![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#821 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#822 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dat maakt van die vuile SSer uit Rome een ordinaire oproerkraaier trouwens .
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
|
|
|
|
|
#823 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niemand hoeft trouwens te bewijzen iets niet gedaan te hebben. Elementair logisch denken. En trouwens ook elementair basisrecht in België. |
|
|
|
|
|
|
#824 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wel, leg dan eens wat bewijzen op tafel. Met loze praat gaan we immers niet vooruit.
|
|
|
|
|
|
#825 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#826 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Of wil je misschien stiekem toch dat je religieuze huwelijk toch wettelijk aanvaard wordt? Waarom als ge toch maar enkel in het religieuze aspect geïnteresseerd zijt?
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
|
|
|
|
|
#827 |
|
Minister-President
|
Bewijs mij dat die vuile SSer NIET zegt dat condomen NIET kunnen.
|
|
|
|
|
#828 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is niet helemaal waar. Ooit was er een tijd waarbij religieuze macht ook hier evengoed samenviel met wereldlijke macht. De kerk regelde toen wel degelijk de samenleving. Gelukkig kwam daar een einde aan. Nu is het recht van de kerk enkel nog voor eigen leden van de club maar ooit was dit anders.
|
|
|
|
|
|
#829 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Jij, als religieuze mens, doet NIETS ANDERS DAN loze praat verkopen.
|
|
|
|
|
|
#830 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarom dus. |
|
|
|
|
|
|
#831 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar je begrijpt het niet. Je kan niet kerkelijk huwen zonder voorafgaand burgerlijk. Daarom is Jan inderdaad gedwongen en gediscrimineerd. Terecht en noodzakelijk Laatst gewijzigd door eno2 : 1 december 2012 om 10:59. |
|
|
|
|
|
|
#832 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#833 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De opmerking betreft het kerkrecht. En het kerkrecht regelde het wereldlijk leven vroeger niet. Of dacht u misschien dat er onder het Oude Bestel geen wereldlijk recht bestond? U moet zich dan toch dringend bijscholen! |
|
|
|
|
|
|
#834 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat vraagt ook niemand. Ook Jan niet, voor zover ik kan nagaan...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#835 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat mijn opvatting is, heb ik al duidelijk verwoord. U hoeft het maar te lezen.
|
|
|
|
|
|
#836 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#837 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is dan weer wel juist. Maar laten we dan wel consequent wezen: als de paus zich niet mag mengen in seculiere aangelegenheden, dan heeft de overheid zich evenmin te mengen in religieuze aangelegenheden.
|
|
|
|
|
#838 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het kerkrecht regelt bijvoorbeeld de toegang tot de religieuze orden, de rangorde van de bisschoppen, de liturgische verplichtingen van de gelovigen, de toegang tot de sacramenten, enzovoort. Allemaal zaken die de Kerk aanbelangen. Dus, wat zou dat nu te maken kunnen hebben met de maatschappij in haar geheel, zeker in een tijd dat de samenleving vrij ver van het christendom is gaan staan. |
|
|
|
|
|
|
#839 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat u wilt, is dat een kerk opnieuw wettelijke macht zou hebben, wat hun registratie van huwelijken of geboortes legitiem zou maken. Je kunt helemaal niet stellen dat er sprake is van dwang, omdat de kerk die macht niet meer heeft. Niemand bememmert, om na burgelijk huwelijk in alle vrijheid uw religieuze ceremonie te plannen, dat kan vanaf het moment dat je het gemeentehuis verlaat. Hetzelfde bij geboorte. Wat je moet doen is het kind aangeven bij de gemeente, of je dat kind wilt laten dopen, daar legt niemand je, ook de staat niet, een milimeter bij in de weg. Je zou pas over dwang kunnen spreken mocht het omgekeerd zijn, wanneer een huwelijk of geboorte pas geregistreerd zou worden wanneer het in kerkelijke registers staat, zoals vroeger het geval was, dat verplichtte tot religie, u betreurt dit, maar gelukkig voor ons is die tijd allang afgelopen. Trouwens, wanneer u een priester vind die je volgens een ceremonie huwt, belet de wet dit niet. Het is enkel geen geldig huwelijk, het gaat dus om macht, en die krijgt uw geliefde instelling inderdaad nooit meer terug. Van uw stelling valt dus makkelijk brandhout te maken. Laatst gewijzigd door alice : 1 december 2012 om 11:03. |
|
|
|
|
|
|
#840 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat Jan vraagt, is niet burgerlijk te moeten huwen voorafgaand aan het kerkelijke,. En dat zal nooit meer kunnen. Een terechte noodzakelijke discriminatie om gedaan te maken met de invloed van de kerk |
|
|
|
|