![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#961 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#962 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De reden van mijn bezwaren heb ik in deze draad reeds uitvoerig uiteengezet. U hoeft maar de verschillende berichten na te lezen. |
|
|
|
|
|
|
#963 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alleen, ik ben eigenlijk wel benieuwd welke argumenten u zelf kunt aanbrengen als u stelt dat u "onze staat volledig steunt". Kunt u ons iets laten weten daarover? |
|
|
|
|
|
|
#964 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Misschien weet u het niet, maar er zijn nog zaken die onder Napoleon zijn ingevoerd en door de Belgische staat werden behouden. De geestelijkheid wordt in België nog steeds betaald, overeenkomstig datzelfde concordaat. In Frankrijk (met uitzondering van de Elzas en Lotharingen) heeft men die artikelen buiten werking gesteld, maar in België heeft men de praktijk behouden. Net zo werd tot de invoering van de nieuwe mis het gebed voor land en koning gebeden na de hoogmis op zondag. Ook dat was een bepaling uit de concordaat dat het jonge België netjes overnam, maar het woord "keizer" verving door "koning". En er zijn nog veel van die zaken waarbij België zich een betere leerling heeft getoond van Napoleon dan Frankrijk als het op die zaken aankwam. Kijk, u mag natuurlijk altijd het zonlicht ontkennen, maar d�*t lijkt me pas echt volkomen onzinnig. |
|
|
|
|
|
|
#965 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 1 december 2012 om 22:40. |
|
|
|
|
|
|
#966 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar kom daarna niet klagen dat het kerkelijk huwelijk niet als gelijke met het burgerlijke huwelijk beschouwd wordt. Bvb, als één van de twee partners sterft, dan gaat de erfenis naar de familie van de gestorvene en niet naar de partner. Dit is maar één voorbeeld, maar ik ben zeker dat rechtsgeleerde Gwylan er meer kan geven. |
|
|
|
|
|
|
#967 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#968 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#969 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Indien men de twee zou loskoppelen, zou dit vooral in het nadeel van het kerkelijk huwelijk spelen. Het burgerlijk huwelijk is sowieso het enige wettelijke huwelijk, voor eender welk geloof (of ongeloof). Indien men een één of ander huwelijk kan afsluiten zonder een burgerlijk huwelijk kan dit misschien wel belangrijk zijn voor de huwende partijen, maar naar de buitenwereld toe zal het altijd als minderwaardig bekeken worden. |
|
|
|
|
|
|
#970 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#971 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#972 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
a. alleen een kerkelijk huwelijk af te sluiten; b. een kerkelijk huwelijk af te sluiten met daarnaast een samenlevingscontract; c. een kerkelijk huwelijk af te sluiten met daarnaast een burgerlijk huwelijk. Ik zie dus alleen maar voordelen. |
|
|
|
|
|
|
#973 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#974 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#975 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#976 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De wetgever staat helemaal niet achter "uw motivering". Er is gewoon op dit ogenblik een meerderheid voor het status quo. In de meeste gevallen hebben de meeste partijen trouwens nooit over de bestaande regeling nagedacht, laat staan die door een of andere motivering bevestigd.
|
|
|
|
|
|
#977 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Silly you indeed.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#978 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Misschien kun je naar voor brengen dat je als een Vaticaanse afsplitsing niet aan de Belgische wet onderworpen bent. Raf zou het daar mee eens zijn. |
|
|
|
|
|
|
#979 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#980 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|