gezorgd dat we dit beleid opgesolferd gekregen hebben.
'XIII' is offline  
Oud 24 november 2012, 22:13   #38
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dexia heeft er wel in serieuze mate voor gezorgd dat we dit beleid opgesolferd gekregen hebben.
Fortis heeft zeker evenveel gekost als Dexia. Het gaat over het bankwezen dat dringend gehernationaliseerd moet worden. Het is nu voor iedereen duidelijk dat privé-bankieren niet bestaat: als het erop aankomt, moet de overheid toch altijd bijpassen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 24 november 2012, 23:09   #39
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Fortis heeft zeker evenveel gekost als Dexia. Het gaat over het bankwezen dat dringend gehernationaliseerd moet worden. Het is nu voor iedereen duidelijk dat privé-bankieren niet bestaat: als het erop aankomt, moet de overheid toch altijd bijpassen.
Dat ontken ik niet. Maar het Dexia-monster was er nooit gekomen moest het ACW niet met het hoofd in de galg gehangen hebben. Partijbelang heeft geregeerd boven het algemeen belang. En de PS heeft mooi misbruik van de situatie gemaakt.
'XIII' is offline  
Oud 24 november 2012, 23:10   #40
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ontken ik niet. Maar het Dexia-monster was er nooit gekomen moest het ACW niet met het hoofd in de galg gehangen hebben. Partijbelang heeft geregeerd boven het algemeen belang. En de PS heeft mooi misbruik van de situatie gemaakt.
Ok. Dan zijn we het eens.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be