![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#601 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#602 |
|
Minister-President
|
Het is onjuist wat u zegt. De wet geldt voor iedereen. Degenen die een religieuze ceremonie willen houden zijn daar volstrekt vrij in, voor zover ze zich aan de wet houden, uiteraard.
|
|
|
|
|
|
#603 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#604 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#605 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, wij zijn daar niet vrij in. Mijn vrouw en ik hebben maar ons kerkelijk huwelijk kunnen afsluiten, nadat wij door wettelijk verplichting eerst het burgerlijk huwelijk hadden afgesloten.
|
|
|
|
|
|
#606 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
hoezo het is onjuist ?
De phrase : "Iedereen uitgezonderd diegenen die een religieuze ceremoniële feestje willen houden kunnen vrij kiezen" lijkt me toch als een paal boven water te staan Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#607 |
|
Minister-President
|
Het principe is inderdaad nog steeds hetzelfde. En u draait nog steeds de redenering om.
|
|
|
|
|
|
#608 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#609 |
|
Banneling
|
Tegen mijn zin teruggebladerd
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=466 Hier ga je in de fout. Religieuzen worden wel degelijk verplicht burgerlijk te trouwen vooraleer kerkelijk te kunnen trouwen. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 november 2012 om 01:37. |
|
|
|
|
|
#610 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoezo? Wat wordt er dan wel omgedraaid? Het strafwetboek stipuleert uitdrukkelijk dat alwie een kerkelijk huwelijk zonder eerst te huwen voor de gemeente strafbaar is. Dus, waar zit dan wel de omgekeerde redenering?
|
|
|
|
|
|
#611 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#612 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Is het werkelijk noodzakelijk, dit dovemans heen en weer? Laatst gewijzigd door eno2 : 30 november 2012 om 01:43. |
|
|
|
|
|
|
#613 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#614 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De wet stelt dat, zoals we hier inmiddels als duizendmaal hebben herhaald, dat een kerkelijk huwelijk niet kan worden afgesloten zonder voorafgaand burgerlijk huwelijk, maar dat is slechts een accessoir gegeven. Men kan bijvoorbeeld ook (om het beknopt te stellen) in de regel niet huwen als men minderjarig is. Betekent dit dat de minderjarigen zich dan gediscrimineerd moeten voelen, en lamenteren dat de wet hen verplicht om eerst meerderjarig te worden vooraleer ze mogen huwen ? Laatst gewijzigd door Gwylan : 30 november 2012 om 01:46. |
|
|
|
|
|
|
#615 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er volgt wel uit, dat hij gelijk heeft als hij stelt, dat gelovigen verplicht worden tot burgerlijk huwelijk, als ze voor de kerk willen trouwen. |
|
|
|
|
|
|
#616 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
haar eerdere post #476 als reply op wat Jan zegt duidt dat ergens. Zij dicht het zo toe dat Jan aan zijn wens om enkel kerkelijke huwelijk te huwen ook de wens aanhangt om er ook juridische aspecten aan te knopen |
|
|
|
|
|
|
#617 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zie alleen minder grond om dat zo te houden en meer wens om dat te veranderen. |
|
|
|
|
|
|
#618 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Maar u was volkomen vrij om een kerkelijk huwelijk aan te gaan na uw burgerlijk huwelijk (overigens het enige dat juridisch relevant is). Ik zie daar geen enkele discriminatie in van wie of wat dan ook. |
|
|
|
|
|
|
#619 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|